czy mx-5 stoi w miejscu? nawet 1.8

zawiedziony przyspieszeniem

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Pilot
Posty: 3
Rejestracja: 25 cze 2010, 12:12
Lokalizacja: Wawa

26 cze 2010, 19:57

Dodam swoje 0,02 PLN dlaczego tak może być.

Przesiedliśmy się do MX-5 w ubiegłym tygodniu, a wcześniej mieliśmy Tigrę TT. Jako, że ta przesiadka nastąpiła trochę nagle to Tigra przeszła gruntowny przegląd z wymianą filtrów, oliwy, przesmarowania tego i owego. I o ile przed przeglądem auto nie chciało jeździć to po przeglądzie zaczęła wreszcie jeździć i przede wszystkim przyspieszać.

Auto dość ciężkie i z tym słabym silnikiem 1,4 90 KM to się nie da poszaleć, ale różnica była naprawdę ogromna i zauważalna 'gołym okiem'. Na moje oko to wcześniej miała z 70 KM, a po przeglądzie to może i 89 :)

Może ta mx-5-ka też potrzebuje wymiany np filtrów? Chociaż jak tak czytam wypowiedzi innych zacnych właścicieli to mam wrażenie, że traktują swoje cacka lepiej niż żonę więc trudno podejrzewać żeby jakiś klubowicz nie dbał o swoją :)

A co do jazdy... to zdecydowanie trzeba się od nowa nauczyć jeździć. Ja na co dzień powożę karetą V50 (136 KM) więc jak mi Pani Kierowniczka żona moja w sensie da usiąść za kierownicą to jeździ się zupełnie inaczej. Jak się włączy turbina w volvo to jest to całkiem miłe uczucie, ale nie sądzę żebym miał szansę spod świateł z kimś kto będzie kręcił mx do 5 tyś. I ten czarny dymek w dizelku... fuj :)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 cze 2010, 20:20

Ja tam nie wiem o czym mowa - moja się całkiem fajnie odpycha jak na 100 koni na kołach, przecież to 100 koni tylko nie 300.

Kompresor mi chodzi po głowie ale jeszcze trochę poczekam, muszę się najpierw do końca poznać z tym co mam a to jeszcze na pewno chwile zajmie.

Pozdrawiam.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

26 cze 2010, 21:08

Pilot pisze:kto będzie kręcił mx do 5 tyś


Od 5 tyś obrotów :wink:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 cze 2010, 14:20

Wroniasty pisze:Od 5 tyś obrotów :wink:


1.6 na pewno, poniżej 5k nie jedzie :cool:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 cze 2010, 14:23

Mayk pisze:
Wroniasty pisze:Od 5 tyś obrotów :wink:


1.6 na pewno, poniżej 5k nie jedzie :cool:


Przesadzasz, zależy od punktu odniesienia.

To, że na światłach teraz Ci wszystko zostaje w lusterkach nie oznacza, że nie jechała :mrgreen: :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 cze 2010, 16:18

Serio 1.6NB nie jedzie jeśli nie wciągnie jej się bardzo wysoko, miałem okazje przecież pojeździć nią ostrzej zanim była pod respiratorem i wiem jak było... Brakowało, często po ostrych nawrotach z redukcją na 1ke - stawała w miejscu kiedy obroty spadły poniżej 4k - doprowadzało mnie to do szału :cool:
110@???KM
134@???Nm
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

27 cze 2010, 17:24

sebna pisze:Kompresor mi chodzi po głowie ale jeszcze trochę poczekam, muszę się najpierw do końca poznać z tym co mam a to jeszcze na pewno chwile zajmie


Chcesz zainstalować kompresor :!: Bravo, dobry pomysł. :grin:
Wpadnij do Szczecina/Świnoujścia - zobaczysz w praktyce co to będzie oznaczać dla Twojej mx-5.

Pozdrawiam
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 cze 2010, 21:49

Wpadnij do Szczecina/Świnoujścia - zobaczysz w praktyce co to będzie oznaczać dla Twojej mx-5.


turbo miate widziałem, kompresorowej jeszcze nie, jak będziesz na lądzie daj znać z chęcią obejrzę ;)
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

04 lip 2010, 14:02

A ja tylko powiem że bawi mnie porównywanie wolnossącej benzyny do turbo-diesla :)
Oczywiście, przez miłość do japońskiej motoryzacji mam nieco skrzywiony pogląd z drugiej strony jednak jeśli porówna się wolnossącego klekota do benzyny to ani nie jedzie, ani nie ma użytecznego zakresu obrotów - trzeba się namachać lewarkiem że hej.

Turbo dużo zmienia ale jak to samo turbo dołoży się do benzyny... Znów benzyna odpycha się porównywalnie z tą niewielką różnicą że nieco dłużej niż przez 2500 obrotów ^^ Jedynie spalanie w niej jest prawdziwą przewagą diesla ale błagam, nie porównujmy wolnossaka do turbo bo to niebo a ziemia.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

04 lip 2010, 20:23

co do krecenia 1.6 wystarczy pojechac na hamownie i zobaczyc gdzie moment obrotowy sie zaczyna. ponizej 5k jest jakas kupa ze plakac sie chce. pomijam juz same maxymalne wartosci ktore są biedne ale na niskich obrotach nie ma nic. co nie zmienia faktu ze krecenie tego silnika ciagle 5k+ to jak dla mnie morderstwo. przy 6k ten silnik sie kreci jak motorynka ktora by miala zaraz umrzec. ja jezdze do 5k i spokojnie czekam na turbo. wtedy zabawa przeniesie sie na inny poziom :cool:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2010, 20:27

robacek pisze:co nie zmienia faktu ze krecenie tego silnika ciagle 5k+ to jak dla mnie morderstwo. przy 6k ten silnik sie kreci jak motorynka ktora by miala zaraz umrzec.


Z czego Ty masz tam silnik? Z escorta? :shock:

W czasach gdy moja była N/A śmigałem bardzo często powyżej 5k i tam właśnie ten silnik pracował najlepiej - ten silnik kocha takie obroty :!:
110@???KM
134@???Nm
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

04 lip 2010, 21:18

Mayk pisze:
robacek pisze:co nie zmienia faktu ze krecenie tego silnika ciagle 5k+ to jak dla mnie morderstwo. przy 6k ten silnik sie kreci jak motorynka ktora by miala zaraz umrzec.


Z czego Ty masz tam silnik? Z escorta? :shock:

W czasach gdy moja była N/A śmigałem bardzo często powyżej 5k i tam właśnie ten silnik pracował najlepiej - ten silnik kocha takie obroty :!:


Mayk, akurat złe porównanie, może niekoniecznie Escort, ale 1.7 z Pumy, które miałem w mojej Fieście ma 157Nm momentu w porównaniu do 139Nm z 1.8 mojej Mazdy, na niskich obrotach trochę zauważalne :)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2010, 21:22

zoharek pisze:Mayk, akurat złe porównanie, może niekoniecznie Escort, ale 1.7 z Pumy, które miałem w mojej Fieście ma 157Nm momentu w porównaniu do 139Nm z 1.8 mojej Mazdy, na niskich obrotach trochę zauważalne :)


Trochę nie rozumiem, ja wypowiadałem się o pracy silnika 1.6 w miacie na wysokich obrotach. To co napisał robacek na ten temat po prostu nie zgadza się z tym co o tych silnikach się mówi/pisze ani tym bardziej z moją opinią.

A escortem jeździłem, jest idealnym przykładem samochodu z silnikiem 1.6 benzyną, który po przekroczeniu 5k umiera ;)
110@???KM
134@???Nm
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

04 lip 2010, 21:45

No dobra, ja trochę uogólniłem, że niektóre Fordy mogą zaskoczyć, z resztą co się dziwić, że 1.7 jest taki przyjemny, konstrukcja Yamahy :>
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

08 lip 2010, 12:12

zoharek pisze:w porównaniu do 139Nm z 1.8 mojej Mazdy


Jesteś pewien że masz 1.8? Strasznie niski ten max moment obrotowy :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2010, 12:14

Mayk pisze:A escortem jeździłem, jest idealnym przykładem samochodu z silnikiem 1.6 benzyną, który po przekroczeniu 5k umiera ;)


A są jakieś obroty w których on żyje?? :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 lip 2010, 12:58

leDiable pisze:
zoharek pisze:w porównaniu do 139Nm z 1.8 mojej Mazdy


Jesteś pewien że masz 1.8? Strasznie niski ten max moment obrotowy :razz:


Hehe, nie wiem skąd to wziąłem :) Teraz patrzę, że 168Nm, bardziej by pasowało do pojemności :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

08 lip 2010, 18:22

A są jakieś obroty w których on żyje?? :twisted: :twisted: :twisted:


W sumie trafna uwaga :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

08 lip 2010, 19:29

Skrzypul pisze:madzia przez pierwsze poł obrotomierza nie powala na kolana to fakt ale jak już przekroczy 4 tyś to zaczyna ładnie sie zbierać :wink:


Dlatego należy do niej zainstalować kompresor i wtedy śmiga od 2000 obr/min jak marzenie :wink:
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
ODPOWIEDZ