Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ja natomiast zauważyłem, że w górach (wysokich, powyżej 2000 m) auto robi się wyraźnie słabsze.
Możliwe, że obniżone ciśnienie ma spływ na inne spalanie. Choć nie jestem pewien, czy przypadkiem nie powinno go raczej zwiększać, a nie obniżać ;P
Możliwe, że obniżone ciśnienie ma spływ na inne spalanie. Choć nie jestem pewien, czy przypadkiem nie powinno go raczej zwiększać, a nie obniżać ;P
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Myślę że ma to związek z hamowaniem silnikiem. Zyski na paliwie przy zjeździe są znaczne i nawet podwyższone spalanie pod górę gwarantuje na koniec lepszą średnią
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 paź 2014, 12:25
- Model: NB
- Wersja: 1.6 Lpg - Pakiet
- Lokalizacja: Legionowo
Panowie, jak to jest z przepływomierzem przy robieniu dolotu? zostawiamy oryginalny? czy zmieniamy na ten od RX7?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
oczywiscie mowimy o NA ?
przeplywka od RX-7 (albo po mojemu przerobiona od Forda) na pewno nie zaszkodzi, mozna ja zreszta bardzo latwo dostroic elektronicznie
przeplywka od RX-7 (albo po mojemu przerobiona od Forda) na pewno nie zaszkodzi, mozna ja zreszta bardzo latwo dostroic elektronicznie
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex pisze:oczywiscie mowimy o NA ?
W awatarze ma NBfl, a ta z RX-7 to jest chyba AFM. Jak pięść do nosa pasuje

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja zamawiałem ten i dobrze współgra.
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 95623.html
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 95623.html
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Też mam Simotę. Spadku mocy nie zauważyłem, bo nie jeździłem Kropką na oryginalnym dolocie, ale nie wydaje mi się, żeby robiło to jakąkolwiek zauważalną różnicę. Natomiast dźwięk... Kocham bardziej niż swoje lewe kolano



- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
GELO pisze:masz zdjecie jak wyglada u ciebie ? jak wrazenia ? dzwiek ? nie ma spadkow mocy ?
jaka jest różnica miedzy zamknietym stozkiem a otwartym ? dzwiek itp ?
Kompletnie nie zauważyłem żadnego spadku mocy, zarówno w silniku 1.6 jak i 1.8. Dźwięk jest nie do opisania i od kilku miesięcy dalej redukuję bieg w każdym tunelu:)
Wzrasta tylko spalanie ale to dlatego, że człowiek ma dwa razy częściej but w podłodze.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

GELO pisze:siema,
mam takie szybkie pytanko... jakiej wielkości stożek jest optymalny dla 1,8 ?
no po ostatnim zlocie to można by DMK zapytać




Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Hahahaha 

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Jaro pisze:GELO pisze:siema,
mam takie szybkie pytanko... jakiej wielkości stożek jest optymalny dla 1,8 ?
no po ostatnim zlocie to można by DMK zapytać![]()
![]()
![]()

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Sophisty ja mam pełny dolot DIY, a nickesh OEM ze stożkiem. Różnica jest w dźwięku - mój głośniejszy bo bez komory rezonansowej.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Czester dzieki za info. Rafal z dolotem bede jak najbardziej kombinowal ale chyba w przyszlym miesiacu bo troche sie juz wykosztowalem w tym miesiacu na moto:)Tak czy siak dam Ci znac i ogarniemy dwa na raz.
ja wczoraj zamontowałem u siebie stożek i muszę przyznać ze efekt końcowy przerósł moje oczekiwania....
po 1 dźwięk.... silnik mruczy rasowo aż takiego dźwięki się nie spodziewałem, różnica ogromna + ten dźwięk zasysanego powietrza przy dodaniu gazu ... rewelka...
po 2 moc... wg mnie silnik lżej się wkręca i lepiej reaguje na gaz. w piątek zrobiłem kilka rundek 0-100 i czasy mi wychodziły 9-9,5sek co jak na 1.8 duuużo... po zamontowaniu stożka z filmików wyliczam ze jest to 8,3-8,5 więc fabryczne 146bhp się obudziło ponownie
pewnie zaraz parę osób krzywo spojrzy bo przecież stożek powinien zabrać a nie dodać itp no ale takie są moje odczucia i pomiary przed i po.
dodam tylko ze mam wydech custom(2 rurki) + środkowy bosal + kolektor(jak to mechanicy stwierdzili przy przeglądzie nie jest fabryczny) ale jaki to już ciężko mi powiedzieć.
być może w taki układzie stożek tylko pomógł odświeżyć fabryczne kuce
a poniżej foty jak to u mnie wyszło
po 1 dźwięk.... silnik mruczy rasowo aż takiego dźwięki się nie spodziewałem, różnica ogromna + ten dźwięk zasysanego powietrza przy dodaniu gazu ... rewelka...
po 2 moc... wg mnie silnik lżej się wkręca i lepiej reaguje na gaz. w piątek zrobiłem kilka rundek 0-100 i czasy mi wychodziły 9-9,5sek co jak na 1.8 duuużo... po zamontowaniu stożka z filmików wyliczam ze jest to 8,3-8,5 więc fabryczne 146bhp się obudziło ponownie

pewnie zaraz parę osób krzywo spojrzy bo przecież stożek powinien zabrać a nie dodać itp no ale takie są moje odczucia i pomiary przed i po.
dodam tylko ze mam wydech custom(2 rurki) + środkowy bosal + kolektor(jak to mechanicy stwierdzili przy przeglądzie nie jest fabryczny) ale jaki to już ciężko mi powiedzieć.
być może w taki układzie stożek tylko pomógł odświeżyć fabryczne kuce

a poniżej foty jak to u mnie wyszło
- Załączniki
-
- 20150516_142502.jpg (97.67 KiB) Przejrzano 2964 razy
-
- 20150516_143528.jpg (84.33 KiB) Przejrzano 2964 razy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Fajna osłona, z czego?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60


http://www.castorama.pl/produkty/instal ... -4-mm.html
2 takie płyty sklejone z obu stron mają folię aluminiowa odbijająca ciepło więc idealnie się nadają i są dość sztywne, lekkie i łatwo się docina więc wyszło tanio i dobrze

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
A to jest sztywne? Jak przymocowałeś to do komory silnika?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

kolanka z czego ? jezeli mozna zapytać ? 

All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
osłona jest dość sztywna jak się jej mocno nie ugniecie to nic się nie stanie 
zrobiona jest podpórka pod kolankami więc wszystko jest stabilne i osłona trzyma się na tym tym otworze przez ktory przechodzi rura + jeden zaczep zrobiony z boku do jakiegoś elementu z nadkola.
kolanka z gumy, nie widziałem potrzeby brać tych specjalnych kolanek wzmacnianych bo kosztują 3x więcej a bez turbo i guma wytrzyma
pojeżdze dłużej to zobaczę jak się wszystko trzyma

zrobiona jest podpórka pod kolankami więc wszystko jest stabilne i osłona trzyma się na tym tym otworze przez ktory przechodzi rura + jeden zaczep zrobiony z boku do jakiegoś elementu z nadkola.
kolanka z gumy, nie widziałem potrzeby brać tych specjalnych kolanek wzmacnianych bo kosztują 3x więcej a bez turbo i guma wytrzyma
pojeżdze dłużej to zobaczę jak się wszystko trzyma
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Kubson pisze:Trzeba mi informacji. Chciałbym w NA przeprowadzić dolot pod chłodnica i stożek wypuścić w "uśmieszku". Realny plan ? podejmował sie ktoś albo słyszał o czymś takim?
Za bardzo się na tym nie znam ale narażasz dolot po pierwsze na o wiele bardziej zanieczyszczone powietrze, a po drugie na niepotrzebną wilgoć i wodę.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
