

EDIT: @mike na dole: A to prawdę mówiąc nie wiem.


Moderator: Moderatorzy
Wydaje mi się że rozumiem, z resztą cała dyskusja kręci się w koło ceny za MX2020 i tu rzeczywiście wywalając 150-160 tys można już myśleć o 200 tys za Nissana. Taka zabawka jako 2-gie, 3-cie auto dla kogoś z tzw "klasy średniej" to okolice 100 tys - sporo więcej oznacza raczej że kogoś stać i na 300 tys a jak chce jeszcze poszaleć to w Nissanie zapewne na 3-cim biegu gumę będzie palić czego w MX zapewne nie doświadczy. Dla mnie patrząc na parametry to zupełnie inna półka choć cenowo zaczyna być nazwijmy to "mało odległa". Jak będzie pewnie zobaczymy czy taka polityka cenowa "zażre" czy zaczną sie pojawiać duże rabaty
-40% tych, które od razu wyjechały za zachodnią granicę...kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 16:58
Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
trzeba więc było uczcić ten imponujący wzrost potężnymi podwyżkami cen, co gwarantuje, że w obecnym roku to karygodne zjawisko już się nie powtórzy...kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 16:58https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,4279470
"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
Wojtek,Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
256-3 = 253 szukamy dalejWojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 18:58Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
O bez kitu Mustangów jest jak mrówków w takim trójmieście. I to z dnia na dzień. Na początku myślałem sobie - ale petarda, egzotyk, super, że takie cacko się pojawiło na ulicy, ma ktoś trochę polotu i finezji w tym smutnym jak wiadomo co mieście. Teraz widzę ze 3-4 zaparkowane przy robocie i ogólnie gdzie nie spojrzeć to mustang...Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
Mazda w Polsce nie ma rabatów flotowych i nie ma możliwości zakupu hurtowych ilości pojazdów. Poza tym te najsłabsze MX5 były tylko na zamówienie - 3-4 miesiące czekania. Jak ja prosiłem o informacje co mają od ręki to pokazali mi może z 5 samochodów z całej Polski.pistenbully pisze: ↑21 sty 2020, 8:51Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 18:58Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
Ale, póki nie znamy liczby rejestracji z CEPiK (może ktoś ma dostęp?) ciężko gdybać.
PS. Proszę pozdrowić Zdzicha!
Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.AaaA pisze: ↑21 sty 2020, 8:23Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
Ahoj,mytrixx pisze: ↑21 sty 2020, 22:55Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.
Co ciekawe, w Czechach bylo w ubieglym roku zarejestrowanych 98 nowych MX-5.
https://www.garaz.cz/clanek/auta-ktera ... lanky-home
A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?kolega zdzicha pisze: ↑21 sty 2020, 13:54Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał![]()
A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.pawel934 pisze: ↑22 sty 2020, 8:55A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?kolega zdzicha pisze: ↑21 sty 2020, 13:54Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał![]()