Parametry techniczne

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

07 paź 2007, 8:54

Witam. Od wczoraj jestem posiadaczem pieknej czerwonej MX5, auto super.
Przeszukuje forum zeby dowiedziec się wiecej o moim aucie ale jakos dokładnych parametrów technicznych znaleźc nie moge. Mogłby ktos podac link do jakiegos dobrego opisu. Szczegolnie mam na mysli felgi jakie byly montowane w standardzie a jakie można wcisnąć najwieksze :), mam tez pytanie jaki olej najlepiej stosować sprzedawca mowil mi o jakims castrolu 10w40 ale jakim dokladnie to nie wiem .

Pozdrawiam Wojtek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 paź 2007, 11:19

no witamy w naszym gronie - szkoda, ze nie wczesniej to bym do ciebie podskoczyl jak bylem w piatek w bystrej :cool:

o felgach juz bylo - wystarczy uzyc opcji szukaj :wink:

generalnie w nb byly juz montowane chyba 15 seryjnie. sa one wykonane przez firme enkei i naleza do bardzo lekkich biorac pod uwage, ze sa seryjne. na poczatku tez rozwazalem zakup wiekszych, ale cierpi na tym komfort no i koszta ida w gore. osobiscie wole kupic nawet co roku komplet nowych opon za tysiac niz co dwa lub trzy lata zbierac na drogie niskoprofilowki :wink:

wieksze felgi to tez wiekszy ciezar (chyba, ze masz az tyle kasy, zeby kupic jakies super lekkie) - generalnie moze na tym ucierpiec zawieszenie i osiagi :razz:

teoretycznie najwieksze mozna wsadzic 17-ki. dlaczego teoretycznie? ano dlatego, ze elbe mial na 17 zalozone opony o dwa profile za duze (odwolujac sie do tabeli zamiennikow) i mu nie obcieraly, wiec wg tego mozna by tez wlozyc 18-ki i powinno nie obcierac. oczywiscie wieksze kola to gorsze przyspieszenie, wiec trzeba miec to na uwadze - musisz sobie odpowiedziec na proste pytanie : wyglad czy jazda? :cool:
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

07 paź 2007, 12:02

Hej
Pewnie niektozy z was mnie zjedza ale osiagi mnie nie interesuja wole wyglad auta :)
Z tymi felgami to pytam bo nigdzie mi sie nie udało znalezc jakie tam w moim modelu sa dokładnie koła, mam zalozone 15 195/50 ale moim zdaniem to mozna tam duzow eicej wsadzic ( mam 2 gi komplet ze starej toyoty 16 215/40 ) i sie na d nimi zastanawiam.
najchetniej bym wpakował 16 albo siedemnastki orginalne mazdy cos ale http://moto.allegro.pl/item251516446_felgi_aluminiowe_17_do_mazdy_6_mazda_6.html
ale nie moge znalezc 4x100
Co do oleju to co mam tam nalac ???
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

07 paź 2007, 15:29

Lej to czym wcześniej był zalewany (o ile nie było to jakieś świństwo), znajdziesz wlepke/kartke albo inną notke z poprzedniego serwisu , tak to olej zależy od przebiegu, sposobu planowanej eksploatacji itp. Jeżeli miatka nie będzie przez ciebie za mocno duśdana to tym się jakoś strasznie nie przejmuj. Tylko zmieniaj często! (ja zmieniam olej co 7,5k km i chodzi jak marzenie).
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

07 paź 2007, 19:28

mobil 1 pół syntetyk ewentualnie shell.
Oczywiscie stary wylej.Filtr oleju i paliwa(kluski sie robią) możesz też wymienić.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 paź 2007, 22:02

dimmu pisze:ale nie moge znalezc 4x100

na allegro to oryginalnych 17-ek do mazdy z takim rozstawem to raczej nie znajdziesz :wink:

zalezy z jakiej toyoty, ale jesli maja taki sam rozstaw i odsadzenie w okolicach 40 to powinny pasowac jak ulal

wracajac do jak najwieszych to tez nieciekawie wygladaja wielkie felgi i takie maluskie hamulce w ich tle - wiem z doswiadczenia bo kumpel ma w golfie 17 :wink:

co do oleju to moge ci przepisac jutro z instrukcji obslugi jaki jest zalecany przez skosnookich :wink:
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

08 paź 2007, 9:16

Byłbym wdzięczny za info o tym oleju
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

08 paź 2007, 10:36

wlasnie sie dowiedzialem ze mam jakis polsyntetyk 10w40 castrola cos ze sport, ale dokladnie nie wiem jaki, na co polecacie zmienic?? zostałbym przy castrolu bo to chyba najlepszy olej
??
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2007, 10:38

Ben_sage pisze:mobil 1 pół syntetyk ewentualnie shell.
Oczywiscie stary wylej.Filtr oleju i paliwa(kluski sie robią) możesz też wymienić.


Ben , podałeś sprzeczne informacje. Mobil 1 to jest syntetyk. Pół syntetyk mobila nazywa się chyba mobil super s… Moja mazda od poczatu jeździła na pól syntetyku i nadal jezdzi, na mobilu
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 paź 2007, 11:15

dimmu, instrukcja niestety nie podaje norm lepkosciowych. mazda zaleca stosowanie klasy jakosciowej sg, sh lub sj. jak wiadomo wszystkie nowe oleje do silnikow benzynowych spelniaja rowniez starsze wymogi, wiec najmniejsza norme jaka musi spelnic olej to sg :cool:

mozesz poczytac tez na zagranicznych forach - duzo jest napisane o zadkich olejach i klekotaniu popychaczy :wink:

jak bede w garazu to zerkne jaki ja mam wlany bo zawsze myla mi sie te oznaczenia :razz:

aha w 1,6 miesci sie wraz z filtrem 3,4l, a w 1,8 3,8l
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

08 paź 2007, 13:16

Cientki pisze:
Ben_sage pisze:mobil 1 pół syntetyk ewentualnie shell.
Oczywiscie stary wylej.Filtr oleju i paliwa(kluski sie robią) możesz też wymienić.


Ben , podałeś sprzeczne informacje. Mobil 1 to jest syntetyk. Pół syntetyk mobila nazywa się chyba mobil super s… Moja mazda od poczatu jeździła na pól syntetyku i nadal jezdzi, na mobilu



omg.....
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 paź 2007, 13:18

Ben_sage pisze:omg.....

takiego oleju nie znam :razz:

a tak na powaznie to czasami lepiej sie powstrzymac od tego typu postow :roll:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

08 paź 2007, 19:49

Skozystam z okazji i spytam o sybole silnikow w Miacie?
Tzn. np. Honda ma swoje serie D,B,H,F itd
W mazdzie nie odnalazlem nic takiego. Nie napotkalem zadnych symboli :(
Na samym bloku co prawda nie szukalem,bo wyszedlem z zalozenia,ze ktos z Was pewnie pomoze ;) Ale w niecie jakos nie widzialem nic w tym stylu...
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 paź 2007, 19:55

generalnie 1,6 to rodzina b6, a 1,8 to bp

wiecej tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Miata

no chyba, ze chodzi ci o wszystkie modele mazdy, to wtedy musialbvys szuknac :wink:
Azmadan
Posty: 14
Rejestracja: 27 lip 2007, 23:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

09 paź 2007, 10:23

witam Bielszczanina...
poproszę o foteczki :-P
i jakiś namiar na siebie...
:-)
chętnie obejrzę pojazd...
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

09 paź 2007, 12:24

GG 2911511
skype wpotyka
Jakbys miał czas to bym sie spotkał chętnie bo generalnie wiem mniej niz nic o autku :)
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

09 paź 2007, 13:57

Jeszcze jedno pytanie bo sie troche nie znam, nie wiem jaki mialem wczesniej olej i bede kupowal castrola magnatec 10w40 bedzie ok ???
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 paź 2007, 15:04

przy zakupie kazdy olej bedzie ok, ale czy silnik go polubi to juz pokaze czas :razz:

przed chwila wrocilem sie do garazu i mialem zalany castrolem gtx 5w-40

myslalem, zeby przejsc na 0w-40, ale obawiam sie klekotania popychaczy bo nowy samochod to juz nie jest :roll:
Azmadan
Posty: 14
Rejestracja: 27 lip 2007, 23:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

10 paź 2007, 10:02

dimmu pisze:Jakbys miał czas to bym sie spotkał chętnie bo generalnie wiem mniej niz nic o autku :)


spoko ja tez nie wiem :-P
nie mam MX-5 :-P hihihi
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

11 paź 2007, 17:59

dimmu pisze:Jeszcze jedno pytanie bo sie troche nie znam, nie wiem jaki mialem wczesniej olej i bede kupowal castrola magnatec 10w40 bedzie ok ???


bedzie dobry. 10w40 jest zalane w mojej i jest ok. Testowalem juz Mobil 1, Valvoline, Castrol, Liquid Moly i wszytskie 10w40,wiec jesli bylby nie dobry to pewnie bym sie o tym brutalnie dowiedzial ;)
Po co jezdzic skoro mozna latac...
słomka
Posty: 16
Rejestracja: 23 wrz 2007, 18:58
Lokalizacja: śląsk

12 paź 2007, 15:57

perver pisze:Skozystam z okazji i spytam o sybole silnikow w Miacie?

ja znalazlam ostatnio cos takiego:
Załączniki

[Rozszerzenie doc zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

15 paź 2007, 9:31

wlałem castrol magnatec 10w40 jezdzi dobrze jak na mój gust :)
Jeszcze tylko olej w skrzyni zmienie bo chodzi ciężko ( z samego rana jak autko zimne jest ) Jaki olej polecacie a własciewie co tam najlepiej wlać wg producenta.

W
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 9:45

polecam czasami uzyc opcji szukaj, co by nie dublowac tematow :wink:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=482
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

15 paź 2007, 10:06

Posta czytałem ale on pisze o 75w90 a w serwisie mazdy jakis inny znalezli ( nie pamietam dokladnie chyba wyzsza 1 sza liczba ) dlatego pytam.
Poztem słyszłęm opinie od znajomego mechanika ze sie oleju w skrzynie nie zmienia chyba rze sie skrzynia chrzani. Jak to naprawde jest z tym olejem tam, nie chce schrzanic skrzyni ale te ciezko chodzące z rana biegi to mnie denerwuje trzoche. W toyocie miałem masełko cały czas
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 11:24

dimmu pisze:Posta czytałem ale on pisze o 75w90

ja juz cos to "ty", a nie "on" :razz: przeczytaj caly temat - duzo jest tam wyjasnione :wink:

mazda zaleca 80w90/75w90 w zaleznosci od temperatury, w ktorej jest stosowany. mniejsza pierwsza liczba gwarantuje mniejsza gestosc w nizszych temperaturach. reszta jest opisana w ww temacie, wiec nie bede sie powtarzal.

dimmu pisze:Poztem słyszłęm opinie od znajomego mechanika ze sie oleju w skrzynie nie zmienia

tez to slyszalem - wg mnie to po prostu "stara szkola" wynikajaca z oszczednosci. ja zmienilem i nie zaluje - lewarek o wiele lepiej chodzi. na zagranicznych forach tez mozna przeczytac o zmianach oleju - ten w skrzyni nie jest jakims nowoczesnym wynalazkiem i w koncu tez sie starzeje tracac swoje pierwotne wlasciwosci :wink:

p.s. zawsze mozesz podjechac i porownac jak zmieniaja sie biegi :razz:
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

15 paź 2007, 11:59

A kiedy bym mógł ?? I gdzie Cie mogę dopaść ?? :)

W.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 12:44

codziennie najlepiej od rana do wieczora w myslowicach. moge podjechac gdzies niedaleko zjazdu z trasy tychy-sosnowiec, ale wtedy olej juz sie rozgrzeje :wink:

jesli chcialbys przyjechac z olejem do wymiany to musialbym wiedziec wczesniej bo osobiscie nie mam kanalu w garazu, ale moge zalatwic takowy :wink:
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

28 paź 2007, 7:29

słomka pisze:miata-silniki.doc
Pobierz Plik

zerknąłem w ten plik i powiem szczerze, że intryguje mnie ta różnorodność mocy w silnikach o tej samej poj. a konkretnie:
Lata produkcji Pojemność Moc Ilość zaworów Ilość cylindrów/budowa Oznaczenie
1989-1993 1.6i 115 KM 16V 4/DOHC B6
1991-1994 1.8i 130 KM 16V 4/DOHC BP
1995-1998 1.6i 90 KM 16V 4/DOHC B6-DOHC
1994-1998 1.8i 133 KM 16V 4/DOHC BP
1998-2003 1.6i 110 KM 16V 4/DOHC B6
1998-2001 1.8i 140 KM 16V 4/DOHC BP
2001-2005 1.8i 146 KM 16V 4/DOHC BP-Z3
2004-2005 Mazdaspeed MX-51.8i Turbo 178 KM 16V 4/DOHC BPT
2005 1.8i 126 KM 16V 4/DOHC MZR
2005 2.0i 160 KM 16V 4/DOHC MZR

zwłaszcza pozycja 1. i 3. zaznaczona - czy to są te same silniki :?:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

28 paź 2007, 14:46

hmm to ja zadam pytanko odnosnie silnikow :wink:

obecnie mam silnik 1.6 z 93 115km.

jestem ciekaw czy bez zmian wiekszych pasowal by silnik 1.8i
130km :wink: 91'-94'
albo
133km :grin: 94'-98'
albo
140km :mrgreen: 98'-01'

glownie interesuje mnie czy pasowala by skrzynia? :roll: i jak bylo by z elektronika? :roll:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

28 paź 2007, 15:27

Skrzynia pasuje, komputer i elektronika zostaje z 1.6.
Tutaj masz zostaw potrzebnych czesci do przekladki oraz krotki opis co i jak.
http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4535&parentid=0&stocknumber=04-70500%20%201994-97
ODPOWIEDZ