NA 1.6 falujące obroty

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

04 paź 2010, 17:14

Odkąd kupiłem Mazdę naczytałem się wszędzie i nasłuchałem o falujących obrotach (przy hamowaniu, wysprzęglaniu itp) i mnie też dotyczył ten problem. A odpowiedź była zawsze taka sama: "ten typ tak ma".
Ostatnio wymieniłem sporo rzeczy (oleje, rozrząd,świece,kable, uszczelniacze na wale, w skrzyni, kompletne sprzęgło, wysprzęglik, pompe sprzęgła i jeszcze kilka drobiazgów) i obroty wciąż falowały.
Dzisiaj jednak stało się coś dziwnego i w związku z tym do Was zwracam się z prośba o wyjaśnienie i sprostowanie:)
A więc wymieniłem dzisiaj olej w tylnym moście (po rozmowie z moim mechanikiem wlałem przekładniowy 80w 90) i ku mojemu zdziwieniu obroty się uspokoiły :shock: . Dodatkowo zmalało hamowanie samym silnikiem (zawsze po wysprzęglaniu silnik mocno hamował,aż szarpnął czasami). Wcześniej obroty z około 850 potrafiły spaść do 200-300, jakby auto miało zgasnąć, ale po 2-3 sekundach wracało na 850.
Sam nie wiem jak to wyjaśnić. Czy możliwe, że wał napędowy dawał taki opór na wał korbowy żeby aż tak hamować silnik i przez to obroty spadały? Uważam, że to niemożliwe, chociaż nie jestem mechanikiem i nie znam się, ale nie widzę jakiś logicznych wyjaśnień.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 paź 2010, 17:25

Niemożliwe :)

Wał jest połączony z silnikiem tylko w momencie, kiedy masz wrzucony bieg i puszczone sprzęgło - w innym przypadku nie.

Falowanie zazwyczaj występuje po zatrzymaniu samochodu, na przykład na światłach (przy wciśniętym sprzęgle albo na luzie)...

Jest pewna metoda, która to ogranicza - można podać więcej powietrza dla wolnych obrotów korzystając ze śruby do regulacji znajdującej się na przepustnicy - niektórym to pomaga.

Pozdrawiam!

PS Mogłeś dopisać się do istniejącego tematu a nie zakładać nowy...
110@???KM
134@???Nm
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

04 paź 2010, 17:53

No właśnie, bo jak wrzucisz luz to już wał nie ma żadnego połączenia z silnikiem, więc co się stało?
Przypadek? Zbieg okoliczności? Obroty "same się naprawiły"? :mrgreen:
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 paź 2010, 9:48

Dawid pisze:No właśnie, bo jak wrzucisz luz to już wał nie ma żadnego połączenia z silnikiem, więc co się stało?
Przypadek? Zbieg okoliczności? Obroty "same się naprawiły"? :mrgreen:


Totalnie nie ma to nic wspólnego. Problemem jest jak Mayk już napisał mieszanka, a dokładniej zbyt mała ilość powietrza w stosunku do dawki paliwa (często niedopalonej mieszanki po gwałtowynm odpuszczeniu przy wysokich obrotach). Pomaga kręcenie śrubą od wolnych obrotów, dodatkowo hamując serwo hamulca wytwarza podciśnienie i w kolektorze ssącym zwyczajnie nie ma wystarczającej ilości powietrza. Dla przykładu podam, że AFRki w momentach "dławienia" się przy 400-500RPM są na poziomie 11 co pokazuje, jak bardzo jest wtedy bogata mieszanka.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2010, 14:38

a ja u siebie wymieniłem przepływkę, świece, kable, wymieniłem kolektor, sonde lambdę i dalej mieszanka jest zła, czuc paliwo z wydechu i ewidentnie nie dopala. I paliwa w mieszance jest za dużo, może to komputer...
może trefna lambda?

Piszę tutaj bo też mi falują te obroty.
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

07 paź 2010, 18:20

Ja rozbierałem przepływomierz i składałem go więc miałbym obawy o ten element, ale przed rozbiórką też obroty były takie jak po złożeniu. Świece i kabale mam nowe. Sondy nie ruszałem, być może to to, ale dzisiaj rozmawiałem z moim mechanikiem i podał mi kilka prawdopodobnych rozwiązań. Jedno z ciekawszych to takie, że w aparacie zapłonowym może być brud i iskra przeskakuje za późno/za wcześnie na jakieś tam płytki i wtedy mogą wariować obroty. W wolnej chwili będę sprawdzał i wykluczał poszczególne rzeczy, ponieważ falujące obroty u mnie wciąż występują, chociaż ostatnio wahania są mniejsze i rzadziej się zdarza.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 paź 2010, 18:48

Dawid pisze:Jedno z ciekawszych to takie, że w aparacie zapłonowym może być brud i iskra przeskakuje za późno/za wcześnie na jakieś tam płytki i wtedy mogą wariować obroty.


To chyba niewiele o tym samochodzie słyszał :mrgreen: :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 paź 2010, 18:59

Dawid pisze:Jedno z ciekawszych to takie, że w aparacie zapłonowym może być brud i iskra przeskakuje za późno/za wcześnie na jakieś tam płytki i wtedy mogą wariować obroty.


:shock: :neutral: :shock:

Nie mam pytań - zmień mechanika ;)

Możesz go uświadomić, że taki rodzaj zapłonu to w motorynce był :mrgreen:
W maździe zapłon jest sterowany elektronicznie...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 paź 2010, 19:00

Mayk pisze:Możesz go uświadomić, że taki rodzaj zapłonu to w motorynce był :mrgreen:
W maździe zapłon jest sterowany elektronicznie...


Wróć, w Mustangu do 1999 też.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

07 paź 2010, 19:17

Ja mechanikiem nie jestem, ale bardzo chętnie uświadomię tego co się nim nazywa:)
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 paź 2010, 19:28

Dawid pisze:Ja mechanikiem nie jestem, ale bardzo chętnie uświadomię tego co się nim nazywa:)


Nie trzeba być mechanikiem, żeby to ogarniać patrząc pod maskę chociażby. Boję się tego Twojego rozbierania przepływomierza w takim wypadku :roll:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

07 paź 2010, 19:39

Hehe, nie jestem mechanikiem a pisząc to mam na myśli, że nie znam budowy każdego silnika a nawet budowy wszystkich aut jakimi jeździłem, bo nie było mi to potrzebne. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy i wiem, że jest to auto, które zostaje u mnie, coś więcej niż tylko auto bo stało się to pasją.
I z racji tego poznaję wszystko w praktyce (jasne, że czytam i przeglądam forum, ale wole sam coś zrobić niż tylko o tym czytać). Przepływomierz rozebrałem i złożyłem i działa bez zarzutu, mimo, że na forum wyczytałem, że lepiej go nie rozbierać i kupić inny. Mało tego wymieniłem w nim dwa łożyska bo był przez kogoś źle złożony wcześniej:). I nie ukrywam, że pewne tematy są mi jeszcze obce i dlatego co jakiś czas powstaje i pewnie będzie powstawał post na tym forum bo chyba żaden z forumowiczów nie urodził się ze znajomością Mazdy w 1 palcu?
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 paź 2010, 20:25

hmm....u mnie nie było nigdy tragicznie ale nie aż tak idealnie żeby mnie to zadowalało :mrgreen: dlatego zacząłem od wymiany świec, filtrów - bez zmian, następnie wykręciłem przepustnicę i na ile się dało rozkręciłem ją - wszystko gruntownie i dokładnie wyczyściłem....zrobiło się dużo przyjemniej ale miałem lekki niedosyt. Po wymianie przewodów wysokiego napięcia byłem w pełni zadowolony - obroty idealne bez falowań.
ps. wszelkie starania zniweczą nawet niewielkie nieszczelności w , umierająca cewka wysokiego napięcia lub niefachowa ingerencja poprzednich właścicieli auta w śrubę regulacyjną :wink:
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

09 paź 2010, 22:26

mi również falują obroty. Przy odpalaniu czuję benzynę, przy hamowaniu i spadaniu obrotów potrafią spaść na 4-5 tyś a wtedy zapala się kontrolka z akumulatorem :mrgreen: i albo zgaśnie albo nie. przy wrzuconym biegu jest gorzej a jeżeli dojeżdżam na luzie do świateł to nigdy nie gaśnie chociaż obroty też falują.
Borylek
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:25
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2010, 18:54

Witam wszystkich,
w moim aucie co prawda obroty nie falują ale chciałam się Was zapytać jakie wolne obroty powinna mieć na luzie, ponieważ wydaje mi się, że ma za wysokie 1100?
Anka
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 paź 2010, 19:02

850-900RPM na rozgrzanym silniku.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Borylek
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:25
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2010, 19:04

Dzięki a co mogę zrobić aby to zmienić?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 paź 2010, 19:09

Borylek pisze:Dzięki a co mogę zrobić aby to zmienić?


Śruba od regulacji wolnych obrotów nad przepustnicą. Kręcąc w lewo podwyższach, w prawo obniżasz (zamykasz/otwierasz ilość powietrza dostającego się tamtędy). Proponuję kontrolowane ruchy po 1/2 pełnego obrotu i zapamiętanie pozycji początkowej, bo może się okazać że problem jest gdzie indziej (np. lambda). Możesz musieć zrobić jednak kilka pełnych obrotów. Robić tylko na porządnie rozgrzanym silniku.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Borylek
Posty: 25
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:25
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2010, 19:12

Dzięki, jutro spróbuję to zrobić jak będę miała kłopot to się odezwę.
Pozdrawiam Anka
ODPOWIEDZ