czy mx-5 stoi w miejscu? nawet 1.8

zawiedziony przyspieszeniem

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

raczkowski
Posty: 117
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2010, 18:51

Hej,

powiedzcie mi, czy mx-5 1.8 NA i NB ma przyzwoite przyspieszenie? Próbowałem jakiś czas temu kupić NA 1.8 - i po jeździe próbnej zrezygnowałem. stwierdziłem, że mój Lanos 1.3 do setki przyspiesza podobnie, a z moją Lancią Lybrą 1.9 jtd 115 koni to w ogóle ta mazda nie ma szans. w Lybrze te głupie nieco ponad 100 koni na 1.5 tony potrafi wcisnąć w siedzenie od 0 do 200 km, a MX-5 - jak dyliżans z jednym koniem normalnie.
powiedzcie mi - czy ja trafiłem na egzemplarz, któremu ubyło koników, czy te silniki są takie odczuwalnie wolne?
miałem kupić MX-5, ale po tej jeździe - na jakiś czas spasowałem bo poczułem się zawiedziony... proszę - wyprowadźcie mnie z błędu...
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

14 cze 2010, 19:01

No ze lanos 1.3 jedzie szybciej to nie uwierze ... z Lancia cos mi sie tez nie chce wierzyc ... moze trafiles na taki egzemplarz ?? Masz linka do otomoto czy cos ?? Ocenimy :P
Obrazek
Obrazek
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2010, 19:05

a wrzuciłeś 2 :wink:
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

14 cze 2010, 19:07

Mialem podobnie jak przesiadlem sie z jtd na wolnossaka w benzynie. Ze 180 km i 365 nm zeszlo na 1.8 benzyna. Na poczatku nie moglem sie przyzwyczaic do charakterystyki silnika mx-5 i ciagle mi brakowalo mocy. Jednak pare przejazdzek mazda, kilka modów (kolektor+wydech+dolot) i juz zapomnialem ( na szczescie) co to turbokopciuch:)Nie wspominajac juz o ukladzie jezdnym:)
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2010, 19:09

i nie było lanosa 1,3....silniki zaczynały się od 1,4 :cool: no chyba ze tylko na polski rynek.ps prócz MX5 mam jeszcze rovera 75 (136 KM z BMW) i faktycznie jest różnica na trasie ale bokiem nie wchodzi w zakrety :lol:
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 cze 2010, 19:12

Cos w tym jest. Moim poprzednim samochodem byla Honda Civic 1.4 i jak przesiadlem sie na MX-5 to mialem wrazenie, ze mazda stoi w miejscu. Ale to odczucia i inna charakterystyka silnia. Inne dzwieki, inne przyszpieszenie, wszystko inne....
7 zima z MX-5
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

14 cze 2010, 19:14

dziwne to co piszesz, a odnośnie lanosa to już wogóle. sprawdzałem swoją 1.6 z paskiem tdi 130km(310NM; 9,8 do 100; 1.5 tony) i miatka go objechała. objechałem też 120konną alfe mito 1.4 turbo (205NM; 8,8 do 100; 1,25 tony) na 1/4 mili.
osoby które miały styczność z naszymi leszczyńskimi miatkami stwierdziły że nieźle pociskają jak na wolnossaki o takich pojemnościach . na forum jak dobrze poszukasz to znajdziesz czasy i opinie innych miatowiczów odnośnie ich miatek. a tak naprawdę miatki są do jazdy w zawijasach, a tam moc ma znaczenie drugorzędne. jeśli szukasz mocnego autka do jazdy z pod świateł, to wybierz np. BMW z3, albo miatę+turbo/kompresor.
mx-y mają przyzwoite przyspieszenia (katalogowo wszystkie wersje silnikowe oprócz 90konnej poniżej 9s) gdy kręcisz je powyżej 4000 obrotów.może za słabo kręciłeś na jeżdzie próbnej :mrgreen:

pozdr
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

14 cze 2010, 19:19

Ja się przesiadłem z lanosa 1.6 106 KM do mazdy 1.8 lub 1.9 (różnie podają) 140 KM i odczuwam mega różnice w przyspieszeniu. Możę zmieniałeś biegi przy 3 tysiącach obrotów :mrgreen:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2010, 19:22

. Możę zmieniałeś biegi przy 3 tysiącach obrotów :mrgreen:[/quote]

a tak się da :lol:
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

14 cze 2010, 19:23

jasne wtedy nie czuć różnicy czy jedziesz ładą czy lambo
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

14 cze 2010, 19:27

MX-5 to nie jest wyścigówka. Jak się marzy o 5s do setki to zapomnij o maździe.

A słusznie zauważają tutaj, że być może po przesiadce z diesla masz nawyk zmieniania biegu przy 3 tys. Madzię trzeba przegonić do 6.000-6.500rpm, a ogólnie nie schodzić poniżej 4.000rpm.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2010, 19:28

Mozliwe, że jechałeś nie 1,8 a 1,6 90km. Raz miałem okazję krótko się przejechać i rzeczywiście słabizna. Katalogowo ma jakieś 12s do setki. I tyle może mieć twój diesel do którego porównujesz. Pozostałe silniki w mx-5 są sporo szybsze od tego 90km.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

14 cze 2010, 19:28

Skyluker pisze:a ogólnie nie schodzić poniżej 4.000rpm.


też się trzymam tej zasady :mrgreen:
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

14 cze 2010, 19:31

ja wczoraj scigałem sie z fabia 1240 kg 130 km tdi i ja odjechałem bez porownania, tak ze mysle ze moze jechałeś 90 km wersja
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2010, 19:37

eeeejjj macie coś do 90KM :wink: a co do tytułu posta stoi podczas tankowania :lol:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2010, 19:51

No offence, ale umarłem ze śmiechu czytając jak Lybra 1.9jtd 115PS wciska w siedzenie przy 200...
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2010, 20:00

Wroniasty pisze:No offence, ale umarłem ze śmiechu czytając jak Lybra 1.9jtd 115PS wciska w siedzenie przy 200...

może nie ma przedniej szyby :lol:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 cze 2010, 20:16

pytanie śmieszne z pozoru, dodatkowo ten dramatyczny opis lancii :razz: ale na dobrą sprawę może coś jest na rzeczy (choć szukanie tego czegoś wymaga sporo dobrej woli :wink: )

nie jeżdżę dieslami - nie lubię diesli, nie jeżdżę też turbawkami (stety albo i nie), jeżdżąc natomiast od dawna japończykami i motocyklami za naturalne uznaje kręcenie silnika na ile instrukcja pozwala :twisted: oczywiście wtedy, kiedy trzeba mocniej przyspieszyć (na co dzień zmieniam biegi przy 2500 obr. - tak tak... da się :razz: - i cenię sobie elastyczność mazdowego 1,6)

jak wskazaliście powyżej, faktycznie w tym może być problem u kogoś kto przesiada się z klekota na 'szlifierkę' :wink: ale słowo daje... w przewagę tego lanosa 1,3 (1,4?) uwierzyć nijak nie mogę :shock: może miatka chodziła na 2 cylindrach :?: :twisted:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 cze 2010, 20:19

Skyluker pisze:MX-5 to nie jest wyścigówka. Jak się marzy o 5s do setki to zapomnij o maździe.


A to czemu :lol: :?: Da się :twisted:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

14 cze 2010, 20:21

Dane lanosa 1.4:
prędkość maksymalna (km/h) 166
przyspieszenie (0-100km/h) 15.0
Moze lanos po swapie??:)
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2010, 20:43

Po przejechaniu się NB 1,8 i porównując do mojej 323 w dieslu stwierdzam że MX-5 całkiem zacnie się odpycha. A jechałem na 60, może 70 % procent możliwości bo to nie było moje auto ;)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 cze 2010, 20:45

Sek pisze:(...)katalogowo wszystkie wersje silnikowe oprócz 90konnej poniżej 9s(...)


NB 110KM ma katalogowo 9,7s

Ale zeby nie robic oftopa: przesiadlem sie z lanosa 1,5 16v 100KM na NB 1,6 i nie ma porownania, na bank trafiles na zakatowany egzemplarz.
raczkowski
Posty: 117
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2010, 21:32

rafik14 pisze:i nie było lanosa 1,3....silniki zaczynały się od 1,4 :cool: no chyba ze tylko na polski rynek.ps prócz MX5 mam jeszcze rovera 75 (136 KM z BMW) i faktycznie jest różnica na trasie ale bokiem nie wchodzi w zakrety :lol:


był 1.3 - 1349, początkowo nazywany 1.3, potem 1.4. chociaż to taki trochę offtop.
raczkowski
Posty: 117
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2010, 21:44

słuchajcie, z tym lanosem to oczywiście przerysowane, ale...nie bardzo.
z lybrą - jak najbardziej w porównaniu do tej mx-5 - nie przerysowane. oczywiście obiektywnie rzecz biorąc - wiadomo, że 1.9 jtd to jeszcze nie jest rakieta i cieszę się, że niektórych opis rozbawił :) (ale tak na marginesie proponuję przejechać się nie TDI a czymś co równo ciągnie od 1700 do 4000 obrotów).

w tej mx-5 nie zmieniałem biegów przy 3000 - jeżdżę czasem słabym lanosem, wiem co to wycisnąć wszystko co możliwe z benzyniaka...w szczególności na polskich bezpiecznych drogach, w wyścigach z tirami.

nie szukam super mocnego auta, chociaż hondą s2000 bym nie pogardził... ale to, czym jechałem (mx-5 klubowicza zresztą - nieważne kogo) - totalnie mnie zawiodło.

i - kocham mazdy - jeździłem wcześniej różnymi mazdowymi puszkami - a teraz nie szukam innego roadstera niż mx-5. w tym przypadku akurat nie trafiło na wieśka, co to nie wie, czym /by tu pojeździć, a najlepiej gdyby to była calibra cabrio. ale kurczę ... coś było w tej mx-5 nie tak.

stąd moje pytanie.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 21:54 przez raczkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

14 cze 2010, 21:47

Powiem ci tak, 3 lata jeździłem Fiestą 1.7 (125KM, 1000kg, FWD, ~9.5s/100 (z papierów)), miałem okazję pojeździć nią naprawdę szybko (tor Poznań, Ułęż) i wielokrotnie miałem okazję ruszyć z kapcia. Po przesiadce na MX5 1.8 (146KM, 1300kg, RWD, ~8.5s/100 (z papierów)) różnica jest ogromna na korzyść Mazdy, miałem już okazję ją przegonić i odpycha się przeokrutnie wgryzając się w asfalt :)

Muszę potwierdzić, że trafiłeś na co najmniej niesprawny egzemplarz...
raczkowski
Posty: 117
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2010, 22:35

Dzięki za wszystkie odpowiedzi - właśnie chodziło mi o porównanie do innych samochodów, tera już wszystko jasne, tylko lanosy 1.3 / 1.4 i lybry są takie szybkie, inne w porównaniu z mx-5 odpadają :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2010, 22:51

raczkowski, jeśli naprawdę jest tak jak mówisz, że Lanos chodzi niewiele gorzej niż ta MX-5 którą jeździłeś, to na 100% trafiłeś na jakiś zakatowany/niesprawny egzemplarz... ten wóz powinien mieć koło 9 sekund do setki, czyli powinien bez porównania lepiej niż Lanos się zwijać
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2010, 17:05

zoharek pisze: na MX5 1.8 (146KM, 1300kg, RWD, ~8.5s/100 (z papierów)


Jeśli chodzi o wagę to przeczytałeś chyba dopuszczalne obciążenie, mx-5 NBFL nie waży 1300 kg a co najwyżej 1120 kg
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

15 cze 2010, 17:36

Faktycznie ;)
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

17 cze 2010, 13:46

miałem lanosa 1.5 8v 86 km oczywiście lanos dostał ostro po dupie od MX-5 :wink:
teraz jest focus 1 2.0 16v 136 km oczywiście focus dostał też po dupie od MX-5 stawałem też z kolegi bmw e36 1.8 IS seryjnie 140 km lecz grzebniety na 166 km i też dostał baty od Madzi :wink: tak samo jak crx del sol 1.6 16v v-tec seria 125 grzebnięta na 140 km ..zgadzam się że wrażenia z jazdy są powolne :mrgreen: ale przynajmniej siedzi się dupą na asfalcie a nie jak w lanosie czy focusie jak w ciągniku :???: madzia przez pierwsze poł obrotomierza nie powala na kolana to fakt ale jak już przekroczy 4 tyś to zaczyna ładnie sie zbierać :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
ODPOWIEDZ