Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

21 lut 2011, 19:10

No zgadza się, tu co prawda nie ma Saturn, ale pozostałe lekkie nie są...

http://www.measurespeed.com/oz-rims-wheel-weight.php

Na tej stronie jest mnóstwo pomiarów, w tym ciężary felg wg producenta:

http://www.measurespeed.com/index.php

Kończą mi się pomysły, podpowiedzcie co założyć na lato, szukam lekkich felg najlepiej 15x7, ew 15x6,5 lub 15x7,5. Bo ostatecznie wyjdzie na to, że zostawię na lato moje enkeie, a na zimę będę czegoś szukał, a wolałbym jednak szerszą felgę :(
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2011, 19:55

ATS CUP....ciekawie wyglądają przy odpowiedniej glebie i kolorze nadwozia...ciekawe jak w zestawieniu ze srebrną
Załączniki
ats cup.JPG
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

21 lut 2011, 19:57

Już je rozważałem:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=95082#95082

Do NA pasują jak najbardziej, ale nie jestem pewien NB. A ile ważą?

edit: znalazłem:

ATS Cup 15x7 17.0lbs 7.7kg
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 lut 2011, 20:06

rafik14 pisze:ATS CUP....ciekawie wyglądają przy odpowiedniej glebie i kolorze nadwozia...ciekawe jak w zestawieniu ze srebrną

ohydne, stare, ciężkie, germańskie koło do Golfa II :!: :evil: :!:
ps. lepiej wygląda gdy jest czarne a ramiona i rant w polerce - miałem takie kółko ponad 12 lat temu.
dodo
Posty: 22
Rejestracja: 20 lut 2011, 2:06
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2011, 22:00

zoharek, a jakieś kryteria cenowe? Mogą być nowe? Jaki design preferujesz?
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

21 lut 2011, 22:04

irakleo pisze:rafik14 napisał/a:
ATS CUP....ciekawie wyglądają przy odpowiedniej glebie i kolorze nadwozia...ciekawe jak w zestawieniu ze srebrną

ohydne, stare, ciężkie, germańskie koło do Golfa II
ps. lepiej wygląda gdy jest czarne a ramiona i rant w polerce - miałem takie kółko ponad 12 lat temu.


Czyli prawie kołko epoki NA :winner: A tak na serio tez uwazam ze ATS CUP nie pasuje do NA... wlasciwie to do NB I NC tez :mrgreen:
AWD + RWD = ;D
dodo
Posty: 22
Rejestracja: 20 lut 2011, 2:06
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2011, 22:25

Pytanie mam. Czy te felgi to Enkeie? Czy jakiś inny producent?

http://moto.allegro.pl/4x100-6-5j16-et40-mazda-121-323-mx5-demio-i1432017018.html
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

22 lut 2011, 8:40

dodo, używki, chciałem się zamknąć w 800zł

Felgi powyżej są przepiękne, ale to 16", po Łodzi da się, ale nie będzie miło na takich jeździć :) Z tego co pamiętam to są to enkeie, ale głowy nie dam.
dodo
Posty: 22
Rejestracja: 20 lut 2011, 2:06
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2011, 23:12

zoharek pisze:dodo, używki, chciałem się zamknąć w 800zł


Niestety podczas poszukiwań taniej lekkości postanowiłem szukac w innych markach aut. Niestety poza mazdowymi i hondowymi kołami nie znalazłem nic nadzwyczaj fajnego/lekkiego/taniego. Honda tez ma Enkeie ale spotkac takie na allegro to jedna sprawa a druga to cena... Ja kupuje od MX5tki i polecam zostac przy tym własnie OEMowym kole bo na chwilę obecną myślę że nic się nie znajdzie...
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 lut 2011, 12:54

No właśnie chyba tak się to skończy.

Ew. zostawię na lato te co mam teraz, a na zimę kupię 14 :razz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2011, 16:04

zoharek pisze:Ew. zostawię na lato te co mam teraz, a na zimę kupię 14


Tak ku przestrodze. Oczywiście sprawdziłeś czy Ci się zmiesczą 14 -stki ? Bo mi np. nie wejdą. :mad:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 lut 2011, 16:06

A masz big brake?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2011, 16:09

zoharek pisze:A masz big brake?


No mam.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

23 lut 2011, 16:32

Tomai pisze:
zoharek pisze:A masz big brake?


No mam.


To tylko 15'' i wieksze w takim razie :wink:

zoharek jeśli masz 1.8 NBFL to 14'' NIE WEJDĄ musisz mieć przynajmniej 15'', w NBFL tylko przy silniku 1.6 możesz założyć 14''.W 1.8 NB 14'' podejdzie :wink:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 lut 2011, 16:43

Skąd zależność między silnikiem a felgą, każda NBfl 1.8 ma big brake?
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

23 lut 2011, 16:46

zoharek pisze: każda NBfl 1.8 ma big brake?


Tak. Każda NBFL 1.8 ma big brake.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 lut 2011, 16:51

OK, dobrze wiedzieć, thx ;)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

23 lut 2011, 16:52

Co nie oznacza, że NBFL z 1.6 nie mają jak to ładnie ujęliście "big break'ów" :P
Na przykład wersja unplugged ma takie hamulce, że mniejsze niż 15" nie mogą być założone :P

Nie może być za łatwo :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2011, 16:54

Emix5 pisze:
zoharek pisze: każda NBfl 1.8 ma big brake?


Tak. Każda NBFL 1.8 ma big brake.


No niestety nie . Najlepiej sprawdzić. Zdarzają się przypadki kiedy 1.8 NBFL nie ma big brak'ów.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

23 lut 2011, 17:47

DieSpinnePL pisze:Na przykład wersja unplugged ma takie hamulce, że mniejsze niż 15" nie mogą być założone :P

Tak, zgodzę się z tym, zarówno 1.6 jak i 1.8 unplugged ma big brake :smile: - miałem okazje to osobiście sprawdzić i to nie raz....

Tomai pisze:No niestety nie . Najlepiej sprawdzić. Zdarzają się przypadki kiedy 1.8 NBFL nie ma big brak'ów.


Nie wierzę :mrgreen: :mrgreen: jeszcze ani razu się z taką rzeczą nie spotkałem :shock: .Masz możę jakiś konkretny przykład-bardzo mnie tym zaciekawiłes :smile:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

23 lut 2011, 18:03

ja mam 1.8 i seryjne hamulce są słabiutkie
Gargantus
Posty: 82
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

24 lut 2011, 0:13

Hej wszystkim - podepnę się na chwilkę - głupie pytanie mam. Co sądzicie o różnych szerokościach felg na osiach? Szersze 15x8 na tył, 15x6.5 na przód. Chciałbym wsadzić ten sam rozmiar opony. Mocno wpłynie na prowadzenie? Tył się zrobi bardziej przyczepny względem przodu?
Tylko nie bijcie;]
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 lut 2011, 12:44

Jasne, że móc możesz.
Ja bym akurat poszedł w inną stronę, i chętnie zwiększył przyczepność przodu, bo tak naprawdę to częściej samochód jest podsterowny niż nadsterowny.
Niemniej jednak szerokie kapcie uwielbiam w MX-5 :)

Edit: Oczywiście qubatron - moja pomyłka
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 17:13 przez DieSpinnePL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 lut 2011, 12:54

DieSpinnePL pisze:(...) zwiększył przyczepność przodu, bo tak naprawdę to częściej samochód jest nadsterowny niż podsterowny.(...)

Cos poplatales. Jesli auto jest nadsterowne to wieksza przyczepnosc tylu na to pomoze...


Gargantus pisze:Hej wszystkim - podepnę się na chwilkę - głupie pytanie mam. Co sądzicie o różnych szerokościach felg na osiach? Szersze 15x8 na tył, 15x6.5 na przód. Chciałbym wsadzić ten sam rozmiar opony. Mocno wpłynie na prowadzenie? Tył się zrobi bardziej przyczepny względem przodu?
Tylko nie bijcie;]


Opona ktora wejdzie na 6,5cala, na 8calach bedzie naciagnieta i wygladala jak trapez. Dodatkowo beda odsloniete ranty (foto pogladowe) Niektorzy to lubia, niektorzy nie. Proponowalbym na tylne felgi szersze opony.
Załączniki
img1948ggm.jpg
Gargantus
Posty: 82
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

24 lut 2011, 14:02

Zdaje sobie sprawę z tego że opona 195 będzie dość rozciągnięta i muszę przyznać że nawet mi się taki trapez podoba - oczywiście bez przegięć. Chodzi o to że przód ładnie pasuje na feldze 6,5, a tył jest mocno schowany w nadkolach. Kupiłbym po prostu ranty 2calowe i wsadził na tył. Chciałbym jednak zachować 195, żeby nie zwiększać przyczepności względem przodu żeby nie wylecieć na zakręcie, no i w miarę łatwo tyłem wywijać

A co do podsterowności i nadsterowności -
Rozumiem że nadsterowne auto wywija tyłem, czyli ma za dużą przyczepność z przodu, a podsterowne ma za małą przyczepność z przodu i wyślizguje się z zakrętu, tak?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 lut 2011, 15:05

Gargantus pisze:o do podsterowności i nadsterowności -
Rozumiem że nadsterowne auto wywija tyłem, czyli ma za dużą przyczepność z przodu, a podsterowne ma za małą przyczepność z przodu i wyślizguje się z zakrętu, tak?


Dokladnie

Obrazek
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

24 lut 2011, 15:32

Gargantus pisze:A co do podsterowności i nadsterowności


kiedyś bardzo ładnie wytłumaczył to na przykładzie Hammond z Top Gear, ale nie mogę teraz znaleźć linka na forum

tu jest link na tubę: [url]http://www.youtube.com/watch?v=zoICf55jED8[/url] :twisted:

a tu już wykład Colina McRae z przykładami bardziej z życia że tak powiem - nie widziałem tego filmiku wcześniej

[url]http://www.youtube.com/watch?v=UGSnLGgeai8&feature=fvw[/url]

sorry za :offtopic:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

24 lut 2011, 16:27

tu się dowiecie jak oponki leża na felgach
http://www.rimsntires.com/specs.jsp
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

24 lut 2011, 19:35

Gargantus pisze:Zdaje sobie sprawę z tego że opona 195 będzie dość rozciągnięta i muszę przyznać że nawet mi się taki trapez podoba - oczywiście bez przegięć. Chodzi o to że przód ładnie pasuje na feldze 6,5, a tył jest mocno schowany w nadkolach. Kupiłbym po prostu ranty 2calowe i wsadził na tył. Chciałbym jednak zachować 195, żeby nie zwiększać przyczepności względem przodu żeby nie wylecieć na zakręcie, no i w miarę łatwo tyłem wywijać


Naciąganie opony w stożek jest niebezpiecznie. Opona, której boczek nie jest prosto (albo inaczej - rant ochronny nie przylega prawidłowo do felgi) nie pracuje tak jak została zaprojektowana. Jak się stoi golfem na zlocie to pół biedy. Jak się lata na ostro tylnonapędówką to na oponie w stożek ani przyczepności ani odpowiednio twardej ścianki nie uświadczysz.

A jak tył jest chowany to podjedź do Styl Auto po dystanse i po temacie albo kup szersze opony na tył - ale pamiętaj, że to się odbije na osiągach.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Gargantus
Posty: 82
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

24 lut 2011, 19:43

Aktualnie i tak mam 205 nałożone. Chciałem przejść na 195, więc pewnie trzeba będzie kupić 205 na tył, ale czy różne rozmiary opon nie spowodują dziwności w prowadzeniu?

Tu jest fotka 195 na 8 feldze. Nie jest aż tak duży strecz
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 19:59 przez Gargantus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ