Zimny dolot
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć,
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?
- Załączniki
-
- received_149781733533600.jpeg (115.72 KiB) Przejrzano 3104 razy
Zapraszam na nasz Instagram
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać
dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić
z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić
z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?Alex pisze: ↑08 lut 2021, 8:56ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać
dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić
z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
IMG_20200914_144255.jpg
nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.
Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.
Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.
To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.
Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.
To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tak. Otulina do rur plus 2 duże trytytkiskatejol92 pisze: To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierzaSpaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
i dobre jego odizolowanie. Albo puche włożyć ze stożkiem i na to chwytaki zimnego powietrzaAlex pisze: ↑08 lut 2021, 16:16noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierzaSpaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
przy użyciu Tapatalka
Spaniard pisze: ↑08 lut 2021, 12:44To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.
Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.
Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.
To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
Myślałam o tym dolocie AEM od samego początku, tylko trochę odstraszała mnie ta cena... dlatego szukałam czegoś innego, bo nie wiedziałam czy warto inwestować w to tyle kasy. Czy może zainwestować tą kasę w jakieś inne mody.
Zapraszam na nasz Instagram
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja mam ten wynalazek https://ramair-filters.co.uk/search-res ... ngine=2.0l
Niestety przy obecnym kursie funta, kosztach przesyłki i cle, też wyjdzie niemało bo pewnie około 1000. Jak za kawałek aluminiowej rury całkiem sporo. Alternatywą jest poskładanie czegoś podobnego na klockach od FMIC, wtedy na dobrym stożku koszt pewnie około 50%.
Niestety przy obecnym kursie funta, kosztach przesyłki i cle, też wyjdzie niemało bo pewnie około 1000. Jak za kawałek aluminiowej rury całkiem sporo. Alternatywą jest poskładanie czegoś podobnego na klockach od FMIC, wtedy na dobrym stożku koszt pewnie około 50%.
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ja zostawiłem seryjny dolot pod zderzakiem i doszedł sportowy filtr ITG, IMO działa dobrze do odcinki nie brakuje mu powietrza
https://re5pect.pl/airbox-itg-arab65-al ... 300km.html
https://re5pect.pl/airbox-itg-arab65-al ... 300km.html
Pozdrawiam, Danillo
Dzięki za pomoc, padło na dolot firmy AEM.
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami
Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami

Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać

Zapraszam na nasz Instagram
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
https://instagram.com/purpleblack_mx5nc ... MyMTA2M2Y=
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Gdyby ktoś był chętny na chwyt tego typu, to jestem na etapie luźnego projektowania formy do wykonywania takich chwytaków powietrza pod seryjną puchę, i może wyprodukuję jakąś krótką serię jak znajdę czas, tylko z ceną bardziej odpowiadającą naszym realiom bo 121 euro za kawałek plastikowej rurki to lekkie przegięcie moim zdaniem

- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.
Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.
Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Wygląda super i życzę super wyniku na hamowniSpaniard pisze: ↑29 mar 2021, 7:59U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.
Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.
Ramair.jpg

To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Gratulacje samozaparacia, dla mnie jednak to nietrafiony pomysl. Wiecej stresu, roboty i ewentualnych wad niz cos on realnie daje.
Skoro masz juz sekcje centralna, kolektor i wydech inne to taki dolot niewiele zmieni, to zmieni ile hamownia moze miec w swojej dokladnosci pomiaru.
Skoro masz juz sekcje centralna, kolektor i wydech inne to taki dolot niewiele zmieni, to zmieni ile hamownia moze miec w swojej dokladnosci pomiaru.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.Spaniard pisze: ↑29 mar 2021, 21:17Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.
Generalnie wszystkie doloty dla NC które widziałem dają "przyrosty" w granicach 1-2hp co jest w granicy błędu pomiarowego hamowni, natomiast ucieszę się, jeśli nie będę miał racji

OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra
https://youtu.be/_H51zQXha3w
https://youtu.be/_H51zQXha3w
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Znam, widziałem, nie do końca wiem czy producent zestawu jest najbardziej miarodajnym źródłem, tak naprawdę tylko M-E i G19 pokazały jakieś wzrosty po zastosowaniu swoich kitówluki_92_92 pisze: ↑30 mar 2021, 20:21Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra
https://youtu.be/_H51zQXha3w

Z tego co widziałem na grupach i miata.net, w rzeczywistości to wyniki są o wiele mniejsze, ale spokojnie, poczekajmy na Twoje wyniki i wtedy będziemy mogli dyskutować, trzymam kciuki!
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
To jest ta sama firma, xero-limit kiedyś nazywał się moto-east.luki_92_92 pisze: ↑30 mar 2021, 20:43Skąd info, że są producentem? Film wrzucił „moto east” a dolot sprzedawany przez „xero limit”
EDIT:
Zanim ktoś zapyta o źródła, stroiłem u nich auto jak byli w trakcie zmian i zamawiałem części w tym czasie jak robili rebranding

OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm