Wydech - modyfikacje ... czy więcej kucyków?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
yanik pisze:puścić rurę w góre prosto od turbiny i zaslepić ją klapką na zawiasie jak w traktorze o ile oczywiście lubisz głosne wydechy:)
Nie lubię

Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W przypadku układów turbo (domyślam się, że w przypadku kompresorów jest podobnie) jest tak jak napisał yanik - im "luźniejszy wydech" tym lepiej. Tak więc optimum to układ przelotowy. Jak w każdym innym przypadku, tu także można zapewne przesadzić, ale jest to zdecydowanie trudniejsze niż w silnikach N/A (w których poszukujemy jakichś dziwnych rezonansów, fal stojących czy innych efektów falowych, spędzających niegdyś w szkole na fizyce sen z powiek). 

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Najwazniejszy jest downpipe (duza srednica, jak najbardziej prosty), potem cala reszta - duza srednica rur, tlumiki przelotowe, sportowy kat
Z tego co pamietam na dwoch tlumikach, katalizatorze metalicznym i dp 2,5 cala przybylo 15 koni i 20 nm przy 0,5 bar na fmu. Ale tak jak koledzy pisza, im luzniej tym lepiej/ glosniej

Z tego co pamietam na dwoch tlumikach, katalizatorze metalicznym i dp 2,5 cala przybylo 15 koni i 20 nm przy 0,5 bar na fmu. Ale tak jak koledzy pisza, im luzniej tym lepiej/ glosniej

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
A skoro już jesteśmy przy średnicach...
Five, jaką średnicę wydechu sugerowałbyś do silnika 1.6 i doładowania ~0.6bara? Na dniach będę zamawiał przelotowe tłumiki do mojej Miatki a że będzie to wyrób customowy, mogę wybrać dowolną średnicę orurowania. Myślałem o 2,25" lub 2,5". Co o tym sądzisz?
Oczywiście rad nie-Five'a także z chęcią wysłucham...
Five, jaką średnicę wydechu sugerowałbyś do silnika 1.6 i doładowania ~0.6bara? Na dniach będę zamawiał przelotowe tłumiki do mojej Miatki a że będzie to wyrób customowy, mogę wybrać dowolną średnicę orurowania. Myślałem o 2,25" lub 2,5". Co o tym sądzisz?
Oczywiście rad nie-Five'a także z chęcią wysłucham...

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dżunior pisze:Five, jaką średnicę wydechu sugerowałbyś do silnika 1.6 i doładowania ~0.6bara? Na dniach będę zamawiał przelotowe tłumiki do mojej Miatki a że będzie to wyrób customowy, mogę wybrać dowolną średnicę orurowania. Myślałem o 2,25" lub 2,5". Co o tym sądzisz?
2,5 cala


- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Fiveopac pisze:2,5 cala to jest optymalna średnica do naszych uturbionych autek
A jak to jest z nieuturbionymi ? można uzyskać jakieś koniki zwiększając średnicę wydechu ??
A jaki rozmiar jest optymalny wtedy ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Tomai pisze:A jak to jest z nieuturbionymi ? można uzyskać jakieś koniki zwiększając średnicę wydechu ??
Zdaje się że można więcej popsuć niż naprawić. Ale się w kwestii wydechu nie wypowiadam bo się w tym obszarze słabo czuję i z chęcią posłucham znawców pisma

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Tomai pisze:A jak to jest z nieuturbionymi ? można uzyskać jakieś koniki zwiększając średnicę wydechu ??
A jaki rozmiar jest optymalny wtedy ?
Ostatnio zgadałem się z dalekim kuzynem na ten temat. Powiedział mi wprost. Zostaw. Japończycy mają takie łby, że wszystko przemyśleli i naprawdę cieżko coś poprawić. To tak w telegraficznym skrócie. Dodam, że on robi m.in. wydechy i doloty w rajdówkach (lancery, imprezy 500hp+)
Ale jak nie wolny ssak to 2,5". Tylko czymś by to wypadało stłumić, bo może dokuczać.
nawet japończycy nie są pewni co do wydechu. ja mam średnicę 55mm, a identyczna madzia starsza jedynie o pół roku wg. vin ma średnicę 50mm. obie są w serii.
niby 5mm ale w przekroju rury to już dużo. pytanie która jest właściwa dla 115 km, bo słyszałem że wolny ssak musi mieć odpowiedni opór na wydechu aby zachować parametry. dodam że też jestem słaby w tym temacie.
niby 5mm ale w przekroju rury to już dużo. pytanie która jest właściwa dla 115 km, bo słyszałem że wolny ssak musi mieć odpowiedni opór na wydechu aby zachować parametry. dodam że też jestem słaby w tym temacie.
Fiveopac pisze:Najwazniejszy jest downpipe (duza srednica, jak najbardziej prosty), potem cala reszta - duza srednica rur, tlumiki przelotowe, sportowy kat![]()
Z tego co pamietam na dwoch tlumikach, katalizatorze metalicznym i dp 2,5 cala przybylo 15 koni i 20 nm przy 0,5 bar na fmu. Ale tak jak koledzy pisza, im luzniej tym lepiej/ glosniej
A ile cos takiego mniejwiecej kosztuje? (full servis z montazem porzadna ale nie jakas "mega" jakosc)
Raf (r73)
irakleo pisze:pomiędzy turbiną a katalizatorem trzeba parę wygibasów z rurą wykręcić.....z takiej 3" to słabo to widzę
Wszystko się da, ja mam 3"


r73 pisze:A ile cos takiego mniejwiecej kosztuje? (full servis z montazem porzadna ale nie jakas "mega" jakosc)
Downpipe z wydechem z nierdzewki ( z oryginalnym katem, bez tłumika środkowego i z końcowym ze zwykłej stali ) kosztuje jakieś 1500zł, przy czym początek downpipa robiłem samemu ( pierwsze dwa zakręty, wspawanie we flanszę )

Gotowce można kupić w podobnej cenie jeśli są chińskie

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:

sadze ze o głośności mojego wydechu po ostatnich zmianach może parę os zaświadczyć
zastanawiam się nad zmiana....
obecnie jest 2,5" na jednym przelotowym tłumiku....
z racji ze auto będzie w 100% wolno ssakiem plany sa różne, na pewno kształt i prowadzenie wydechu będzie takie samo zastanawiam sie nad zmiana z 2,5" na
2" albo 2,25" ?
kolejna rozkminka to dołożenie czegoś na kształt środkowego tłumika albo tłumika rozprężającego... bądź zostawienie po prostu 2" na jednym końcowym przelotowym tłumiku.
co sadzicie?
poniekąd celem tej zmiany jest to aby było słychać lepiej wyraźniej nowo zamontowane przepustnice

- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
I ja się dołączę do wypowiedzi Sluby ponieważ też muszę sie wyciszyć. Niestety układ wydechowy przy kompresorze nie może być identyczny (luźny) jak w przypadku turbo, o czym przekonałem sie organoleptycznie. Z przepływowym katem, rezonatorem i głosniejszym sportowym tłumikiem końcowym jest za głosno. Chyba dlatego, że w przypadku turbo sama turbina będąc napędzaną spalinami "odcina" odgłosy silnika działając jako pewnego rodzaju tłumik. Przy kompresorze mamy "dziurę" od tłoków do wylotu niestety.
Zdam relację w "moim samochodzie" jak temu zaradziłem.
Pozdro
Zdam relację w "moim samochodzie" jak temu zaradziłem.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:I ja się dołączę do wypowiedzi Sluby ponieważ też muszę sie wyciszyć. Niestety układ wydechowy przy kompresorze nie może być identyczny (luźny) jak w przypadku turbo, o czym przekonałem sie organoleptycznie. Z przepływowym katem, rezonatorem i głosniejszym sportowym tłumikiem końcowym jest za głosno. Chyba dlatego, że w przypadku turbo sama turbina będąc napędzaną spalinami "odcina" odgłosy silnika działając jako pewnego rodzaju tłumik. Przy kompresorze mamy "dziurę" od tłoków do wylotu niestety.
Zdam relację w "moim samochodzie" jak temu zaradziłem.
Pozdro
jak podpasuje do mnie to wezme za 200 PLN żebyś nie musiał się męczyć





Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Państwo,
Wybaczcie mi pytanie lamusa
ale mocno sie nad tym zastanawiam, a nikt z "żywych" klubowiczów nie potrafił mi odpowiedzieć.
Czy przy założeniu, że będzie u mnie turbo burbo mogę zmienic dolot i wydech pod turbo już teraz i jeździć tym na wolnossaku przez kilka m-cy? Chodzi mi o to, czy to w ogóle pomoże, czy zaszkodzi zwykłemu silnikowi..
Myślałem o tym, żeby robić po kolei wszystkie elementy. Wydech wydaje mi się dziś najsłabszym ogniwem mojego auta i zastanawiam się czy coś takiego wyjdzie.
I co ze sterowaniem przy wiekszym dolocie i wydechu? Pozostaje seryjne? A jeśli się zmienia to czy zwykły komp to ogarnia, czy trzeba już też inwestować w coś innego? Dzięki za pomoc
Wybaczcie mi pytanie lamusa

Czy przy założeniu, że będzie u mnie turbo burbo mogę zmienic dolot i wydech pod turbo już teraz i jeździć tym na wolnossaku przez kilka m-cy? Chodzi mi o to, czy to w ogóle pomoże, czy zaszkodzi zwykłemu silnikowi..
Myślałem o tym, żeby robić po kolei wszystkie elementy. Wydech wydaje mi się dziś najsłabszym ogniwem mojego auta i zastanawiam się czy coś takiego wyjdzie.
I co ze sterowaniem przy wiekszym dolocie i wydechu? Pozostaje seryjne? A jeśli się zmienia to czy zwykły komp to ogarnia, czy trzeba już też inwestować w coś innego? Dzięki za pomoc

- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
profilone pisze:Państwo,
Wybaczcie mi pytanie lamusaale mocno sie nad tym zastanawiam, a nikt z "żywych" klubowiczów nie potrafił mi odpowiedzieć.
Czy przy założeniu, że będzie u mnie turbo burbo mogę zmienic dolot i wydech pod turbo już teraz i jeździć tym na wolnossaku przez kilka m-cy? Chodzi mi o to, czy to w ogóle pomoże, czy zaszkodzi zwykłemu silnikowi..
Myślałem o tym, żeby robić po kolei wszystkie elementy. Wydech wydaje mi się dziś najsłabszym ogniwem mojego auta i zastanawiam się czy coś takiego wyjdzie.
I co ze sterowaniem przy wiekszym dolocie i wydechu? Pozostaje seryjne? A jeśli się zmienia to czy zwykły komp to ogarnia, czy trzeba już też inwestować w coś innego? Dzięki za pomoc
Stać to Ci sie nic nie stanie, będziesz tylko potwornie hałasował tak jak kiedyś Majk i Sluba

pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
profilone pisze:A przyrostów mocy żadnych nie przybędzie?
Przyrostów ci prawdopodobnie wręcz ubędzie.

Lektura obowiązkowa:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
tak jak mowia Panowie. Jak planujesz sobie turbo na 100% i akurat chcesz zrobic wydech to moze wczesniej zrob turbo poprostu. sam dolot nowy da Ci z symbolicznego 1hp:P a wydech wiekszy przy n/a ukradnie Ci co najwyzej kilka hp. chociaz np poprawienie dolotu w LS1 w dawnym setupie Karoliny w jej m3 dało 40hp.. wtf
ale my mamy mazdy wiec nie ma co sie ludzic;] rob turbo i do turbo wydech bo potem bedziesz musial jeszcze przerabiac dp itd wiec lepiej zrobic od poczatku nie od konca;) dolot tak samo bedziesz musial przerabiac wiec bez sensu.
co do glosnosci wydechow. ja w nissanie mialem wczesniej 2,5 przelot na 1 tlumiku przelotowym wynik u panow niebieskich 113dB chodzilo to glosniej niz autka wrc;]
W KMS tuning dorobiłem dwa sliczne przelotowe tlumiki srodkowy i koncowy 2,5. poprosilem kamila zeby bylo ciszej o wiele. dzieki temu auto do wejscia na mocny boost czyli do 4000 jest bardzo ciche w porownaniu do tego co bylo(89dB) jednak po wejsciu na boost drze jape aż miło. nie wiem jak kali robi te tlumiki ale napewno do mazdy turbo swojej zapakuje takie same:) przy spokojnej jezdzie cicho a jak trzeba robi sie grubo


co do glosnosci wydechow. ja w nissanie mialem wczesniej 2,5 przelot na 1 tlumiku przelotowym wynik u panow niebieskich 113dB chodzilo to glosniej niz autka wrc;]
W KMS tuning dorobiłem dwa sliczne przelotowe tlumiki srodkowy i koncowy 2,5. poprosilem kamila zeby bylo ciszej o wiele. dzieki temu auto do wejscia na mocny boost czyli do 4000 jest bardzo ciche w porownaniu do tego co bylo(89dB) jednak po wejsciu na boost drze jape aż miło. nie wiem jak kali robi te tlumiki ale napewno do mazdy turbo swojej zapakuje takie same:) przy spokojnej jezdzie cicho a jak trzeba robi sie grubo



- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
mam pytanie mam kolektor 4-1 , 2' i czy do niego bedzie pasowała reszta wydechu 2,25' czy lepiej zeby cały wydech był 2' tak jak kolektor? 2,25' to nie zaduzo ?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
thekingisback pisze:mam pytanie mam kolektor 4-1 , 2' i czy do niego bedzie pasowała reszta wydechu 2,25' czy lepiej zeby cały wydech był 2' tak jak kolektor? 2,25' to nie zaduzo ?
Przecież chcesz poTurbować swojego MX'a, więc będzie ok

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
profilone, wyspawaj nowy wydech i kolektor pod turbasa kup turbo ,wtryski ,ic,blow off ,kompa itp i połuz wszystko na półce w garazu
bardzo cieszy oko jak wchodzi sie do garażu
jak zbierzesz wszystko do kupy to dopiero na spokojnie w pare dni z obeznaną osobą uturbisz swoją mx ja jestem tego zdania ...


SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
dmk, miałem ale musze to odłożyć , wakacje tuz tuż a nie moge wydać wszystkiego na turbo , teraz pojezdze na wolnosaku,
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Skrzypul pisze:profilone, wyspawaj nowy wydech i kolektor pod turbasa kup turbo ,wtryski ,ic,blow off ,kompa itp i połuz wszystko na półce w garazubardzo cieszy oko jak wchodzi sie do garażu
jak zbierzesz wszystko do kupy to dopiero na spokojnie w pare dni z obeznaną osobą uturbisz swoją mx ja jestem tego zdania ...
nie mam garażu....

Oczywiście żart

