NC a uturbienie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

24 paź 2009, 18:32

Tak rozwazam rozne opcje i coraz bardziej podoba mi sie NC Retractable Hardtop/Coupe. Purysci pewnie powiedza ze szmata to jest to ale jednak pod wzgledem praktycznym to jednak skladany sztywny dach jest swietnym rozwiazaniem.

Ale do rzeczy, czy ktos z Was (z posiadaczy lub osob przymierzajacych sie) myslal o uturbueniu NC? Pewnie to trudniejsze skoro NBFL juz jest trudniejsza w uturbieniu jak wynika z innych dyskusji.

To pytanie szczegolnie do Five'a :smile: :) skoro zaczyna lapac lekka fascynacje NC to nie wierze zeby nie myslal od razu o pozniejszych zmianach :mrgreen:

FM nie oferuje obecnie nic do NC, wrzucilem im pytanie czy cos planuja.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, 18:57 przez r73, łącznie zmieniany 1 raz.
Raf (r73)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 paź 2009, 18:39

to ja jeszcze mogę zaproponować aby zapytać w Jacksonracing/KraftWerks.
W końcu robią kompresory różne i pewnie nad NC też pracują...
Choć widać że obecnie dość mocno zwinęli produkcję i do Miaty mają zestawy dla rocznika 99-00 i 01-05.....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2009, 18:40

W innym temacie ktoś podawał stronę Begi i nie wiem czy zauważyłeś, ale był tam kit do NC, czyli coś jest możliwe. Z resztą wszystko jest możliwe ale obawiam się że temat Turbo w NC jest słabo rozwinięty.
http://www.bellengineering.net/index.php?cPath=66_68
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

24 paź 2009, 18:52

Bardock, thanks za info o Begi :smile:

http://www.bellengineering.net/product_info.php?products_id=357

$3695 Turbo system only

$4695 Turbo system, Xede and Injectors
Raf (r73)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2009, 19:38

droga impreza ta turbo NC :neutral:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2009, 19:43

W NC o ile dobrze pamiętam jak jeździłem jest plastikowy kolektor ssący? Tak jakoś wygląda to pod maską jak cięcie kosztów:P

A tak na serio wszystko da się zaturbić - kwestia wystrojenia i dostarczenia paliwa. Myślę, że seryjny silnik 2.0 z NC powinien sporo znieść :twisted:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 paź 2009, 19:50

Silniki w NC mają wyższy stopień sprężania (10.8) względem wersji NA czy NB, więc granica bezpieczeństwa przy seryjnym bloku i wnętrznościach (przynajmniej w teorii) jednak się zawęża. :???:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2009, 19:51

Dżunior pisze:Silniki w NC mają wyższy stopień sprężania (10.8) względem wersji NA czy NB, więc granica bezpieczeństwa przy seryjnym bloku i wnętrznościach (przynajmniej w teorii) jednak się zawęża. :???:


Eee...nie ma co panikować:) 0,6 łyknie;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

24 paź 2009, 19:53

Krytyczne w kwestii kosztow gotowego zestawu z USA jest clo a przede wszystkim VAT...

Tak szukam po sieci, pewnie nic sensownego nie ma, optymalnie byloby cos w UE znalezc.

Five polecil mi yakuza.com.pl (bede dzwonil) - czytam troche posty ale na razie nie czuje do konca jeszcze w pelni zalet FM/Begi vs dobry warsztat w Polsce ale rzecz jasna nie majacy takiej wiedzy o MX-5.
Raf (r73)
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2009, 23:17

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3305&oid=954&depth=3&page=0&count=1&PHPSESSID=04555f1c9c7891bcf278e71b5ddec433

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_list.php5?depth=3&oid=955&show=true&PHPSESSID=04555f1c9c7891bcf278e71b5ddec433

nie turbo ale kompresor
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 paź 2009, 23:20

cena kit-u wprost proporcjonalna do ceny auta :mrgreen:
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2009, 23:23

17969,82 zł po kursie 4,18... no niestety nie jest to mało...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 paź 2009, 7:34

a moze kupic NC w stanach, tam ja uturbic, i sciagnac do polski oplacajac tylko samochod?
Kubaaa

26 paź 2009, 10:59

Powiem tak, dla mnie BEZ SENSU, chyba że koniecznie chcesz mieć Mazdę i to NC. Jeżeli nie to za ta kasę którą wydasz na auto i uturbianie kupisz seryjną strzałę s2000 ;D Oczywiście Mazda to Mazda ale zastanów się czy warto się w to bawić.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

26 paź 2009, 11:05

Kubaaa pisze:Powiem tak, dla mnie BEZ SENSU [...] za ta kasę którą wydasz na auto i uturbianie kupisz seryjną strzałę s2000

W bezpośrednim starciu z herezją aż się prosi o cytat z klasyka..
Fiveopac pisze:s2000 nie jedzie

Roma locuta, causa finita :mrgreen:
Kubaaa

26 paź 2009, 11:26

spilner pisze:
Kubaaa pisze:Powiem tak, dla mnie BEZ SENSU [...] za ta kasę którą wydasz na auto i uturbianie kupisz seryjną strzałę s2000

W bezpośrednim starciu z herezją aż się prosi o cytat z klasyka..
Fiveopac pisze:s2000 nie jedzie

Roma locuta, causa finita :mrgreen:


NA Five waży 900kg + Five ;) i ma Turbo, a s200 1260kg i jest wolnossakiem, hmm..nic dziwnego że ja łyknął, ale stwierdzenie że nie jedzie to trochę przesada. Tam jeszcze był taki mały znaczek " ;) " przy tym "nie jedzie". Teraz jest causa finita ;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 paź 2009, 15:10

r73 pisze:http://www.bellengineerin...products_id=357

$3695 Turbo system only

$4695 Turbo system, Xede and Injectors

+1 :cool:
albo zakupic ten zestaw, albo kupic elektronike z wtryskami i wyrzezbic cos w PL na jego wzor :)
Silniki w NC mają wyższy stopień sprężania (10.8) względem wersji NA czy NB, więc granica bezpieczeństwa przy seryjnym bloku i wnętrznościach (przynajmniej w teorii) jednak się zawęża. :???:

I tak i nie. Stopien kompresji faktycznie wysoki, ale ma to swoje plusy, dzieki niemu przy nizszym doladowaniu masz tyle mocy co przy wiekszym doladowaniu w silniku o nizszej kompresji :smile:
Jeszcze niedawno w Polsce byl owczy pęd do odprezania silnikow a potem byly zagadki czemu silnik na 1.xx bara generuje tyle samo koni niz projekty z nieruszanym st.kompresji o mniejszym doladowaniu....
Do tego dochdozi kwestia elastycznosci, czyli przez jaki zakres uzytecznych obrotow mamy moc maksymalna i jak wyglada krzywa mocy/momentu. Auta o malym (mniejszym) st.kompresji zawsze wyapdaja gorzej w porownaniu do silnika z wyzszym st.komrpesji.
Inna kwestia jak silnik znosi doladowanie i nie ma to wiele wspolnego ze stopniem kompresji. Jednostki B6 i BP zawdzeiczaja swoja trwalosc swojejemu pochodzeniu wprost z linni produkcyjnej silnikow do 323 GTX - byly po prostu przeprojektowane.
Jak jest w przypadku silnikow NC okaze sie dopiero za kilka lat... oby nie bylo podobnie jak w przypadku Renesis z RX8 gdzie kilka firm wycofalo sie z produkcji turbo kitow dla tego silnika z racji jego "delikatnosci".

Kubaaa pisze:NA Five waży 900kg + Five ;) i ma Turbo, a s200 1260kg i jest wolnossakiem, hmm..nic dziwnego że ja łyknął, ale stwierdzenie że nie jedzie to trochę przesada. Tam jeszcze był taki mały znaczek " ;) " przy tym "nie jedzie". Teraz jest causa finita ;)

Nie da sie ukryc, ze napisalem to troche z przymruzeniem oka s2k to naprwade wspaniale auto z silnikiem dopracowanym do granic mozliwosci, aczkolwiek demonem predkosci i osiagow to ono nie jest. Nie jest bezsensem budowac szybkie NC, szczegolnie, ze jeszcze takei sie nie pojawilo w naszym kraju. Jedni lubia seryjne auta, ktore wszyscy podejrzewaja/wiedza o konktretne osiagi a ani wola miny bezradnych przeciwnikow zostawianych w glebokim szoku po klęsce z autem wygladajacym an bulwarówke :smile: Co kto woli. Czyja kasa, tego wybór.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

26 paź 2009, 15:21

Fiveopac pisze:Czyja kasa, tego wybór.


Amen.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 845
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

19 kwie 2010, 20:05

Mam nadzieję, że jeszcze tego nie było. Jak się powtarzam - wykasujcie tego posta.

Link: http://moto.onet.pl/148383,6565161,1,zdjecie.html?node=27
Załączniki
nc.jpg
nc.jpg (52.8 KiB) Przejrzano 2028 razy
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

19 kwie 2010, 21:01

sam ten temat już był, ale ten wątek jest nowy.
fajnie pokazane mody i ich konsekwencje - warto poczytać.
ciekawe czy pokarzą następne.

pozdr
sebek.d1
Posty: 94
Rejestracja: 05 sie 2009, 20:17
Lokalizacja: wawa

21 kwie 2010, 19:11

odnośnie tematu - gdzie tam uturbianie ?
mała czarna niewywrotna
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

21 kwie 2010, 19:35

sebek.d1 pisze:odnośnie tematu - gdzie tam uturbianie ?


to jest jeden z etapów budowy auta. tak jak pisałem, ten temat był już na forum w dziale miatki Five'a.
http://www.facebook.com/album.php?aid=196997&id=353191488592&ref=mf

pozdr
jabol
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2010, 21:55

06 cze 2010, 22:10

Sek pisze:
sebek.d1 pisze:odnośnie tematu - gdzie tam uturbianie ?


to jest jeden z etapów budowy auta. tak jak pisałem, ten temat był już na forum w dziale miatki Five'a.
http://www.facebook.com/album.php?aid=196997&id=353191488592&ref=mf

pozdr


projekt zakonczony. Ma obiecane 300 koni i rzeczywiscie jest hardcore ;-)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 cze 2010, 22:11

jabol pisze:
Sek pisze:
sebek.d1 pisze:odnośnie tematu - gdzie tam uturbianie ?


to jest jeden z etapów budowy auta. tak jak pisałem, ten temat był już na forum w dziale miatki Five'a.
http://www.facebook.com/album.php?aid=196997&id=353191488592&ref=mf

pozdr


projekt zakonczony. Ma obiecane 300 koni i rzeczywiscie jest hardcore ;-)


Ooo... pochwal się w dziale nasze samochody co tam się wydarzyło :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 cze 2010, 23:23

Czekamy z niecierpliwoscią :cool: :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 cze 2010, 23:25

Fiveopac pisze:Czekamy z niecierpliwoscią

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ładna, wysoka poprzeczka, która musi być przełamana :P
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2010, 10:03

Grubo :twisted: Czekamy, czekamy :roll:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
jabol
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2010, 21:55

07 cze 2010, 22:23

xXxaMMaxXx pisze:Grubo :twisted: Czekamy, czekamy :roll:

tak to teraz wyglada: http://promotormocy.pl/mods/mazda-mx5-turbo
moc i osiagi ograniczone do: 300 KM i 364 Nm. Pierwsze strojenie dalo grubo powyzej 300 KM i 400 Nm ;-) ale troche strach wiec zostalo ograniczone. Do 3500 obrotow jest jeszcze "normalnie", powyzej robi sie naprawde hardcore ;-)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 cze 2010, 22:30

Pieknei, gratulacje, wrzuc jakas obszerniejsza relacje z opisem w dziale "Nasze samochody" :) z przyjemnoscia poczytalbym troche wiecej konkretow jakich gratow uzyliscie. Na czym jest zestrojony silnik? Troche dziwi mnie niski moment obrotowy jak na ta moc, czy posiadasz wykres?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

08 cze 2010, 7:47

Moment obrotowy nie jest aż taki niski. Jest to możliwe.
jabol, kawał dobrej roboty :wink: Gratulacje.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
ODPOWIEDZ