czy mx-5 stoi w miejscu? nawet 1.8
zawiedziony przyspieszeniem
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
Hej,
powiedzcie mi, czy mx-5 1.8 NA i NB ma przyzwoite przyspieszenie? Próbowałem jakiś czas temu kupić NA 1.8 - i po jeździe próbnej zrezygnowałem. stwierdziłem, że mój Lanos 1.3 do setki przyspiesza podobnie, a z moją Lancią Lybrą 1.9 jtd 115 koni to w ogóle ta mazda nie ma szans. w Lybrze te głupie nieco ponad 100 koni na 1.5 tony potrafi wcisnąć w siedzenie od 0 do 200 km, a MX-5 - jak dyliżans z jednym koniem normalnie.
powiedzcie mi - czy ja trafiłem na egzemplarz, któremu ubyło koników, czy te silniki są takie odczuwalnie wolne?
miałem kupić MX-5, ale po tej jeździe - na jakiś czas spasowałem bo poczułem się zawiedziony... proszę - wyprowadźcie mnie z błędu...
powiedzcie mi, czy mx-5 1.8 NA i NB ma przyzwoite przyspieszenie? Próbowałem jakiś czas temu kupić NA 1.8 - i po jeździe próbnej zrezygnowałem. stwierdziłem, że mój Lanos 1.3 do setki przyspiesza podobnie, a z moją Lancią Lybrą 1.9 jtd 115 koni to w ogóle ta mazda nie ma szans. w Lybrze te głupie nieco ponad 100 koni na 1.5 tony potrafi wcisnąć w siedzenie od 0 do 200 km, a MX-5 - jak dyliżans z jednym koniem normalnie.
powiedzcie mi - czy ja trafiłem na egzemplarz, któremu ubyło koników, czy te silniki są takie odczuwalnie wolne?
miałem kupić MX-5, ale po tej jeździe - na jakiś czas spasowałem bo poczułem się zawiedziony... proszę - wyprowadźcie mnie z błędu...
Mialem podobnie jak przesiadlem sie z jtd na wolnossaka w benzynie. Ze 180 km i 365 nm zeszlo na 1.8 benzyna. Na poczatku nie moglem sie przyzwyczaic do charakterystyki silnika mx-5 i ciagle mi brakowalo mocy. Jednak pare przejazdzek mazda, kilka modów (kolektor+wydech+dolot) i juz zapomnialem ( na szczescie) co to turbokopciuch:)Nie wspominajac juz o ukladzie jezdnym:)
Cos w tym jest. Moim poprzednim samochodem byla Honda Civic 1.4 i jak przesiadlem sie na MX-5 to mialem wrazenie, ze mazda stoi w miejscu. Ale to odczucia i inna charakterystyka silnia. Inne dzwieki, inne przyszpieszenie, wszystko inne....
7 zima z MX-5
dziwne to co piszesz, a odnośnie lanosa to już wogóle. sprawdzałem swoją 1.6 z paskiem tdi 130km(310NM; 9,8 do 100; 1.5 tony) i miatka go objechała. objechałem też 120konną alfe mito 1.4 turbo (205NM; 8,8 do 100; 1,25 tony) na 1/4 mili.
osoby które miały styczność z naszymi leszczyńskimi miatkami stwierdziły że nieźle pociskają jak na wolnossaki o takich pojemnościach . na forum jak dobrze poszukasz to znajdziesz czasy i opinie innych miatowiczów odnośnie ich miatek. a tak naprawdę miatki są do jazdy w zawijasach, a tam moc ma znaczenie drugorzędne. jeśli szukasz mocnego autka do jazdy z pod świateł, to wybierz np. BMW z3, albo miatę+turbo/kompresor.
mx-y mają przyzwoite przyspieszenia (katalogowo wszystkie wersje silnikowe oprócz 90konnej poniżej 9s) gdy kręcisz je powyżej 4000 obrotów.może za słabo kręciłeś na jeżdzie próbnej
pozdr
osoby które miały styczność z naszymi leszczyńskimi miatkami stwierdziły że nieźle pociskają jak na wolnossaki o takich pojemnościach . na forum jak dobrze poszukasz to znajdziesz czasy i opinie innych miatowiczów odnośnie ich miatek. a tak naprawdę miatki są do jazdy w zawijasach, a tam moc ma znaczenie drugorzędne. jeśli szukasz mocnego autka do jazdy z pod świateł, to wybierz np. BMW z3, albo miatę+turbo/kompresor.
mx-y mają przyzwoite przyspieszenia (katalogowo wszystkie wersje silnikowe oprócz 90konnej poniżej 9s) gdy kręcisz je powyżej 4000 obrotów.może za słabo kręciłeś na jeżdzie próbnej

pozdr
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
MX-5 to nie jest wyścigówka. Jak się marzy o 5s do setki to zapomnij o maździe.
A słusznie zauważają tutaj, że być może po przesiadce z diesla masz nawyk zmieniania biegu przy 3 tys. Madzię trzeba przegonić do 6.000-6.500rpm, a ogólnie nie schodzić poniżej 4.000rpm.
A słusznie zauważają tutaj, że być może po przesiadce z diesla masz nawyk zmieniania biegu przy 3 tys. Madzię trzeba przegonić do 6.000-6.500rpm, a ogólnie nie schodzić poniżej 4.000rpm.
Mozliwe, że jechałeś nie 1,8 a 1,6 90km. Raz miałem okazję krótko się przejechać i rzeczywiście słabizna. Katalogowo ma jakieś 12s do setki. I tyle może mieć twój diesel do którego porównujesz. Pozostałe silniki w mx-5 są sporo szybsze od tego 90km.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
ja wczoraj scigałem sie z fabia 1240 kg 130 km tdi i ja odjechałem bez porownania, tak ze mysle ze moze jechałeś 90 km wersja
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
pytanie śmieszne z pozoru, dodatkowo ten dramatyczny opis lancii
ale na dobrą sprawę może coś jest na rzeczy (choć szukanie tego czegoś wymaga sporo dobrej woli
)
nie jeżdżę dieslami - nie lubię diesli, nie jeżdżę też turbawkami (stety albo i nie), jeżdżąc natomiast od dawna japończykami i motocyklami za naturalne uznaje kręcenie silnika na ile instrukcja pozwala
oczywiście wtedy, kiedy trzeba mocniej przyspieszyć (na co dzień zmieniam biegi przy 2500 obr. - tak tak... da się
- i cenię sobie elastyczność mazdowego 1,6)
jak wskazaliście powyżej, faktycznie w tym może być problem u kogoś kto przesiada się z klekota na 'szlifierkę'
ale słowo daje... w przewagę tego lanosa 1,3 (1,4?) uwierzyć nijak nie mogę
może miatka chodziła na 2 cylindrach



nie jeżdżę dieslami - nie lubię diesli, nie jeżdżę też turbawkami (stety albo i nie), jeżdżąc natomiast od dawna japończykami i motocyklami za naturalne uznaje kręcenie silnika na ile instrukcja pozwala


jak wskazaliście powyżej, faktycznie w tym może być problem u kogoś kto przesiada się z klekota na 'szlifierkę'




- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Skyluker pisze:MX-5 to nie jest wyścigówka. Jak się marzy o 5s do setki to zapomnij o maździe.
A to czemu



Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Sek pisze:(...)katalogowo wszystkie wersje silnikowe oprócz 90konnej poniżej 9s(...)
NB 110KM ma katalogowo 9,7s
Ale zeby nie robic oftopa: przesiadlem sie z lanosa 1,5 16v 100KM na NB 1,6 i nie ma porownania, na bank trafiles na zakatowany egzemplarz.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
rafik14 pisze:i nie było lanosa 1,3....silniki zaczynały się od 1,4no chyba ze tylko na polski rynek.ps prócz MX5 mam jeszcze rovera 75 (136 KM z BMW) i faktycznie jest różnica na trasie ale bokiem nie wchodzi w zakrety
był 1.3 - 1349, początkowo nazywany 1.3, potem 1.4. chociaż to taki trochę offtop.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
słuchajcie, z tym lanosem to oczywiście przerysowane, ale...nie bardzo.
z lybrą - jak najbardziej w porównaniu do tej mx-5 - nie przerysowane. oczywiście obiektywnie rzecz biorąc - wiadomo, że 1.9 jtd to jeszcze nie jest rakieta i cieszę się, że niektórych opis rozbawił
(ale tak na marginesie proponuję przejechać się nie TDI a czymś co równo ciągnie od 1700 do 4000 obrotów).
w tej mx-5 nie zmieniałem biegów przy 3000 - jeżdżę czasem słabym lanosem, wiem co to wycisnąć wszystko co możliwe z benzyniaka...w szczególności na polskich bezpiecznych drogach, w wyścigach z tirami.
nie szukam super mocnego auta, chociaż hondą s2000 bym nie pogardził... ale to, czym jechałem (mx-5 klubowicza zresztą - nieważne kogo) - totalnie mnie zawiodło.
i - kocham mazdy - jeździłem wcześniej różnymi mazdowymi puszkami - a teraz nie szukam innego roadstera niż mx-5. w tym przypadku akurat nie trafiło na wieśka, co to nie wie, czym /by tu pojeździć, a najlepiej gdyby to była calibra cabrio. ale kurczę ... coś było w tej mx-5 nie tak.
stąd moje pytanie.
z lybrą - jak najbardziej w porównaniu do tej mx-5 - nie przerysowane. oczywiście obiektywnie rzecz biorąc - wiadomo, że 1.9 jtd to jeszcze nie jest rakieta i cieszę się, że niektórych opis rozbawił

w tej mx-5 nie zmieniałem biegów przy 3000 - jeżdżę czasem słabym lanosem, wiem co to wycisnąć wszystko co możliwe z benzyniaka...w szczególności na polskich bezpiecznych drogach, w wyścigach z tirami.
nie szukam super mocnego auta, chociaż hondą s2000 bym nie pogardził... ale to, czym jechałem (mx-5 klubowicza zresztą - nieważne kogo) - totalnie mnie zawiodło.
i - kocham mazdy - jeździłem wcześniej różnymi mazdowymi puszkami - a teraz nie szukam innego roadstera niż mx-5. w tym przypadku akurat nie trafiło na wieśka, co to nie wie, czym /by tu pojeździć, a najlepiej gdyby to była calibra cabrio. ale kurczę ... coś było w tej mx-5 nie tak.
stąd moje pytanie.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 21:54 przez raczkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Powiem ci tak, 3 lata jeździłem Fiestą 1.7 (125KM, 1000kg, FWD, ~9.5s/100 (z papierów)), miałem okazję pojeździć nią naprawdę szybko (tor Poznań, Ułęż) i wielokrotnie miałem okazję ruszyć z kapcia. Po przesiadce na MX5 1.8 (146KM, 1300kg, RWD, ~8.5s/100 (z papierów)) różnica jest ogromna na korzyść Mazdy, miałem już okazję ją przegonić i odpycha się przeokrutnie wgryzając się w asfalt
Muszę potwierdzić, że trafiłeś na co najmniej niesprawny egzemplarz...

Muszę potwierdzić, że trafiłeś na co najmniej niesprawny egzemplarz...
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za wszystkie odpowiedzi - właśnie chodziło mi o porównanie do innych samochodów, tera już wszystko jasne, tylko lanosy 1.3 / 1.4 i lybry są takie szybkie, inne w porównaniu z mx-5 odpadają 

raczkowski, jeśli naprawdę jest tak jak mówisz, że Lanos chodzi niewiele gorzej niż ta MX-5 którą jeździłeś, to na 100% trafiłeś na jakiś zakatowany/niesprawny egzemplarz... ten wóz powinien mieć koło 9 sekund do setki, czyli powinien bez porównania lepiej niż Lanos się zwijać
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
zoharek pisze: na MX5 1.8 (146KM, 1300kg, RWD, ~8.5s/100 (z papierów)
Jeśli chodzi o wagę to przeczytałeś chyba dopuszczalne obciążenie, mx-5 NBFL nie waży 1300 kg a co najwyżej 1120 kg
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
miałem lanosa 1.5 8v 86 km oczywiście lanos dostał ostro po dupie od MX-5
teraz jest focus 1 2.0 16v 136 km oczywiście focus dostał też po dupie od MX-5 stawałem też z kolegi bmw e36 1.8 IS seryjnie 140 km lecz grzebniety na 166 km i też dostał baty od Madzi
tak samo jak crx del sol 1.6 16v v-tec seria 125 grzebnięta na 140 km ..zgadzam się że wrażenia z jazdy są powolne
ale przynajmniej siedzi się dupą na asfalcie a nie jak w lanosie czy focusie jak w ciągniku
madzia przez pierwsze poł obrotomierza nie powala na kolana to fakt ale jak już przekroczy 4 tyś to zaczyna ładnie sie zbierać 

teraz jest focus 1 2.0 16v 136 km oczywiście focus dostał też po dupie od MX-5 stawałem też z kolegi bmw e36 1.8 IS seryjnie 140 km lecz grzebniety na 166 km i też dostał baty od Madzi




SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R