[połączony] kontrolka rezerwy paliwa

zapomniałem sie spytać na zlocie :)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 paź 2009, 17:21

DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.


Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210 :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 paź 2009, 17:25

Tomai pisze:
DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.


Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210 :mrgreen:

U mnie identycznie....z lekką noga na gazie tak jak u Tomai...ale po przejechaniu 470 km zalewałem 32 litry chociaż wskazówka poziomu paliwa wskazywała już pusty zbiornik.
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

27 paź 2009, 21:49

Tomai pisze:
DieSpinnePL pisze:Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.


Dokładnie tak. W trasie na pierwszej połowie baku przejeżdżam 300 km a na drugiej 210 :mrgreen:


czyli potwierdza sie to co zauwazylem ze wskaznikiem, nie wiem tylko skad Wy macie takie wyniki?
ja na pelnym baku to 500km w zyciu nie zrobilem, 400-420km max
a ostatnio z musu zatankowawszy na zakichanej neste do pelna PB98 zrobilem 330km! (nigdy tam nie tankujcie)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 22:16 przez SNCF, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 paź 2009, 21:55

No widzisz ja właśnie zawsze tankuję na Neste która mam pod domem i nie widzę problemu. Faktycznie jak zalejesz PB98 to spali Tobie ciut wiecej niż PB95 a takie wyniki zrobisz tylko w trasie nie przekraczając 100km/h...najlepiej na pustych drogach w nocy gdy nie redukujesz i wyprzedzasz co chwilę. Mój rekord to 6,77l/100km podczas wyjazdu na XX-lecie..już uturbiony :wink:
ps.katalogowo NA 1,6 pali chyba trochę mniej niz 1,8 :wink:
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

27 paź 2009, 22:20

irakleo pisze:...Faktycznie jak zalejesz PB98 to spali Tobie ciut wiecej niż PB95...

to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...

P.S. na XX lecie tez mialem rekord ale chyba w druga strone bo 11,2 l/100km
ale przynajmniej sprawdzilem ze topdown powyzej 140km/h radia to praktycznie juz nie slychac
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 paź 2009, 22:52

SNCF pisze:to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...


musiałbyś pogmerać w zapłonie żeby wykorzystać potenjał tego paliwa....ale ja się na tym nie znam, było wiele razy na forum, poszukaj
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

28 paź 2009, 8:29

SNCF pisze:to w zasadzie po co jest to niby 98 oktanow?, mocy silnik na tym nie ma wiecej, mial byc wiekszy zasieg, to sie tez nie potwierdza, wiec juz sam niewiem...

Wyższa liczba oktanowa oznacza większą odporność paliwa na spalanie stukowe uzyskaną dzięki odpowiednim dodatkom, co dla wysilonych silników często równa się być albo nie być. Ceną jaką się płaci jest niższa kaloryczność paliwa i więcej osadów. Temat zagoniony tu chyba na śmierć, wyszukiwarka nie gryzie :twisted:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2009, 9:22

SNCF, na prawdę Cię podziwiam za Twoje spalanie :twisted: Moja spaliła więcej tylko na torze, jeżdżąc normalnie 10l-11l - 100km a turbina pod maską - i mówię tu o mieście... Na pełnym baku 450km zrobię, w trasie zrobiłem kiedyś trochę ponad 600km :)
110@???KM
134@???Nm
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

28 paź 2009, 10:58

Trasa Wroclaw-Piotrkow, 1,5h wyjazd z Wroc+szarpanina na trasie, gaz-hamulec, horror - stad takie spalanie
od Piotrkowa do Waw juz lepiej, plynniej i szybciej choc oficjalnie to trasa bardzo kolizyjna i jej wiekszosc jest dlatego oznakowana 70/h
najmniej spalam jezdzac po Czechach, tam ludzie jezdza niby wolniej ale plynnie i srednia predkosc calej trasy wychodzi wyzsza, a spalanie np: Trutnov-Decin wyszlo mi 7,4l/100
nie wiem w sumie tez ile dokladnei na calym baku przejade bo zawsze dotankowywalem jak wskazowka pokrywa sie z kreską oznaczającą E
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2009, 14:55

Jadąc w trasie spokojnie 100- 110 spokojnie 500 km na baku można zrobić. Moje najmniejsze spalanie to 7,5 w trasie - miasto 11. Silnik 1.8.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 paź 2009, 17:56

W 1,6 można spalić spokojnie 7l/100 więc na baku da się zrobić ponad 700km. Raz mi się prawie udało, ale nie chciałem sprawdzać do końca, bo się bałem że stane gdzieś na poboczu bez kropli paliwa :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 paź 2009, 18:38

Do NBfl dwukrotnie udało mi się wlać do baku (pod sam korek oczywiście) ~48,5l :mrgreen: Wjeżdżając na stację wskazówka ilości benzyny pokrywała się ze środkową poziomą kreską literki "E" :mrgreen: - od pierwszej kreski podziałki do stacji przejechałem jeszcze ok. 80-100km.

Potwierdzam też przypadek "martwej" wskazówki bezpośrednio po zalaniu pod korek. Zanim wskazówka drgnie udaje mi się zwykle przejechać dobre 100-120km (zależnie od stylu jazdy). :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

03 paź 2010, 12:42

Witam..
Może to dziwnie zabrzmieć ale czy w mx5 jest jakaś kontrolka braku paliwa czy coś?

Nigdy mi się nic nie świeci nawet jak nie mam paliwa..
Albo jest spalona albo nie ma , bo przyznam nawet żadnej kontrolki nie widzę w miejscu gdzie jest wskaźnik paliwa...
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 17:37 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 2 razy.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

03 paź 2010, 12:44

w NA nie ma w NB chyba też...
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

03 paź 2010, 12:54

To szkoda bo nigdy nie wiadomo ile można przejechać na paliwie , którego ledwo co ci zostało :) A da się to jakoś dorobić ?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2010, 12:54

Była w opcji :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

03 paź 2010, 13:03

widziałem chyba Twoją mx5 jakoś przed wakacjami w Krk, właśnie na californijskich rejestracjach. Pięknie się prezentuje. Chyba że to była inna żółta NB :razz:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 paź 2010, 13:30

diegorx pisze:w NA nie ma w NB chyba też...


W mojej NBFL jest.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

03 paź 2010, 15:36

Z kontrolka "rezerwy" w mx'5 jest dziwna sprawa bo w NA jej nie ma w ogole w NB chyba też natomiast w NBfl sprawa juz nie jest taka prosta. Przykladem jest Phoenix Tomai'a w który jest z 2002 roku i tam nie ma kontrolki a np mój ojciec ma NBfl'ke z 05 i tam już jest. Reasumując kontrolka była wprowadzona pewnie w póznych NBflkach jeśli się myle prosze mnie poprawić.
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 paź 2010, 16:01

brozyn89 pisze:Z kontrolka "rezerwy" w mx'5 jest dziwna sprawa bo w NA jej nie ma w ogole w NB chyba też natomiast w NBfl sprawa juz nie jest taka prosta. Przykladem jest Phoenix Tomai'a w który jest z 2002 roku i tam nie ma kontrolki a np mój ojciec ma NBfl'ke z 05 i tam już jest. Reasumując kontrolka była wprowadzona pewnie w póznych NBflkach jeśli się myle prosze mnie poprawić.


Moja jest z 2004 roku.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
dolcevita027
Posty: 75
Rejestracja: 10 cze 2010, 13:21
Lokalizacja: poznań

03 paź 2010, 16:01

Ja w swojej NBfl 2004 -wersja USA posiadam :)
dolcevita027
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2010, 17:26

Ale kombinujecie. Kontrolka rezerwy była seryjnie od roku modelowego 2003 wzwyż.

solo997 pisze:A da się to jakoś dorobić ?

Wszystko się da dorobić. Kontrolkę rezerwy też.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

03 paź 2010, 17:44

No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje :) Niedlugo i tak zakładam LPG do swojej bo na paliwo nie wyrabiam , a człowiek chce całymi dniami bujać w niej :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2010, 18:34

majkel_c pisze:Ale kombinujecie. Kontrolka rezerwy była seryjnie od roku modelowego 2003 wzwyż.


Zgadza się, od 2003. :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2010, 20:17

solo997 pisze:No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje :)

A Ty nie masz NB ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 paź 2010, 20:18

Potwierdzam 03 Nbfl i jest kontrolka.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

03 paź 2010, 20:28

solo997 pisze:No ja mam 2001 z grudnia szkoda jakos to przeboleje :)


nie ma co "boleć" ;) wskaźniki "zadłużenia" w NB są naprawdę tolerancyjne - po tym jak wskazówka zjedzie dużo poniżej ostatniej kreski w baku zostają jeszcze 3-4 litry paliwa :smile:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

04 paź 2010, 20:41

solo997 pisze:To szkoda bo nigdy nie wiadomo ile można przejechać na paliwie , którego ledwo co ci zostało


Nie przesadzajmy, Jak by wskazówka nie działała to rozumiem, że potrzebna jest zapalająca się kontrolka rezerwy, ale chyba nie ma nic skomplikowanego w czytaniu wskazań wskaźnika? :wink:
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

04 paź 2010, 21:26

A na tor, gdzie odczyty ze wskaźnika mogą być kłopotliwe... można wozić rezerwę w kanistrze ;)
solo997
Posty: 134
Rejestracja: 07 lip 2010, 7:49
Lokalizacja: Busko

04 paź 2010, 21:51

A mnie się wydawało ze moja Mx5 tak mało pali :) tyle km przejechane wskazówka na zero prawie a żydek się nie zapala :) a tu okazało siĘ że nie ma wcale :)
ODPOWIEDZ