j.w
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Fiveopac
- Administrator

- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
07 paź 2009, 19:51
snafu pisze:niby ma funkcje (lub będzie miał) emulacji obu czujników
Rewelacyjna sprawa, kupię to jak będzie można też opóźniać zapłon a nie tylko przyspieszać...
110@???KM
134@???Nm
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
09 paź 2009, 1:23
nie znam sie zbytnio, ale kolega ma taki wariator jak pisalem, w Astrze F 1,8 16v, i ma poprzestawiane miejscami nawet +15stopni (LPG). Tylko nie wiem ile czujnikow ma taka astra.
-
Qbatron
- Donator

- Posty: 2549
- Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
20 lis 2009, 18:14
Ostatnio zalapalem sie na badanie spalin, wyszlo mi idealnie - wszystko w dolnych zakresach normy, ale pan badacz zasugerowal ze moze byc opozniony zaplon. Mozliwe to? Nie mam zadnej ponadprogramowej puszki, ktora by tym sterowala. Jesli to by mialo pomoc odpowiedziec na pytanie dodam ze i spalanie mam nie male (lpg+benzyna wychodzi ok 16/100, tylko miasto zazwyczaj <10km na raz)
-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
18 mar 2010, 7:09
U mnie spalanie w mieście przy obecnej pogodzie a więc temperaturze około zera wychodzi prawie 13 l !!! Trochę mnie to dziwi bo jezdzę naprawdę delikatnie,praktycznie nie przekraczam 3 tyś obrotów,druga sprawa to dziurawe krakowskie drogi przez co większość czasu jezdzę z prędkościami około 40 km/h.W lecie było trochę lepiej bo litr mniej ale i tak wydaje mi się to bardzo dużo.
Zastanawiam się czy może być jakiś problem z mieszanką ponieważ jak palę ją rano w garażu to czuć zapach niespalonego paliwa dość mocno,gdy się rozgrzeje to nie ma już takich objawów,dodam że auto nie kopci,silnik pracuje bardzo ładnie.Ktoś ma jakiś pomysł w tej kwestii ??
-
snafu
- Posty: 415
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
- Lokalizacja: Ostrzeszów
18 mar 2010, 8:52
sonda lambda do sprawdzenia

poza tym może być przepływka, czujnik temperatury silnika, źle ustawiony TPS, czasami też paliwo leci przez regulator ciśnienia paliwa i dostaje się do kolektora ssącego :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
18 mar 2010, 9:10
13l przy delikatnej jeździ to raczej dużo, więc bym popatrzył j.w., ale nie sugeruj się przelewaniem na zimnym silniku, bo przecież ssanie go dłuższą chwilę trzyma

-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
18 mar 2010, 9:15
dmk pisze:13l przy delikatnej jeździ to raczej dużo, więc bym popatrzył j.w., ale nie sugeruj się przelewaniem na zimnym silniku, bo przecież ssanie go dłuższą chwilę trzyma

No tak ale przy innych samochodach nie było takiego objawu a każdy przecież ma ssanie
-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
18 mar 2010, 9:17
snafu pisze:sonda lambda do sprawdzenia

poza tym może być przepływka, czujnik temperatury silnika, źle ustawiony TPS, czasami też paliwo leci przez regulator ciśnienia paliwa i dostaje się do kolektora ssącego :/
W jaki sposób może lecieć przez regulator?? Jak to sprawdzić i jak sprawdzić pozostałe podejrzane czujniki ??
-
snafu
- Posty: 415
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
- Lokalizacja: Ostrzeszów
18 mar 2010, 14:02
regulator ma wewnątrz membranę jeśli ona się przedziurawi to przez wężyk podciśnienia będzie leciało paliwo na uruchomionym silniku :/
do sprawdzenia sondy będziesz potrzebował Woltomierz, jeśli masz sondę jedno przewodową to wpinasz się miernikiem między ten przewód a masę nadwozia lub silnika
sonda musi oscylować od 0,2V do 0,8 V na rozgrzanym silniku.
jeśli sonda będzie stała non stop na 0,2V lub 0V wtedy ECU będzie widział ubogą mieszankę i przylewał silnik (wysokie spalanie)

Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
18 mar 2010, 14:21
snafu pisze:regulator ma wewnątrz membranę jeśli ona się przedziurawi to przez wężyk podciśnienia będzie leciało paliwo na uruchomionym silniku :/
Nie rozumiem nadal, jaki wężyk podciśnienia?
Regulator w NA jest na końcu listwy paliwowej, jedyny wężyk jaki z niego wychodzi to powrót do baku.
W NB regulator jest przy samej pompie paliwa w baku.
Brak jakiegokolwiek przewodu z podciśnieniem, brak jakiegokolwiek połączenia z kolektorem ssącym

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
18 mar 2010, 14:54
Mayk pisze:Nie rozumiem nadal, jaki wężyk podciśnienia?
Regulator w NA jest na końcu listwy paliwowej, jedyny wężyk jaki z niego wychodzi to powrót do baku.
W NB regulator jest przy samej pompie paliwa w baku.
Brak jakiegokolwiek przewodu z podciśnieniem, brak jakiegokolwiek połączenia z kolektorem ssącym

W NB 1.8 jest taki patent, wygląda na FPR... i faktycznie jest podłączony do podciśnienia z kolektora.
Po
eM
-
snafu
- Posty: 415
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
- Lokalizacja: Ostrzeszów
18 mar 2010, 15:08
nie pamiętam akurat jak jest w NA

ale zazwyczaj regulator jest normalnie na listwie wtryskowej i reguluje ciśnienie paliwa względem podciśnienia w kolektorze ssącym
ale mniejsza z tym sprawdź najpierw co pokazuje sonda lambda bo przy nich zazwyczaj jest najwięcej problemów

Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
18 mar 2010, 15:18
majkel_c pisze:W NB 1.8 jest taki patent, wygląda na FPR... i faktycznie jest podłączony do podciśnienia z kolektora.
W późnych modelach? Czy w każdym? Odpaliłem EPC i nic takiego nie widzę, ten przewód podciśnienia jest połączony z tłumikiem na końcu listwy?
snafu pisze:ale zazwyczaj regulator jest normalnie na listwie wtryskowej i reguluje ciśnienie paliwa względem podciśnienia w kolektorze ssącym

U nas ciśnienie na listwie jest stałe, niezależnie od ciśnienia w dolocie...
No chyba, że w tym 1.8 jest to dziwactwo, którym mówicie - przy czym nie rozumiem na jakiej zasadzie regulowałby to ciśnienie skoro regulator jest w baku

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
18 mar 2010, 15:25
Mayk pisze:W późnych modelach? Czy w każdym? Odpaliłem EPC i nic takiego nie widzę, ten przewód podciśnienia jest połączony z tłumikiem na końcu listwy?
No chyba, że w tym 1.8 jest to dziwactwo, którym mówicie - przy czym nie rozumiem na jakiej zasadzie regulowałby to ciśnienie skoro regulator jest w baku

Dla mnie też to jest dość tajemnicze i nie bardzo mogłem porządnie zlokalizować ten patent w dokumentacji... W dokumentacji są tłumiki, z tym że nie są o ile pamiętam podłączane do podciśnienia... Zobacz na załącznik, to jest zdjęcie silnika Sluby... Pacjent zaznaczony na czerwono...
Po
eM

Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 23:06 przez
majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
18 mar 2010, 16:57
Hmm, ciekawe... Tak jak mówisz, w dokumentacji są tylko tłumiki - widać Mazda coś przed nami ukrywa
p.s. Pierwszy raz widzę coś takiego

-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
20 mar 2010, 6:46
Sprawdzilem regulator w ten sposob ze sciagnalem z niego wezyk podczas pracy silnika ale nie zauwazylem aby choc troche lecialo paliwo wiec sadze ze jest ok.Co do sondy lambda to u mnie jest 4 przewodowa.Jak sprawdzic zatem taką sondę ???
-
snafu
- Posty: 415
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
- Lokalizacja: Ostrzeszów
20 mar 2010, 17:08
technika ta sama co przy 1 przewodowej tyle tylko ze wpinasz się w niebieski przewód (sygnał ) a mase akumulatora
Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
21 mar 2010, 9:21
A do czego są te pozostałe przewody w sondzie ??
-
snafu
- Posty: 415
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
- Lokalizacja: Ostrzeszów
21 mar 2010, 19:29
niebieski sygnał zmienny od 0 do 1V
2x czarny grzałaka (4Ochm oporności)
biały masa względem której Ecu dokonuje pomiaru sygnału
Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
McGyver
- Posty: 59
- Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
- Lokalizacja: Kraków
24 mar 2010, 20:15
Sonda sprawdzona,napiecie waha się od 0,2 do 0,81 V czyli wygląda że jest ok.Regulator paliwa tez ok.Nie wiem co jeszcze sprawdzic bo naprawde te 13 litrów wydaje mi się za dużo.
Ktoś coś pisał o źle ustawionym tpsie i o przepływce.Jak to sprawdzić ??
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 20:59 przez
McGyver, łącznie zmieniany 1 raz.
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
02 kwie 2011, 12:08
Od pewnego czasu mam problem z wyższym spalaniem. Wcześniej samochód palił mi ok 10l, obecnie jest to 14l!! Jeżdżę głównie po mieście, ale jest to raczej spokojna jazda i często w nocy gdy korków nie ma. Świece i kable wymienione rok temu, olej i filtry powietrza i oleju w tym miesiącu. Przeczytałem cały wątek i reasumując, z tego co wyczytałem do sprawdzenia jest:
- szczelność przewodów ( czasem po odpaleniu czuć zapach benzyny, lekki zapach jest także z bagażnika)
- sonda lambda
- przepływomierz
- czujnik temp. silnika
- źle ustawiony TPS (cokolwiek to jest)
- regulator ciśnienia paliwa ????
- termostat
I teraz mam pytanie. Czy coś jeszcze należy sprawdzić, od czego zacząć, co waszym zdaniem można pominąć?
Czy trzeba podłączać samochód pod kompa w celu sprawdzenia potencjalnych błędów, czy wystarczy samo sprawdzenie sondy lambdy? Bo koszt sprawdzenia sondy to 30zł a podłączenia pod kompa 60zł. A nie chce płacić 2 razy za to samo.
-
sebna
- Posty: 2726
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Dublin
03 kwie 2011, 18:19
Cze,
Daj znać co sprawdziłeś / wymieniłeś i jakie były efekty.
Dzięki i pozdro
-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
04 kwie 2011, 10:51
jestem ciekaw jak sprawdzić te rzeczy:
-czujnik temp. silnika
- regulator ciśnienia paliwa
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 11:33 przez
Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Borgir
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
- Lokalizacja: Olkusz
04 kwie 2011, 11:07
Bardock pisze:- źle ustawiony TPS (cokolwiek to jest)
Czujnik położenia przepustnicy, o ile się nie mylę.
Jeśli diesel, to
TDCi.
Tylko
Do
Ciężarówki

-
Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
04 kwie 2011, 11:33
wiem, po prostu przekopiowałem tekst z posta kolegi.
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
06 kwie 2011, 9:50
W mojej sondzie lambdzie napięcie jest stałe i wynosi 0,5V. Dzisiaj idzie do wymiany, zobaczymy jaki wpływ będzie to miało na spalanie...
-
Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
06 kwie 2011, 13:14
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
06 kwie 2011, 13:32
Coś drogo... Da się dopasować taniej.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.