[ND] deaktywacja/demontaż DHS Deployable Hood / system ochrony pieszego
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Zapytałbym [mention]emixfajf [/mention]
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Nie żebym przerabiał taki scenariusz ale najprawdopodobniej wystarczy usunąć DTC (kody błędów) przy pomocy jakiegoś dongla OBD2.
Gorzej jeśli takie zdarzenie zapisało się w sterowniku RCM. Tych nie da się usunąć przed OBD i trzeba robić specjalistyczny reset (o ile to w ogóle możliwe).
W sumie to nic tym wpisem nie wniosłem
Gorzej jeśli takie zdarzenie zapisało się w sterowniku RCM. Tych nie da się usunąć przed OBD i trzeba robić specjalistyczny reset (o ile to w ogóle możliwe).
W sumie to nic tym wpisem nie wniosłem

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mogę zacząć od dongla, kupiłem nawet taki ostatnio. Nie pomyślałem o tym szczerze mówiąc. Dam znać czy pomogło.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ze sporym prawdopodobieństwem RCM zarejestrował błąd który da się odczytać Forscanem natomiast skasować się nie da (procedury bezpieczeństwa bla bla) ani Forscanem ani mazdowymi narzędziami w ASO. Podobnie jak po odpaleniu poduszek oficjalna droga to wymiana sterownika RCM na nowy. Alternatywa to jakiś magik który wyczyści posiadany RCM. Na szczęście będzie to dużo tańsze niż naprawa całego bałaganu po odpaleniu DHS
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
RCM steruje kontrolką? Bo może łatwiej będzie wypiąć sterownik z układu.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wyciągnięcie modułu to raczej słaby pomysl, pozbawisz się wtedy całego systemu poduszek a kontrolka zapewne nadal będzie migać bo jest ona sterowana nie wprost z RCM a przez zegary które komunikują się z innymi układami m. In RCM poprzez magistralę danych.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Przerabiam następujący scenariusz: Po uderzeniu w opony na "torze" wywaliło mi DHS. Usunąłem naboje, wymieniłem maskę, jeździłem z kontrolką przez 2 lata do czasu aż postanowiłem, że zabiorę się za wszystkie "pierdoły", które mnie irytują. W pierwszej chwili pomyślałem, że oporniki załatwią sprawę, ale kontrolka nadal migała. Obciąłem więc wtyczki od ładunków, wlutowałem elegancko oporniki, żeby mieć pewność, że wszystko styka - kontrolka nadal nie gasła. Wybrałem się więc do ASO celem usunięcia błędu, i okazało się, że nie ma takiej opcji. Po wywaleniu ładunków, w module SAS jest zapisana informacja o tym, że doszło do kolizji i moduł jest do wymiany. W ASO zawołali coś ponad 3k, przy czym dostałem informację, że nie jest dostępny i nie wiadomo kiedy będzie. Udało mi się wyhaczyć taki na allegro za mniej niż 1/3 ceny. Leży w szafie od kilku miesięcy i czeka na swój czas. Jak go zamontuję, to mam nadzieję, że kontrolka zgaśnie, lub wystarczy wtedy skasować błąd. Dam znać.Kim Son San pisze: ↑18 lut 2023, 7:21Po uderzeniu w opony na "torze" wróciła mi kontrolka DHS. Czy może być tak, że czujniki wykryły konieczność aktywacji systemu, a sterownik wysłał impuls (oczywiście zignorowany) i zapamiętał ten fakt? W efekcie żeby przestało migać byłby potrzebny reset sterownika. Ktoś przerabiał podobny scenariusz?
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Brzmi jakbym miał się udać po taśmę izolacyjną albo rozebrać zegary i wyjąć żarówkę.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto robi takie rzeczy w Polsce?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- mike_d
- Donator
- Posty: 1226
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Podłaczę się do pytania - kto w PL wyprogramuje kontrolkę wyłączonego systemu monitorowania pasa ruchu?TerminatorPi pisze: ↑21 lut 2023, 11:27Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
- tuli
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 lis 2017, 8:04
- Model: ND
- Wersja: Signature
- Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Mnie jak wywaliło DHS wysłałem do wykasowania crash data z sensora airbag (tego za fotelami) i wszystko zgasło:) jesli jest ktoś chętny mam dokładnie taki zestaw opornikow zamiast nabojów.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4570904954
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4570904954
Też byłbym chętny!mike_d pisze: ↑21 lut 2023, 13:47Podłaczę się do pytania - kto w PL wyprogramuje kontrolkę wyłączonego systemu monitorowania pasa ruchu?TerminatorPi pisze: ↑21 lut 2023, 11:27Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Jak wygląda finalny efekt takiego wyprogramowania - czy kontrolka po dezaktywacji danego systemu mrugnie a potem zgaśnie czy w ogóle nie będzie aktywna? Tylko wtedy nie będzie wiadomo czy system został zdezaktywowany, nie?TerminatorPi pisze: ↑21 lut 2023, 11:27Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
PS. Zapytam znajomego elektronika czy się podejmie i koszty tegoż.
Pozdrawiam, Danillo
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
To się programuje w dwóch miejscach - dwa bity w SSU (co powoduje dezaktywację, ale też permanentną sygnalizację na zegarach) oraz ewentualnie jeden bit w zegarach, żeby tę kontrolkę wyłączyć.Danillo pisze: ↑23 lut 2023, 17:27Jak wygląda finalny efekt takiego wyprogramowania - czy kontrolka po dezaktywacji danego systemu mrugnie a potem zgaśnie czy w ogóle nie będzie aktywna? Tylko wtedy nie będzie wiadomo czy system został zdezaktywowany, nie?TerminatorPi pisze: ↑21 lut 2023, 11:27Biorąc pod uwagę, że z zegarów daje się "wyprogramować" rzeczy, o których ASO twierdzi, że się nie da (np. kontrolka i-stop), prawdopodobnie tę kontrolkę też dałoby się, tylko pewnie na razie nikt nie wie jak, bo za bardzo nie jest to popularna potrzeba.
PS. Zapytam znajomego elektronika czy się podejmie i koszty tegoż.
Czyli możesz albo mieć wyączony i-stop i cały czas świecącący alert, albo całkiem wyłączone bez sygnalizacji.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A czym się to programuje?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Jak wszystko - Forscanem z kompatybilnym interfejsem. Z pomocą tego arkusza https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... 7E5AC3FE5C
Na jednorazową robotę wystarczy trialowa licencja
Hej! Odgrzeje nieco temat. Czy jeżeli chcę dezaktywować ten system jedynie na kilka godzin na torze, wystarczy rozpiąć kostki przy siłownikach i tyle? Tzn. rozumiem że będzie kontrolka, ale pytanie czy auto powinno normalnie działać przez te kilka godzin? Pewnie docelowo zastosuje oporniki, ale zapomniałem, a jutro lece na tor 

@AlbertK. i jaki efekt?
Prawdę mówiąc zapomniałem już co wynika bo ewentualnie mam rezystorki.
Swoją drogą mam również nieużywany komplet od dsgarage.it jakby ktoś chciał.
https://www.dsgarage.it/store/en/custom ... e-kit.html
Prawdę mówiąc zapomniałem już co wynika bo ewentualnie mam rezystorki.
Swoją drogą mam również nieużywany komplet od dsgarage.it jakby ktoś chciał.
https://www.dsgarage.it/store/en/custom ... e-kit.html