Czaterja działu Moc i Osiągi

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 kwie 2009, 7:51

Mayk pisze:
Wszystko fajnie choć jest też jedno ale, 147 z NBfl miałby się nijak do chociaż 140 turbo... Turbina i moment, który generuje zmiażdżyłoby seryjny motor z NBfl...


Dokładnie! rozczulacie się tutaj głównie nad mocą silników a nikt nie wspomniał nawet o momencie obrotowym. To on wciska w fotel i rysuje banana na twarzy.....wystarczy przejechać się nawet nowoczesnym doładowanym dieslem. W zakresie 1900-3000 obrotów robi niesamowite wrażenie - to właśnie turbina która jest sprawcą wysokiego momentu w niskim zakresie obrotów. Moc jest ważna, ale to jeszcze nie wszystko! Tylko doładowany silnik daje taka frajdę jakiej każdy oczekuje a nie 147KM w górnym zakresie obrotów.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

26 kwie 2009, 8:09

irakleo pisze:Moc jest ważna, ale to jeszcze nie wszystko

Doprecyzowując - ona głównie odpowiada za rozwijane szybkości...
irakleo pisze:nikt nie wspomniał nawet o momencie obrotowym. To on wciska w fotel

Nic dodać nic ująć :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 kwie 2009, 8:28

Od tego możesz zacząć zakupy, jedna z najlepszych turbin dla Miaty:
http://allegro.pl/item616337223_turbosprezarka_turbina_greddy_td04h_15g_8_5_nowa.html
no i kolektor pod tą turbinę.....na allegro to rzadkość, a ten sprzedawany ma wyjątkową historię:
http://allegro.pl/item620151182_kolektor_pod_turbo_mazda_mx_5_greddy_b6_323_mx5_mx.html
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

26 kwie 2009, 15:28

na czym polega ta historia? na pęknięciu w 2 miejscach podczas streetracingu? :D
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 kwie 2009, 17:11

polega na aucie z którego pochodzi.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2009, 18:22

dirty pisze:Wcześniej miałem civica i tam z tego co pamiętam można na nowo rozplanować głowicę, wprowadzić kilka poprawek niskim kosztem i przyrost mocy jest o jakieś 15-20 kucyków o ile nie mylę się - jestem trochę laikiem ale gdzieś tam wcześniej był dobry mechanik i tak rozmawialiśmy o ewentualnych zmianach.

imho robota bez sensu. swap silnika w mx-5 jest na tyle tani i bezproblemowy że się nie ma co tak bawić.
dirty pisze:Moc jaka by mnie interesowała to coś około 140 koni

Sluba pisze:a poza tym turbi się pewnie tak samo jak 1.6 116km wiec problemów żadnych nie widzę ale wolałbym wydać z 2 tysie i wsadzić 1.8 130km z na ... wszystko masz P&P a już masz przyrost 40 km potem myślał nad turbo :)

Dokładnie tak jak Sluba pisze. I jeśli miałbyś w planach kiedyś dalsze pompowanie mocy to silnik 1.8 od późnej NA jest najlepszy i najprostszy do opanowania pod tym kątem ze wszystkich silników 1.8 występujących w MX-5.
Jaro pisze:ak chcesz max 160 KM to kup silnik 1.8 147KM masz prawie to co chcesz osiągnąc a bez dłubania i bez problemów ze wzrostem ciśnienia w silniku i bez problemów z turbiną. No chyba że samo posiadanie turbo Cię kręci... i koszty chyba też niższe...

I musisz jeździć powyżej 5000 obrotów żeby to poczuć :mrgreen: A koszta wcale nie byłyby małe. Poza tym 1.8 od NBfl jest chyba najgorszy do jakichkolwiek późniejszych modyfikacji. Nie bez powodu na przykład gotowe turbo kity sprzedawane przez FM do NBfl zawierają jedynie część mechaniczną, sterowanie trzeba sobie zorganizować samemu :mrgreen:

Pozdr
Michał
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

26 kwie 2009, 20:36

irakleo pisze:polega na aucie z którego pochodzi.......


No opowiedz o co chodzi! :)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

26 kwie 2009, 21:03

lobson, przejrzyj temat z samochodem Fiveopac'a w dziale nasze samochody :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 kwie 2009, 21:11

dirty pisze:Pytanie mam następujące czy ktoś z forum wkładam turbinę do NA z silnikiem 1.6 90km.

Nie warto. Najpierw swap na 1.8 lub w desperacji (koszt silnika identyczny) na 1.6 115km.
Jak dla mnie to te silniki różnią się tylko ciśnieniem na cylindrze, może wtryski maja inne. Wątpie żeby ten 90KM był zrobiony z gorszych materiałów.

Bylo juz sporo na forum. W skrocie roznia sie WSZYSTKIM.
irakleo pisze:polega na aucie z którego pochodzi.......

:twisted:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1080

temat ogolenie chyba o turbo i tam bym przeniósł pytanie a Five mógłby zmienić jego nazwę na jakąś bardziej ogólna :)

Jutro uczynie drobną rewolucje ;)
lobson pisze:Tym bardziej! zamontuj turbine która sie budzi troche później, np dopiero przy 4000obr daje 0,5 bara. Będziesz miał swoje aktualne spalanie jak bedziesz jezdzil do 4000 a jak depniesz to power! No i wir w baku :D

"wstawanie" turbiny nie ma nic wspolnego ze spalaniem. Mozesz miec 6000 obr. na zegarze w aucie z turbina i palic tyle co wolnossace.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 kwie 2009, 22:44

Fiveopac pisze:"wstawanie" turbiny nie ma nic wspolnego ze spalaniem. Mozesz miec 6000 obr. na zegarze w aucie z turbina i palic tyle co wolnossace.


Dokładnie tak, wyjaśnię może... Turbina do stworzenia nadciśnienia w dolocie potrzebuje odpowiedniej ilości spalin, można zakręcić silnik wysoko z lekko otwartą przepustnicą i turbina nadal nie będzie dmuchała bo siła generowana na łopatkach turbiny będzie zbyt mała - za mało i za wolno będą spaliny opuszczały układ wydechowy... To jest właśnie ta podstawowa zaleta, gdy ktoś się postara utrzyma spalanie na poziomie wolnossącego samochodu :)
110@???KM
134@???Nm
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

27 kwie 2009, 6:10

Mayk pisze:można zakręcić silnik wysoko z lekko otwartą przepustnicą

czegoś tu nie rozumiem :oops: zakręcenie silnika wiąże się z podniesieniem jego obrotów, a te z kolei z większym uchyleniem przepustnicy, co powoduje zwiększenie dawki paliwa wtryskiwanego. Dobrze rozumuję :?:
Jak to jest naprawdę :neutral:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 kwie 2009, 7:05

vox, sprawdź sobie jak bardzo musisz otworzyć przepustnicę by wkręcić ją na 6000obr/min... Wiadomo, że wraz z otwarciem przepustnicy zwiększasz dawkę mieszanki - nie potrzebujesz jednak wciskać gazu za 6/7 głębokości by osiągnąć takie obroty :)

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 kwie 2009, 7:19

Turbinosprzezarka w przeciwienstwie do kompresora nie ładuje w funkcji obrotow a obciazenia silnika. Mozesz miec maks doladowanie przy 4 tys obr ale takze i przy 6 tys., wszystko zalezy od stopnia w jakim jest obciazony silnika. Spokojnie jadac w trasie mozesz miec wysokie obroty i byc ciagle na podcisnieniu i zużywać paliwo jak auto wolnossace.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 kwie 2009, 20:46

Fiveopac, wszystko lepiej i jakoś jaśniej tłumaczysz - od teraz będę czekał aż wyjaśnisz podobne sprawy - jak dłużej nie będziesz odpowiadał to coś napiszę może ;)
110@???KM
134@???Nm
Mach
Posty: 5
Rejestracja: 23 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 wrz 2009, 20:53

majkel_c pisze:
blaise pisze:(rozumiem ze, nie tak jak w przypadku turbo, przelotowy)

Nie :mrgreen: Jak założysz zupełnie przelotowy to ogłuchniesz Ty i wszyscy w promieniu kilkuset metrów :mrgreen: Pewnie optymalny byłby trochę rozluźniony, ale koniecznie z
tłumikiem środkowym...

Pozdr
M


co to znaczy "troche rozluzniony" ?

nie musi ogluchnac... mozna dac mozliwie duza puszke przelotowa z tylu a z przodu katalizator sportowy z metalowym wkladem.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 lis 2009, 14:39

Najtańszy, nowy, gotowy turbo kit do NA 1,6 to Greddy który można za oceanem nabyć już za 1300 USD + bezcłowy shipping Polamerem 30-40 USD . Jest praktycznie P&P i można zamontować go w warunkach garażowych w 2-3 godz. Jest bardzo rozwojowy czego dowodzi przykład Fiveopac-a :mrgreen:
Załączniki
miata_greddy_turbo_kit.jpg
Kompletny kit Greddy - zainstalowany nawet w wersji podstawowej daje mnóstwo radości.
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

06 lis 2009, 7:55

no to jak to jest w koncu z tym turbo kitem greddy.. ?
najpierw czytałem tutaj ze jest ok, potem przeczytałem ze z tego kitu nadaje sie jedynie turbina i ewentualnie łączniki, a teraz znowu czytam ze jest w porządku.

mi by taki kit zdecydowanie wystarczył do motoru 1.6, ale podobno trzeba do niego jeszcze sporo doinwestowac zeby wszystko było ładnie i pieknie.

wiec jak to jest... ?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 lis 2009, 9:40

ja_misiek! pisze:no to jak to jest w koncu z tym turbo kitem greddy.. ?


Jak wystarczy Ci 0,35bara to zakładasz i jeździsz, to Ci da na seryjnym wydechu i FMU jakieś 30-35KM. Jeśli Ci to nie wystarczy to możesz dokupić trochę gratów ( IC, dolot, wydech, sprzęgło, większe wtryski + komputer do wystrojenia ) i mocno podnieść doładowanie ;)
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 lis 2009, 12:50

Kit Greddy to wygodna alternatywa dla osób które nie mają zamiaru błąkać się po "tuningowych warsztatach" i dłubać od podstaw kolektora i downpipe. Nie jest idealny i nie kosztuje bagatelnych pieniędzy, za które dzisiaj wyrzeźbiłbym coć fajniejszego, ale na początek zabawy w turbo w zupełności wystarczy. Różnica pomiędzy wolnossącym 1,6 115KM a doładowanym na 0,35 bara silnikiem jest kolosalna.
Największym nieporozumieniem w zestawie Greddy jest połączenie turbiny z przepustnicą za pomoca fabrycznej rury z tworzywa sztucznego bez bov-a. To zwyczajnie nie chce działać, ale zrobienie nowego połączenia z kwaówki to banalna sprawa i każdemu mogę w tym pomóc jesli zdecyduje się na kit Greddy.
daro64
Posty: 25
Rejestracja: 23 lip 2009, 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

06 lis 2009, 22:15

witam

mam pytanie, czy do silnika 1.8 NB tez można kupić zestaw turbo kit na 0.35 bar który by pasował na P&P bez jakichkolwiek przeróbek?

I jaka cena takiego kitu?

pozd.Paweł
mx-5 miracle 1.8
smart 800.cdi
saab 9-5 2.3T
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

01 lut 2010, 22:04

Zastanawiam sie ostatnio na tlumikiem Apexi N1 do Madzi ( cos w tym stylu : http://www.moto.allegro.pl/item855465678_tlumik_apexi_n1_style_sprawdz_brzmienie.html ) wiem ze powinnen byc prostopadly a nie podluzny ale wyprofilowalbym sobie wyprowadzenie a tlumik klasycznie prosotpadle ustawil :) Co Wy na to :) Nie jest to KakiMoto czy Mazdaspeed ale mam nadzieje ze chociaz namiastka :)
Obrazek
Obrazek
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2010, 22:58

Po pierwsze to nie jest Apexi N1, a Apexi N1 Style - czyli coś co koło Apexi nie leżało - "zegarek podobny do Rolexa". Jakość wykonania - adekwatna do ceny. Po drugie jeśli chodzi o tłumiki to fizyki nie oszukasz - tak mała puszka nic nie wytłumi. A silencer to po prostu zatykacz...
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 lut 2010, 7:25

Wroniasty pisze:Po pierwsze to nie jest Apexi N1, a Apexi N1 Style - czyli coś co koło Apexi nie leżało - "zegarek podobny do Rolexa". Jakość wykonania - adekwatna do ceny. Po drugie jeśli chodzi o tłumiki to fizyki nie oszukasz - tak mała puszka nic nie wytłumi. A silencer to po prostu zatykacz...


Dzieki za cenna uwage :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2010, 7:42

tmx89 kup lepiej jakieś 2 rurki, albo 1 ale z ładną końcówką.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

03 lut 2010, 21:02

Wiem chce wlasnie jakas 1 ladna :D
Obrazek
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 lut 2010, 21:11

tmx89 pisze: Nie jest to KakiMoto czy Mazdaspeed ale mam nadzieje ze chociaz namiastka :)

hmm....Apexi to bardzo zacna firma....
ps. ostatnio zalegał na Ebay oryginalny zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360217566684&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

03 lut 2010, 21:48

irakleo pisze:
tmx89 pisze: Nie jest to KakiMoto czy Mazdaspeed ale mam nadzieje ze chociaz namiastka :)

hmm....Apexi to bardzo zacna firma....
ps. ostatnio zalegał na Ebay oryginalny zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360217566684&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT


no fajnie a myslalem wlasnie nad wykonaniem czegos takiego tylko ze z starego tlumika i tego ala Apexi N1 :D tzn rzezba :P
Obrazek
Obrazek
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

04 lut 2010, 13:39

tmx89, to już wogóle kompletny bezsens - przepływ nic a nic się nie poprawi, bo niby czemu miałby się poprawić, skoro do tłumika "prawie jak Apexi N1" wciąż układ będzie wyglądał tak samo.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

04 lut 2010, 18:52

Wroniasty pisze:tmx89, to już wogóle kompletny bezsens - przepływ nic a nic się nie poprawi, bo niby czemu miałby się poprawić, skoro do tłumika "prawie jak Apexi N1" wciąż układ będzie wyglądał tak samo.


ale od czegos trzeba zaczac prawda :oops:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2010, 17:12

http://moto.allegro.pl/item913132689_tlumik_sportowy_przelotowy_m_tech.html

Proponuję nie bujać się w 'style' tylko kupić klasycznego M-techa i zamontować go tak jak to u mnie siedzi
Obrazek Obrazek

Tu jeszcze ze starą końcówką. Ja akurat miałem farta i dorwałem Ultera w dobrej cenie
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ODPOWIEDZ