Ogromne spalanie

j.w

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 paź 2009, 15:12

Przyspieszanie zapłonu w celu zmniejszania spalania? Dżizes Krajst :shock: :shock: :shock: co ma piernik do wiatraka??
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 paź 2009, 19:51

snafu pisze:niby ma funkcje (lub będzie miał) emulacji obu czujników


Rewelacyjna sprawa, kupię to jak będzie można też opóźniać zapłon a nie tylko przyspieszać...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

09 paź 2009, 1:23

nie znam sie zbytnio, ale kolega ma taki wariator jak pisalem, w Astrze F 1,8 16v, i ma poprzestawiane miejscami nawet +15stopni (LPG). Tylko nie wiem ile czujnikow ma taka astra.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 lis 2009, 18:14

Ostatnio zalapalem sie na badanie spalin, wyszlo mi idealnie - wszystko w dolnych zakresach normy, ale pan badacz zasugerowal ze moze byc opozniony zaplon. Mozliwe to? Nie mam zadnej ponadprogramowej puszki, ktora by tym sterowala. Jesli to by mialo pomoc odpowiedziec na pytanie dodam ze i spalanie mam nie male (lpg+benzyna wychodzi ok 16/100, tylko miasto zazwyczaj <10km na raz)
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2010, 7:09

U mnie spalanie w mieście przy obecnej pogodzie a więc temperaturze około zera wychodzi prawie 13 l !!! Trochę mnie to dziwi bo jezdzę naprawdę delikatnie,praktycznie nie przekraczam 3 tyś obrotów,druga sprawa to dziurawe krakowskie drogi przez co większość czasu jezdzę z prędkościami około 40 km/h.W lecie było trochę lepiej bo litr mniej ale i tak wydaje mi się to bardzo dużo.
Zastanawiam się czy może być jakiś problem z mieszanką ponieważ jak palę ją rano w garażu to czuć zapach niespalonego paliwa dość mocno,gdy się rozgrzeje to nie ma już takich objawów,dodam że auto nie kopci,silnik pracuje bardzo ładnie.Ktoś ma jakiś pomysł w tej kwestii ??
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 mar 2010, 8:52

sonda lambda do sprawdzenia :P poza tym może być przepływka, czujnik temperatury silnika, źle ustawiony TPS, czasami też paliwo leci przez regulator ciśnienia paliwa i dostaje się do kolektora ssącego :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 mar 2010, 9:10

13l przy delikatnej jeździ to raczej dużo, więc bym popatrzył j.w., ale nie sugeruj się przelewaniem na zimnym silniku, bo przecież ssanie go dłuższą chwilę trzyma ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2010, 9:15

dmk pisze:13l przy delikatnej jeździ to raczej dużo, więc bym popatrzył j.w., ale nie sugeruj się przelewaniem na zimnym silniku, bo przecież ssanie go dłuższą chwilę trzyma ;)

No tak ale przy innych samochodach nie było takiego objawu a każdy przecież ma ssanie
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2010, 9:17

snafu pisze:sonda lambda do sprawdzenia :P poza tym może być przepływka, czujnik temperatury silnika, źle ustawiony TPS, czasami też paliwo leci przez regulator ciśnienia paliwa i dostaje się do kolektora ssącego :/

W jaki sposób może lecieć przez regulator?? Jak to sprawdzić i jak sprawdzić pozostałe podejrzane czujniki ??
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 mar 2010, 14:02

regulator ma wewnątrz membranę jeśli ona się przedziurawi to przez wężyk podciśnienia będzie leciało paliwo na uruchomionym silniku :/

do sprawdzenia sondy będziesz potrzebował Woltomierz, jeśli masz sondę jedno przewodową to wpinasz się miernikiem między ten przewód a masę nadwozia lub silnika :)
sonda musi oscylować od 0,2V do 0,8 V na rozgrzanym silniku.

jeśli sonda będzie stała non stop na 0,2V lub 0V wtedy ECU będzie widział ubogą mieszankę i przylewał silnik (wysokie spalanie) :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2010, 14:21

snafu pisze:regulator ma wewnątrz membranę jeśli ona się przedziurawi to przez wężyk podciśnienia będzie leciało paliwo na uruchomionym silniku :/


Nie rozumiem nadal, jaki wężyk podciśnienia?

Regulator w NA jest na końcu listwy paliwowej, jedyny wężyk jaki z niego wychodzi to powrót do baku.

W NB regulator jest przy samej pompie paliwa w baku.

Brak jakiegokolwiek przewodu z podciśnieniem, brak jakiegokolwiek połączenia z kolektorem ssącym :roll:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2010, 14:54

Mayk pisze:Nie rozumiem nadal, jaki wężyk podciśnienia?
Regulator w NA jest na końcu listwy paliwowej, jedyny wężyk jaki z niego wychodzi to powrót do baku.
W NB regulator jest przy samej pompie paliwa w baku.
Brak jakiegokolwiek przewodu z podciśnieniem, brak jakiegokolwiek połączenia z kolektorem ssącym :roll:

W NB 1.8 jest taki patent, wygląda na FPR... i faktycznie jest podłączony do podciśnienia z kolektora.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 mar 2010, 15:08

nie pamiętam akurat jak jest w NA :P ale zazwyczaj regulator jest normalnie na listwie wtryskowej i reguluje ciśnienie paliwa względem podciśnienia w kolektorze ssącym :)

ale mniejsza z tym sprawdź najpierw co pokazuje sonda lambda bo przy nich zazwyczaj jest najwięcej problemów :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2010, 15:18

majkel_c pisze:W NB 1.8 jest taki patent, wygląda na FPR... i faktycznie jest podłączony do podciśnienia z kolektora.


W późnych modelach? Czy w każdym? Odpaliłem EPC i nic takiego nie widzę, ten przewód podciśnienia jest połączony z tłumikiem na końcu listwy?

snafu pisze:ale zazwyczaj regulator jest normalnie na listwie wtryskowej i reguluje ciśnienie paliwa względem podciśnienia w kolektorze ssącym :)


U nas ciśnienie na listwie jest stałe, niezależnie od ciśnienia w dolocie...

No chyba, że w tym 1.8 jest to dziwactwo, którym mówicie - przy czym nie rozumiem na jakiej zasadzie regulowałby to ciśnienie skoro regulator jest w baku :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2010, 15:25

Mayk pisze:W późnych modelach? Czy w każdym? Odpaliłem EPC i nic takiego nie widzę, ten przewód podciśnienia jest połączony z tłumikiem na końcu listwy?

No chyba, że w tym 1.8 jest to dziwactwo, którym mówicie - przy czym nie rozumiem na jakiej zasadzie regulowałby to ciśnienie skoro regulator jest w baku :mrgreen:

Dla mnie też to jest dość tajemnicze i nie bardzo mogłem porządnie zlokalizować ten patent w dokumentacji... W dokumentacji są tłumiki, z tym że nie są o ile pamiętam podłączane do podciśnienia... Zobacz na załącznik, to jest zdjęcie silnika Sluby... Pacjent zaznaczony na czerwono...

Po
eM

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 23:06 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2010, 16:57

Hmm, ciekawe... Tak jak mówisz, w dokumentacji są tylko tłumiki - widać Mazda coś przed nami ukrywa :mrgreen:

p.s. Pierwszy raz widzę coś takiego ;)
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

20 mar 2010, 6:46

Sprawdzilem regulator w ten sposob ze sciagnalem z niego wezyk podczas pracy silnika ale nie zauwazylem aby choc troche lecialo paliwo wiec sadze ze jest ok.Co do sondy lambda to u mnie jest 4 przewodowa.Jak sprawdzic zatem taką sondę ???
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

20 mar 2010, 17:08

technika ta sama co przy 1 przewodowej tyle tylko ze wpinasz się w niebieski przewód (sygnał ) a mase akumulatora
Mazda mx5 NB 1,8 00r
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2010, 9:21

A do czego są te pozostałe przewody w sondzie ??
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

21 mar 2010, 19:29

niebieski sygnał zmienny od 0 do 1V
2x czarny grzałaka (4Ochm oporności)
biały masa względem której Ecu dokonuje pomiaru sygnału
Mazda mx5 NB 1,8 00r
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

24 mar 2010, 20:15

Sonda sprawdzona,napiecie waha się od 0,2 do 0,81 V czyli wygląda że jest ok.Regulator paliwa tez ok.Nie wiem co jeszcze sprawdzic bo naprawde te 13 litrów wydaje mi się za dużo.
Ktoś coś pisał o źle ustawionym tpsie i o przepływce.Jak to sprawdzić ??
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 20:59 przez McGyver, łącznie zmieniany 1 raz.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

02 kwie 2011, 12:08

Od pewnego czasu mam problem z wyższym spalaniem. Wcześniej samochód palił mi ok 10l, obecnie jest to 14l!! Jeżdżę głównie po mieście, ale jest to raczej spokojna jazda i często w nocy gdy korków nie ma. Świece i kable wymienione rok temu, olej i filtry powietrza i oleju w tym miesiącu. Przeczytałem cały wątek i reasumując, z tego co wyczytałem do sprawdzenia jest:
- szczelność przewodów ( czasem po odpaleniu czuć zapach benzyny, lekki zapach jest także z bagażnika)
- sonda lambda
- przepływomierz
- czujnik temp. silnika
- źle ustawiony TPS (cokolwiek to jest)
- regulator ciśnienia paliwa ????
- termostat

I teraz mam pytanie. Czy coś jeszcze należy sprawdzić, od czego zacząć, co waszym zdaniem można pominąć?
Czy trzeba podłączać samochód pod kompa w celu sprawdzenia potencjalnych błędów, czy wystarczy samo sprawdzenie sondy lambdy? Bo koszt sprawdzenia sondy to 30zł a podłączenia pod kompa 60zł. A nie chce płacić 2 razy za to samo.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 kwie 2011, 18:19

Cze,

Daj znać co sprawdziłeś / wymieniłeś i jakie były efekty.

Dzięki i pozdro
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2011, 10:51

jestem ciekaw jak sprawdzić te rzeczy:

-czujnik temp. silnika
- regulator ciśnienia paliwa
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 11:33 przez Bardock, łącznie zmieniany 1 raz.
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

04 kwie 2011, 11:07

Bardock pisze:- źle ustawiony TPS (cokolwiek to jest)


Czujnik położenia przepustnicy, o ile się nie mylę.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2011, 11:33

wiem, po prostu przekopiowałem tekst z posta kolegi.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

06 kwie 2011, 9:50

W mojej sondzie lambdzie napięcie jest stałe i wynosi 0,5V. Dzisiaj idzie do wymiany, zobaczymy jaki wpływ będzie to miało na spalanie...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 kwie 2011, 12:22

Sprawdź AFR.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 kwie 2011, 13:14

Jeśli ktoś jest ciekawy, to sonda w AZ Auto do NA kosztuje ponad 800zł :mrgreen: :turla: :onie:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

06 kwie 2011, 13:32

Coś drogo... Da się dopasować taniej.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ