r73 pisze:http://www.bellengineerin...products_id=357
$3695 Turbo system only
$4695 Turbo system, Xede and Injectors
+1
albo zakupic ten zestaw, albo kupic elektronike z wtryskami i wyrzezbic cos w PL na jego wzor

Silniki w NC mają wyższy stopień sprężania (10.8) względem wersji NA czy NB, więc granica bezpieczeństwa przy seryjnym bloku i wnętrznościach (przynajmniej w teorii) jednak się zawęża.

I tak i nie. Stopien kompresji faktycznie wysoki, ale ma to swoje plusy, dzieki niemu przy nizszym doladowaniu masz tyle mocy co przy wiekszym doladowaniu w silniku o nizszej kompresji
Jeszcze niedawno w Polsce byl owczy pęd do odprezania silnikow a potem byly zagadki czemu silnik na 1.xx bara generuje tyle samo koni niz projekty z nieruszanym st.kompresji o mniejszym doladowaniu....
Do tego dochdozi kwestia elastycznosci, czyli przez jaki zakres uzytecznych obrotow mamy moc maksymalna i jak wyglada krzywa mocy/momentu. Auta o malym (mniejszym) st.kompresji zawsze wyapdaja gorzej w porownaniu do silnika z wyzszym st.komrpesji.
Inna kwestia jak silnik znosi doladowanie i nie ma to wiele wspolnego ze stopniem kompresji. Jednostki B6 i BP zawdzeiczaja swoja trwalosc swojejemu pochodzeniu wprost z linni produkcyjnej silnikow do 323 GTX - byly po prostu przeprojektowane.
Jak jest w przypadku silnikow NC okaze sie dopiero za kilka lat... oby nie bylo podobnie jak w przypadku Renesis z RX8 gdzie kilka firm wycofalo sie z produkcji turbo kitow dla tego silnika z racji jego "delikatnosci".
Kubaaa pisze:NA Five waży 900kg + Five

i ma Turbo, a s200 1260kg i jest wolnossakiem, hmm..nic dziwnego że ja łyknął, ale stwierdzenie że nie jedzie to trochę przesada. Tam jeszcze był taki mały znaczek "

" przy tym "nie jedzie". Teraz jest causa finita

Nie da sie ukryc, ze napisalem to troche z przymruzeniem oka s2k to naprwade wspaniale auto z silnikiem dopracowanym do granic mozliwosci, aczkolwiek demonem predkosci i osiagow to ono nie jest. Nie jest bezsensem budowac szybkie NC, szczegolnie, ze jeszcze takei sie nie pojawilo w naszym kraju. Jedni lubia seryjne auta, ktore wszyscy podejrzewaja/wiedza o konktretne osiagi a ani wola miny bezradnych przeciwnikow zostawianych w glebokim szoku po klęsce z autem wygladajacym an bulwarówke

Co kto woli. Czyja kasa, tego wybór.