Listwa wtrysków

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 mar 2010, 20:56

OT ale pokrewne z wtryskami...jak sądzicie? Takie listwy paliwowe to tylko tuningowy bajer za ponad 100 dolków czy może mają jakieś zalety o których nie wiem?
Załączniki
11262blu.jpg
11262blu.jpg (51.69 KiB) Przejrzano 1011 razy
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 mar 2010, 21:37

Dobry pytanie na tyle ze az je wydzieliłem. Bajer polega na tym, ze seryjna listwa ma jedno wejscie paliwa z przodu i wyjscie z tylu przy 4.cylindrze. Przy wielkim zapotrezbowaniu na paliwo istnieje ryzyko, ze ostatni w kolejnosci cylinder nie dostanie tyle paliwa ile powinien. Listwa ktora pokazales ma dwa wejscia na koncach i wyjscie posrodku, niweluje to w/w efekt dlawienia ostatniego cylindra. Podejrzewam ze przydatnosc takiej listwy to okolice wysrubowanych wtryskow 550cc ale wiadomo, ze pewnosci nigdy za wiele w szczegolnosic jesli chodzi o paliwo.
Zaraz wygrzebie link jak zrobic taka listwe wlasnorecznie ;)

Edit: biega o cos takiego:

Obrazek

A tu opis tyle ze wcielo fotke:

http://www.miataturbo.net/forum/t10993/

I dobra cena na listwe:

http://www.etdracing.com/m-tuned/product_info.php?cPath=11&products_id=52
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 mar 2010, 22:34

Dzięki za wyjaśnienia :wink: Kurka coś czuję że daliśmy Yanikowi do myślenia..... :mrgreen: Właśnie montuje sikawki o pojemności 550cc.....i miał kiedyś nieprzyjemną przygodę z niedolanym cylindrem.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 mar 2010, 6:35

irakleo pisze:Dzięki za wyjaśnienia :wink: Kurka coś czuję że daliśmy Yanikowi do myślenia..... :mrgreen: Właśnie montuje sikawki o pojemności 550cc.....i miał kiedyś nieprzyjemną przygodę z niedolanym cylindrem.


zamontował teraz stroi razem z T28..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2010, 22:35

Fiveopac pisze:Edit: biega o cos takiego:

To od motoru ? Wygląda tak samo tak to co zalega w garażu u Sluby... :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

07 mar 2010, 15:26

irakleo pisze:Dzięki za wyjaśnienia Kurka coś czuję że daliśmy Yanikowi do myślenia..... Właśnie montuje sikawki o pojemności 550cc.....i miał kiedyś nieprzyjemną przygodę z niedolanym cylindrem.

niedolany cylinder był przez awarię wtrysku...ale trafiłes w sedno i już przeszło mi przez myśl żeby to zakupić (obok kitu do relokacji chłodzenia, który produkują Ci sami goście) na szczęście na razie ochłonąłem - i wróciłem do szukania doładowania w założonej t28 bo coś nie chce ładować tak jak ja bym chciał;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 mar 2010, 15:29

majkel_c pisze:To od motoru ? Wygląda tak samo tak to co zalega w garażu u Sluby... :mrgreen:

Zwykla listwa 1.8 :P tylko nawiercona z drugiej strony ;)
yanik pisze:wróciłem do szukania doładowania w założonej t28 bo coś nie chce ładować tak jak ja bym chciał;)

Popieram w calej rozciaglosci :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 kwie 2010, 19:09

Zamierzam jutro zamienić seryjne wtryski na sikawki o większej wydajności....nigdy wcześniej nie demontowałem w NA 1.6 listwy wtrysków. Czy po odkręceniu listwy da się ją na tyle unieść by zamienić wtryski czy też muszę coś jeszcze zdemontować?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2010, 19:40

By zmienić wtryski musisz po prostu okręcić listwę, wtryski wyjdą jak delikatnie za nią szarpniesz. Nie musisz odpinać przewodu paliwowego, jest na tyle elastyczny, że uda się go na tyle nagiąć.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

12 kwie 2010, 21:01

Jeśli będziesz demontował wtryski bezpośrednio po zgaszeniu auta, przygotuj się na fontannę benzyny. Najlepiej od razu napchać między wtryski kilka arkuszy ręcznika papierowego :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2010, 21:46

Dżunior pisze:Jeśli będziesz demontował wtryski bezpośrednio po zgaszeniu auta, przygotuj się na fontannę benzyny. Najlepiej od razu napchać między wtryski kilka arkuszy ręcznika papierowego :wink:

Wystarczy odpiąć zasilanie pompy paliwa na pracującym silniku :mrgreen: Ciśnienie z układu zejdzie i żadnej fontanny nie będzie :mrgreen:

Po
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 kwie 2010, 21:55

Tuż ponad listwą wtryskową w NA 1,6 jest dynks zaznaczony na focie....po wstępnych oględzinach stwierdziłem że tylko on może trochę przeszkadzać przy demontażu.
Załączniki
impp_0808_07_z+1993_mazda_mx5_miata+engine_bay.jpg
impp_0808_07_z+1993_mazda_mx5_miata+engine_bay.jpg (80.62 KiB) Przejrzano 1016 razy
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

15 kwie 2010, 14:54

irakleo, ze zdjecia wnioskuje, ze to zawor wolnych obrotów odkrec go
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 kwie 2010, 16:04

strasznie oporne te śrubki.....tylko w ostateczności wezmę się za nie :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2010, 23:31

irakleo pisze:strasznie oporne te śrubki.....tylko w ostateczności wezmę się za nie :mrgreen:

Zdejmij w całości kolektor, wygodniej będzie.

Po
eM
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 kwie 2010, 19:47

irakleo pisze:strasznie oporne te śrubki.....tylko w ostateczności wezmę się za nie

Te srubki mozesz takze za pomoca klucza odkrecic ;) pamietaj, ze jest tam w srodku dosyc wredna uszczelka, lepiej zeby nie wypadla bo bedzie problem z jej umiejscowieneim ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 kwie 2010, 20:05

Dzięki Five :wink: Gdzieś już o tym czytałem....mam nadzieję że da się listwę unieść na tyle by wyjąć wtryski. Jak ta operacja przebiegała w Twojej legendarnej NA ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 kwie 2010, 20:31

irakleo pisze:Dzięki Five :wink: Gdzieś już o tym czytałem....mam nadzieję że da się listwę unieść na tyle by wyjąć wtryski. Jak ta operacja przebiegała w Twojej legendarnej NA ?

Pikuś, 10 min. roboty ;) najlepiej wyjac cala listwe i porzadnie ja osadzic niz wciskac wtryski na polwycignietej listwie - lepiej zeby zaden oring sie nie podwinał ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ