pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
27 lut 2019, 22:58
andred pisze: ↑27 lut 2019, 9:47
Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Kłopotów z kierunkowskazem ciąg dalszy. Sprawdziłem ponad wszelką wątpliwość, że wszystkie żarówki są OK. OK są także bezpieczniki. W normalnych warunkach nie miga lewy kierunek przód i bok, a tył bardzo szybko. Miga też w tym czasie pozycyjny przód po tej samej stronie. Jak wyjmę żarówkę kierunkowskazu przód to migać zaczyna bok i nadal miga tył....nadal szybciej niż normalnie. Po założeniu żarówki kierunkowskazu przód, to bok przestaje migać. Przy wyłączonych kierunkowskazach, a przy włączonych światłach świeci się światłem ciągłym lewy kierunkowskaz boczny. Normalnie jakaś dyskoteka się zrobiła. Co jest? Jakieś zwarcie? Gdzieś coś idzie na masę? Nie znam się i chyba sam tego nie ogarnę ale może macie jakieś pomysły. POMOCY!!!
Pozdrawiam,
andred
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
28 lut 2019, 7:31
andred pisze: ↑27 lut 2019, 22:58
andred pisze: ↑27 lut 2019, 9:47
Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Kłopotów z kierunkowskazem ciąg dalszy. Sprawdziłem ponad wszelką wątpliwość, że wszystkie żarówki są OK. OK są także bezpieczniki. W normalnych warunkach nie miga lewy kierunek przód i bok, a tył bardzo szybko. Miga też w tym czasie pozycyjny przód po tej samej stronie. Jak wyjmę żarówkę kierunkowskazu przód to migać zaczyna bok i nadal miga tył....nadal szybciej niż normalnie. Po założeniu żarówki kierunkowskazu przód, to bok przestaje migać. Przy wyłączonych kierunkowskazach, a przy włączonych światłach świeci się światłem ciągłym lewy kierunkowskaz boczny. Normalnie jakaś dyskoteka się zrobiła. Co jest? Jakieś zwarcie? Gdzieś coś idzie na masę? Nie znam się i chyba sam tego nie ogarnę ale może macie jakieś pomysły. POMOCY!!!
Pozdrawiam,
andred
zacznij od sprawdzenia czy masz prąd w oprawce migacz który nie działa a potem popraw połączenia do masy - papierek ścierny i trochę WD40. To co opisujez to wygląda jak brak kontaktu masy
-
andred
- Donator

- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Łódź
28 lut 2019, 8:42
Mutra,

dzięki za podpowiedź. Brzmi to logicznie, szczególnie dla takiego laika w kwestiach elektryki samochodowej jak ja ale będę próbował to sam zrobić. Szkoda tylko, że nie wcześniej niż w sobotę wieczorem. Do tego czasu nie będę się widział z madzią

-
2015.miata.2015
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: CBY
01 mar 2019, 9:07
Cześć
Czy mógłbym prosić o zdjęcie ncfl pod maską, brakuje mi chyba wzmocnienia zderzaka ale moze czegos jeszcze
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
01 mar 2019, 9:17
Hej. Czy ma ktoś może własne lub "zapożyczone" zdjęcie TA Technixa ? Chodzi mi o to jakie tam powinny być odboje zamontowane, chcę dokupić nowe i pojęcia nie mam czy mają być krósze czy dłuże te gumowe "Tulejki" ewentualnie które na przód a które na tył. Nie mogę jakoś tego rozkminić.
-
maaras
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
02 mar 2019, 21:24
Zakładałem dzisiaj cobalta i nie wiem jak mocno dokręcać śruby. Na fotce widać jaka jest szczelina przy lekkim dokręceniu czego nie było na fabrycznym tłumiku. I teraz nie wiem czy tak ma być, bo jest inny rodzaj uszczelki niż fabrycznie czy dokręcać to dalej i może ta metalowa uszczelka się jakoś rozpłaszczy i dopasuje? Poratujcie bo pierwszy raz zmieniałem wydech sam.
-
Załączniki
-

- IMG_20190302_204952.jpg (1.45 MiB) Przejrzano 3011 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
02 mar 2019, 23:59
Fifkers pisze: ↑02 mar 2019, 21:24
Zakładałem dzisiaj cobalta i nie wiem jak mocno dokręcać śruby. Na fotce widać jaka jest szczelina przy lekkim dokręceniu czego nie było na fabrycznym tłumiku. I teraz nie wiem czy tak ma być, bo jest inny rodzaj uszczelki niż fabrycznie czy dokręcać to dalej i może ta metalowa uszczelka się jakoś rozpłaszczy i dopasuje? Poratujcie bo pierwszy raz zmieniałem wydech sam.
u mnie w NBFL nie było aż takiej przerwy. Jeżeli masz uszczelkę która była w komplecie z kobaltem to tak- ona się rozpłaszczy jak ją dokręcisz. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie uszczelka nie leżała zupełnie równo w wyżłobieniu flanszy. Miałem wątpliwości czy będzie szczelne po zamontowaniu więc posmarowałem z obu stron pastą do montażu wydechów (
https://allegro.pl/oferta/holts-firegum ... a29dca7626) i póki co się wszystko ładnie trzyma
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
03 mar 2019, 0:00
maaras pisze: ↑01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
-
pistenbully
- Donator

- Posty: 2191
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
03 mar 2019, 6:42
mutra pisze: ↑03 mar 2019, 0:00
maaras pisze: ↑01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
A może przeczyścić przepustnicę?
-
maaras
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
03 mar 2019, 9:29
mutra pisze: ↑03 mar 2019, 0:00
maaras pisze: ↑01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
OBD nie pokazuje błędów. Filtr paliwa też przeszedł mi przez myśl. Będę diagnozował, dzięki
pistenbully pisze: ↑03 mar 2019, 6:42
mutra pisze: ↑03 mar 2019, 0:00
maaras pisze: ↑01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
A może przeczyścić przepustnicę?

Spróbuję tego, dzięki

-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
03 mar 2019, 11:16
Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie?

-
TerminatorPi
- Donator

- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
04 mar 2019, 19:47
Alex pisze: ↑03 mar 2019, 11:16
Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie?
Wygląda jakby dało się przedłużyć kawałkiem rurki i złączką z pierwszego lepszego sklepu z gratami do nawadniania ogrodu

Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
05 mar 2019, 17:16
TerminatorPi pisze:Alex pisze: ↑03 mar 2019, 11:16
Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie?
Wygląda jakby dało się przedłużyć kawałkiem rurki i złączką z pierwszego lepszego sklepu z gratami do nawadniania ogrodu

Może faktycznie zbytnio zachciało mi się rozwiązania OEMlook. Zacząłem szukać gumowych kolanek ale szybko dałem sobie spokoj na rzecz grubszego wezyka Fagumit, któremu zgiecie nie powinno zaszkodzić. Przy okazji zmodyfikowalem oryginalny układ tzn. pozbylem się 2 plastikowych łączników rurek. Wygląda na to że działa
-
Hookie
- Donator

- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
08 mar 2019, 9:06
Dwa szybkie pytanka:
1. Jaki olej do skrzyni w ND '16? Co tam Mazda rekomenduje, co Wy lejecie?
2. Płyn chłodniczy - ile, jaki?
Dzięki!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
08 mar 2019, 13:00
Hookie pisze: ↑08 mar 2019, 9:06
Dwa szybkie pytanka:
1. Jaki olej do skrzyni w ND '16? Co tam Mazda rekomenduje, co Wy lejecie?
2. Płyn chłodniczy - ile, jaki?
Dzięki!
Płyn chłodniczy zapewne long life mazdy. Nie jest drogi
-
bartz
- Donator

- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
09 mar 2019, 22:02
Pany, co to za wtyczki przy bezpiecznikach?

-
maniekott
- Donator

- Posty: 526
- Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Klucze
11 mar 2019, 18:47
Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
-
meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
11 mar 2019, 19:02
Siła x gwałt

- odkręcić.
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
11 mar 2019, 19:03
maniekott pisze: ↑11 mar 2019, 18:47
Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
W na i Nb się odkręca
-
pistenbully
- Donator

- Posty: 2191
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
11 mar 2019, 19:47
mutra pisze: ↑11 mar 2019, 19:03
maniekott pisze: ↑11 mar 2019, 18:47
Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
W na i Nb się odkręca
Tak, o ile poprzedni właściciel jej nie wkleił. Ja się bujałem z tematem prawie rok, aż w jednym zakładzie panowie nie wiedzieli, że się nie da... I zdemontowali cały drążek z przyległościami , a gałkę wykręcili w imadle.
-
maniekott
- Donator

- Posty: 526
- Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Klucze
12 mar 2019, 5:36
No to świetnie

a tam to jaki gwint jest - prawy?
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
12 mar 2019, 8:24
Panowie, W NBFL mocowania przedniego stabilizatora (te wygięte kawałki blachy mocowane do podłuznic) są tylko przykręcone do podłuznicy? czy dospawane? Musze ogarnąć podłużnice z przodu przed przeglądem i było by mi łatwiej jakbym się pozbył mocowania stabilizatora.
-
creidd
- Posty: 183
- Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
- Model: Inny
12 mar 2019, 14:45
Czy ma ktoś porównanie kompletu gum lewarka do NB z Carspeedu i z kmparts (I.L. Motorsport)? W pierwszym przypadku komplet kosztuje 250 zł a w drugim niecałe 190 zł. Niby różnica niewielka ale jeśli to to samo, to nie widzę sensu przepłacać.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
12 mar 2019, 15:31
creidd pisze: ↑12 mar 2019, 14:45
Czy ma ktoś porównanie kompletu gum lewarka do NB z Carspeedu i z kmparts (I.L. Motorsport)? W pierwszym przypadku komplet kosztuje 250 zł a w drugim niecałe 190 zł. Niby różnica niewielka ale jeśli to to samo, to nie widzę sensu przepłacać.
gumy z I.L motorsport ponoć szybko sie kruszą. Ja mam założone oryginalne mazdy i od ponad roku jest spokój więc do drugiego auta też założyłem oryginały
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
12 mar 2019, 15:43
Mam IL już 4 lata, wszytko ok
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
creidd
- Posty: 183
- Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
- Model: Inny
12 mar 2019, 17:42
Dzięki wielkie za szybki feedback, Panowie.
Wezmę chyba jednak w Carspeedzie, bo będę tam brał jeszcze oleje i filtr.
-
Sek
- Posty: 479
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno
12 mar 2019, 19:00
Problem: w ND przy otwieraniu drzwi kierowcy szyba nie uchyla się , po stronie pasażera pracuje prawidłowo. Ktoś, coś?
-
zsitanca
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Warszawa
13 mar 2019, 16:23
mutra pisze: ↑12 mar 2019, 8:24
Panowie, W NBFL mocowania przedniego stabilizatora (te wygięte kawałki blachy mocowane do podłuznic) są tylko przykręcone do podłuznicy? czy dospawane? Musze ogarnąć podłużnice z przodu przed przeglądem i było by mi łatwiej jakbym się pozbył mocowania stabilizatora.
Jest jeszcze spaw pomiędzy śrubami - 4 minuta: