Czy ktoś zna tę Mazdę z Otomoto/Allegro ?
PATRZ 1.POST. Tutaj pytamy o egzemplarze MX-5 z ogłoszeń w internecie
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich,
czy ktoś wie coś na temat tej Mazdy?:
http://moto.allegro.pl/item765025311_mazda_mx5_nbfl_2004r.html
Pozdrawiam.
czy ktoś wie coś na temat tej Mazdy?:
http://moto.allegro.pl/item765025311_mazda_mx5_nbfl_2004r.html
Pozdrawiam.
look left, look right, look bike
profilone pisze:dirty napisał/a:
z tego co orientuję się tylko 2.0 w NC mają ten system
A mi się wydaje (tak mi się obiło o uszy), że oba modele (i 1.8 i 2.0) mają kontrole trakcji, ale tylko przy 2.0 można ją wyłączyć...
Ale mogę się mylić
Moja NC 1,8 z 2006r ma kontrolę trakcji i można ją wyłączać.
PS
Na serio pożyteczne urządzenie !!!
Panie i Panowie - ale to auto za... piernicza.
Obiecałem, że coś napiszę o tej Mazdzie z allegro jak ją zobaczę, zatem piszę ( kilka pięter wyżej -aukcja już zakończona) Gdyby komuś nasunęły się jakieś spostrzeżenia to bardzo proszę o uwagi.. Więc, tak:
- oznaczona jako miata. Wgłębienie w tylnym pasie pod tablice amerykańskie (nasze trzeba wygiąć, aby weszły). czy z rynku amerykańskiego
Licznik skalowany w jednak kilometrach i przyjechała z Niemiec. Czy w Europie sprzedawano werje na Amerykę
- sprzedający ma do niej drugi komplet kół na felgach stalowych (stoi na aluminiowych). Co to może oznaczać - czy sprzedawano miaty na stalowych felgach i ktoś dokupił do niej aluminiowe
- Srodek z NB - jak ktoś napisał, tak że przebieg nieodgadniony. Skórzane siedzenie kierowcy już wytarte (+- połowa wysokości oparcia z lewej strony). Kierownica z kołem drewnianym, chyba pękniętym i sklejanym. Czy wewnątrz jest koło metalowe, na które to drewno się naciąga
- prowadzi się całkiem dobrze - nie było specjalnie warunków do szybszej jazdy (drogi osiedlowe z progami zwalniającymi),
- blachy wyglądają na całe (sprzedający zrobił tylną część progów). Lakier nie wiem - nie mam doświadczenia, padało i auto należało wygrzebać spod liści.
- auta od spodu nie widziałem ale na oko nic nie cieknie i silnik suchy.
- jak napisłem Mazda zapiernicza - nie wiem czy to tylko kwestia mocy. IMO napędu. Mój Rover 200 (1400 cm3 16V) ma 103 KM, a różnica w odbiorze jest dramatyczna (różnica w mocy to tylko 32 KM). Nie jechałem dotąd prawdziwym autem tylnonapędowych, ale w tej Mazdzie (1800 cm3) przyspieszając miałem wrażenie, że całe auto ucieka spode mnie (jakby całość nie mogła uciec przed tyłem) - czy tak się to odbiera:?:
Wniosek jest taki, że to musi być Mazda MX5. Nie ta to inna. Poza tym forum bardzo sympatyczne. Możnaby tylko podzielić dział techniczny na części (silnik, nadwozie .. itd)
Małe OT. W weekend zaliczyłem też start 43 Rajdu Żubrów. Z Nr 59 nasza Mazda z załogą Piechowicz/Wróblewski ze Śląska. Było tam sporo ładnych aut - m. innymi. Austin Haley z W-wy.
Pozdrawiam i proszę o uwagi, jeżeli to co wyżej napisałem coś wam mówi.

Obiecałem, że coś napiszę o tej Mazdzie z allegro jak ją zobaczę, zatem piszę ( kilka pięter wyżej -aukcja już zakończona) Gdyby komuś nasunęły się jakieś spostrzeżenia to bardzo proszę o uwagi.. Więc, tak:
- oznaczona jako miata. Wgłębienie w tylnym pasie pod tablice amerykańskie (nasze trzeba wygiąć, aby weszły). czy z rynku amerykańskiego


- sprzedający ma do niej drugi komplet kół na felgach stalowych (stoi na aluminiowych). Co to może oznaczać - czy sprzedawano miaty na stalowych felgach i ktoś dokupił do niej aluminiowe

- Srodek z NB - jak ktoś napisał, tak że przebieg nieodgadniony. Skórzane siedzenie kierowcy już wytarte (+- połowa wysokości oparcia z lewej strony). Kierownica z kołem drewnianym, chyba pękniętym i sklejanym. Czy wewnątrz jest koło metalowe, na które to drewno się naciąga

- prowadzi się całkiem dobrze - nie było specjalnie warunków do szybszej jazdy (drogi osiedlowe z progami zwalniającymi),
- blachy wyglądają na całe (sprzedający zrobił tylną część progów). Lakier nie wiem - nie mam doświadczenia, padało i auto należało wygrzebać spod liści.
- auta od spodu nie widziałem ale na oko nic nie cieknie i silnik suchy.
- jak napisłem Mazda zapiernicza - nie wiem czy to tylko kwestia mocy. IMO napędu. Mój Rover 200 (1400 cm3 16V) ma 103 KM, a różnica w odbiorze jest dramatyczna (różnica w mocy to tylko 32 KM). Nie jechałem dotąd prawdziwym autem tylnonapędowych, ale w tej Mazdzie (1800 cm3) przyspieszając miałem wrażenie, że całe auto ucieka spode mnie (jakby całość nie mogła uciec przed tyłem) - czy tak się to odbiera:?:
Wniosek jest taki, że to musi być Mazda MX5. Nie ta to inna. Poza tym forum bardzo sympatyczne. Możnaby tylko podzielić dział techniczny na części (silnik, nadwozie .. itd)
Małe OT. W weekend zaliczyłem też start 43 Rajdu Żubrów. Z Nr 59 nasza Mazda z załogą Piechowicz/Wróblewski ze Śląska. Było tam sporo ładnych aut - m. innymi. Austin Haley z W-wy.
Pozdrawiam i proszę o uwagi, jeżeli to co wyżej napisałem coś wam mówi.
Cześć,
ja bym sie zastanowił jak mocno była bita...
jeżeli przyjechała z niemiec powinna być w wersji EU a więc tył raczej był grzebany...
proponuję od sprzedającego wziąć nr VIN i sprawdzić co to była za wersja orginalnie (w jednym z wątków była strona na której można to sprawdzić) w tedy będziesz mógł albo rozwiać wątpliwości które Cię nurtują albo poszukasz innej....
ja bym sie zastanowił jak mocno była bita...
jeżeli przyjechała z niemiec powinna być w wersji EU a więc tył raczej był grzebany...
proponuję od sprzedającego wziąć nr VIN i sprawdzić co to była za wersja orginalnie (w jednym z wątków była strona na której można to sprawdzić) w tedy będziesz mógł albo rozwiać wątpliwości które Cię nurtują albo poszukasz innej....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jasne, że VIN sprawdzę. Znalazłem na forum kilka linków do VIN-u.
Na http://mx5.prv.pl/ jest też link do VIN, a pod nim taki przykład dla modeli oferowanych w USA i Kanadzie (zakładając, że tak jest w tym wypadku)
Przykład : JM1NA351XN0324966
JM = : Mazda Japan
1 = rodzaj samochodu 1 = osobowy; 2 = ciężarowy; 3 = van
NA = model auta : NA = 90-97; NB = ab 99
351 = 1,6l; 353 = 1,9l
X = oznaczenie rodzaju nadwozia, dwuosobowe cabrio
N = rok modelu: L=90; M=91; N=92; P=93; R=94; S=95; T=96; V=97; X=99; Y=00; 1=01
0 = miejsce produjcji: 0 = Hiroshima; 1 = Hofu
324966 = numer seryjny, w kazdym roku rozpoczynał się od nowa
Czy to pełna wiedza i czy to wystarczy. Na forum przeczytałem, że producenci podchodzą do VIN trochę luźno.
Poza tym w wypadku tego auta, należy chyba przyjąć, że:
- tył z Ameryki Północnej - pas z wytłoczeniem pod tablice.
- zegary europejskie w km.
- światła chyba europejskie, jak w innych na allegro - link z tą Mazdą i fotki http://www.allegro.pl/item788709535_mazda_mx5_miata.html
i inną NA http://www.allegro.pl/item791776814_mazda_mx5_okazja.html
Ta Mazda rejestrowana była w Polsce już 2 razy (aktualny przegląd i OC do maja 2010). Czy się mylę, że chodzi tu raczej o świadomość pochodzenia i przeszłości auta. Jeżeli sprawdzę przy pomocy fachowca, że auto od strony technicznej nie jest do wywalenia na starcie i że może pełnić funkcję bezpiecznego Fun Car'a, o którego mi chodzi, to co mi tam jego przeszłość. Będzie jeździć i cieszyć i będę go mógł zarejestrować na siebie skoro już dwa razy był rejestrowany. Aktualny właściciel wymienił w nim tylko tarcze i klocki. Miał robić rozrząd, ale sprzedaje i tego zaniechał . O sprzedaży Mazdy tej lub innej, jeśli ją kupię, i o ewentualnej stracie finasowej na pewno nie będę myślał. Bez sensu jest wydać dwudzieścia parę tys. zł na NB 100% bezwypadkowe - to ma być wyłącznie moja osobista zabawka. Mam inne auto i mam na co (poza samochodami) wydawać pieniądze. A jak mi wyjdzie VIN europejski (tabliczka na lewym tylnym nadkolu od strony dzwi
), a tył w realu jest amerykański, to jaki stąd wniosek ? - auto z przeszłością. Trochę to jest tak, jak z kobietami - nie wszystkie mają dobre pochodzenie i nienaganną przeszłość, a jednak .......... Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem.
Pozdrawiam i proszę mnie sprostować lub sprowadzić na ziemię.
Na http://mx5.prv.pl/ jest też link do VIN, a pod nim taki przykład dla modeli oferowanych w USA i Kanadzie (zakładając, że tak jest w tym wypadku)
Przykład : JM1NA351XN0324966
JM = : Mazda Japan
1 = rodzaj samochodu 1 = osobowy; 2 = ciężarowy; 3 = van
NA = model auta : NA = 90-97; NB = ab 99
351 = 1,6l; 353 = 1,9l
X = oznaczenie rodzaju nadwozia, dwuosobowe cabrio
N = rok modelu: L=90; M=91; N=92; P=93; R=94; S=95; T=96; V=97; X=99; Y=00; 1=01
0 = miejsce produjcji: 0 = Hiroshima; 1 = Hofu
324966 = numer seryjny, w kazdym roku rozpoczynał się od nowa
Czy to pełna wiedza i czy to wystarczy. Na forum przeczytałem, że producenci podchodzą do VIN trochę luźno.
Poza tym w wypadku tego auta, należy chyba przyjąć, że:
- tył z Ameryki Północnej - pas z wytłoczeniem pod tablice.
- zegary europejskie w km.
- światła chyba europejskie, jak w innych na allegro - link z tą Mazdą i fotki http://www.allegro.pl/item788709535_mazda_mx5_miata.html
i inną NA http://www.allegro.pl/item791776814_mazda_mx5_okazja.html
Ta Mazda rejestrowana była w Polsce już 2 razy (aktualny przegląd i OC do maja 2010). Czy się mylę, że chodzi tu raczej o świadomość pochodzenia i przeszłości auta. Jeżeli sprawdzę przy pomocy fachowca, że auto od strony technicznej nie jest do wywalenia na starcie i że może pełnić funkcję bezpiecznego Fun Car'a, o którego mi chodzi, to co mi tam jego przeszłość. Będzie jeździć i cieszyć i będę go mógł zarejestrować na siebie skoro już dwa razy był rejestrowany. Aktualny właściciel wymienił w nim tylko tarcze i klocki. Miał robić rozrząd, ale sprzedaje i tego zaniechał . O sprzedaży Mazdy tej lub innej, jeśli ją kupię, i o ewentualnej stracie finasowej na pewno nie będę myślał. Bez sensu jest wydać dwudzieścia parę tys. zł na NB 100% bezwypadkowe - to ma być wyłącznie moja osobista zabawka. Mam inne auto i mam na co (poza samochodami) wydawać pieniądze. A jak mi wyjdzie VIN europejski (tabliczka na lewym tylnym nadkolu od strony dzwi


Pozdrawiam i proszę mnie sprostować lub sprowadzić na ziemię.

Rover pisze:A jak mi wyjdzie VIN europejski (tabliczka na lewym tylnym nadkolu od strony dzwi), a tył w realu jest amerykański, to jaki stąd wniosek ? - auto z przeszłością. Trochę to jest tak, jak z kobietami - nie wszystkie mają dobre pochodzenie i nienaganną przeszłość, a jednak ..........
Wniosek: wymieniony zderzak tylny(NB) lub blenda (NA)...




Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
AroJano pisze:Wniosek: wymieniony zderzak tylny(NB) lub blenda (NA)...![]()
![]()
![]()
wymieniony zderzak tylny(NB) lub blenda (NA)... - to rozumiem,
nie rozumiem tylko tego



Poza tym, czy prawdą jest to, co napisali w uwadze do modeli europejskich na http://mx5.prv.pl/, że: "rok produkcji w Europie zawsze 0, niestety nie wprowadzono go..." Jeżeli tak jest faktycznie, to co to za VIN i po czym rozpoznają rok produkcji np. do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC. Jak to funkcjonuje w praktyce, raczej nie wystarzy podzielić: NA, NB, NC

Edit: Czy tabliczka Nardi Torino na tylnym pasie i silnik 1800 cm3, który w VIN-ach (na mx5.prv.pl), nie występuje coś mówią, czy nic nie znaczą

Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 17:03 przez Rover, łącznie zmieniany 1 raz.
AroJano pisze:Rover pisze:nie rozumiem tylko tego![]()
![]()
Jest na tym świecie osoba która wymieniła blende w NA bo tak jest ładniej...
Dlatego zrobiłem "![]()
![]()
![]()
"...
Pozdrawiam.
Rozwiń proszę. Nie wiem, czy ładniej, może takie były pod ręką. Blenda, czyli klosze tylnych lamp. Widzę, ze w tej Mazdzie te klosze mają więcej czerwonego niż w innych. Czy chodzi o to, że w tej Mazdzie są one z NB i są zamontowane w tyle z NA. Czy dobrze myślę ? Czy te klosze są OK w Europie/Polsce . Nie znam auta i nie wiem jak to powinno być. Powiedzcie wprost proszę, czym ta Mazda z zewnątrz różni się od normalnej europejskiej wersji NA z 1994 r. Przyda mi się to napewno. Nie jest mi łatwo dojść do tego, co się kryje za zdawkowymi komentarzami lub sugestiami

To coś w rodzaju zagadki: Czym się różni wróbel. To proste - tym, że ma jedno skrzydełko bardziej od drugiego.

Edit: wydaje się, że tu tył jest taki sam oprócz miejsca pod tablicę http://allegro.pl/show_item.php?item=790541166
Rover pisze:Powiedzcie wprost proszę, czym ta Mazda z zewnątrz różni się od normalnej europejskiej wersji NA z 1994 r.
Ta konkretna, sądząc po zdjęciach:
1. brakiem okrągłych kierunków na przednich błotnikach
2. tylną blendą na kwadratową tablicę rej.
3. czerwonymi obrysówkami w tylnym zderzaku
4. szybami na korbkę
5. część wyposażenia wnętrza i felgi pochodzą z NB.
Punkty od 1 do 4 są typowe dla wersji amerykańskiej.
I nie, 2 komplety kół absolutnie o niczym nie świadczą - niewiele NA jeździ wciąż jeszcze na fabrycznych 14". Równie dobrze mogła po prostu dostać większe felgi od NB i drugi komplet kół na stalówkach na zimę.
Silnik pracuje kulturalnie, bez stukania? Jedzie prosto, nie stuka na nierównościach, nic z niej nie cieknie? Biegi wchodzą bez walki? Hamuje dobrze? Światła podnoszą się żwawo i precyzyjnie, nie dygoczą w pozycji podniesionej?
Bardziej dokładną listę rzeczy do sprawdzenia znajdziesz tu: http://www.miata.net/faq/usedmx5.html
Serdeczne dzięki Spilner, bo już myślałem, że są ograniczenia wiekowe na forum.
Blenda to trudne słowo, jak widać. Z aktualnych ofert wynika, że większość NA sprzedawanych w Polsce nie ma kierunków na przednich błotnikach. Na szczegółowe oględziny przyjdzie jeszcze czas. W sobotę nie było specjalnych warunków - padało i - jak myślę - żona na właściciela z objadem czekała. Na mnie też 


- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Rover, Miata którą masz na celowniku to (wizualnie) okrutnie skrzywdzony egzemplarz. Pamiętam jej zdjęcia jeszcze z poprzedniego ogłoszenia - mieszanka elementów wnętrza z NA i NB wyglądała nieciekawie, a szczeliny w obrębie tunelu środkowego wręcz szkaradnie.
Teraz dodatkowo doszło widoczne na zdjęciu uszkodzenie dachu, kwalifikujące cały kaptur do wymiany.
Oczywiście najważniejszy jest ogólny stan techniczny i kondycja blach nadwozia, ale pytanie: czy warto dokładać do auta kolejne setki złotych (dach, plastiki, windshot) byłoby równie istotne.
Zakupowi MX-5'ki (jak sam zauważyłeś
) towarzyszą niesamowite emocje i może tym bardziej należałoby przemyśleć temat zakupu tego konkretnego egzemplarza, porównać z ofertą rynkową.
W Krakowie działa silna ekipa forumowiczów - może warto byłoby zwrócić się do nich o pomoc w weryfikacji stanu auta. Swego czasu oglądałem na prośbę innego forumowicza wystawioną na sprzedaż MX-5'kę i kilka newralgicznych punktów znalazłem w ciągu zaledwie kilku minut (a były to rzeczy, na które nie mając doświadczenia ze swoją MX-5'ką i wiedzy z forum zapewne wcale nie zwróciłbym uwagi).

Oczywiście najważniejszy jest ogólny stan techniczny i kondycja blach nadwozia, ale pytanie: czy warto dokładać do auta kolejne setki złotych (dach, plastiki, windshot) byłoby równie istotne.
Zakupowi MX-5'ki (jak sam zauważyłeś

W Krakowie działa silna ekipa forumowiczów - może warto byłoby zwrócić się do nich o pomoc w weryfikacji stanu auta. Swego czasu oglądałem na prośbę innego forumowicza wystawioną na sprzedaż MX-5'kę i kilka newralgicznych punktów znalazłem w ciągu zaledwie kilku minut (a były to rzeczy, na które nie mając doświadczenia ze swoją MX-5'ką i wiedzy z forum zapewne wcale nie zwróciłbym uwagi).

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Rover pisze:Rozwiń proszę.
Blenda to ten kawałek plastiku między lampami...
Amerykańskie mają kwadratową rejestrację...
Moja miała jeszcze czerwone obrysówki w tylnym zderzaku, brak kierunków w przednich błotnikach, elektryczne szyby, klimatyzację, inne podgrzewane lusterka ( coś jak w NB) głośniki w zagłówkach, głośniki w oparciach i tempomat... I jeszcze jedno którego nigdzie nie widziałem: przesłony przeciwsłoneczku były łamane na dwa, nie trzeba było ich dotykać by odpiąć lub zapiąć dach...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Rover pisze:po czym rozpoznają rok produkcji np. do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC
W Polsce przy sprowadzeniu samochodu z zagranicy za rok produkcji przyjmuje się datę pierwszej rejestracji. Stąd na przykład moja jest formalnie rocznikiem 2003 mimo że jest wyprodukowana w październiku 2002. Nikt się nie bawi w dekodowanie VIN.
Natomiast sprawdzić dokładnie jest bardzo prosto, dzwonisz do ASO i Ci podadzą. Ewentualnie w necie są dostępne tabelki z zakresami numerów seryjnych produkowanych w poszczególnych latach...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Rover pisze:po czym rozpoznają rok produkcji np. do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC
W Polsce przy sprowadzeniu samochodu z zagranicy za rok produkcji przyjmuje się datę pierwszej rejestracji. Stąd na przykład moja jest formalnie rocznikiem 2003 mimo że jest wyprodukowana w październiku 2002. Nikt się nie bawi w dekodowanie VIN.
Natomiast sprawdzić dokładnie jest bardzo prosto, dzwonisz do ASO i Ci podadzą. Ewentualnie w necie są dostępne tabelki z zakresami numerów seryjnych produkowanych w poszczególnych latach...
Po
eM
Majkel, śmiem twierdzić że się mylisz... Ostatnio coraz częściej dokopują się starszego rocznika... Kilka osób już klęło celników... Ostatnio chyba troszeczkę się pozmieniało...
Ale bywają i takie sytuacje o których piszesz...
pozdrawiam
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
AroJano pisze:Majkel, śmiem twierdzić że się mylisz... Ostatnio coraz częściej dokopują się starszego rocznika... Kilka osób już klęło celników... Ostatnio chyba troszeczkę się pozmieniało...
Ale bywają i takie sytuacje o których piszesz...
A możliwe, ostatnio rejestrowałem coś rok temu

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja tu sobie gadu gadu, a Mazda została sprzedana. Wiem jednak, że to czego szukam to będzie MX-5. Na początku było inaczej. Poszukiwania Fun Car'a zacząłem od BMW Z3. Nawet zadałem kilka pytań na odpowiednim forum, ale bez sensownych reakcji. Tamto forum jest bardziej forum opowiadaczy o BMW niż ich właścicieli. Ponieważ stwierdziłem, że w BMW przeszkadza mi jednak znaczek w kratkę, uwagę skierowałem w stronę auta ze stajni mojego Rovera, czyli MG. Nawet obejrzałem jednego MGF'a z 2001 r. i jednego TF'a. z 2003 r. W końcu przyszła kolej na Mazdę i odkrycie, że MX-5 to jest to. Szukam więc dalej.
Dziękuję wszystkim i pozdrawiam,
R, jak Rover
PS. ostatnie pytanie - o ile, mniej więciej, wiosenne ceny MX-5 są wyższe od cen zimowych ?
Dziękuję wszystkim i pozdrawiam,
R, jak Rover
PS. ostatnie pytanie - o ile, mniej więciej, wiosenne ceny MX-5 są wyższe od cen zimowych ?
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
jak masz możliwość to lepiej szukaj w zime. 

- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
tmx89 pisze:ogladalem te autko jak szukalem swojej Madzi ... jest dziwnie chropowato pomalowane od spodu do polowy drzwi... ale ogolnie rzecz biorac nie wzbudzila mojego zaufania

to jest baranek, czyli zabezpieczenie lakieru z którym wychodziła każda mx-5. jezeli nie masz takowego, to znaczy ze lakier u ciebie nie jest oryginalny.
ja_misiek! pisze:to jest baranek, czyli zabezpieczenie lakieru z którym wychodziła każda mx-5. jezeli nie masz takowego, to znaczy ze lakier u ciebie nie jest oryginalny
dokaldnie. kazda tak miala, ale nie kazda juz tak ma.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
rafal pisze:dokaldnie. kazda tak miala, ale nie kazda juz tak ma.
No lekko nie jest . Pozwólcie ma małe OT.
Moim zdaniem Miata to rozkoszne auto. Może są i inne nie brzydsze. Bodoba mi się, jak napisałem, BMW Z3 i MG (F i TF) Te ostatnie z sentymentu . Z Mazdą w polskich warunkach chyba jest mniej problemów ekspolatacyjnych i zabawa jest ciut tańsza. Problem w tym, że jak dobry egzemplarz trafi do kogoś o ukształtowanych już potrzebach i optyce i mu MX-5 w duszy zagra, to ma ona u niego dożywocie. Mojemu R-200 już to obiecałem. Zanim Miata znajdzie bezpieczną przystań przechodzi z rąk do rąk i każde z tych rąk są inne i mają inne preferencje i potrzeby. Tak jest w Polsce, do której te auta trafiają zazwyczaj z zagranicy. Sprowadzane są na wagę dla zysku najtańsze, z miejsc których w autoscout24 lub mobile nie znajdziemy, bo ich tam być nie może. Nie dawno szukałem innego samochodu bez dachu. Znalazłem całkiem blisko - rocznik 1995 przebieg 175 tys. km., cena przystępna. Nawet jeździło. Przyjaciel Google podpowiedział mi jednak, że 2 tygodnie wcześniej auto miało 270 tys. km i cenę o 1/4 wyższą. Tak miało przez 2 miesiące (Google to niezły szpieg), po czym facet zaczął jeżdzić tyłem i mu się licznik zatrzymał na 175 tys.km i na razie tak mu zostało. Wniosek - mogło mieć i pół mln. km a to nie byl diesel. Wnętrze nie do rozszyfrowania. Metalowe pedały, kierownica sportowa. Materiały na siedzeniach (nie skóra, o którą trzeba dbać) wytrzymują te 500 tys. km, jak ktoś jest bez kantów, marnej budowy i do tego jeździ tyłem.
Pozdrawiam,
Rover pisze:ja_misiek! pisze:jak masz możliwość to lepiej szukaj w zime.
Zima faktycznie za pasem i w związku z tym jeszcze jedna propozycja i pytanie co Wy na to http://otomoto.pl/mazda-mx-5-C8711360.html
Dla mnie coś jest nie tak z tą mazdą po lewej stronie wersja europejska z migaczem bocznym na błotniku, po prawej jak się przyglądnie kierunkowskazu nie ma jak w wersji amerykańskiej, co by sugerowało, że któryś z błotników był wymieniany (lewy), ale od tego samochód nie umiera.

[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Znalazłem dzisiaj na mobile.de.
Ładniutka sztuka: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=121040971&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
[URL=http://img265.imageshack.us/i/q15kw0kgrhgohd8ejlllzkd.jpg/]
[/URL]
Tylko cos za tania na ten rocznik. Piszą że bezwypadkowa ale jestem się gotów założyć o grubą flachę single malta, że coś jest z nią nie tak. Za ładniutka jest ... ma zrobić pierwsze wrażenie i ... robi
.
Pozdro
Ładniutka sztuka: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=121040971&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
[URL=http://img265.imageshack.us/i/q15kw0kgrhgohd8ejlllzkd.jpg/]

Tylko cos za tania na ten rocznik. Piszą że bezwypadkowa ale jestem się gotów założyć o grubą flachę single malta, że coś jest z nią nie tak. Za ładniutka jest ... ma zrobić pierwsze wrażenie i ... robi

Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 20:40 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Znalazłem dzisiaj na mobile.de.
Ładniutka sztuka: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=121040971&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
Tylko cos za tania na ten rocznik.......ale jestem się gotów założyć o grubą flachę single malta, że coś jest z nią nie tak...
Pozdro
Ano jest coś nie tak ..... bagażnik nie wta strone




Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
pmcomp, jakoś nie mogę zrozumieć, dlaczego na tym forum pisze się, że coś co jest tanie musi być niedobre... Może jest przeceniona faktycznie, bo masz sobie przemalować ten badziewski spód
Zdecydowanie mamy odmienne gusta...

Zdecydowanie mamy odmienne gusta...
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
yyy...jest okropna
wygląda jakby ktoś kupił od kufla z czerwonej dokładki i nie miał kasy na przemalowanie, ale może taki był zamysł a jeżeli był to współczuje Niemcom gustu

Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
JTMX-5NBFL pisze:pmcomp, jakoś nie mogę zrozumieć, dlaczego na tym forum pisze się, że coś co jest tanie musi być niedobre... Może jest przeceniona faktycznie, bo masz sobie przemalować ten badziewski spód![]()
Zdecydowanie mamy odmienne gusta...
Ja tam nie wiem co na forum sie pisze, wiem za to co piszę ja

Twierdzę, że coś z nią może być nie tak bo cena ZNACZĄCO w dół odbiega od średniej ceny tego modelu i rocznika. A przecież powinna być droższa bo jest po tuningu zewnętrxznym, który w Niemczech tani nie jest. Jak coś jest tanie albo za tanie to jest co najmniej podejrzane.
Chyba, że rzeczywiście jest tak okropna, że nikt jej nie chce, a obecny własciciel już patrzeć na nia nie może.
O gustach nie dyskutuję, dlatego napisałem że jest inna. A czy sie podoba to oceniajcie sami.

Ja chętnie w swojej przytuliłbym te spoilery oczywiście pomalowane na kolor mojego nadwozia.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)