Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy ta firma gravity-perfrmance to japspeed? niby w nazwie na dole maja jap ale nie wiem czy to na pewno oni.
https://www.ebay.co.uk/itm/4-1-STAINLES ... 2748.l2649
EDIT: OK, znalazlem japspeeda. https://www.ebay.co.uk/usr/*japspeed*?_ ... 7675.l2559
pytanie 2: czy jesli mam stockowy kolektor ale wydech racing Beat to co mi da dolozenie decat midpipe'a od japspeeda?
urwalem go za smieszne pieniadze ale nie wiem czy jest sens go instalowac jesli nie mam na razie stockowy kolektor. mowa o 1.8.
https://www.ebay.co.uk/itm/4-1-STAINLES ... 2748.l2649
EDIT: OK, znalazlem japspeeda. https://www.ebay.co.uk/usr/*japspeed*?_ ... 7675.l2559
pytanie 2: czy jesli mam stockowy kolektor ale wydech racing Beat to co mi da dolozenie decat midpipe'a od japspeeda?
urwalem go za smieszne pieniadze ale nie wiem czy jest sens go instalowac jesli nie mam na razie stockowy kolektor. mowa o 1.8.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
W 1.8 wstawiłem sobie cały wydech od japspeed tj. Decat kolektor wydechowy, 2.25" midpipe z sportc cat i tłumik praktycznie sama puszka. Zrobiłem strojenie, hmm- generalnie poza tym że zrobiło się głośno to kasa w błoto. Silnik 1.8 w NC jest tak słaby że nic mu nie pomoże poza Turbo/kompresorem, a większa średnica wydechu wręcz zaszkodzi w niższych obrotachbjorm pisze: ↑19 cze 2020, 11:15Czy ta firma gravity-perfrmance to japspeed? niby w nazwie na dole maja jap ale nie wiem czy to na pewno oni.
https://www.ebay.co.uk/itm/4-1-STAINLES ... 2748.l2649
EDIT: OK, znalazlem japspeeda. https://www.ebay.co.uk/usr/*japspeed*?_ ... 7675.l2559
pytanie 2: czy jesli mam stockowy kolektor ale wydech racing Beat to co mi da dolozenie decat midpipe'a od japspeeda?
urwalem go za smieszne pieniadze ale nie wiem czy jest sens go instalowac jesli nie mam na razie stockowy kolektor. mowa o 1.8.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Donator
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 maja 2019, 4:48
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Kraśnik
Chciałem tylko zapytać czy tylko u mnie dyferencjał jest takie skorodowany (obudowa)?
- Załączniki
-
- IMG_20200627_204419.jpg (3.41 MiB) Przejrzano 2799 razy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Myślę że wejdzie spokojnie:)
Ja założyłem też 22mm dystansu do 205/45R16
Auto obniżone o 35 mm
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Renegade
- Donator
- Posty: 93
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
- Model: NB FL
- Wersja: ABC
- Lokalizacja: Tu i tam
Mam dystanse 22mm przód i 25mm tył, B6 + Vogtland teoretycznie 35mm niżej. Przy 195/50r15 oem enkei elegancko wszystko siedzi, przy 205/45R16 tył potrafi przytrzeć o rant błotnika na wybojach, ale tylko lewa strona, więc może kwestia redukcja wagi kierowcy

Dzięki za odpowiedź. U mnie tył będzie tylko żeby ładniej wyglądał a z przodu dystans muszę dać pod tarcz 305mm
Czy jest alternatywa dla dolnego wahacza przedniego w NB? Tj. Czy pasuje np od mazdy 323 ?
- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Bedąc ostatnio u mecha, obejrzałem podłogę i się zaniepokoiłem - zakładam, że podłużnice w tym miejscu (okolice foteli) powinny być proste, a nie wklęsłe.. Prawa wygląda gorzej niż lewa. Do wyciągnięcia? Kojarzę, że ktoś na forum prostował podobne miejsce.



- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Jest obnizona, ale mi to nie przeszkadza w uzytkowaniu - przytarlem kilka razy, ale to widac po zdartej antykorozji.wojteks pisze:Wolniej po dziurach/progach jeździj druga opcja to podwyższyć zawieszenie (do seryjnego wrócić jeżeli masz obniżone), trzecia opcja założyć framerailsy.
Jezdzilem ostatnio polnymi drogami i dala rade - musialem tylko przykrecic ponownie oslone silnika

Wiec obnizenia sie nie boje.
Framerailsy czekaja na montaż.
Bardziej zastanawiam sie nad tym, czy to uszkodzenie, czy fabryczne podgiecie (?) i czy jest sens ewentualnej proby prostowania/wymiany tego fragmentu podluznic.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tyle, że tak wgniecione podłużnice są też z pewnością spuchnięte i bez ingerencji frame railsy nie wejdą. Pytanie czy je po prostu sklepać młotkiem czy zrobić jak należy zanim się je przykryje. Wyciągnąć można i warto mimo wszystko, tylko punktowe spawanie może im skrócić żywot (przegrzane będą szybciej korodować).
Ma ktoś gdzieś opis "swapu" 1.8 140km na 1.8 vvti? Rozważam to, lub po prostu wsadzenie tego samego 1.8 140km i nie wiem ile jest zabawy dla tych 6 koników więcej...
Chyba nie warto takiego swapa 140 --> 146. Pytanie jeszcze w jaki stanie jest silnik VVTi, bo może mieć mniej koni niż 140. Pamiętaj, że przy VVTI musisz też zmienić komputer... No chyba, że padł Ci silnik i swap wymuszony.
NB, 1/2NBFL, NC
Zastanawiam się na zapas, bo nie wiem ile ten silnik podoła, obstawiam ze nie dużo. Słyszałem też o górze od vvti i zostawić dół od mojego. Tylko pierw musiałbym rozebrać swój i sprawdzić jego stan... i wtedy szukać góry vvti. I wtedy też podmianka kompa?
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Szykuję się powoli do wymiany łożyska oporowego sprzęgła. Charakterystyczny dla tej części dźwięk coraz bardziej mnie denerwuje. Czy warto przy tej okazji zrobić za jednym razem coś jeszcze? (NBFL 1.8 2003 r.)
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Masz na myśli poniższe 3 pozycje, czy coś jeszcze?
https://kmparts.pl/695.Uszczelniacz-tyl ... w-NANBNBFL
https://kmparts.pl/688.Lozysko-oporowe- ... 5-NANBNBFL
https://kmparts.pl/660.Lozysko-kola-zam ... i-NANBNBFL
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Uszczelniacz wału (ten za kołem zamachowym)madaks pisze: ↑16 lip 2020, 20:35Masz na myśli poniższe 3 pozycje, czy coś jeszcze?
https://kmparts.pl/695.Uszczelniacz-tyl ... w-NANBNBFL
https://kmparts.pl/688.Lozysko-oporowe- ... 5-NANBNBFL
https://kmparts.pl/660.Lozysko-kola-zam ... i-NANBNBFL
https://www.mx5parts.co.uk/engine-rear- ... p-707.html
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Po nocy w garażu pierwsze odpalenie falują obroty tylko na jałowym 500-800 rpm, po rozgrzaniu trzyma równo 800.
Jaki schemat postępowania?
Jaki schemat postępowania?

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli problem sie powtarza to ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy.Konioczynka pisze: ↑20 lip 2020, 13:05Po nocy w garażu pierwsze odpalenie falują obroty tylko na jałowym 500-800 rpm, po rozgrzaniu trzyma równo 800.
Jaki schemat postępowania?![]()
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 829
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Czy po czyszczeniu będzie potrzebne jakieś "strojenie" ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura