Wymiana sprężyn

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2010, 15:04

Witka,

ostatnio przejechałem się po dwóch warsztatach z prośbą o wycenę wymiany kompletu sprężyn w miacie. Wyszło circa 320 pln. Trochę drogo. Czy jest opcja wymiany własnoręcznej i czy realne jest przeprowadzenie opcji samodzielnie? Ewentualnie czy ktoś w Wawie jest w stanie mi w tym pomóc (odpłatnie oczywiście).
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2010, 15:12

Odezwij się do sluby...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

12 maja 2010, 15:12

A tu masz trochę zdjęć i opisu...
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1535&postdays=0&postorder=asc&start=120
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2010, 23:38

Ja to ostatnio przerabiałem, i gdyby nie czas, to bym chętnie pomógł.
Mogę natomiast udostępnić zaciski do sprężyn, które specjalnie na tą okazję zakupiłem.
Robiłem korzystając z tutoriala Przemasiego, polecam, tylko druga osoba by Ci się przydała.
jawor
Posty: 72
Rejestracja: 03 wrz 2009, 21:48
Lokalizacja: Łódź

13 maja 2010, 17:49

druga osoba jest naprawdę przydatna :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2010, 23:02

jawor pisze:druga osoba jest naprawdę przydatna :)



Przesadzasz... :twisted: :twisted: :twisted:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 11:50

Ja całość zrobiłem sam. Dlaczego potrzebna jeszcze jedna osoba? :smile:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 12:10

zeby piwo trzymac jak masz rece zajete ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 12:48

Łatwiej wyjąć zawias, jak druga osoba odciąga wahacze.
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

14 maja 2010, 12:51

jedna osoba doskonale sobie da rade. odkreca sie laczniki i tyl bardzo ladnie opada a z przodu trzeba odkrecic sworzen i laczniki i tez nie ma problemu.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 13:22

rafal pisze:jedna osoba doskonale sobie da rade. odkreca sie laczniki i tyl bardzo ladnie opada a z przodu trzeba odkrecic sworzen i laczniki i tez nie ma problemu.


Dokładnie tak jak przedwczoraj... :twisted: :twisted: :twisted:
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 15:50

A to możliwe, u mnie nie dało się odkręcić śrub przy łącznikach :lol:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

14 maja 2010, 16:15

:shock:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2010, 16:36

Niminum pisze:A to możliwe, u mnie nie dało się odkręcić śrub przy łącznikach :lol:


Wtedy odkręcasz cały stabilizator i już nie pręży...
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

20 lip 2010, 22:20

Mam problem ze zdjeciem kolumny z przodu. Chciałem zdjąć górne mocowanie jeszcze w momencie kiedy kolumna jest na samochodzie -wtedy mi wyjdzie bez problemu bez koniecznosci odkrecania wachacza. Problem polega na tym ze górna śruba mocowania kręci mi się razem z tłokiem amortyzatora i tym samym śruba stoi ... Ma ktoś jakiś patent na to?
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

20 lip 2010, 22:23

u gory amora powinna byc faza na klucz.
i nie rob tego w ten sposob, sprezyna ci tak naprezy na gniazdo ze nie wyjmiesz niczego wtedy. trzeba wyjac calosc.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

20 lip 2010, 22:41

Mam dość mocno skompresowaną sprężynę - czytałem na miata.net, że zdejmując mocowanie górne zyskuje się około cala i wtedy bez problemu wychodzi. No nic - spróbuję jeszcze.
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

21 lip 2010, 0:35

Dobra, wyciągnąłem jedną kolumnę. Natomiast nadal pozostaję z problemem - górna część amora jest całkowicie zakryta bumpstopem. Śruba mocowania kręci mi się razem z tłokiem i nie mam go jak zatrzymać... :/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2010, 4:00

Z tego co pamiętam to chyba umawiałeś się z kimś na wymianę sprężyn. :roll:
Może nie doczytałeś tej super instrukcji, albo nie jest do końca kompletna... Trzeba było sobie poluzować jak samochód stał jeszcze na kołach... Coś czuje, że przy takich wymianach, sprawność kilku klubowych aut spadnie... Ale fajnie, że masz ochotę zroić to sam. Zawsze można się czegoś nauczyć...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

21 lip 2010, 7:56

Luzowałem od razu kiedy były na samochodzie. Wtedy też kręcił się tłok.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2010, 8:21

Zostały podstępy "warsztatowe"... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lip 2010, 19:35

Krecący sie tlok nie wrozy dobrze zywotnosci amorka ;)
rafal pisze:u gory amora powinna byc faza na klucz.

+1 :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

22 lip 2010, 8:56

a czy ktos wie ile w ASO albo gdzie tanio mozna dostac te gumowe oslony na amortyzator :) ??
Obrazek
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 lip 2010, 9:11

tmx89 pisze:a czy ktos wie ile w ASO albo gdzie tanio mozna dostac te gumowe oslony na amortyzator :) ??

niedawno zamieszczałem linki i namiary na osłony za 20-30zł.......poszukaj
ODPOWIEDZ