Jakie stabilizatory?

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 153
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

10 lut 2023, 9:28

SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
No tak panika się zakradła nie przeczytałem całej odpowiedzi hehe niby się da wszystko ustawić
:)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

10 lut 2023, 9:41

mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lut 2023, 10:00

SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:41
mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości ;)
:git:
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 726
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

10 lut 2023, 11:33

mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Caser flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
U mnie było dokladnid jak u mutry, w sumie to mamy chyba taki sam zawias i springi (b6 + stock).
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lut 2023, 17:30

Zwiększając pochylenie koła ucieka wyprzedzenie i odwrotnie. Z moich testów wynika, że sensowne minimum to 7'20" do tego maksymalne pochylenie jakie wyjdzie przy danej wysokości zawieszenia. Przy czym u mnie kierownica 330mm więc odczucia też trochę inne.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

18 lip 2024, 10:23

Odkurze troche temat- nie chce obniżac Miaty ale denerwują mnie przechyły w zakręcie to rozumiem, że to właśnie grubsze stabilizatory przynajmniej cześciowo rozwiążą temat? https://mapet-tuning.com/sklep/hr/20405 ... 25-mm.html
cos takiego znalazłem - H&R chyba git czy jednak bardziej polecacie Eibacha. moze cos innego? zawias standard bez planów zmian narazie.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 726
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

26 lip 2024, 16:58

Ja mam hardrace bo było najtańsze u nas i są ok
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 lip 2024, 12:07

Paffko pisze:
18 lip 2024, 10:23
Odkurze troche temat- nie chce obniżac Miaty ale denerwują mnie przechyły w zakręcie to rozumiem, że to właśnie grubsze stabilizatory przynajmniej cześciowo rozwiążą temat? https://mapet-tuning.com/sklep/hr/20405 ... 25-mm.html
cos takiego znalazłem - H&R chyba git czy jednak bardziej polecacie Eibacha. moze cos innego? zawias standard bez planów zmian narazie.
Polecam się dodatkowo zdoktoryzować z koncepcji koza + grube staby. U hamburgerów jest sporo tematów gdzie ludzie jak i producenci żelastwa sygnalizują, że przedni wózek (zrobiony z plasteliny) mocno pracuje i w ekstremalnych sytuacjach pęka. Za wielką wodą wraz ze stabami można dostać dedykowane "zbrojenie" sanek, które ma temu zapobiegać. Problem nie objawia się w obniżonych autach, bo mniejsze siły są przenoszone na budę.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

29 lip 2024, 19:57

uuuu nie brzmi to dobrze. wychodzi na to że bez obniżenia cudów moge nie zdziałać
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1227
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

07 sie 2024, 10:53

irekJ dobrze mówi - sam dlatego zrezygnowałem z grubszych stabów (a obniżać nie chciałem i nie chcę)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3832
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 sie 2024, 19:21

Ja natomiast moge tylko napisac tyle ze obnizona ND2 za pomoca Bilsteina PSS10 i usztywniona stabami Eibacha, prowadzi sie przeokrutnie lepiej!
Auto jest niemalze nie do poznania vs oem, po przejazdze NDkiem z dobrym zawieszeniem czlowiek zachodzi w glowe jak cos takiego jak OEM mozna w ogole wypuscic na drogi...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

07 sie 2024, 19:50

bjorm pisze:
07 sie 2024, 19:21
Ja natomiast moge tylko napisac tyle ze obnizona ND2 za pomoca Bilsteina PSS10 i usztywniona stabami Eibacha, prowadzi sie przeokrutnie lepiej!
Auto jest niemalze nie do poznania vs oem, po przejazdze NDkiem z dobrym zawieszeniem czlowiek zachodzi w glowe jak cos takiego jak OEM mozna w ogole wypuscic na drogi...
Duzo taki zestaw obniża auto?
Jestem wielkim fanem koza team bo odkąd mam kozę o nic nie zaczepiłem i ten błogostan mi pasuje ale auto powinno jeździć lepiej a oem zawias jak piszecie dupy nie urywa delikatnie mówiąc i powoli pękam i pewnie w końcu obniżę 🤦‍♂️
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3832
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 sie 2024, 20:01

PSS10 to gwint, mozesz sobie ustawic jak chcesz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

07 sie 2024, 20:11

:ugeek:
bjorm pisze:
07 sie 2024, 20:01
PSS10 to gwint, mozesz sobie ustawic jak chcesz.
Wiem wiem ale wg specyfikacji minimalne obniżenie to 20 mm a wiesz jakie jest optymalne żeby auto się prowadziło? Albo inaczej jakie ty masz lub miałeś?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 sie 2024, 20:18

-20mm w ND to w zasadzie żadne obniżenie. Szczególnie że amortyzatory mają krótszy skok a zawias jest sztywniejszy. O ile nie wjeżdżasz na półmetrowe krawężniki to w codziennej eksploatacji nie ma większych problemów. Natomiast polecam się przejechać najpierw Miata z prawilnym gwintem bo to też jest specyficzne doświadczenie, na pewno nie dla każdego.
Choć tak jak pisał Bjorm jak raz przelecisz przełęcz na takim Mono Sport to nie chcesz nic innego.
Polecam odezwać się też do Timbura który może złożyć Ci zawieszenie jakie tylko chcesz. Na koniec dnia też hajsy się zgodzą.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

07 sie 2024, 20:21

irekJ pisze:
07 sie 2024, 20:18
-20mm w ND to w zasadzie żadne obniżenie. Szczególnie że amortyzatory mają krótszy skok a zawias jest sztywniejszy. O ile nie wjeżdżasz na półmetrowe krawężniki to w codziennej eksploatacji nie ma większych problemów. Natomiast polecam się przejechać najpierw Miata z prawilnym gwintem bo to też jest specyficzne doświadczenie, na pewno nie dla każdego.
Choć tak jak pisał Bjorm jak raz przelecisz przełęcz na takim Mono Sport to nie chcesz nic innego.
Polecam odezwać się też do Timbura który może złożyć Ci zawieszenie jakie tylko chcesz. Na koniec dnia też hajsy się zgodzą.
Dasz namiar na człowieka?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 sie 2024, 21:10

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3832
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 sie 2024, 23:11

@Paffko Ze zdjec i porownan na oko wydaje mi sie ze mam gwint ustawiony bardzo podobnie jak obnizenie Eibachami, czyli around 30mm.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

08 sie 2024, 7:45

bjorm pisze:
07 sie 2024, 23:11
@Paffko Ze zdjec i porownan na oko wydaje mi sie ze mam gwint ustawiony bardzo podobnie jak obnizenie Eibachami, czyli around 30mm.
I rozumiem że jesteś zadowolony z prowadzenia i nie czepiasz podłoża nadmiernie?
towi
Posty: 84
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

08 sie 2024, 12:01

Ja mam obniżony na gwincie od 2 lat i powiem tak, że ciężko mi nawet wracać do myśli jak to było na OEM.
Raz wygląd, który po prostu wciąż oszałamia, no dwa i sama jazda.

A osławione ocieranie ? Problem wyolbrzymiony. Przejedziesz każdy próg, oczywiście omijasz krawężniki, jak jest zbyt wyboisty teren to nie wjeżdżasz, no i w zasadzie tyle. Najgorsze są podjazdy do niektórych parkingów, garaży, potrafią być zrobione przez budowlańców bezmyślnie (zjazd na drogę publiczną) i dowolnym autem można przyhaczyć, właśnie tak miałem w pracy...no to zmieniłem biuro hehehe
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 404
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

08 sie 2024, 14:17

towi pisze:
08 sie 2024, 12:01
Ja mam obniżony na gwincie od 2 lat i powiem tak, że ciężko mi nawet wracać do myśli jak to było na OEM.
Raz wygląd, który po prostu wciąż oszałamia, no dwa i sama jazda.

A osławione ocieranie ? Problem wyolbrzymiony. Przejedziesz każdy próg, oczywiście omijasz krawężniki, jak jest zbyt wyboisty teren to nie wjeżdżasz, no i w zasadzie tyle. Najgorsze są podjazdy do niektórych parkingów, garaży, potrafią być zrobione przez budowlańców bezmyślnie (zjazd na drogę publiczną) i dowolnym autem można przyhaczyć, właśnie tak miałem w pracy...no to zmieniłem biuro hehehe
No niby tak jeździłem trzema obniżonymi miatami i było kilka akcji które ciśnienie mocno mi podniosły włącznie z prawie zawieszeniem się we włoskim parkingu podziemnym. Dlatego komfort psychiczny kozy jest zajebisty. Ale jednak cała reszta przemawia za obnizeniem
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3832
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 sie 2024, 19:04

Wiadomo ze obnizajac zwiekszasz ryzyko przecierki, ale i jednoczesnie bardziej uwazasz, wiec sumarycznie wyjdzie ci tyle samo przeciez na kozie jak i na glebie. Mowie o cwyilnym obnizeniu, 30mm maks, a nie jakies wiejskie tuningi.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2281
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

09 sie 2024, 6:36

Wcześniej jeździłeś NC I NA? Dobra wiadomość jest taka, że z tego towarzystwa ND ma najmniejszą konstrukcyjną tendencję do haczenia dołem.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 745
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

09 sie 2024, 8:08

Ja mam Bilstein B12 Kit + staby H&R + geometria FM i jest potężna różnica w prowadzeniu vs. OEM :diablo:
Póki co jeszcze nigdy nie przytarłem, ani we Wrocławiu, ani na ostatnim tripie po Europie.
UbU
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2016, 11:35
Model: ND
Wersja: 30th AE+Homura'24
Lokalizacja: Sosnowiec

14 sie 2024, 9:24

Pamiętajcie, że przyhaczenie przodem może zakończyć się aktywacją systemu ochrony pieszego - co najmniej maska i pirotechnika do wymiany oraz z dużym prawdopodobieństwem lampy.
konior
Posty: 197
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

14 sie 2024, 11:53

irekJ pisze:
07 sie 2024, 21:10
@konior szukaja Cię :)

https://www.thunderlane.eu/product-category/mazda/

hej,

jestem. Co potrzeba ;p ?
jak cos to dzwoncie na 535 189 100 lub piszcie na firmowym
https://www.facebook.com/thunderlane.eu
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1227
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

14 sie 2024, 12:34

UbU pisze:
14 sie 2024, 9:24
Pamiętajcie, że przyhaczenie przodem może zakończyć się aktywacją systemu ochrony pieszego - co najmniej maska i pirotechnika do wymiany oraz z dużym prawdopodobieństwem lampy.
Potwierdzam z autopsji - maska, pirotechnika, lampy :kciukdol:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 sie 2024, 13:20

Dlatego większość świadomych tego problemu kierowników odpina pirotechnikę maski.
UbU
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2016, 11:35
Model: ND
Wersja: 30th AE+Homura'24
Lokalizacja: Sosnowiec

14 sie 2024, 15:05

irekJ pisze:
14 sie 2024, 13:20
Dlatego większość świadomych tego problemu kierowników odpina pirotechnikę maski.
Pytanie, co się stanie jak zdejmiesz pieszego i biegły stwierdzi odpięcie pirotechniki?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2791
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 sie 2024, 17:35

Z grubsza to samo jak stwierdzi, że masz zawieszenie bez homologacji, stabilizatory oraz hamulce, niefabryczną kierownicę, customowe wzmocnienia pod maską, podniesioną moc i przerobiony napęd i szerokie koła. Wyciągam poza nawias to, że auta z USA nie mają pirotechniki w ogóle i jeżdżą po drodze. Akurat w PL trzeba by mieć turbo pecha. O wiele gorzej jest w cywilizowanej części europy. Dlatego też sam sporo fruktów przeszczepiłem na oem.
ODPOWIEDZ