Sprężyny 2.0 ND

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 mar 2023, 12:56

@irekJ Jo, zgadza sie, bo wydaje mi sie ze zadna moja ND nie byla tak nadsterowna jak Anni. A wedle poprzedniego wlasciciela, to nic tam nie bylo kombinowane.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mufasa
Posty: 537
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

03 mar 2023, 13:47

Dzięki za wszystkie rady. Ogarnięte ustawienia z FM. 8-)
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2296
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 mar 2023, 13:50

irekJ pisze:
03 mar 2023, 11:34
@Danillo to oby czasem nie było na Hungaroringu? Wtedy chyba tył dał radę Cię wyprzedzić :)
Nie, to była Silesia, ale Hungaro wtedy miałem jakieś drogowe geo i jeszcze Dziubasa na prawym i zmiotło mnie tam konkretnie. Ech, stare dobre czasy 😀

Edit,to był Ignacy ale tez trochę ważył 🙂
Pozdrawiam, Danillo
SliwkaPL
Posty: 21
Rejestracja: 15 cze 2022, 10:51
Model: ND
Lokalizacja: Polska

09 mar 2023, 11:13

Również mam ustawienia bliskie do FM + bil + prokit. Po zmianie geo na FM różnica u mnie jest taka, że na autostradzie jest minimalnie mniej stabilnie, natomiast zakręty bajka - ja się mocno zdziwiłem jak to jedzie, i kto by ze mną nie jechał jest w szoku na pierwszym wirażu przejechanym bardziej na sportowo :)
Awatar użytkownika
Marcin_L
Posty: 103
Rejestracja: 04 maja 2022, 15:29
Model: ND
Lokalizacja:

15 mar 2023, 19:14

bjorm pisze:
07 lut 2023, 11:45
francmiko pisze:
07 lut 2023, 10:00
Czy do auta ze standardowym zawieszeniem można wsadzić Bilstaina i pasuje plug and play ? i czy jest sens zmieniać amortyzatory jeśli sprężyny i tak będą Eibacha ?
Tak, pasuje plugnplay. jak juz wycigasz zawieszenie by zmienic sprezyny to i warto tez bile wrzucic. O ile tego potrzebuejsz, bo ja zbytnio nie czuje roznicy miedzy czarne + eibach sprezyny a bile i OEM sprezyny. Nie wiem czy tym z obnizeniem i z OEM amorami nie jezdzi mi sie nawet lepiej.
Też tak zrobiłem - wymieniłem tylko sprężyny na Eibach i dodałem dystanse.

Jest sztywniej, ale na razie dużo nie pojeździłem (wyminę zrobiłem tydzień temu :).
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 745
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2023, 18:36

Nie będę zakładać nowego wątku tylko zapytam tutaj, bo tematycznie pasuje :D

Budżet ~4k / daily + winkle - brać B12 Kit czy Tein Street Advance Z?
Podpowiecie coś? :senkju:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2296
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

23 cze 2023, 23:26

Jeśli porównujesz tylko nowy zestaw to za te same pieniądze bierz zdecydowanie Teina.
Każda opcja regulacji w tej samej cenie jest tego warta. W NA miałem Tein Mono Sporta i to był super zawias!
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 cze 2023, 8:18

@konopa Co prawda nie można tego porównywać 1:1 ale w NC miałem FlexZ a w ND Mono Sporta. Nie wiem co i za jakie pieniądze leży na stole, ale FlexZ był dla mnie trochę nijaki. Ma bardzo miękkie sprężyny i na daily jest bardzo ok. Na pewno lepiej poziomuje auto przy szybkiej jeździe niż bilki, ale nie jest to przepaść. Na tor/track day raczej się nie nadaje kompletnie. Na daily ma za to wadę każdego gwintu, czyli potrafi dobrze podrzucić kierownikiem przy szybkiej jeździe i większych nierównociach.

To tyle tytułem wstępu i przechodzę do meritum. MonoSport robi magię z ND. Jest sztywno, ale ja nie mam problemu przesiedzieć 7x10h w samochodzie i nadal mogę ruszać każdą częścią ciała. Natomiast auto jest tak sklejone do podłoża, że ciężko to opisać. Łykanie winkli to czysta przyjemność. Dodam, że auto mam uniesione względnie wysoko co pozwala niemal bezstresowo używać Miaty prawie wszędzie a właściwości jezdne są 10/10. Dążę do tego, że zdecydowanie wolałbym dołożyć do MonoSporta lub został przy tanie i dobre, czyli oem bilki + Eibach. Ewentualnie poza konkursem odezwał się do Koniora :)
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 533
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

26 cze 2023, 17:25

Konior czyli Jukaka?
To jest to ta sama półka cenowa co MonoSport. Z pewnością zaletą Thunderlinea jest customer service i to, że produkt jest krajowy.
U mnie Thunderlane ;) i też baaaardzo chwalę ale punkt odniesienia to zwykłe amory z Prokitem.
KorppX
Posty: 46
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:29
Model: ND
Lokalizacja: Lubelskie

21 wrz 2024, 8:07

Po czym poznać jakie mam sprężyny, oem czy coś aftermarketowego? Pomiędzy rantem błotnika a końcem bieżnika opony mam 3,5 cm z przodu i 4,5 cm z tyłu. Mierząc od rantu błotnika do rantu felgi (17”) mam odpowiednio 9,5 i 10,5. Wydaje mi się, że oem by wyżej stała?
Awatar użytkownika
wrzaskun
Posty: 26
Rejestracja: 08 mar 2018, 15:29
Model: ND RF
Wersja: GT
Lokalizacja: Poznań

01 paź 2024, 10:38

KorppX pisze:
21 wrz 2024, 8:07
Po czym poznać jakie mam sprężyny, oem czy coś aftermarketowego? Pomiędzy rantem błotnika a końcem bieżnika opony mam 3,5 cm z przodu i 4,5 cm z tyłu. Mierząc od rantu błotnika do rantu felgi (17”) mam odpowiednio 9,5 i 10,5. Wydaje mi się, że oem by wyżej stała?
Mierz zawsze od środka felgi do rantu błotnika.

OEM vs Eibach pro kit

LT - 38.8cm [15 1/4 cala] - po obnizeniu 35.5cm [14 cali]

PT- 38.8cm [15 1/4 cala] - po obnizeniu 35.5cm [14 cali]

LP - 37.5cm [14 3/4 cala] - po obniżeniu 34cm

PP - 37cm [14 1/2 cala] - po obniżeniu 34.3cm

Oem mają 2 kropki o średnicy 1cm na każdej sprężynie różnych kolorów.

P.S samochody różnie siadają, widziałem różnice nawet 2cm na tym samym zestawie kupionym w innych krajach.
Awatar użytkownika
Kubster
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2024, 13:53
Model: ND RF
Wersja: ND3 2024
Lokalizacja: Poznań

17 kwie 2025, 9:57

Pabl0 pisze:
28 lip 2022, 21:42
POlsza pisze:
06 lis 2017, 14:47
Może śmiało brać Eibach Pro z akcesoriów Mazdy, dają zadawalający efekt: obniżają wystarczająco i na pewno są sztywniejsze - nie mylić z gwintem. Montaż w ASO Mazdy bez utraty gwarancji, mam je u siebie od nowości.
Czy na tych Pro pozostaje coś z komfortu? Jak się śmiga bocznymi, dziurawymi drogami? Tłucze w zawieszenie? Kupiłem je bo skręcała tak se, ale najpierw postanowiłem zrobić geometrię i teraz skręca tak dobrze, że sprężyny leżą w garażu :roll:
Cześć,

No więc mam zawahanie. A stoję przed decyzją założenia eibacha prokit (już kupiłem) na bilsteiny. Jedni piszą, że bilstein + prokit nie wpływają na pogorszenie komfortu jazdy, a nawet go poprawiają, gdyż prokit sprawia, że bilstein wychodzi ze swojego bardzo sztywnego zakresu pracy. Z drugiej strony opinie, że auto na tyle sztywnieje, że komfort jazdy na gorszej jakości drogach spada.

A kolego Pabl0 jakią geometrię w końcu zrobiłeś - na wzór FlyinMiata czy coś innego?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2025, 19:26

Serio prokit zwiększa komfort jazdy, bo miałem okazję testować. Z drugiej strony widziałem liczbę zwojów prokita i to wydaje się niemożliwe, żeby był komfortowy. A jest.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 maja 2025, 20:32

Eibach prokit zarowno na NC czy na ND powoduje ze auto bardzo sie utwardza, wiec zalezy gdzie akurat jedziesz, bo jesli jedziesz po dobrej nawierzchni to jest super i responsywnie ale jak juz wjedziesz na wioski to jest masakra. W ciagu jednego weekendu jechalem ta sama trase: 40km po wioskach i pozniej 150km autostrady. Jeden setup to Bilstein + OEM sprezyna a drugi to Bilstein + Prokit. Na autostradzie wiadomo ze przewaga ale lekka setupu z prokitem ale na wioskach jazda na OEM sprezynach to bylo niebo a ziemia. Na prokicie w ogole odechciewa mi sie uzywac auta na takich przejazdach.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
maziboss
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2024, 20:17
Model: ND
Wersja: Exlusive Line
Lokalizacja: Polska

05 maja 2025, 20:47

Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.

Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3830
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2025, 7:18

Ja mam sprezyny Eibacha na czarnych OEM amorach. Wyglada zajebiscie i jezdzi tez lepiej niz OEM. Twardosc jest ok, nie ma taczki zbytniej jak na konfigu z Bilsteinami.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 832
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: ND
Wersja: Polift
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2025, 11:48

Ja mam z bilami J nie jest jakoś tragicznie twardo...
Ubi bene, ibi patria
Jac3kk
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

06 maja 2025, 14:53

Potwierdzam przedmówców. Sprężyny Eibacha na standardowych amortyzatorach wyglądają dużo lepiej i samochód jeździ odczuwalnie lepiej niż seria. Do tego nie jest wyczuwalne pogorszenie komfortu jazdy.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 433
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

09 maja 2025, 8:42

maziboss pisze:
05 maja 2025, 20:47
Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.

Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.
Ja mam. Na miękkich nastawach jest fabryczny ponton a przy tym nisko :) Na twardych prawie beton, jezdze tak na 50% twardosci przod i 40% tył i jest bajka :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2025, 11:02

dudek_t pisze:
09 maja 2025, 8:42
maziboss pisze:
05 maja 2025, 20:47
Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.

Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.
Ja mam. Na miękkich nastawach jest fabryczny ponton a przy tym nisko :) Na twardych prawie beton, jezdze tak na 50% twardosci przod i 40% tył i jest bajka :)
Jakich ja czasów dożyłem 😂


Pamiętam te posty jak to gwint mało komfortowy 😋
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 433
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

09 maja 2025, 11:30

Gdyby nie Ty to już dawno bym nie miał MX-5 :D Raz jeszcze dziękuje!
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 533
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

09 maja 2025, 12:17

Aaa, to ten podlaski turbo wariat 🤣
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2025, 12:38

dudek_t pisze:
09 maja 2025, 11:30
Gdyby nie Ty to już dawno bym nie miał MX-5 :D Raz jeszcze dziękuje!
😋🤘
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2025, 12:39

latar pisze:
09 maja 2025, 12:17
Aaa, to ten podlaski turbo wariat 🤣
Podlaski dominator 😈
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1922
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2025, 12:41

dudek_t pisze:
09 maja 2025, 11:30
Gdyby nie Ty to już dawno bym nie miał MX-5 :D Raz jeszcze dziękuje!
Tak BTW, komplikacji brak? Jak się lata turbolotem?
ODPOWIEDZ