Technicznie o generacji ND / NDFL /RF
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
francmiko
- Posty: 153
- Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
- Model: ND
- Wersja: nd 1/2
- Lokalizacja: Galway
10 lut 2023, 9:28
SrogaDroga pisze: ↑10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze: ↑10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.
Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam
No tak panika się zakradła nie przeczytałem całej odpowiedzi hehe niby się da wszystko ustawić

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
-
SrogaDroga
- Donator

- Posty: 128
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
10 lut 2023, 9:41
mutra pisze: ↑10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo)
Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
10 lut 2023, 10:00
SrogaDroga pisze: ↑10 lut 2023, 9:41
mutra pisze: ↑10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo)
Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości

-
vodka
- Posty: 726
- Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
- Model: ND
- Wersja: RF AT
- Lokalizacja: DW
10 lut 2023, 11:33
mutra pisze: ↑10 lut 2023, 9:25
SrogaDroga pisze: ↑10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze: ↑10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.
Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Caser flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
U mnie było dokladnid jak u mutry, w sumie to mamy chyba taki sam zawias i springi (b6 + stock).
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
10 lut 2023, 17:30
Zwiększając pochylenie koła ucieka wyprzedzenie i odwrotnie. Z moich testów wynika, że sensowne minimum to 7'20" do tego maksymalne pochylenie jakie wyjdzie przy danej wysokości zawieszenia. Przy czym u mnie kierownica 330mm więc odczucia też trochę inne.
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
18 lip 2024, 10:23
Odkurze troche temat- nie chce obniżac Miaty ale denerwują mnie przechyły w zakręcie to rozumiem, że to właśnie grubsze stabilizatory przynajmniej cześciowo rozwiążą temat?
https://mapet-tuning.com/sklep/hr/20405 ... 25-mm.html
cos takiego znalazłem - H&R chyba git czy jednak bardziej polecacie Eibacha. moze cos innego? zawias standard bez planów zmian narazie.
-
vodka
- Posty: 726
- Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
- Model: ND
- Wersja: RF AT
- Lokalizacja: DW
26 lip 2024, 16:58
Ja mam hardrace bo było najtańsze u nas i są ok
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
29 lip 2024, 12:07
Paffko pisze: ↑18 lip 2024, 10:23
Odkurze troche temat- nie chce obniżac Miaty ale denerwują mnie przechyły w zakręcie to rozumiem, że to właśnie grubsze stabilizatory przynajmniej cześciowo rozwiążą temat?
https://mapet-tuning.com/sklep/hr/20405 ... 25-mm.html
cos takiego znalazłem - H&R chyba git czy jednak bardziej polecacie Eibacha. moze cos innego? zawias standard bez planów zmian narazie.
Polecam się dodatkowo zdoktoryzować z koncepcji koza + grube staby. U hamburgerów jest sporo tematów gdzie ludzie jak i producenci żelastwa sygnalizują, że przedni wózek (zrobiony z plasteliny) mocno pracuje i w ekstremalnych sytuacjach pęka. Za wielką wodą wraz ze stabami można dostać dedykowane "zbrojenie" sanek, które ma temu zapobiegać. Problem nie objawia się w obniżonych autach, bo mniejsze siły są przenoszone na budę.
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
29 lip 2024, 19:57
uuuu nie brzmi to dobrze. wychodzi na to że bez obniżenia cudów moge nie zdziałać
-
mike_d
- Donator

- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
07 sie 2024, 10:53
irekJ dobrze mówi - sam dlatego zrezygnowałem z grubszych stabów (a obniżać nie chciałem i nie chcę)
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3832
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 sie 2024, 19:21
Ja natomiast moge tylko napisac tyle ze obnizona ND2 za pomoca Bilsteina PSS10 i usztywniona stabami Eibacha, prowadzi sie przeokrutnie lepiej!
Auto jest niemalze nie do poznania vs oem, po przejazdze NDkiem z dobrym zawieszeniem czlowiek zachodzi w glowe jak cos takiego jak OEM mozna w ogole wypuscic na drogi...
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
07 sie 2024, 19:50
bjorm pisze: ↑07 sie 2024, 19:21
Ja natomiast moge tylko napisac tyle ze obnizona ND2 za pomoca Bilsteina PSS10 i usztywniona stabami Eibacha, prowadzi sie przeokrutnie lepiej!
Auto jest niemalze nie do poznania vs oem, po przejazdze NDkiem z dobrym zawieszeniem czlowiek zachodzi w glowe jak cos takiego jak OEM mozna w ogole wypuscic na drogi...
Duzo taki zestaw obniża auto?
Jestem wielkim fanem koza team bo odkąd mam kozę o nic nie zaczepiłem i ten błogostan mi pasuje ale auto powinno jeździć lepiej a oem zawias jak piszecie dupy nie urywa delikatnie mówiąc i powoli pękam i pewnie w końcu obniżę

-
bjorm
- Donator

- Posty: 3832
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 sie 2024, 20:01
PSS10 to gwint, mozesz sobie ustawic jak chcesz.
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
07 sie 2024, 20:11
bjorm pisze: ↑07 sie 2024, 20:01
PSS10 to gwint, mozesz sobie ustawic jak chcesz.
Wiem wiem ale wg specyfikacji minimalne obniżenie to 20 mm a wiesz jakie jest optymalne żeby auto się prowadziło? Albo inaczej jakie ty masz lub miałeś?
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
07 sie 2024, 20:18
-20mm w ND to w zasadzie żadne obniżenie. Szczególnie że amortyzatory mają krótszy skok a zawias jest sztywniejszy. O ile nie wjeżdżasz na półmetrowe krawężniki to w codziennej eksploatacji nie ma większych problemów. Natomiast polecam się przejechać najpierw Miata z prawilnym gwintem bo to też jest specyficzne doświadczenie, na pewno nie dla każdego.
Choć tak jak pisał Bjorm jak raz przelecisz przełęcz na takim Mono Sport to nie chcesz nic innego.
Polecam odezwać się też do Timbura który może złożyć Ci zawieszenie jakie tylko chcesz. Na koniec dnia też hajsy się zgodzą.
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
07 sie 2024, 20:21
irekJ pisze: ↑07 sie 2024, 20:18
-20mm w ND to w zasadzie żadne obniżenie. Szczególnie że amortyzatory mają krótszy skok a zawias jest sztywniejszy. O ile nie wjeżdżasz na półmetrowe krawężniki to w codziennej eksploatacji nie ma większych problemów. Natomiast polecam się przejechać najpierw Miata z prawilnym gwintem bo to też jest specyficzne doświadczenie, na pewno nie dla każdego.
Choć tak jak pisał Bjorm jak raz przelecisz przełęcz na takim Mono Sport to nie chcesz nic innego.
Polecam odezwać się też do Timbura który może złożyć Ci zawieszenie jakie tylko chcesz. Na koniec dnia też hajsy się zgodzą.
Dasz namiar na człowieka?
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3832
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
07 sie 2024, 23:11
@Paffko Ze zdjec i porownan na oko wydaje mi sie ze mam gwint ustawiony bardzo podobnie jak obnizenie Eibachami, czyli around 30mm.
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
08 sie 2024, 7:45
bjorm pisze: ↑07 sie 2024, 23:11
@Paffko Ze zdjec i porownan na oko wydaje mi sie ze mam gwint ustawiony bardzo podobnie jak obnizenie Eibachami, czyli around 30mm.
I rozumiem że jesteś zadowolony z prowadzenia i nie czepiasz podłoża nadmiernie?
-
towi
- Posty: 84
- Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
- Model: ND
- Lokalizacja: SZA
08 sie 2024, 12:01
Ja mam obniżony na gwincie od 2 lat i powiem tak, że ciężko mi nawet wracać do myśli jak to było na OEM.
Raz wygląd, który po prostu wciąż oszałamia, no dwa i sama jazda.
A osławione ocieranie ? Problem wyolbrzymiony. Przejedziesz każdy próg, oczywiście omijasz krawężniki, jak jest zbyt wyboisty teren to nie wjeżdżasz, no i w zasadzie tyle. Najgorsze są podjazdy do niektórych parkingów, garaży, potrafią być zrobione przez budowlańców bezmyślnie (zjazd na drogę publiczną) i dowolnym autem można przyhaczyć, właśnie tak miałem w pracy...no to zmieniłem biuro hehehe
-
Paffko
- Donator

- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
08 sie 2024, 14:17
towi pisze: ↑08 sie 2024, 12:01
Ja mam obniżony na gwincie od 2 lat i powiem tak, że ciężko mi nawet wracać do myśli jak to było na OEM.
Raz wygląd, który po prostu wciąż oszałamia, no dwa i sama jazda.
A osławione ocieranie ? Problem wyolbrzymiony. Przejedziesz każdy próg, oczywiście omijasz krawężniki, jak jest zbyt wyboisty teren to nie wjeżdżasz, no i w zasadzie tyle. Najgorsze są podjazdy do niektórych parkingów, garaży, potrafią być zrobione przez budowlańców bezmyślnie (zjazd na drogę publiczną) i dowolnym autem można przyhaczyć, właśnie tak miałem w pracy...no to zmieniłem biuro hehehe
No niby tak jeździłem trzema obniżonymi miatami i było kilka akcji które ciśnienie mocno mi podniosły włącznie z prawie zawieszeniem się we włoskim parkingu podziemnym. Dlatego komfort psychiczny kozy jest zajebisty. Ale jednak cała reszta przemawia za obnizeniem
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3832
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
08 sie 2024, 19:04
Wiadomo ze obnizajac zwiekszasz ryzyko przecierki, ale i jednoczesnie bardziej uwazasz, wiec sumarycznie wyjdzie ci tyle samo przeciez na kozie jak i na glebie. Mowie o cwyilnym obnizeniu, 30mm maks, a nie jakies wiejskie tuningi.
-
flatline
- Donator

- Posty: 2281
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
-
Kontakt:
09 sie 2024, 6:36
Wcześniej jeździłeś NC I NA? Dobra wiadomość jest taka, że z tego towarzystwa ND ma najmniejszą konstrukcyjną tendencję do haczenia dołem.
-
konopa
- Donator

- Posty: 745
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
09 sie 2024, 8:08
Ja mam Bilstein B12 Kit + staby H&R + geometria FM i jest potężna różnica w prowadzeniu vs. OEM
Póki co jeszcze nigdy nie przytarłem, ani we Wrocławiu, ani na ostatnim tripie po Europie.
-
UbU
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 lis 2016, 11:35
- Model: ND
- Wersja: 30th AE+Homura'24
- Lokalizacja: Sosnowiec
14 sie 2024, 9:24
Pamiętajcie, że przyhaczenie przodem może zakończyć się aktywacją systemu ochrony pieszego - co najmniej maska i pirotechnika do wymiany oraz z dużym prawdopodobieństwem lampy.
-
mike_d
- Donator

- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
14 sie 2024, 12:34
UbU pisze: ↑14 sie 2024, 9:24
Pamiętajcie, że przyhaczenie przodem może zakończyć się aktywacją systemu ochrony pieszego - co najmniej maska i pirotechnika do wymiany oraz z dużym prawdopodobieństwem lampy.
Potwierdzam z autopsji - maska, pirotechnika, lampy

-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
14 sie 2024, 13:20
Dlatego większość świadomych tego problemu kierowników odpina pirotechnikę maski.
-
UbU
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 lis 2016, 11:35
- Model: ND
- Wersja: 30th AE+Homura'24
- Lokalizacja: Sosnowiec
14 sie 2024, 15:05
irekJ pisze: ↑14 sie 2024, 13:20
Dlatego większość świadomych tego problemu kierowników odpina pirotechnikę maski.
Pytanie, co się stanie jak zdejmiesz pieszego i biegły stwierdzi odpięcie pirotechniki?
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
14 sie 2024, 17:35
Z grubsza to samo jak stwierdzi, że masz zawieszenie bez homologacji, stabilizatory oraz hamulce, niefabryczną kierownicę, customowe wzmocnienia pod maską, podniesioną moc i przerobiony napęd i szerokie koła. Wyciągam poza nawias to, że auta z USA nie mają pirotechniki w ogóle i jeżdżą po drodze. Akurat w PL trzeba by mieć turbo pecha. O wiele gorzej jest w cywilizowanej części europy. Dlatego też sam sporo fruktów przeszczepiłem na oem.