spoko spoko.....już wkrótce będzie w aucie
a dla potomnych instrukcja montażu:
Instalacja wskaźnika sondy szerokopasmowej AFR (air fuel ratio)
1.
znajdz dogodne miejsce na zamontowanie obudowy kontrolera LC1(w instrukcji jest napisane, zeby umiescic to pod samochodem,
ja natomiast zrobilem tak, ze umiescilem wszystko w komorze silnika
2.
jezeli montujesz pod samochodem, uwazaj, zeby kontroler zamontowac w bezpiecznej odleglosci od ukladu wydechowego(co by go
szlag nie trafil od temperatury)
3.
przeciągnij kable z kontrolera do wnetrza samochodu (wiadomo:))
4.
Przeznaczenie i kolory kabli:
a. Czerwony (red) Od zasilania
- kabel ten powoduje dostarczenie napięcia do calego ukladu, rowniez do grzalki sondy
b. niebieski (blue) jest to masa grzalki sondy
c. bialy(white) masa kontrolera(calego urzadzenia)
d. Yellow (???ty) wyjscie analogowe 1 sluzace do bezpośredniego podlaczenia kontrolera do wskaźnika, lub np. ecumastera
e. brown(brazowy) wyjscie analogowe 2 sluzace do bezposredniego podlaczenia kontrolera do wskaznika, lub np. ecumastera
(czyli mozemy miec podlaczone oba divajsy jednoczesnie co jest bardzo przydatne:))
f. czarny (black) przewod sluzacy do kalibracji sondy przed pierwszym uruchomieniem, oraz co pewien okres czasu
(w zaleznosci od silnika i jego eksploatacji)
g.zielony (green) nie zawsze wystepuje, ale gdy jest nalezy go podlaczyc do masy(masa wyjsc analogowych)
montaż:
1.Podlacz czerwony kabel pod 12 V(jak juz pisalem najlepiej pod taki przewod, aby po zalaczeniu zaplony plynal do niego pr?d)
(kabel powinien byc podlaczony pod min. 5A bezpiecznik(z kabla plynie prad na grzalke, ktora pobiera troche wiecej pradu)
2. Bialy i niebieski powinny byc podlaczone do tej samej masy(moga byc spiete razem a najlepiej zlutowane ze soba i z masa)
3. zolty i brazowy sa podlaczane do wejscia analogowego w DET lub wskazniku np. DB (jeżeli uzywasz tylko jednego wyjscia, drugie zaizoluj)
4. kabel żółty(analog output 1) jest programowalny tzn. w chwili podlaczenia bez ustawien w setupie generuje normalny sygnal waskopasmowy
symulujac zwykla sonde, ktory mozna podpiac do ECU zamiast ori sondy. aby zmienic na zakres 5V trzeba zmienic ustawienia i bedzie pokazywal AFR od 7.35 do 22.39
Masa grzalki sondy i masa kontrolera powinny byc podlaczone do tego samego zr?dla.
dodatkowo mozna podlaczyc "Push-button" pomiedzy mase a czarny przewod. bedzie to przycisk kalibracyjny niepotrzebny jezeli uzywamy wskaznika XD-16
Poniżej schemat (ktory w zasadzie mowi wszystko)
po podlaczeniu zgodnie ze schematem wszysko bedzie pracowac poprawnie.
teraz uwagi:
1. sonde w wydechu należy umiescic w niezbyt goracym miescu(najlepiej w okolicach srodka rury wydechowej, poniewaz temperatura pracy sondy nie powinna przekraczac 500 stopni celsjusza)
2. sonda powinna byc umieszczona w pozycji "na godz." od 10 do 14stej co jest zwiazane z gromadzeniem sie wody w ukladzie wydechowym, ktora moze uszkodzic sonde(najgorsza pozycja to oczywiscie na godz. 6 czyli sonda zamontowana od dolu)
podczas pierwszego uruchomienia:
1. nie podlaczaj sondy do kontrolera
2. zalacz zaplon aby prad poplynal do kontrolera i odczekaj 10 sek.
3. wylacz zaplon(zasilanie)
4.podlacz sonde(ale nie wkrecaj jej jeszcze w wydech). sonda powinna byc wystawiona na swieze powietrze podczas procesu kalibracji
5. zalacz zaplon(aby uruchomic kontroler sondy i sama sonde-juz podlaczona do kontrolera) i odczekaj 2 min. jesli jest podlaczona dioda swiecaca powinna zaczac sie powoli rownomiernie rozjasniac(u mnie migala az do momentu nieprzerwanego swiecenia, zreszta tak samo zachowuje sie wskaznik DB, po czym moge rozpoznac, ze grzalka sondy sie rozgrzala i nie musze patrzec na diode)
jest to kalibracja grzalki sondy przed pierwszym uzyciem.
po tym procesie wszystkie niezbedne dane dot. grzalki zapisane zostaja w kontrolerze.
nastepnym etapem jest kalibracja sondy(nie grzalki)
1 zalacz zaplon
2 poczekaj az grzalka sie nagrzeje (ok 30 sek.)
3 nacisnij przycisk kalibracyjny(lub podlacz czarny przewod do masy)
(sonda caly czas powinna byc wystawiona na swieze powietrze)
I to cala filozofia.
nalezy pamietac, zeby przed kazdym odpaleniem silnika poczekac jak sie nagrzeje grzalka sondy, aby niue uszkodzic sondy
sonda musi byc zamontowana PRZED KATALIZATOREM
a tu instrukcja PDF do sciagniecia:
http://www.innovatemotors...LC-1_Manual.pdf
pozdrawiam i zycze miłego montażu:)