Sprężyny 2.0 ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dzięki za wszystkie rady. Ogarnięte ustawienia z FM. 


-
- Donator
- Posty: 2297
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie, to była Silesia, ale Hungaro wtedy miałem jakieś drogowe geo i jeszcze Dziubasa na prawym i zmiotło mnie tam konkretnie. Ech, stare dobre czasy

Edit,to był Ignacy ale tez trochę ważył

Pozdrawiam, Danillo
Również mam ustawienia bliskie do FM + bil + prokit. Po zmianie geo na FM różnica u mnie jest taka, że na autostradzie jest minimalnie mniej stabilnie, natomiast zakręty bajka - ja się mocno zdziwiłem jak to jedzie, i kto by ze mną nie jechał jest w szoku na pierwszym wirażu przejechanym bardziej na sportowo 

Też tak zrobiłem - wymieniłem tylko sprężyny na Eibach i dodałem dystanse.bjorm pisze: ↑07 lut 2023, 11:45Tak, pasuje plugnplay. jak juz wycigasz zawieszenie by zmienic sprezyny to i warto tez bile wrzucic. O ile tego potrzebuejsz, bo ja zbytnio nie czuje roznicy miedzy czarne + eibach sprezyny a bile i OEM sprezyny. Nie wiem czy tym z obnizeniem i z OEM amorami nie jezdzi mi sie nawet lepiej.
Jest sztywniej, ale na razie dużo nie pojeździłem (wyminę zrobiłem tydzień temu

-
- Donator
- Posty: 2297
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Jeśli porównujesz tylko nowy zestaw to za te same pieniądze bierz zdecydowanie Teina.
Każda opcja regulacji w tej samej cenie jest tego warta. W NA miałem Tein Mono Sporta i to był super zawias!
Każda opcja regulacji w tej samej cenie jest tego warta. W NA miałem Tein Mono Sporta i to był super zawias!
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@konopa Co prawda nie można tego porównywać 1:1 ale w NC miałem FlexZ a w ND Mono Sporta. Nie wiem co i za jakie pieniądze leży na stole, ale FlexZ był dla mnie trochę nijaki. Ma bardzo miękkie sprężyny i na daily jest bardzo ok. Na pewno lepiej poziomuje auto przy szybkiej jeździe niż bilki, ale nie jest to przepaść. Na tor/track day raczej się nie nadaje kompletnie. Na daily ma za to wadę każdego gwintu, czyli potrafi dobrze podrzucić kierownikiem przy szybkiej jeździe i większych nierównociach.
To tyle tytułem wstępu i przechodzę do meritum. MonoSport robi magię z ND. Jest sztywno, ale ja nie mam problemu przesiedzieć 7x10h w samochodzie i nadal mogę ruszać każdą częścią ciała. Natomiast auto jest tak sklejone do podłoża, że ciężko to opisać. Łykanie winkli to czysta przyjemność. Dodam, że auto mam uniesione względnie wysoko co pozwala niemal bezstresowo używać Miaty prawie wszędzie a właściwości jezdne są 10/10. Dążę do tego, że zdecydowanie wolałbym dołożyć do MonoSporta lub został przy tanie i dobre, czyli oem bilki + Eibach. Ewentualnie poza konkursem odezwał się do Koniora
To tyle tytułem wstępu i przechodzę do meritum. MonoSport robi magię z ND. Jest sztywno, ale ja nie mam problemu przesiedzieć 7x10h w samochodzie i nadal mogę ruszać każdą częścią ciała. Natomiast auto jest tak sklejone do podłoża, że ciężko to opisać. Łykanie winkli to czysta przyjemność. Dodam, że auto mam uniesione względnie wysoko co pozwala niemal bezstresowo używać Miaty prawie wszędzie a właściwości jezdne są 10/10. Dążę do tego, że zdecydowanie wolałbym dołożyć do MonoSporta lub został przy tanie i dobre, czyli oem bilki + Eibach. Ewentualnie poza konkursem odezwał się do Koniora

Konior czyli Jukaka?
To jest to ta sama półka cenowa co MonoSport. Z pewnością zaletą Thunderlinea jest customer service i to, że produkt jest krajowy.
U mnie Thunderlane
i też baaaardzo chwalę ale punkt odniesienia to zwykłe amory z Prokitem.
To jest to ta sama półka cenowa co MonoSport. Z pewnością zaletą Thunderlinea jest customer service i to, że produkt jest krajowy.
U mnie Thunderlane

Po czym poznać jakie mam sprężyny, oem czy coś aftermarketowego? Pomiędzy rantem błotnika a końcem bieżnika opony mam 3,5 cm z przodu i 4,5 cm z tyłu. Mierząc od rantu błotnika do rantu felgi (17”) mam odpowiednio 9,5 i 10,5. Wydaje mi się, że oem by wyżej stała?
Mierz zawsze od środka felgi do rantu błotnika.
OEM vs Eibach pro kit
LT - 38.8cm [15 1/4 cala] - po obnizeniu 35.5cm [14 cali]
PT- 38.8cm [15 1/4 cala] - po obnizeniu 35.5cm [14 cali]
LP - 37.5cm [14 3/4 cala] - po obniżeniu 34cm
PP - 37cm [14 1/2 cala] - po obniżeniu 34.3cm
Oem mają 2 kropki o średnicy 1cm na każdej sprężynie różnych kolorów.
P.S samochody różnie siadają, widziałem różnice nawet 2cm na tym samym zestawie kupionym w innych krajach.
Cześć,
No więc mam zawahanie. A stoję przed decyzją założenia eibacha prokit (już kupiłem) na bilsteiny. Jedni piszą, że bilstein + prokit nie wpływają na pogorszenie komfortu jazdy, a nawet go poprawiają, gdyż prokit sprawia, że bilstein wychodzi ze swojego bardzo sztywnego zakresu pracy. Z drugiej strony opinie, że auto na tyle sztywnieje, że komfort jazdy na gorszej jakości drogach spada.
A kolego Pabl0 jakią geometrię w końcu zrobiłeś - na wzór FlyinMiata czy coś innego?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2223
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Serio prokit zwiększa komfort jazdy, bo miałem okazję testować. Z drugiej strony widziałem liczbę zwojów prokita i to wydaje się niemożliwe, żeby był komfortowy. A jest.
Eibach prokit zarowno na NC czy na ND powoduje ze auto bardzo sie utwardza, wiec zalezy gdzie akurat jedziesz, bo jesli jedziesz po dobrej nawierzchni to jest super i responsywnie ale jak juz wjedziesz na wioski to jest masakra. W ciagu jednego weekendu jechalem ta sama trase: 40km po wioskach i pozniej 150km autostrady. Jeden setup to Bilstein + OEM sprezyna a drugi to Bilstein + Prokit. Na autostradzie wiadomo ze przewaga ale lekka setupu z prokitem ale na wioskach jazda na OEM sprezynach to bylo niebo a ziemia. Na prokicie w ogole odechciewa mi sie uzywac auta na takich przejazdach.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 wrz 2024, 20:17
- Model: ND
- Wersja: Exlusive Line
- Lokalizacja: Polska
Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.
Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.
Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
- Model: ND RF
- Wersja: 2019, SkyEnergy
- Lokalizacja: Olkusz
Potwierdzam przedmówców. Sprężyny Eibacha na standardowych amortyzatorach wyglądają dużo lepiej i samochód jeździ odczuwalnie lepiej niż seria. Do tego nie jest wyczuwalne pogorszenie komfortu jazdy.
Ja mam. Na miękkich nastawach jest fabryczny ponton a przy tym niskomaziboss pisze: ↑05 maja 2025, 20:47Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.
Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.


- MMRS
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Jakich ja czasów dożyłemdudek_t pisze: ↑09 maja 2025, 8:42Ja mam. Na miękkich nastawach jest fabryczny ponton a przy tym niskomaziboss pisze: ↑05 maja 2025, 20:47Hej wszystkim! Czy jest sens pakować się w sprężyny Prokit do fabrycznych amorów (nie Bilstein)?
Zależy mi na tym aby samochód trochę obniżyć bo obecnie wygląda komicznie… (mx5 z 2024)
Bardzo zastanawiam się też na gwintem od Koniora (thunderlane) ale wiadomo że to całkowicie inna półka. Pytanie czy warto i czy ktoś ma taki zawias na daily? Podobno komfort ten sam co na oryginale albo i nawet lepszy plus dodatkowo samochód niżej siedzi.
Czy może jednak wspomniane tutaj zawieszenie mono? Cena bardzo zbliżona.Na twardych prawie beton, jezdze tak na 50% twardosci przod i 40% tył i jest bajka
![]()

Pamiętam te posty jak to gwint mało komfortowy
