Sonda szerokopasmowa-montaż i kalibracja

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 sie 2009, 9:37

Chyba każda uturbiona MX5 powinna posiadać sondę szerokopasmową więc temat może przydać się dla potomnych....
Zacznę więc od sondy:
Sonda Bosch którą chcę wkręcić w wydech ma dość sporą średnicę i wywiercenie takiego otworu w karoserii żeby ją przepchnąć średnio mi się podoba. Kabel z sondą zakończony jest sporą wtyczką o przekroju jeszcze większym od sondy, próbowałem powyciągać piny z wtyczki z mizernym efektem :sad: Pozostaje więc przecięcie kabla i późniejsze lutowanie - tylko czy to nie wpłynie w jakikolwiek sposób na parametry pracy sondy i jej odczyty :?:
Załączniki
t_p1030567_large_176.jpg
Sonda z zestawu Innovate
t_p1030567_large_176.jpg (24.76 KiB) Przejrzano 3244 razy
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

05 sie 2009, 11:21

nic nie tnij - ja mam kontroler pod maską - praktycznie luzem lezy sobie na płaskiej powierzchni obok grodzi - całkiem niedaleko turbiny - i w niczym to mu nie przeszkadza. o ile dobrze pamietam to one są testowane w temperaturze ok 100C i ją spokojnie znoszą.

zamocuj go za pomocą trytytek np pod rurkami na grodzi (rurki są chyba od układu hamulcowego?) i tyle, kabel od strony zegara jest bez wtyczki więc go przeciągnij przez którąś z dziurek w grodzi i bedzie GIT:)

Nie wiem czy five jakoś nie przeciągnąl wtyczki w okolicach lewarka zmiany bieów tak zeby kontroler był w środku, wiec podpytaj też jego.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

09 sie 2009, 20:31

broń Boże nic nie tnij :P bo będziesz miał sonde do wywalenia :P
sonda szerokopasmowa działa na zasadzie pomiaru prądy (amperażu) przpływającej między odniwami pomiarowym i porównawczym, zaś we wtyczce znajduje się opornik kalibrujący.
jakiekolwiek zmiany między wtyczką a sondą wprowadzą błąd pomiarowy
poza tym przewody sond są zazwyczaj stalowe i się nie lutują
Mazda mx5 NB 1,8 00r
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 sie 2009, 20:41

"kto pyta nie błądzi"
jestem jeszcze tylko ciekaw jak zrobił to Five..... :?:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 sie 2009, 22:11

U mnie sonda jest umieszczona pionowo po stronie kierowcy, zaraz za downpipe (pelno miejsca) kabelek idzie sobei naokolo skrzyni (górą) do kontorlera, ktory jest przymocowany do linki predkosciomierza :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
śruba
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2009, 22:09

10 sie 2009, 22:30

irakleo pisze:Chyba każda uturbiona MX5 powinna posiadać sondę szerokopasmową więc temat może przydać się dla potomnych....
Zacznę więc od sondy:
Sonda Bosch którą chcę wkręcić w wydech ma dość sporą średnicę i wywiercenie takiego otworu w karoserii żeby ją przepchnąć średnio mi się podoba. Kabel z sondą zakończony jest sporą wtyczką o przekroju jeszcze większym od sondy, próbowałem powyciągać piny z wtyczki z mizernym efektem :sad: Pozostaje więc przecięcie kabla i późniejsze lutowanie - tylko czy to nie wpłynie w jakikolwiek sposób na parametry pracy sondy i jej odczyty :?:


Siema !!

Ja mam inna teze co do ciecia kabli !!! hhehe
Sondy jakie by nie byly mozna podzielic na dwa rodzaje : dwu przewodowa i cztero przewodowa w obydwie maja tylko jeden kabel sygnalowy ktorego nie mozna lutowac ale zaciska sie go za pomoca miedzianego lub aluminiowego pierscionka a potem nawierzch termokurcz, i po sprawie, ewentualnie trudniejsze wyjsie zgrzewanie przewodow.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

10 sie 2009, 22:47

Sonda szerokopasmowa ma 5 przewodów inną zasadę działania (od standardowej sondy) opornik kalibracyjny we wtyczce oraz kosztuje sporo więcej :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
śruba
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2009, 22:09

11 sie 2009, 1:00

Racja Szerokopasmowka ma 5 przewodów ale 3 z nich smialo mozna lutowac, a dwa pozostale nie . A co do zasady dzialania dalej uwazam ze sa bardzo podobne, roznia sie tylko czuloscia i zakresem.
snafu pisze:Sonda szerokopasmowa ma 5 przewodów inną zasadę działania (od standardowej sondy) opornik kalibracyjny we wtyczce oraz kosztuje sporo więcej :P
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2009, 4:57

śruba pisze:ale zaciska sie go za pomoca miedzianego lub aluminiowego pierscionka a potem nawierzch termokurcz, i po sprawie,

Tylko po co ? Rzeźba jest dobra w dyliżansach :mrgreen: Jeśli jest problem z odległością od sondy do kontrolera wystarczy wymienić wiązkę pomiędzy nim a oryginalnym gniazdem sondy. Wtyczki do gniazda LSU4 są bez problemu dostępne. Taką drogę bym irakleo sugerował jeśli bedzie chciał kontroler zainstalować wewnątrz a oryginalny kabel od LC-1 będzie za krótki.
snafu pisze:jakiekolwiek zmiany między wtyczką a sondą wprowadzą błąd pomiarowy

Dokładnie. I prowadzą w prosty sposób do powstawania trudno diagnozowalnych szumów i zakłóceń. Szczególnie po pewnym czasie jak się do miejsc połaczeń w końcu wilgoć dostanie...
snafu pisze:oraz kosztuje sporo więcej

tu bym akurat polemizował, LSU boscha kupiłem za niewiele ponad 100 PLN, NB do MX-5 kosztuje spoooro więcej...

irakleo, jak będziesz robił instalację nie zapomnij o istotnej rzeczy, jeśli sondy WB chwilowo nie używasz a masz ją wkręconą w wydech, musisz zapewnić zasilanie grzejnika. W innym przypadku jeśli sonda siedzi w układzie a nie jest podgrzewana podczas pracy silnika wystarczy kilkaset kilometrów i będzie się nadawała do kosza.

Pozdr
eM
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

11 sie 2009, 9:09

majkel_c pisze:irakleo, jak będziesz robił instalację nie zapomnij o istotnej rzeczy, jeśli sondy WB chwilowo nie używasz a masz ją wkręconą w wydech, musisz zapewnić zasilanie grzejnika

wszytko jest dokładnie opisane w instrukcji wiec jak wg niej bedziesz robił to napewno zrobisz dobrze.
Irakleo, załóż wreszcie tą sondę;p
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 sie 2009, 13:41

spoko spoko.....już wkrótce będzie w aucie :razz:
a dla potomnych instrukcja montażu:

Instalacja wskaźnika sondy szerokopasmowej AFR (air fuel ratio)

1.
znajdz dogodne miejsce na zamontowanie obudowy kontrolera LC1(w instrukcji jest napisane, zeby umiescic to pod samochodem,
ja natomiast zrobilem tak, ze umiescilem wszystko w komorze silnika
2.
jezeli montujesz pod samochodem, uwazaj, zeby kontroler zamontowac w bezpiecznej odleglosci od ukladu wydechowego(co by go
szlag nie trafil od temperatury)
3.
przeciągnij kable z kontrolera do wnetrza samochodu (wiadomo:))

4.
Przeznaczenie i kolory kabli:
a. Czerwony (red) Od zasilania
- kabel ten powoduje dostarczenie napięcia do calego ukladu, rowniez do grzalki sondy
b. niebieski (blue) jest to masa grzalki sondy
c. bialy(white) masa kontrolera(calego urzadzenia)
d. Yellow (???ty) wyjscie analogowe 1 sluzace do bezpośredniego podlaczenia kontrolera do wskaźnika, lub np. ecumastera
e. brown(brazowy) wyjscie analogowe 2 sluzace do bezposredniego podlaczenia kontrolera do wskaznika, lub np. ecumastera
(czyli mozemy miec podlaczone oba divajsy jednoczesnie co jest bardzo przydatne:))
f. czarny (black) przewod sluzacy do kalibracji sondy przed pierwszym uruchomieniem, oraz co pewien okres czasu
(w zaleznosci od silnika i jego eksploatacji)
g.zielony (green) nie zawsze wystepuje, ale gdy jest nalezy go podlaczyc do masy(masa wyjsc analogowych)



montaż:


1.Podlacz czerwony kabel pod 12 V(jak juz pisalem najlepiej pod taki przewod, aby po zalaczeniu zaplony plynal do niego pr?d)
(kabel powinien byc podlaczony pod min. 5A bezpiecznik(z kabla plynie prad na grzalke, ktora pobiera troche wiecej pradu)
2. Bialy i niebieski powinny byc podlaczone do tej samej masy(moga byc spiete razem a najlepiej zlutowane ze soba i z masa)
3. zolty i brazowy sa podlaczane do wejscia analogowego w DET lub wskazniku np. DB (jeżeli uzywasz tylko jednego wyjscia, drugie zaizoluj)
4. kabel żółty(analog output 1) jest programowalny tzn. w chwili podlaczenia bez ustawien w setupie generuje normalny sygnal waskopasmowy
symulujac zwykla sonde, ktory mozna podpiac do ECU zamiast ori sondy. aby zmienic na zakres 5V trzeba zmienic ustawienia i bedzie pokazywal AFR od 7.35 do 22.39

Masa grzalki sondy i masa kontrolera powinny byc podlaczone do tego samego zr?dla.

dodatkowo mozna podlaczyc "Push-button" pomiedzy mase a czarny przewod. bedzie to przycisk kalibracyjny niepotrzebny jezeli uzywamy wskaznika XD-16

Poniżej schemat (ktory w zasadzie mowi wszystko)



po podlaczeniu zgodnie ze schematem wszysko bedzie pracowac poprawnie.

teraz uwagi:

1. sonde w wydechu należy umiescic w niezbyt goracym miescu(najlepiej w okolicach srodka rury wydechowej, poniewaz temperatura pracy sondy nie powinna przekraczac 500 stopni celsjusza)

2. sonda powinna byc umieszczona w pozycji "na godz." od 10 do 14stej co jest zwiazane z gromadzeniem sie wody w ukladzie wydechowym, ktora moze uszkodzic sonde(najgorsza pozycja to oczywiscie na godz. 6 czyli sonda zamontowana od dolu)

podczas pierwszego uruchomienia:

1. nie podlaczaj sondy do kontrolera
2. zalacz zaplon aby prad poplynal do kontrolera i odczekaj 10 sek.
3. wylacz zaplon(zasilanie)
4.podlacz sonde(ale nie wkrecaj jej jeszcze w wydech). sonda powinna byc wystawiona na swieze powietrze podczas procesu kalibracji
5. zalacz zaplon(aby uruchomic kontroler sondy i sama sonde-juz podlaczona do kontrolera) i odczekaj 2 min. jesli jest podlaczona dioda swiecaca powinna zaczac sie powoli rownomiernie rozjasniac(u mnie migala az do momentu nieprzerwanego swiecenia, zreszta tak samo zachowuje sie wskaznik DB, po czym moge rozpoznac, ze grzalka sondy sie rozgrzala i nie musze patrzec na diode)
jest to kalibracja grzalki sondy przed pierwszym uzyciem.
po tym procesie wszystkie niezbedne dane dot. grzalki zapisane zostaja w kontrolerze.

nastepnym etapem jest kalibracja sondy(nie grzalki)

1 zalacz zaplon
2 poczekaj az grzalka sie nagrzeje (ok 30 sek.)
3 nacisnij przycisk kalibracyjny(lub podlacz czarny przewod do masy)
(sonda caly czas powinna byc wystawiona na swieze powietrze)

I to cala filozofia.

nalezy pamietac, zeby przed kazdym odpaleniem silnika poczekac jak sie nagrzeje grzalka sondy, aby niue uszkodzic sondy

sonda musi byc zamontowana PRZED KATALIZATOREM

a tu instrukcja PDF do sciagniecia:
http://www.innovatemotors...LC-1_Manual.pdf
pozdrawiam i zycze miłego montażu:)
Załączniki
schemadlc1.jpg
schemadlc1.jpg (15.64 KiB) Przejrzano 3111 razy
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 7:04 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2009, 18:55

Temat z pogranicza wątku...

Właśnie mi wpadł w łapy kontroler sondy szerokopasmowej australijskiej firmy TechEdge -> http://www.wbo2.com/
I przez jakiś czas u mnie poleży, więc będzie okazja jakieś testy praktyczne przeprowadzić. Konstrukcja sądząc po dokumentacji i oglądzie całkiem solidna, a cena bardzo atrakcyjna, więc się podzielę wrażeniami :mrgreen:

Pozdr
eM
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

12 lut 2010, 15:13

Czy spawając downpipe należy wykonać drugi otwór pod sondę szerokopasmową? Czy może na czas strojenia można szerokopasmówkę wkręcić w gniazdo przygotowane pod sondę fabryczną?

Mam tu na myśli sytuację, w której docelowo auto będzie śmigało na zwykłej, a szerokopasmowa będzie wkręcana na chwilę, tylko do strojenia... :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2010, 15:16

Wiesz, innovate robi nawet specjalne uchwyty że wkładasz sondę w końcówkę wydechu, ale może niech się odezwą ci co już stroili. Słyszałem pogląd że gniazdo powinno być ok.1m za turbiną - prawda czy mit?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lut 2010, 15:35

majk pisze:Wiesz, innovate robi nawet specjalne uchwyty że wkładasz sondę w końcówkę wydechu, ale może niech się odezwą ci co już stroili.

Lepiej zbey byla wkrecona gleboko w wydechu. Rurka w wydechu z sondą podlaczona pod kątem 90 stopni do tejze rurki moze lapac powietrze atmosferyczne i falszowac odczyt.

majk pisze: Słyszałem pogląd że gniazdo powinno być ok.1m za turbiną - prawda czy mit?

Moze nie okokolo, ale nie blizej - temp. gazów. I jzu napewno przed kataliztorem ;) Koniecznie sonda musi byc miedzy godz 10 a 14 a najlepiej by byla pionowo (godz.12).
Dżunior pisze:Czy spawając downpipe należy wykonać drugi otwór pod sondę szerokopasmową? Czy może na czas strojenia można szerokopasmówkę wkręcić w gniazdo przygotowane pod sondę fabryczną?

Mam tu na myśli sytuację, w której docelowo auto będzie śmigało na zwykłej, a szerokopasmowa będzie wkręcana na chwilę, tylko do strojenia... :wink:


Lepiej wyspawac otwor w miejscu wygodnym, kolo skrzyni biegow, gdzie wkrecisz sonde idealnie pionowo i gdzie latwo dojdziesz kluczem i ręką.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2010, 16:04

Dżunior pisze:Mam tu na myśli sytuację, w której docelowo auto będzie śmigało na zwykłej, a szerokopasmowa będzie wkręcana na chwilę, tylko do strojenia...

Rozumiem że nie chcesz kupować WB na stałe tylko pożyczyć na strojenie ? Fabryczna dziura od sondy NB będzie jak najbardziej OK.
majk pisze:Wiesz, innovate robi nawet specjalne uchwyty że wkładasz sondę w końcówkę wydechu

Odczyt z końcówki wydechu (jak rozumiem chodzi o wylot tłumika końcowego) to sobie mozna w kieszeń włożyć :mrgreen:
Fiveopac pisze:Moze nie okokolo, ale nie blizej - temp. gazów. I jzu napewno przed kataliztorem Koniecznie sonda musi byc miedzy godz 10 a 14 a najlepiej by byla pionowo (godz.12).

niektórzy wyznają pogląd że około 30 cm przed katalizatorem. Pozycja pomiędzy 10 a 2 jest bardzo istotna, z tego co pamiętam chodzi o ochronę czujnika przed kondensatami które sie zbierają na wyłączonym silniku.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2010, 16:05

Czy gwint do sondy jest taki sam jak do seryjnej lambdy?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2010, 16:08

majk pisze:Czy gwint do sondy jest taki sam jak do seryjnej lambdy?

Identyczny jest.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2010, 16:09

To se jeszcze przed strojeniem wydech poprawię:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

12 lut 2010, 16:19

Dzięki wielkie za wszystkie wyjaśnienia! :mrgreen:

majkel_c pisze:
Dżunior pisze:Mam tu na myśli sytuację, w której docelowo auto będzie śmigało na zwykłej, a szerokopasmowa będzie wkręcana na chwilę, tylko do strojenia...

Rozumiem że nie chcesz kupować WB na stałe tylko pożyczyć na strojenie ? Fabryczna dziura od sondy NB będzie jak najbardziej OK.

Tak, dokładnie chodzi mi o taką właśnie sytuację. Docelowo na pokładzie zagości zapewne WB z dodatkowym "emulatorem" sygnału seryjnej lambdy dla ECU, o którym mi mówiłeś. Póki co muszę przygotować się na strojenie sondą dodatkową, montowaną w wydechu wyłącznie na czas strojenia.
Jak to zatem jest: czy przy ECU+EcuMasterze mogę spokojnie wymontować sondę NB i w jej miejsce wrzucić WB? Przecież ECU wywali błąd? :roll:
Cały wydech od turbiny do końca będzie zupełnie nowy, zatem żadnych fabrycznych otworów nie będzie... :smile:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2010, 10:38

Dżunior pisze:Jak to zatem jest: czy przy ECU+EcuMasterze mogę spokojnie wymontować sondę NB i w jej miejsce wrzucić WB? Przecież ECU wywali błąd? :roll:

Ano. A nawet jak nie wywali to ze strojenia głupoty wyjdą. Chyba że wystroisz porządnie na open-loop a closed-loop na czuja :mrgreen:
Ale na poważnie to weź po prostu do strojenia WB z przetwornikiem emulującym NB i już. Każda LC-1, Techedge czy AEM ma tą funkcjonalność. Jakby Twoje miśki takiej nie miały daj znać, za jakieś 10 dni będę miał luźnego tego Techedga o którym powyżej pisałem w razie czego do pożyczenia na parę dni...
Dżunior pisze:Cały wydech od turbiny do końca będzie zupełnie nowy, zatem żadnych fabrycznych otworów nie będzie... :smile:

U, widzę że ostro idzie :mrgreen: Wywalasz kata czy przelotowy ? Może od razu wspawać parę wolnych gwintów na jakiś EGT :grin:

Po
eM
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 lut 2010, 11:19

Dzięki! Zatem musimy ustalić z naszym stroicielem czy posiada on owy emulator, i w razie czego zgłosimy się (ja, Jaro i majk) z prośbą o pożyczenie Twojego...
Jeśli dałoby się uniknąć dodatkowego otworu to w sumie lepiej - uzyskamy bardziej laminarny przepływ spalin... :wink: :mrgreen:

majkel_c pisze:U, widzę że ostro idzie :mrgreen: Wywalasz kata czy przelotowy ? Może od razu wspawać parę wolnych gwintów na jakiś EGT :grin:

A ostatnio mówiłeś że EGT to głupota i że nie ma sensu montować. :razz:
Na początek będzie downpipe 3" i pełny przelot 2,5" do końca, z racji braku miejsca wyłącznie z jednym tłumikiem przelotowym z nierdzewki, robionym na zamówienie (by wrzucić największy jaki się tylko zmieści :smile: ). Jeśli będzie za głośno, pomyślę o wspawaniu sportowego (jak najmniej restrykcyjnego) kata lub dodatkowego tłumika środkowego w miejsce po obecnym katalizatorze.

A EGT już zakupione, spogląda właśnie na mnie ze swojego czarnego pudełeczka... :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2010, 11:31

Dżunior pisze:A ostatnio mówiłeś że EGT to głupota i że nie ma sensu montować. :razz:

Bo nadal tak uważam :mrgreen: Znaczy dla nieznających dyskusji, moim skromnym zdaniem nawet ja sobie Dżunior EGT założy to i tak będzie się czym innym podczas jazdy zajmować i jak mu temperatura skoczy to szybciej zauważy we wstecznym lusterku tłoki z wydechu wypływające, niż wskazania EGT na desce :mrgreen:
Dżunior pisze:Dzięki! Zatem musimy ustalić z naszym stroicielem czy posiada on owy emulator, i w razie czego zgłosimy się (ja, Jaro i majk) z prośbą o pożyczenie Twojego...

Nie ma problemu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 lut 2010, 11:41

EGT ma programowalną funkcję peak i nie zamierzam chować go do bagażnika czy schowka - będzie w okolicach linii wzroku :wink:
Jeśli nie wystąpi problem incydentalny (np. zawieszony wtrysk) a ciągły (np. jakiś problem z pompą paliwa), może jednak w czymś pomoże... :mrgreen: Poza tym kupiłem go głównie z myślą o strojeniu, by wiedzieć że (mimo poprawnego AFR) nie śmigam w jakimś niepokojąco wysokim zakresie temperatur - o ile tak się da :wink:

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia i sorry za OT na temat zegarów :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 lut 2010, 17:05

Dżunior pisze:Poza tym kupiłem go głównie z myślą o strojeniu, by wiedzieć że (mimo poprawnego AFR) nie śmigam w jakimś niepokojąco wysokim zakresie temperatur - o ile tak się da :wink:


Oj da się da się... Zapłon ma tutaj wiele do rzeczy, im bliżej spalania stukowego tym cieplej :twisted:

A EGT mi się przydaje, śmigam szybko po autostradzie i fukcja peak informuje mnie, że nie powinienem dłużej jechać 230 km/h bo robi się zbyt ciepło :lol:

A to tylko jeden przypadek w jakim się sprawdza, dzięki temu samemu urządzeniu zauważyłem, że nie działa mi poprawnie FMU i nie podaje wystarczająco paliwa ( long long time ago... )

Pozdrawiam i polecam :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

29 mar 2010, 3:51

Jak to właściwie jest z żywotnością sondy szerokopasmowej? Skoro bezwzględnie wymaga ona podgrzania przed przepuszczeniem przez nią strugi spalin, to w jaki sposób pracują zestawy WB+wskaźnik AFR? Przecież za każdym odpaleniem auta taka sonda jest sukcesywnie uszkadzana (pracuje przez chwilę na zimno). Zgadza się? :roll:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2010, 7:03

Dżunior pisze:Zgadza się?

Nie. Sonda potrzebuje maksymalnie około minuty-dwu aby się nagrzać do temperatury roboczej. I taki krótki czas przeżywa bez uszkodzenia.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 mar 2010, 9:14

Dżunior pisze:Jak to właściwie jest z żywotnością sondy szerokopasmowej? Skoro bezwzględnie wymaga ona podgrzania przed przepuszczeniem przez nią strugi spalin, to w jaki sposób pracują zestawy WB+wskaźnik AFR? Przecież za każdym odpaleniem auta taka sonda jest sukcesywnie uszkadzana (pracuje przez chwilę na zimno). Zgadza się?

moja sonda mryga zanim się zagrzeje - jak jest zimne auto to daje jej zazwyczaj kilkanaście sekund zanim odpalę zeby sie zdąrzyła szybciej nagrzać ale trzeba pamiętac, że jak wydech i turbo jest zimne to przez pierwsze kilkanaście sekund spaliny są tez dośc chłodne co daje jej czas na nagrzanie. aczkolwiek to rzecz delikatna i jak zamawiałem to nie raz słyszałem opinie ze na codzien to sie nie nadaje do jazdy bo za szybko pada. póki co u mnie jest wszystko ok.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2010, 10:01

yanik pisze:słyszałem opinie ze na codzien to sie nie nadaje do jazdy bo za szybko pada

Ktoś nie wie co mówi. Identyczne sondy LSU4 Boscha są stosowane jako seryjne przednie sondy na przykład w Audi. I jak widać nie wymieniają ich co chwilę. Moja przednia sonda w hondzie (która jest również sondą szerokopasmową tyle że NTK) właśnie padła po przebiegu 160 tysięcy kilometrów, w tym 100 tysięcy na gazie....

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 mar 2010, 10:47

Panowie i Panie :mrgreen: sonda szerokopasmowa rozgrzewa sie nie dlatego ze na zimno padnie ale dlatego zeby odczyty byly poprawne ;)
Pozatym boschowskei sondy jak w zestawie LC-1 wystepuja w VAGowskich 1.8T i raczej nie ma problemu z grzaniem ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ