[ND] problem z klimatyzacją
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Rzadko używam klimatyzacji i nawiewów w czasie wiosny i lata. Dzisiaj jednak zaczęło padać, a było mega gorąco więc zamknąłem dach i szyby, i włączyłem klimę. I nic. Wieje powietrze normalne ale nie takie lodówkowe. Jeszcze jutro przetestuję w garażu bo może silnik za bardzo nagrzany był (dzisiaj prawie 35 stopni w Warszawie).
Wbiłem na miata.net i okazuje się, że ND mają z niedziałającą klimą ogromny problem.
Jest nawet TSB na ten temat: https://www.miata.net/garage/tsb/MC-10188019-0001.pdf
Mój VIN pasuje.
Od wibracji silnika pęka rura chłodzenia. Jutro też to sprawdzę u mnie.
Ktoś z was miał ten problem?
Wbiłem na miata.net i okazuje się, że ND mają z niedziałającą klimą ogromny problem.
Jest nawet TSB na ten temat: https://www.miata.net/garage/tsb/MC-10188019-0001.pdf
Mój VIN pasuje.
Od wibracji silnika pęka rura chłodzenia. Jutro też to sprawdzę u mnie.
Ktoś z was miał ten problem?
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Zgadza się, miałem usterkę klimy po roku użytkowania - zrobione na gwarancji, ale trwało to kilka tygodni (części z JP, najpierw wymienili kompresor, potem jeszcze dodatkowo jakieś przewody). I znam jeszcze jeden przypadek w PL, też na gwarancji.
U mnie diagnoza na razie wskazuje na ten przypadek z TSB. Uszkodzona aluminiowa rurka za akumulatorem. Układ pusty. Przy sprawdzaniu szczelności leci przez szczelinę.
Mam nadzieję, że to tylko to. I mam nadzieję, że dogadam się jakoś z ASO.
Będę nadawał.
Mam nadzieję, że to tylko to. I mam nadzieję, że dogadam się jakoś z ASO.
Będę nadawał.
- Załączniki
-
- IMG_6851_2.jpeg (479.5 KiB) Przejrzano 7392 razy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2216
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Powodzenia! Jak mozesz, zapytaj ile by to kosztowalo po gwarancji. Moja ND skonczyla 5 lat 3 tyg temu :-/
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Pospawac rurkę albo dorobić chyba się da? Myślę że wyjdzie znacznie taniej niż 3 tysie
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Ktoś dał ciała i założył za cienką rurkę klimatyzacji a teraz na gwarancji wymieniają na nową grubszą, a tutaj biuletyn, może się komuś przydadzą numery części do wymiany https://www.miata.net/garage/tsb/MC-10188019-0001.pdf
No i mnie dopadł problem z rurką. 3 miesiące po wymianie kompresora. Wczoraj auto trafiło do ASO, czekam na termin i cenę naprawy. Wkurzające to jest szczerze mówiąc...
Teraz już po gwarancji więc będę bulił za wadliwą część.
PS. Wczoraj nie zrobiłem zdjęcia ale u mnie ta rurka była dosłownie rozerwana na środku. Jakby w niej coś wybuchło. Dodatkowo w trakcie jazdy z nawiewów wyleciały jakby kryształki lodów w momencie kiedy klima przestała działać.
Teraz już po gwarancji więc będę bulił za wadliwą część.
PS. Wczoraj nie zrobiłem zdjęcia ale u mnie ta rurka była dosłownie rozerwana na środku. Jakby w niej coś wybuchło. Dodatkowo w trakcie jazdy z nawiewów wyleciały jakby kryształki lodów w momencie kiedy klima przestała działać.
Mój ASO wystąpił do Mazda Polska o naprawę bezkosztową. Dostaliśmy zgodę. W przyszłym tygodniu mi wymienią.
Rurka z oringiem + oring koszt > 300. Najwięcej napełnienie klimy bo 350 za podłączenie + pewnie ok 100 za 100g, a tam wchodzi chyba 360g.
Mam tylko nadzieję, że nic więcej nie padło. Podobno przy uszkodzeniu układu kompresor się nie załącza więc nie ma możliwości jego uszkodzenia.
Problem z tą rurką jest nagminny. Zwracajcie uwagę wszyscy z podanymi VINami w biuletynie.
Rurka z oringiem + oring koszt > 300. Najwięcej napełnienie klimy bo 350 za podłączenie + pewnie ok 100 za 100g, a tam wchodzi chyba 360g.
Mam tylko nadzieję, że nic więcej nie padło. Podobno przy uszkodzeniu układu kompresor się nie załącza więc nie ma możliwości jego uszkodzenia.
Problem z tą rurką jest nagminny. Zwracajcie uwagę wszyscy z podanymi VINami w biuletynie.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Heh, u mnie wczoraj przestało dmuchać zimnym. A w marcu była na serwisie klimy w Bemo.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- irekJ
- Donator
- Posty: 2787
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jak będziecie z tym się grzebać to zapytajcie jeszcze w ASO czy naprawa nie powinna obejmować wymiany osuszacza.
Poniżej cytuję z pamięci, w wolnym tłumaczeniu, cytat gościa co pracował przy układach AC z maita.net:
"O ile nie zmieniło się nic w nowych układach AC albo Mazda nie zastosowała nietypowych rozwiązań to zawsze po całkowitym rozszczelnieniu układu powinno wymienić się osuszacz. Po całkowitym rozszczelnieniu do układu dostaje się powietrze atmosferyczne bogate w wilgoć co prowadzi do uszkodzenia( zużycia ?) osuszacza."
Nie mam pojęcia co w efekcie może powodować zużyty osuszacz, mogę się tylko domyślać, że chodzi o gorszą wydajność czy jakość podawanego powietrza do kabiny. Koszt osuszacza w ASO to ok 350zł + ew wymiana.
Poniżej cytuję z pamięci, w wolnym tłumaczeniu, cytat gościa co pracował przy układach AC z maita.net:
"O ile nie zmieniło się nic w nowych układach AC albo Mazda nie zastosowała nietypowych rozwiązań to zawsze po całkowitym rozszczelnieniu układu powinno wymienić się osuszacz. Po całkowitym rozszczelnieniu do układu dostaje się powietrze atmosferyczne bogate w wilgoć co prowadzi do uszkodzenia( zużycia ?) osuszacza."
Nie mam pojęcia co w efekcie może powodować zużyty osuszacz, mogę się tylko domyślać, że chodzi o gorszą wydajność czy jakość podawanego powietrza do kabiny. Koszt osuszacza w ASO to ok 350zł + ew wymiana.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Osuszacz osusza gaz krążący w systemie a nie chłodzone powietrze. Niesprawny osuszacz powoduje wilgoć w układzie i długoterminow korozje/ uszkodzenie linii i kompresora. Ale to nie jest coś co się stanie w miesiąc czy dwairekJ pisze: ↑16 lip 2021, 10:19Jak będziecie z tym się grzebać to zapytajcie jeszcze w ASO czy naprawa nie powinna obejmować wymiany osuszacza.
Poniżej cytuję z pamięci, w wolnym tłumaczeniu, cytat gościa co pracował przy układach AC z maita.net:
"O ile nie zmieniło się nic w nowych układach AC albo Mazda nie zastosowała nietypowych rozwiązań to zawsze po całkowitym rozszczelnieniu układu powinno wymienić się osuszacz. Po całkowitym rozszczelnieniu do układu dostaje się powietrze atmosferyczne bogate w wilgoć co prowadzi do uszkodzenia( zużycia ?) osuszacza."
Nie mam pojęcia co w efekcie może powodować zużyty osuszacz, mogę się tylko domyślać, że chodzi o gorszą wydajność czy jakość podawanego powietrza do kabiny. Koszt osuszacza w ASO to ok 350zł + ew wymiana.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2787
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
U mnie walnięta rurka, pusty układ, naprawa na gwarancji... czekają na części.
Sama rurka nie ma widocznego gołym okiem pęknięcia ale jest ewidentny osad uciekającego czynnika w okolicach spawu.
Poprosiłem także o wysłanie zapytania do MP czy w ramach procedury gwarancyjnej nie powinien także zostać wymieniony osuszacz.
Sama rurka nie ma widocznego gołym okiem pęknięcia ale jest ewidentny osad uciekającego czynnika w okolicach spawu.
Poprosiłem także o wysłanie zapytania do MP czy w ramach procedury gwarancyjnej nie powinien także zostać wymieniony osuszacz.
U mnie dzisiaj naprawione w Odyssey na koszt Mazda Polska. Jestem już po 3 letniej gwarancji.
Wymiana na szczęście tylko nowa rurka z oringami + nabicie klimy. Wszystko inne działa - a tego obawiałem się najbardziej.
Wszystko działa perfekcyjnie. Odyssey i Mazda Polska wszystko na wysokim poziomie. Jestem zadowolony.
Spojrzałem na tę nową rurkę i mam wrażenie, że jest trochę inna od poprzedniej. Jutro może cyknę zdjęcie i porównam.
Wymiana na szczęście tylko nowa rurka z oringami + nabicie klimy. Wszystko inne działa - a tego obawiałem się najbardziej.
Wszystko działa perfekcyjnie. Odyssey i Mazda Polska wszystko na wysokim poziomie. Jestem zadowolony.
Spojrzałem na tę nową rurkę i mam wrażenie, że jest trochę inna od poprzedniej. Jutro może cyknę zdjęcie i porównam.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2787
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Tak jak myślałem, pęknięta rurka. Zrobione na gwarancji bez wymiany osuszacza (wg Mazda Polska nie ma potrzeby).
Wygląda, że wszystko działa. Plus taki, że mam serwis klimy przed urlopem z głowy. Naprawa 2h, części w miarę od ręki dostępne.
Wygląda, że wszystko działa. Plus taki, że mam serwis klimy przed urlopem z głowy. Naprawa 2h, części w miarę od ręki dostępne.
- Załączniki
-
- IMG_20210728_151119.jpg (1.5 MiB) Przejrzano 6989 razy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To pęknięcie wygląda jakby było do naprawienia przez ogarniętego spawacza. Miałem podobny problem w swoim bolidzie jakieś 15 lat temu i serwis klimy załatwił sprawę za kilka stówek.
To tak na wypadek jakby się ktoś nie łapał na gwarancję
Spaw w warszawie - 150.
Nowa rurka 300
A ta z ASO jest już konstrukcyjnie poprawiona.
Nowa rurka 300
A ta z ASO jest już konstrukcyjnie poprawiona.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bemo Motors nawet nie rozważało naprawy na koszt Mazdy Polska, muszę kupić rurkę. Z ciekawości, jak szybko czynnik uchodzi z układu przy typowym pęknięciu przy flanszy?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0