Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
conrader
- Posty: 240
- Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
- Lokalizacja: Poznań
12 maja 2010, 15:04
Witka,
ostatnio przejechałem się po dwóch warsztatach z prośbą o wycenę wymiany kompletu sprężyn w miacie. Wyszło circa 320 pln. Trochę drogo. Czy jest opcja wymiany własnoręcznej i czy realne jest przeprowadzenie opcji samodzielnie? Ewentualnie czy ktoś w Wawie jest w stanie mi w tym pomóc (odpłatnie oczywiście).
-
majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
12 maja 2010, 15:12
Odezwij się do sluby...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
przemasi
- Posty: 1610
- Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
- Model: Inny
12 maja 2010, 15:12
A tu masz trochę zdjęć i opisu...
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1535&postdays=0&postorder=asc&start=120
-
Niminum
- Posty: 185
- Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
- Lokalizacja: Warszawa
12 maja 2010, 23:38
Ja to ostatnio przerabiałem, i gdyby nie czas, to bym chętnie pomógł.
Mogę natomiast udostępnić zaciski do sprężyn, które specjalnie na tą okazję zakupiłem.
Robiłem korzystając z tutoriala Przemasiego, polecam, tylko druga osoba by Ci się przydała.
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
-
Jaro
- Posty: 3026
- Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
14 maja 2010, 12:10
zeby piwo trzymac jak masz rece zajete

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
Niminum
- Posty: 185
- Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
- Lokalizacja: Warszawa
14 maja 2010, 12:48
Łatwiej wyjąć zawias, jak druga osoba odciąga wahacze.
-
rafal
- Posty: 945
- Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
- Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil
14 maja 2010, 12:51
jedna osoba doskonale sobie da rade. odkreca sie laczniki i tyl bardzo ladnie opada a z przodu trzeba odkrecic sworzen i laczniki i tez nie ma problemu.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
14 maja 2010, 13:22
rafal pisze:jedna osoba doskonale sobie da rade. odkreca sie laczniki i tyl bardzo ladnie opada a z przodu trzeba odkrecic sworzen i laczniki i tez nie ma problemu.
Dokładnie tak jak przedwczoraj...

-
Niminum
- Posty: 185
- Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
- Lokalizacja: Warszawa
14 maja 2010, 15:50
A to możliwe, u mnie nie dało się odkręcić śrub przy łącznikach

-
przemasi
- Posty: 1610
- Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
- Model: Inny
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
14 maja 2010, 16:36
Niminum pisze:A to możliwe, u mnie nie dało się odkręcić śrub przy łącznikach

Wtedy odkręcasz cały stabilizator i już nie pręży...
-
conrader
- Posty: 240
- Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
- Lokalizacja: Poznań
20 lip 2010, 22:20
Mam problem ze zdjeciem kolumny z przodu. Chciałem zdjąć górne mocowanie jeszcze w momencie kiedy kolumna jest na samochodzie -wtedy mi wyjdzie bez problemu bez koniecznosci odkrecania wachacza. Problem polega na tym ze górna śruba mocowania kręci mi się razem z tłokiem amortyzatora i tym samym śruba stoi ... Ma ktoś jakiś patent na to?
-
rafal
- Posty: 945
- Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
- Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil
20 lip 2010, 22:23
u gory amora powinna byc faza na klucz.
i nie rob tego w ten sposob, sprezyna ci tak naprezy na gniazdo ze nie wyjmiesz niczego wtedy. trzeba wyjac calosc.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
-
conrader
- Posty: 240
- Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
- Lokalizacja: Poznań
20 lip 2010, 22:41
Mam dość mocno skompresowaną sprężynę - czytałem na miata.net, że zdejmując mocowanie górne zyskuje się około cala i wtedy bez problemu wychodzi. No nic - spróbuję jeszcze.
-
conrader
- Posty: 240
- Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
- Lokalizacja: Poznań
21 lip 2010, 0:35
Dobra, wyciągnąłem jedną kolumnę. Natomiast nadal pozostaję z problemem - górna część amora jest całkowicie zakryta bumpstopem. Śruba mocowania kręci mi się razem z tłokiem i nie mam go jak zatrzymać... :/
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
21 lip 2010, 4:00
Z tego co pamiętam to chyba umawiałeś się z kimś na wymianę sprężyn.
Może nie doczytałeś tej super instrukcji, albo nie jest do końca kompletna... Trzeba było sobie poluzować jak samochód stał jeszcze na kołach... Coś czuje, że przy takich wymianach, sprawność kilku klubowych aut spadnie... Ale fajnie, że masz ochotę zroić to sam. Zawsze można się czegoś nauczyć...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
conrader
- Posty: 240
- Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
- Lokalizacja: Poznań
21 lip 2010, 7:56
Luzowałem od razu kiedy były na samochodzie. Wtedy też kręcił się tłok.
-
Aro
- Posty: 1215
- Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
- Lokalizacja: Warszawa
21 lip 2010, 8:21
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
Fiveopac
- Administrator

- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
21 lip 2010, 19:35
Krecący sie tlok nie wrozy dobrze zywotnosci amorka
rafal pisze:u gory amora powinna byc faza na klucz.
+1

Less roof, more fun!
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci 
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
22 lip 2010, 8:56
a czy ktos wie ile w ASO albo gdzie tanio mozna dostac te gumowe oslony na amortyzator

??
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
22 lip 2010, 9:11
tmx89 pisze:a czy ktos wie ile w ASO albo gdzie tanio mozna dostac te gumowe oslony na amortyzator

??
niedawno zamieszczałem linki i namiary na osłony za 20-30zł.......poszukaj