zapomniałem sie spytać na zlocie :)
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
27 paź 2009, 17:21
DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.
Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
27 paź 2009, 17:25
Tomai pisze:DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.
Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210

U mnie identycznie....z lekką noga na gazie tak jak u Tomai...ale po przejechaniu 470 km zalewałem 32 litry chociaż wskazówka poziomu paliwa wskazywała już pusty zbiornik.
-
SNCF
- Posty: 306
- Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Wrocław
27 paź 2009, 21:49
Tomai pisze:DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.
Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210

czyli potwierdza sie to co zauwazylem ze wskaznikiem, nie wiem tylko skad Wy macie takie wyniki?
ja na pelnym baku to 500km w zyciu nie zrobilem, 400-420km max
a ostatnio z musu zatankowawszy na zakichanej neste do pelna PB98 zrobilem 330km! (nigdy tam nie tankujcie)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 22:16 przez
SNCF, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
27 paź 2009, 21:55
No widzisz ja właśnie zawsze tankuję na Neste która mam pod domem i nie widzę problemu. Faktycznie jak zalejesz PB98 to spali Tobie ciut wiecej niż PB95 a takie wyniki zrobisz tylko w trasie nie przekraczając 100km/h...najlepiej na pustych drogach w nocy gdy nie redukujesz i wyprzedzasz co chwilę. Mój rekord to 6,77l/100km podczas wyjazdu na XX-lecie..już uturbiony
ps.katalogowo NA 1,6 pali chyba trochę mniej niz 1,8

-
SNCF
- Posty: 306
- Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Wrocław
27 paź 2009, 22:20
irakleo pisze:...Faktycznie jak zalejesz PB98 to spali Tobie ciut wiecej niż PB95...
to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...
P.S. na XX lecie tez mialem rekord ale chyba w druga strone bo 11,2 l/100km
ale przynajmniej sprawdzilem ze topdown powyzej 140km/h radia to praktycznie juz nie slychac
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
27 paź 2009, 22:52
SNCF pisze:to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...
musiałbyś pogmerać w zapłonie żeby wykorzystać potenjał tego paliwa....ale ja się na tym nie znam, było wiele razy na forum, poszukaj
-
spilner
- Posty: 847
- Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
- Lokalizacja: Wwa
28 paź 2009, 8:29
SNCF pisze:to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...
Wyższa liczba oktanowa oznacza większą odporność paliwa na spalanie stukowe uzyskaną dzięki odpowiednim dodatkom, co dla wysilonych silników często równa się być albo nie być. Ceną jaką się płaci jest niższa kaloryczność paliwa i więcej osadów. Temat zagoniony tu chyba na śmierć, wyszukiwarka nie gryzie

-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
28 paź 2009, 9:22
SNCF, na prawdę Cię podziwiam za Twoje spalanie

Moja spaliła więcej tylko na torze, jeżdżąc normalnie 10l-11l - 100km a turbina pod maską - i mówię tu o mieście... Na pełnym baku 450km zrobię, w trasie zrobiłem kiedyś trochę ponad 600km

110@???KM
134@???Nm
-
SNCF
- Posty: 306
- Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Wrocław
28 paź 2009, 10:58
Trasa Wroclaw-Piotrkow, 1,5h wyjazd z Wroc+szarpanina na trasie, gaz-hamulec, horror - stad takie spalanie
od Piotrkowa do Waw juz lepiej, plynniej i szybciej choc oficjalnie to trasa bardzo kolizyjna i jej wiekszosc jest dlatego oznakowana 70/h
najmniej spalam jezdzac po Czechach, tam ludzie jezdza niby wolniej ale plynnie i srednia predkosc calej trasy wychodzi wyzsza, a spalanie np: Trutnov-Decin wyszlo mi 7,4l/100
nie wiem w sumie tez ile dokladnei na calym baku przejade bo zawsze dotankowywalem jak wskazowka pokrywa sie z kreską oznaczającą E
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
28 paź 2009, 14:55
Jadąc w trasie spokojnie 100- 110 spokojnie 500 km na baku można zrobić. Moje najmniejsze spalanie to 7,5 w trasie - miasto 11. Silnik 1.8.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
28 paź 2009, 17:56
W 1,6 można spalić spokojnie 7l/100 więc na baku da się zrobić ponad 700km. Raz mi się prawie udało, ale nie chciałem sprawdzać do końca, bo się bałem że stane gdzieś na poboczu bez kropli paliwa

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Dżunior
- Donator

- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
-
Kontakt:
28 paź 2009, 18:38
Do NBfl dwukrotnie udało mi się wlać do baku (pod sam korek oczywiście) ~48,5l

Wjeżdżając na stację wskazówka ilości benzyny pokrywała się ze środkową poziomą kreską literki "E"

- od pierwszej kreski podziałki do stacji przejechałem jeszcze ok. 80-100km.
Potwierdzam też przypadek "martwej" wskazówki bezpośrednio po zalaniu pod korek. Zanim wskazówka drgnie udaje mi się zwykle przejechać dobre 100-120km (zależnie od stylu jazdy).

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
solo997
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
- Lokalizacja: Busko
03 paź 2010, 12:42
Witam..
Może to dziwnie zabrzmieć ale czy w mx5 jest jakaś kontrolka braku paliwa czy coś?
Nigdy mi się nic nie świeci nawet jak nie mam paliwa..
Albo jest spalona albo nie ma , bo przyznam nawet żadnej kontrolki nie widzę w miejscu gdzie jest wskaźnik paliwa...
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 17:37 przez
Fiveopac, łącznie zmieniany 2 razy.
-
solo997
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
- Lokalizacja: Busko
03 paź 2010, 12:54
To szkoda bo nigdy nie wiadomo ile można przejechać na paliwie , którego ledwo co ci zostało

A da się to jakoś dorobić ?
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
03 paź 2010, 12:54
Była w opcji

110@???KM
134@???Nm
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
03 paź 2010, 13:03
widziałem chyba Twoją mx5 jakoś przed wakacjami w Krk, właśnie na californijskich rejestracjach. Pięknie się prezentuje. Chyba że to była inna żółta NB

-
pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
03 paź 2010, 13:30
diegorx pisze:w NA nie ma w NB chyba też...
W mojej NBFL jest.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
-
brozyn89
- Donator

- Posty: 1628
- Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
-
Kontakt:
03 paź 2010, 15:36
Z kontrolka "rezerwy" w mx'5 jest dziwna sprawa bo w NA jej nie ma w ogole w NB chyba też natomiast w NBfl sprawa juz nie jest taka prosta. Przykladem jest Phoenix Tomai'a w który jest z 2002 roku i tam nie ma kontrolki a np mój ojciec ma NBfl'ke z 05 i tam już jest. Reasumując kontrolka była wprowadzona pewnie w póznych NBflkach jeśli się myle prosze mnie poprawić.
-
pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
03 paź 2010, 16:01
brozyn89 pisze:Z kontrolka "rezerwy" w mx'5 jest dziwna sprawa bo w NA jej nie ma w ogole w NB chyba też natomiast w NBfl sprawa juz nie jest taka prosta. Przykladem jest Phoenix Tomai'a w który jest z 2002 roku i tam nie ma kontrolki a np mój ojciec ma NBfl'ke z 05 i tam już jest. Reasumując kontrolka była wprowadzona pewnie w póznych NBflkach jeśli się myle prosze mnie poprawić.
Moja jest z 2004 roku.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
03 paź 2010, 17:26
Ale kombinujecie. Kontrolka rezerwy była seryjnie od roku modelowego 2003 wzwyż.
solo997 pisze:A da się to jakoś dorobić ?
Wszystko się da dorobić. Kontrolkę rezerwy też.
Po
eM
-
solo997
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
- Lokalizacja: Busko
03 paź 2010, 17:44
No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje

Niedlugo i tak zakładam LPG do swojej bo na paliwo nie wyrabiam , a człowiek chce całymi dniami bujać w niej

-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
03 paź 2010, 18:34
majkel_c pisze:Ale kombinujecie. Kontrolka rezerwy była seryjnie od roku modelowego 2003 wzwyż.
Zgadza się, od 2003.

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
03 paź 2010, 20:17
solo997 pisze:No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje

A Ty nie masz NB ?
Po
eM
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
03 paź 2010, 20:18
Potwierdzam 03 Nbfl i jest kontrolka.
-
artur
- Posty: 1930
- Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
- Model: Inny
- Lokalizacja: wwa
03 paź 2010, 20:28
solo997 pisze:No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje
nie ma co "boleć"

wskaźniki "zadłużenia" w NB są naprawdę tolerancyjne - po tym jak wskazówka zjedzie dużo poniżej ostatniej kreski w baku zostają jeszcze 3-4 litry paliwa

Były
NA,
NB,
NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła

Obecnie jest
Legacy H6
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
04 paź 2010, 20:41
solo997 pisze:To szkoda bo nigdy nie wiadomo ile można przejechać na paliwie , którego ledwo co ci zostało
Nie przesadzajmy, Jak by wskazówka nie działała to rozumiem, że potrzebna jest zapalająca się kontrolka rezerwy, ale chyba nie ma nic skomplikowanego w czytaniu wskazań wskaźnika?

-
kapoost
- Posty: 350
- Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
- Lokalizacja: Zamość / Warszawa
04 paź 2010, 21:26
A na tor, gdzie odczyty ze wskaźnika mogą być kłopotliwe... można wozić rezerwę w kanistrze

-
solo997
- Posty: 134
- Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
- Lokalizacja: Busko
04 paź 2010, 21:51
A mnie się wydawało ze moja Mx5 tak mało pali

tyle km przejechane wskazówka na zero prawie a żydek się nie zapala

a tu okazało siĘ że nie ma wcale
