Speeduino PNP do NBfl NB i NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wersja do NA jest w trakcie procesu projektowego. Na obecną chwilę ogarniam najmocniej uruchamianie produkcji do NBfl co opros czasu pochłania trochę środków, nie chciałbym stracić płynności finansowej
AFM nie jest szczególnym problemem. Speeduino i tak działa w trybie Speed-Density ew. Alpha-N więc MAF czy AFM nie będzie wykorzystywany w ogóle. Sterowanie pompą paliwa także przejmuje Speeduino. Bardziej zastanawiam się nad kwestiami natury logistycznej - bo o ile NB lub NBfl można przekonwertować na Speeduino i z powrotem w dosłownie 10minut to NA niezabardzo - trzeba wymienić TPS by miało to szanse sensownie pracować.
AFM nie jest szczególnym problemem. Speeduino i tak działa w trybie Speed-Density ew. Alpha-N więc MAF czy AFM nie będzie wykorzystywany w ogóle. Sterowanie pompą paliwa także przejmuje Speeduino. Bardziej zastanawiam się nad kwestiami natury logistycznej - bo o ile NB lub NBfl można przekonwertować na Speeduino i z powrotem w dosłownie 10minut to NA niezabardzo - trzeba wymienić TPS by miało to szanse sensownie pracować.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Apdejcik
Uruchomiłem kolejne obwody:
- czujnik sprzęgła do LC/FS
- czujnik prędkości VSS do sterowania doładowaniem na poszczegolnych biegach
Plan był tez taki by wkręcić szerokopasmowke w miejsce seryjnej sondy i wystroić w wolnossącym 1.6 paliwo lepiej niż jest teraz (mapa robiona na czuja wspomagana analiza wskazań sondy wąskopasmowej). Niestety tu lekka porażka. Wkręcić sondę się udało bez problemu, kontroler niby działa, na starcie zachowuje się normalnie, wypuszcza sygnały testowe. Ale potem albo sonda albo kontroler szwankuje. Wskazania są sensowne pod warunkiem że mieszanka jest w okolicach stechiometrycznej. Jeśli choć na chwilę wyjdzie na bogatsza sygnal z kontrolera zawiesza się na 5V (=AFR 20) i tak zostaje. Jeśli jest dłuższe hamowanie silnikiem z odciętym paliwem calosc łaskawie się odwiesza i znów chwilę działa po czym się zawiesza i tak w koło.
Poprzednio próbowaliśmy sondować za pomocą adaptera na końcu wydechu (nieszczelnego do tego... ) no i też działy się podobne cuda acz nie aż takie jak teraz. Bawiłem się też tym adapterem w NCku który ma fabryczna szerokopasmowke i było podobnie. LSU+Spartan dzialal normalnie dopiero jak spreparowalem mapę AFR 14.7 w całym zakresie obroty-obciazenie. No ale nie o to z szerokopasmowka chodzi ... wiec trzeba bedzie zakupić jakiś nowy zestaw do pomiaru ...
Są też dobre wiadomości: przyszla partia PCB, jakość wykonania znakomita Wczoraj wlutowalem wszystkie elementy które miałem i zamówiłem resztę.
Za tydzień powinna być pierwsza gotowa sztuka Powinienem też zdążyć zrobić instrukcje.
Uruchomiłem kolejne obwody:
- czujnik sprzęgła do LC/FS
- czujnik prędkości VSS do sterowania doładowaniem na poszczegolnych biegach
Plan był tez taki by wkręcić szerokopasmowke w miejsce seryjnej sondy i wystroić w wolnossącym 1.6 paliwo lepiej niż jest teraz (mapa robiona na czuja wspomagana analiza wskazań sondy wąskopasmowej). Niestety tu lekka porażka. Wkręcić sondę się udało bez problemu, kontroler niby działa, na starcie zachowuje się normalnie, wypuszcza sygnały testowe. Ale potem albo sonda albo kontroler szwankuje. Wskazania są sensowne pod warunkiem że mieszanka jest w okolicach stechiometrycznej. Jeśli choć na chwilę wyjdzie na bogatsza sygnal z kontrolera zawiesza się na 5V (=AFR 20) i tak zostaje. Jeśli jest dłuższe hamowanie silnikiem z odciętym paliwem calosc łaskawie się odwiesza i znów chwilę działa po czym się zawiesza i tak w koło.
Poprzednio próbowaliśmy sondować za pomocą adaptera na końcu wydechu (nieszczelnego do tego... ) no i też działy się podobne cuda acz nie aż takie jak teraz. Bawiłem się też tym adapterem w NCku który ma fabryczna szerokopasmowke i było podobnie. LSU+Spartan dzialal normalnie dopiero jak spreparowalem mapę AFR 14.7 w całym zakresie obroty-obciazenie. No ale nie o to z szerokopasmowka chodzi ... wiec trzeba bedzie zakupić jakiś nowy zestaw do pomiaru ...
Są też dobre wiadomości: przyszla partia PCB, jakość wykonania znakomita Wczoraj wlutowalem wszystkie elementy które miałem i zamówiłem resztę.
Za tydzień powinna być pierwsza gotowa sztuka Powinienem też zdążyć zrobić instrukcje.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
i oto pierwsza sztuka do wzięcia:
Specyfikacja:
- 4 wyjscia na wtryskiwacze
- 4 wyjscia na zapłon (COPs ready )
- 4 wyjścia wysokoprądowe (wolne obroty, zmienna faza, doładowanie, dodatkowe np. NITRO )
- sterowanie alternatorem, z odłączaniem na czas rozruchu i zabezpieczeniem przed przeładowaniem aku, programowalna kontrolką aku
- launch control, progresywne doładowanie na biegach (poprzez VSS)
- obsługa seryjnej sondy lambda 0-1V bądź szerokopasmowej z zewnętrznym kontrolerem (0-5V)
- obsługa klimatyzacji, czujnika cisnienia wspomagania, odsysania oparów EVAP, pompa paliwa, przekaźnik MAIN
- korekta BARO na czujniku zewnętrznym bądź wewnętrznym
- 2 dodatkowe wejścia analogowe 0-5V
- 2 wejścia cyfrowe (zwierane do masy). nitro?
- opcja bluetooth
- mieści się w obudowę oryginalnego sterownika z 1.8nbfl bądź 1.8nb (w instrukcji szablon do wycięcia otworów)
co można zrobić z pomocą tego urządzenia:
1. wystroic seryjny silnik z drobnymi modami typu dolot/wydech.
2. stopniowo robić upgrady (COPs, sonda szerokopasmowa, trigger wheel) z minimalnymi przestojami.
3. robić grubsze mody jak turbo/kompresor/nitro/ITB
tzn. cały kompletny zestaw z wgraną wstępną mapą dla seryjnego silnika/auta, instrukcją instalacji i możliwych modów itd. Plug and Play, w seryjnym aucie zainstalujesz, odpalisz i odjedziesz w 15 minut. Zapraszam do kontaktu Specyfikacja:
- 4 wyjscia na wtryskiwacze
- 4 wyjscia na zapłon (COPs ready )
- 4 wyjścia wysokoprądowe (wolne obroty, zmienna faza, doładowanie, dodatkowe np. NITRO )
- sterowanie alternatorem, z odłączaniem na czas rozruchu i zabezpieczeniem przed przeładowaniem aku, programowalna kontrolką aku
- launch control, progresywne doładowanie na biegach (poprzez VSS)
- obsługa seryjnej sondy lambda 0-1V bądź szerokopasmowej z zewnętrznym kontrolerem (0-5V)
- obsługa klimatyzacji, czujnika cisnienia wspomagania, odsysania oparów EVAP, pompa paliwa, przekaźnik MAIN
- korekta BARO na czujniku zewnętrznym bądź wewnętrznym
- 2 dodatkowe wejścia analogowe 0-5V
- 2 wejścia cyfrowe (zwierane do masy). nitro?
- opcja bluetooth
- mieści się w obudowę oryginalnego sterownika z 1.8nbfl bądź 1.8nb (w instrukcji szablon do wycięcia otworów)
co można zrobić z pomocą tego urządzenia:
1. wystroic seryjny silnik z drobnymi modami typu dolot/wydech.
2. stopniowo robić upgrady (COPs, sonda szerokopasmowa, trigger wheel) z minimalnymi przestojami.
3. robić grubsze mody jak turbo/kompresor/nitro/ITB
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pierwsza sztuka zainstalowana, potestowane, udalo sie tez troche podstroic
Śmiga! i to mimo ze dachu nie zdjelismy - co zalecam do wszystkich prac przy Miacie bo bez tego może się nie udać
Śmiga! i to mimo ze dachu nie zdjelismy - co zalecam do wszystkich prac przy Miacie bo bez tego może się nie udać
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
oto prototyp wersji do NB
wczoraj odbyly sie pierwsze testy i jest calkiem niezle. Glownym problemem ktory wyszedl to uruchomienie pompy paliwa - musielismy uruchomic ja recznie za pomoca zworki w gniezdzie diagnostycznym. Wtedy auto zagadalo i pojechalismy.
Moze ktos podpowie ocb i jakie jest rozwiazanie? Wg schematu kabel jasnozielony od cewki przekaznika - ten ktory przywiera sie do masy by zalaczyc przekaznik - powinien isc do gniazda diagnostycznego i rownolegle do pinu 3N w ECU. O ile to pierwsze jest prawda, to drugie juz nie. Jakby byla przerwa w obwodzie? Jakies kombinacje z immo w wersji z 1999? [UPDATE] sprawa opanowana
okazalo sie tez ze 1.6 z 1999 nie ma czujnika Baro ale to nie jest duzy problem bo mozna kupic i wlutowac w przygotowane miejsce na PCB. [UPDATE] wlutowane, sprawdzone, działa
Nie chcial dzialac launch control gdyz jak sie okazalo czujniki biegu oraz sprzegla sa spiete razem i ida na pin 1V tam gdzie "powinien byc" tylko czujnik neutral. Kolejna niezgodnosc ze schematem, przynajmniej tym który mam [UPDATE] po wykonaniu polaczenia kabelkiem dziala
Nie przetestowalem sterowania klimą - z powodu jej braku. A szkoda bo ta wersja ma sterowanie programowe przez Speeduino z bajerami typu podbijanie obrotow, zalaczanie ze zwloka, odlaczanie powyzej okreslonych obrotow i przy wiekszym wcisnieciu gazu itd.
jakis czas temu wyszlo ze sonda LSU4.9 ktora mam - mimo obchodzenia się jak z jajkiem - jest niesprawna. Na szczescie mozna kupic uzywki z innych aut za doslownie 20 zlotych. Roznia sie chyba tylko dlugoscia kabla. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke np. allegro ktorys z powyzszych numerkow 9687161080, 30751138, 39350-2a410, 39350-4a410
wczoraj odbyly sie pierwsze testy i jest calkiem niezle. Glownym problemem ktory wyszedl to uruchomienie pompy paliwa - musielismy uruchomic ja recznie za pomoca zworki w gniezdzie diagnostycznym. Wtedy auto zagadalo i pojechalismy.
okazalo sie tez ze 1.6 z 1999 nie ma czujnika Baro ale to nie jest duzy problem bo mozna kupic i wlutowac w przygotowane miejsce na PCB. [UPDATE] wlutowane, sprawdzone, działa
Nie chcial dzialac launch control gdyz jak sie okazalo czujniki biegu oraz sprzegla sa spiete razem i ida na pin 1V tam gdzie "powinien byc" tylko czujnik neutral. Kolejna niezgodnosc ze schematem, przynajmniej tym który mam [UPDATE] po wykonaniu polaczenia kabelkiem dziala
Nie przetestowalem sterowania klimą - z powodu jej braku. A szkoda bo ta wersja ma sterowanie programowe przez Speeduino z bajerami typu podbijanie obrotow, zalaczanie ze zwloka, odlaczanie powyzej okreslonych obrotow i przy wiekszym wcisnieciu gazu itd.
jakis czas temu wyszlo ze sonda LSU4.9 ktora mam - mimo obchodzenia się jak z jajkiem - jest niesprawna. Na szczescie mozna kupic uzywki z innych aut za doslownie 20 zlotych. Roznia sie chyba tylko dlugoscia kabla. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke np. allegro ktorys z powyzszych numerkow 9687161080, 30751138, 39350-2a410, 39350-4a410
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2023, 23:53 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Piateczek piatunio problemy ogarnięte
Sterowanie pompa działa - w wersji z immo sygnal jest na pinie obok i kolor kabelka jest inny.
Launch control i flat shift działają.
Korekta Baro na czujniku wewnętrznym też.
Komu potrzeba sterowniczek - można śmiało zamawiać
Używane sondy lsu4.9 z diesli także śmigają. Jedyne ale to że kable są krótsze więc używając ze snifferem na końcu wydechu trzeba oslonic kontroler by nie obijal się o zderzak.
Sterowanie pompa działa - w wersji z immo sygnal jest na pinie obok i kolor kabelka jest inny.
Launch control i flat shift działają.
Korekta Baro na czujniku wewnętrznym też.
Komu potrzeba sterowniczek - można śmiało zamawiać
Używane sondy lsu4.9 z diesli także śmigają. Jedyne ale to że kable są krótsze więc używając ze snifferem na końcu wydechu trzeba oslonic kontroler by nie obijal się o zderzak.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie widzę przeciwwskazań
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dziś tytuł wątku stał się faktem. Do grona dołączyła wersja do NA
Przetestowana przed chwilą na 1.6/115KM - pali jeździ będzie także działać w 90ce i zapewne także w 1.8 montaz nie byl wcale dluzszy niz w NB/NBfl. Moze o 2 minuty bo listwe progowa trzeba bylo odkrecic zamiast zdjac.
odpalilo od strzała i calkiem normalnie jedzie. Na poczatek nie trzeba nic robic z AFM, mozna tez nie wymieniać seryjnego TPSa wystarczy go odłączyć (oczywiscie pogarsza to troche zachowanie w stanach przejsciowych). Dziala korekta Baro z wewnetrznego czujnika, podbijanie obrotow po obciazeniu wspomaganiem (PSP), po wykonaniu drobnego myku także LaunchControl/FlatShift
Nie zadzialalo jedynie sterowanie klima ale chyba juz wiem ocb. [update] ogarnięte, nawet z bajerami
90ka tez smiga
Przetestowana przed chwilą na 1.6/115KM - pali jeździ będzie także działać w 90ce i zapewne także w 1.8 montaz nie byl wcale dluzszy niz w NB/NBfl. Moze o 2 minuty bo listwe progowa trzeba bylo odkrecic zamiast zdjac.
odpalilo od strzała i calkiem normalnie jedzie. Na poczatek nie trzeba nic robic z AFM, mozna tez nie wymieniać seryjnego TPSa wystarczy go odłączyć (oczywiscie pogarsza to troche zachowanie w stanach przejsciowych). Dziala korekta Baro z wewnetrznego czujnika, podbijanie obrotow po obciazeniu wspomaganiem (PSP), po wykonaniu drobnego myku także LaunchControl/FlatShift
Nie zadzialalo jedynie sterowanie klima ale chyba juz wiem ocb. [update] ogarnięte, nawet z bajerami
90ka tez smiga
Ostatnio zmieniony 05 paź 2023, 14:34 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
no ale kto to wystroi?
Jak to kto - wy wlasnymi rekami
Jak to kto - wy wlasnymi rekami
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Opcja Bluetooth dziala
Tzn. działa z powrotem. Po raz pierwszy odpalilem to gdzieś w okolicach kwietnia i śmigało. A potem okazało się że nie działa i nie udawało mi się tego ożywić mimo kilku podejsc. Zacząłem podejrzewać że firmware 202305 coś pochrzanil i jak się okazało to było to.
Wydana dwa dni temu wersja 202310 naprawia błąd - BT działa z powrotem.
Zrobiłem instrukcje aktualizacji fw Speeduino i uruchomienia BT. Jak ktoś potrzebuje mogę wysłać. Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Tzn. działa z powrotem. Po raz pierwszy odpalilem to gdzieś w okolicach kwietnia i śmigało. A potem okazało się że nie działa i nie udawało mi się tego ożywić mimo kilku podejsc. Zacząłem podejrzewać że firmware 202305 coś pochrzanil i jak się okazało to było to.
Wydana dwa dni temu wersja 202310 naprawia błąd - BT działa z powrotem.
Zrobiłem instrukcje aktualizacji fw Speeduino i uruchomienia BT. Jak ktoś potrzebuje mogę wysłać. Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3777
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Polecam człowieka!!
Ostatecznie speeduino u mnie nie zagościło bo moje ECU okazało się sprawne dzięki pomocy @Alex'a.
Ale jak tylko pojawi się sposobność to na pewno się na nie skuszę
Ostatecznie speeduino u mnie nie zagościło bo moje ECU okazało się sprawne dzięki pomocy @Alex'a.
Ale jak tylko pojawi się sposobność to na pewno się na nie skuszę
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
TofikGST: od pewnego czasu jest już pełny wachlarz czyli wersje do NA NB i NBfl
KyRy dzięki za miłe słowa
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
KyRy dzięki za miłe słowa
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Proszę mnie oświecić bo chyba czegoś nie wiem
Mam co następuje. Od gory:
NA, 2 wtyczki. Działa z 1.6 115 i 90km, być może z 1.8, musiałbym pomyśleć czy coś nie wybuchnie jak się podłączy
NB 3 wtyczki.1.6/110 i 1.8/140km
NBfl 3 wtyczki. 1.6/110, 1.8vvt/146, 1.8 turbo (Mazdaspeed) Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Mam co następuje. Od gory:
NA, 2 wtyczki. Działa z 1.6 115 i 90km, być może z 1.8, musiałbym pomyśleć czy coś nie wybuchnie jak się podłączy
NB 3 wtyczki.1.6/110 i 1.8/140km
NBfl 3 wtyczki. 1.6/110, 1.8vvt/146, 1.8 turbo (Mazdaspeed) Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jakbys miał dokumentację, czy jakieś info nt pinoutu tych 3 wtyczkowych 1.8 moglbym porównać do czego mi to pasuje.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pinoutu nie znam. Ale...
https://diy-efi.co.uk/product/core4_mk1_mx5_3plug_pnp
https://diy-efi.co.uk/product/core4_mk1_mx5_3plug_pnp
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sądzę że jestem w stanie zmodyfikować moja płytkę tak by pasowała do 1.8 dwuwtyczkowego
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Heja,
Początki są wiadomo trudne. Jeśli ktoś nie zna TunerStudio ani Speeduino a chciałby się zaznajomić - w załączniku poradnik w którym znajdziecie opis najważniejszych nastaw, parametrów i map.
Dajcie znac czy jest to przydatne i zrozumiale
oczywiscie dołączam ten dokument także do każdej sztuki moich Speeduino.
Początki są wiadomo trudne. Jeśli ktoś nie zna TunerStudio ani Speeduino a chciałby się zaznajomić - w załączniku poradnik w którym znajdziecie opis najważniejszych nastaw, parametrów i map.
Dajcie znac czy jest to przydatne i zrozumiale
oczywiscie dołączam ten dokument także do każdej sztuki moich Speeduino.
- Załączniki
-
- Speeduino poradnik młodego tunera v1.1.zip
- (2.48 MiB) Pobrany 27 razy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Coś tam udaje się wydusić (NBfl 1.8 z wydechem i opcjonalnie dolotem, na 98)
wygląda na to że nowy firmware całkiem skutecznie poprawił obsługe mazdowych triggerow
wygląda na to że nowy firmware całkiem skutecznie poprawił obsługe mazdowych triggerow
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- czarobest
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
U mnie Speeduino śmiga sobie cały czas, a teraz przyszedł czas na mały upgrade o moduł Bluetooth i można stroić bezprzewodowo .
Jak to wygląda i jak to połączyć z modułem od @Alex opisałem tutaj:
https://www.revvedup.pl/post/podlaczam- ... -speeduino
Aha i tak sobie dzisiaj zmierzyłem, co prawda nieco oszukane, bo 1/3 zbiornika paliwa była, a w ten sposób Miata zawsze była znacznie zrywniejsza, a w pomiarze serii na lewym zdjęciu było full zatankowane . Ale i tak psychologiczne 7 z przodu się pojawiło do setki . Nie wiem jak to mocowo teraz wygląda, bo zmierzę dopiero za jakiś czas, bo zamierzam jeszcze nieco poprawiać, ale jak na strojenie samodzielne bez hamowni, to i tak już jestem z siebie zadowolony .
Zdaję sobie sprawę z niedkoładności pomiarów, choć to Logger GPS 10Hz, ale postęp jest odczuwalny i nie tylko na papierze, a i można się pocieszyć po prostu w wyniku .
Jak to wygląda i jak to połączyć z modułem od @Alex opisałem tutaj:
https://www.revvedup.pl/post/podlaczam- ... -speeduino
Aha i tak sobie dzisiaj zmierzyłem, co prawda nieco oszukane, bo 1/3 zbiornika paliwa była, a w ten sposób Miata zawsze była znacznie zrywniejsza, a w pomiarze serii na lewym zdjęciu było full zatankowane . Ale i tak psychologiczne 7 z przodu się pojawiło do setki . Nie wiem jak to mocowo teraz wygląda, bo zmierzę dopiero za jakiś czas, bo zamierzam jeszcze nieco poprawiać, ale jak na strojenie samodzielne bez hamowni, to i tak już jestem z siebie zadowolony .
Zdaję sobie sprawę z niedkoładności pomiarów, choć to Logger GPS 10Hz, ale postęp jest odczuwalny i nie tylko na papierze, a i można się pocieszyć po prostu w wyniku .
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kolejna niższa cyfra z przodu w przyspieszeniu do setki to zawsze jest coś
ECU do NBfl doczekało się nowej wersji, przetestowana - śmiga. Zmiany:
- w końcu są z powrotem dostępne na rynku dwukanałowe drivery VNLD5090 dedykowane do zastosowań motoryzacyjnych więc ich użyłem zamiast partyzantki z pojedynczymi tranzystorami. Porządniej z technicznego punktu widzenia i ogólnie lepiej wygląda
- 2 dodatkowe wyjścia niskopradowe, będzie można np. wysterować pompę wspomagania z Opla parę sek po odpaleniu silnika.
- sterowanie klimatyzacja programowe
- zmalała zasadniczo ilość zworek.
Właśnie została też wydana nowa wersja firmware Speeduino, ciekawe co w niej nowego?
powered by RomDrop
ECU do NBfl doczekało się nowej wersji, przetestowana - śmiga. Zmiany:
- w końcu są z powrotem dostępne na rynku dwukanałowe drivery VNLD5090 dedykowane do zastosowań motoryzacyjnych więc ich użyłem zamiast partyzantki z pojedynczymi tranzystorami. Porządniej z technicznego punktu widzenia i ogólnie lepiej wygląda
- 2 dodatkowe wyjścia niskopradowe, będzie można np. wysterować pompę wspomagania z Opla parę sek po odpaleniu silnika.
- sterowanie klimatyzacja programowe
- zmalała zasadniczo ilość zworek.
Właśnie została też wydana nowa wersja firmware Speeduino, ciekawe co w niej nowego?
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Testuję nową wersję firmware 202402. Z nowości m.in
- zajmuje mniej pamięci i zauważalnie szybciej pracuje. Przy 7000rpm parametr loops/rev (ilość obejść głównej pętli programu na 1 obrót wału) wzrósł z 10.7 do 16.4. Jest więc szansa na dodatkowe zwiększenie dokładności sterowania zapłonem.
- funkcja DFCO czyli odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem zyskała dodatkowe parametry. Cutoff taper time, amount oraz advance remove (korekta zapłonu). Jest więc szansa np. na dopieszczanie marchew z wydechu xD
- nowe opcje doszły też do funkcji korekty paliwa od sondy lambda: Active below/above MAP
- nowe funkcjonalnosci do testowania sprzętu (hardware testing). Na stole działa, w aucie używać nie radzę!!! Nie chcecie np. zrobić silnikowi hydro-locka paliwem
- twórcy informują o kompletnym przepisaniu procedur obsługi łącz szeregowych serial0 i serial3 używanych do transmisji np. z msDroid i RealDash po bluetooth. Serial0 zadzialal z TunerStudio i z msDroid z którym miałem poprzednio problemy.
Na jednej z grup FB spotkałem się z informacją o problemie z launch control nie korygującym zapłonu. Nie potwierdziło mi się to. Działa jak działało
powered by RomDrop
- zajmuje mniej pamięci i zauważalnie szybciej pracuje. Przy 7000rpm parametr loops/rev (ilość obejść głównej pętli programu na 1 obrót wału) wzrósł z 10.7 do 16.4. Jest więc szansa na dodatkowe zwiększenie dokładności sterowania zapłonem.
- funkcja DFCO czyli odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem zyskała dodatkowe parametry. Cutoff taper time, amount oraz advance remove (korekta zapłonu). Jest więc szansa np. na dopieszczanie marchew z wydechu xD
- nowe opcje doszły też do funkcji korekty paliwa od sondy lambda: Active below/above MAP
- nowe funkcjonalnosci do testowania sprzętu (hardware testing). Na stole działa, w aucie używać nie radzę!!! Nie chcecie np. zrobić silnikowi hydro-locka paliwem
- twórcy informują o kompletnym przepisaniu procedur obsługi łącz szeregowych serial0 i serial3 używanych do transmisji np. z msDroid i RealDash po bluetooth. Serial0 zadzialal z TunerStudio i z msDroid z którym miałem poprzednio problemy.
Na jednej z grup FB spotkałem się z informacją o problemie z launch control nie korygującym zapłonu. Nie potwierdziło mi się to. Działa jak działało
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Oto kolejny element układanki: budżetowy kontroler wideband. Kupując używana sondę lsu4.9 których jest na pęczki można zmieścić się w 400 zl
We współpracy z Marcin Piotrowski (f) Marcin.piotrowski.xyz
https://youtu.be/9MmW1OAJeIU?si=D-eKQsOCIu2x_FwD
powered by RomDrop
We współpracy z Marcin Piotrowski (f) Marcin.piotrowski.xyz
https://youtu.be/9MmW1OAJeIU?si=D-eKQsOCIu2x_FwD
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Speeduino bug report, coby nie bylo ze wszystko jest różowo
Wybralem sie wczoraj na hamownie z pomyslem ze wystroje na szybko pozyczonego nbfl 1.8. Plan byl bardzo dobry, tyle ze sie nie powiodl Dzialy sie cuda - auto przerywalo na wysokich obrotach, szarpalo rolkami, na drodze tez bylo zle. Czasem szarpalo, czasem przestawalo jechac przez sekunde albo kilka. Masakra jakas
o taka: Dopiero dzis znalazlem obejscie problemu. W fw 202310 i 202402 nalezy przejsc na polsekwencje i wtedy dziala ok Sprawdzone na nbfl 1.8vvt i nbfl 1.6
Zadałem pytanie na forum Speeduino. Ciekawe jaka będzie odpowiedź
Wybralem sie wczoraj na hamownie z pomyslem ze wystroje na szybko pozyczonego nbfl 1.8. Plan byl bardzo dobry, tyle ze sie nie powiodl Dzialy sie cuda - auto przerywalo na wysokich obrotach, szarpalo rolkami, na drodze tez bylo zle. Czasem szarpalo, czasem przestawalo jechac przez sekunde albo kilka. Masakra jakas
o taka: Dopiero dzis znalazlem obejscie problemu. W fw 202310 i 202402 nalezy przejsc na polsekwencje i wtedy dziala ok Sprawdzone na nbfl 1.8vvt i nbfl 1.6
Zadałem pytanie na forum Speeduino. Ciekawe jaka będzie odpowiedź
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
kolejne podejscie do zabawy na hamowni, tym razem z lepszymi efektami
pacjent: nbfl 1.6 ze stożkiem, konkretną puszką wydechu i triggerem +5 stopni z MiataSolutions, paliwo 95 jakis mix e5 i e10
3 pomiary:
- (najlepszy ) Speeduino po wystrojeniu 117.1KM/144Nm
- (środkowy) stockowe ECU 115.7KM/139.8Nm z triggerem +5
- (najniższy) bazowa mapa Speeduino (zaplon mocno bezpieczny i przelana paliwem) 110.8KM/134.9Nm
fajnie byłoby coś jeszcze ugrać na górze ale nie wiem czy to możliwe. Trigger przyspieszajacy zapłon podniósł poprzeczkę i może jest to już max co da się uzyskac z tej konfiguracji, przynajmniej na paliwie 95
pacjent: nbfl 1.6 ze stożkiem, konkretną puszką wydechu i triggerem +5 stopni z MiataSolutions, paliwo 95 jakis mix e5 i e10
3 pomiary:
- (najlepszy ) Speeduino po wystrojeniu 117.1KM/144Nm
- (środkowy) stockowe ECU 115.7KM/139.8Nm z triggerem +5
- (najniższy) bazowa mapa Speeduino (zaplon mocno bezpieczny i przelana paliwem) 110.8KM/134.9Nm
fajnie byłoby coś jeszcze ugrać na górze ale nie wiem czy to możliwe. Trigger przyspieszajacy zapłon podniósł poprzeczkę i może jest to już max co da się uzyskac z tej konfiguracji, przynajmniej na paliwie 95
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting