Listwa wtrysków
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
OT ale pokrewne z wtryskami...jak sądzicie? Takie listwy paliwowe to tylko tuningowy bajer za ponad 100 dolków czy może mają jakieś zalety o których nie wiem?
- Załączniki
-
- 11262blu.jpg (51.69 KiB) Przejrzano 1014 razy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dobry pytanie na tyle ze az je wydzieliłem. Bajer polega na tym, ze seryjna listwa ma jedno wejscie paliwa z przodu i wyjscie z tylu przy 4.cylindrze. Przy wielkim zapotrezbowaniu na paliwo istnieje ryzyko, ze ostatni w kolejnosci cylinder nie dostanie tyle paliwa ile powinien. Listwa ktora pokazales ma dwa wejscia na koncach i wyjscie posrodku, niweluje to w/w efekt dlawienia ostatniego cylindra. Podejrzewam ze przydatnosc takiej listwy to okolice wysrubowanych wtryskow 550cc ale wiadomo, ze pewnosci nigdy za wiele w szczegolnosic jesli chodzi o paliwo.
Zaraz wygrzebie link jak zrobic taka listwe wlasnorecznie
Edit: biega o cos takiego:
A tu opis tyle ze wcielo fotke:
http://www.miataturbo.net/forum/t10993/
I dobra cena na listwe:
http://www.etdracing.com/m-tuned/product_info.php?cPath=11&products_id=52
Zaraz wygrzebie link jak zrobic taka listwe wlasnorecznie

Edit: biega o cos takiego:

A tu opis tyle ze wcielo fotke:
http://www.miataturbo.net/forum/t10993/
I dobra cena na listwe:
http://www.etdracing.com/m-tuned/product_info.php?cPath=11&products_id=52
irakleo pisze:Dzięki za wyjaśnieniaKurka coś czuję że daliśmy Yanikowi do myślenia.....
Właśnie montuje sikawki o pojemności 550cc.....i miał kiedyś nieprzyjemną przygodę z niedolanym cylindrem.
zamontował teraz stroi razem z T28.....




Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Fiveopac pisze:Edit: biega o cos takiego:
To od motoru ? Wygląda tak samo tak to co zalega w garażu u Sluby...

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo pisze:Dzięki za wyjaśnienia Kurka coś czuję że daliśmy Yanikowi do myślenia..... Właśnie montuje sikawki o pojemności 550cc.....i miał kiedyś nieprzyjemną przygodę z niedolanym cylindrem.
niedolany cylinder był przez awarię wtrysku...ale trafiłes w sedno i już przeszło mi przez myśl żeby to zakupić (obok kitu do relokacji chłodzenia, który produkują Ci sami goście) na szczęście na razie ochłonąłem - i wróciłem do szukania doładowania w założonej t28 bo coś nie chce ładować tak jak ja bym chciał;)
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
majkel_c pisze:To od motoru ? Wygląda tak samo tak to co zalega w garażu u Sluby...
Zwykla listwa 1.8


yanik pisze:wróciłem do szukania doładowania w założonej t28 bo coś nie chce ładować tak jak ja bym chciał;)
Popieram w calej rozciaglosci

Zamierzam jutro zamienić seryjne wtryski na sikawki o większej wydajności....nigdy wcześniej nie demontowałem w NA 1.6 listwy wtrysków. Czy po odkręceniu listwy da się ją na tyle unieść by zamienić wtryski czy też muszę coś jeszcze zdemontować?
By zmienić wtryski musisz po prostu okręcić listwę, wtryski wyjdą jak delikatnie za nią szarpniesz. Nie musisz odpinać przewodu paliwowego, jest na tyle elastyczny, że uda się go na tyle nagiąć.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli będziesz demontował wtryski bezpośrednio po zgaszeniu auta, przygotuj się na fontannę benzyny. Najlepiej od razu napchać między wtryski kilka arkuszy ręcznika papierowego 

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Jeśli będziesz demontował wtryski bezpośrednio po zgaszeniu auta, przygotuj się na fontannę benzyny. Najlepiej od razu napchać między wtryski kilka arkuszy ręcznika papierowego
Wystarczy odpiąć zasilanie pompy paliwa na pracującym silniku


Po
eM
Tuż ponad listwą wtryskową w NA 1,6 jest dynks zaznaczony na focie....po wstępnych oględzinach stwierdziłem że tylko on może trochę przeszkadzać przy demontażu.
- Załączniki
-
- impp_0808_07_z+1993_mazda_mx5_miata+engine_bay.jpg (80.62 KiB) Przejrzano 1019 razy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:strasznie oporne te śrubki.....tylko w ostateczności wezmę się za nie
Te srubki mozesz takze za pomoca klucza odkrecic


- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:Dzięki FiveGdzieś już o tym czytałem....mam nadzieję że da się listwę unieść na tyle by wyjąć wtryski. Jak ta operacja przebiegała w Twojej legendarnej NA ?
Pikuś, 10 min. roboty

