Kody błedów NA
które piny ... czyli jak uruchomić samodiagnostykę
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam.
Mam prośbę o odczytanie błędów w mojej miatce. Jakoś nie umie się w tym połapać.
Ogólnie silnik często skacze z obrotami, raz chodzi na wszystkie cylindry, a trakcie pracy zdarza się, że pracują przez chwile 2 lub 3. śmierdzi benzyna, zapal się check engine w czasie jazdy niezależnie od obrotów i czy silnik jest zimny lub rozgrzany.
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=WanR3TPFFEI] Błędy na włączonym zapłonie[/URL]
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=CSX-MeHGLhM]Błędy na włączonym silniku[/URL]
Dzięki za pomoc.
edit: 1993r. Trzymałem stale kabel, a kolega nagrywał. Może i ręce się trzesły
Sprobuje dziś jeszcze raz i nagram nowe filmiki jak się coś zmieni.
Mam prośbę o odczytanie błędów w mojej miatce. Jakoś nie umie się w tym połapać.
Ogólnie silnik często skacze z obrotami, raz chodzi na wszystkie cylindry, a trakcie pracy zdarza się, że pracują przez chwile 2 lub 3. śmierdzi benzyna, zapal się check engine w czasie jazdy niezależnie od obrotów i czy silnik jest zimny lub rozgrzany.
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=WanR3TPFFEI] Błędy na włączonym zapłonie[/URL]
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=CSX-MeHGLhM]Błędy na włączonym silniku[/URL]
Dzięki za pomoc.
edit: 1993r. Trzymałem stale kabel, a kolega nagrywał. Może i ręce się trzesły

Ostatnio zmieniony 26 wrz 2009, 14:12 przez Ferguson, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie podałeś roku samochodu.
Poza tym kody powinny się zacząć powtarzać po zakończeniu cyklu, a u Ciebie CE świeci po chwili na stałe.
Stawiam na źle przeprowadzoną autodiagnostyke (może koledze się ręce trzęsły?)
Dziwne to, bo kody byłyby według mnie takie:
5, 10, 1, 26, 9
a na końcu powtórzyła się 10, ale z pominięciem 5.....???
Poza tym kody powinny się zacząć powtarzać po zakończeniu cyklu, a u Ciebie CE świeci po chwili na stałe.
Stawiam na źle przeprowadzoną autodiagnostyke (może koledze się ręce trzęsły?)

Dziwne to, bo kody byłyby według mnie takie:
5, 10, 1, 26, 9

a na końcu powtórzyła się 10, ale z pominięciem 5.....???
sprawdzałem drugi raz diagnostyke i wyskoczył mi tylko jeden błąd numer 9. Jeśli się nie mylę to znaczy on, że coś nie tak jest z termostatem. Jednak temparatura silnika jest w porządku, rośnie gdy stoję długo w korkach i nie włancza się wentylator. Zdarza się, że obroty silnika mam jak na ssaniu.
Czytałem ten post [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3001&highlight=czujnik+temperatury]LINK[/URL] i stąd moje domysły.
Czytałem ten post [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3001&highlight=czujnik+temperatury]LINK[/URL] i stąd moje domysły.
zadek pisze:Ja mam NB z 98 i też mam gniazdo tylko pod maską.
Nie znajdziesz innego. Europejskie NB nie mają OBD2 więc i typowego gniazda w środku nie uświadczysz.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
A ja mam problem z samodiagnostyką, NBFL 02, złącze pod maską nie ma pinu FEN i nie ma do czego podłączyć diodę, po zwarciu B+ z GDN na desce nic nie mruga tylko check zapala się na stałe.
Dodatkowo mam złącze OBD w kabinie przy bezpiecznikach.
Czy może być że u mnie nie ma opcji samodiagnostyki mrugającej i zostaje tylko czytnik!
Dodatkowo mam złącze OBD w kabinie przy bezpiecznikach.
Czy może być że u mnie nie ma opcji samodiagnostyki mrugającej i zostaje tylko czytnik!
korpus pisze:A ja mam problem z samodiagnostyką, NBFL 02
W NBfl nie ma żadnej "samodiagnostyki", masz OBD2, podpinasz czytnik w kabinie i już.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Takie pytanie odnośnie skanowania błędów mam - jak kupię adapter (złącze 17 PIN Mazda - OBD2) + skaner OBD2 np. ELM 327 i jakiś program do tego (jaki?) to będę mógł skanować sobie błędy? Wyłapie mi coś więcej/lepiej niż dioda?
Wroniasty pisze:Wyłapie mi coś więcej/lepiej niż dioda?
Nic nie wyłapie

Nawet firmowe diagnoskopy Mazdy z tamtych lat działały jak "inteligentny zliczacz mignięć diody" że tak powiem

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
majkel_c pisze:Wroniasty pisze:Wyłapie mi coś więcej/lepiej niż dioda?
Nic nie wyłapieTen adapter jest na poziomie wtyczki/pinów. Jak nim sobie skaner podłączysz, to nadal tam nie będzie żadnego protokołu zgodnego z OBD2.
Nawet firmowe diagnoskopy Mazdy z tamtych lat działały jak "inteligentny zliczacz mignięć diody" że tak powiem![]()
No chyba, ze masz wersję amerykańską, czyli Miatę od roku 1996 - w USA OBD2 obowiązkowe było od tego roku. ku potomności - gniazdo jest pod kokpitem, w miejscu kierowcy, po prawej stronie. Trzeba torche pomacać, jest na samej krawędzi. Zabawne jest to, że wpięty na stałe ELM327 w ogóle nie przeszkadza w codziennej jeździe. Jedyne co może "irytować" fana różnych świecących diodek takiego jak ja, że wszystkie diodki (przynajmniej w moim przypadku) zwrócone są w kierunku pedała gazu

Swoją drogą, będę miał parę pytań, bo pewne dane z Torque mnie zastanawiają, np. kąt wyprzedzenia zapłonu, jak i Fuel Trim.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2012, 18:57 przez Dziubas, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ciupas pisze:No chyba, ze masz Miatę od roku 1996 - w stanach OBD2 obowiązkowe było od tego roku. ku potomności - gniazdo jest pod kokpitem, w miejscu kierowcy, po prawej stronie. Trzeba torche pomacać, jest na samej krawędzi.
Ja mam 96 na rynek niemiecki i takiego gniazda nie posiadam, chociaz w kilku miejscach widzialem ze byc powinno.
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
zedytowałem wpis, żeby nie było wątpliwości, że chodzi o wersję amerykańską, czyli Miatę...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ciupas pisze:np. kąt wyprzedzenia zapłonu, jak i Fuel Trim.
A co im dolega ?
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
majkel_c pisze:ciupas pisze:np. kąt wyprzedzenia zapłonu, jak i Fuel Trim.
A co im dolega ?
Machnę osobny wątek, żeby tu nie śmiecić.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Mam mx'a NB z 98 roku. Auto nie ma fabrycznie kontrolki check engine, nie ma złącza EOBD w kabinie a jedynie zlacze diagnostyczne pod maska. Teraz pytanie bo juz nie moge dojść do ładu
Gdzie tj. które piny(na podstawie oznaczeń pinów z poprzedniej strony) powinienem zewrzec a w ktore wpiąć diodę LED z rezystorem bo rozumiem że w moim przypadku to własnie ona bedzie wymigiwać kody błędów. Right?

Gdzie tj. które piny(na podstawie oznaczeń pinów z poprzedniej strony) powinienem zewrzec a w ktore wpiąć diodę LED z rezystorem bo rozumiem że w moim przypadku to własnie ona bedzie wymigiwać kody błędów. Right?
Nie chce zakładać nowego tematu.Chodzi mi o upewnienie się oraz rozwiązanie jednej wątpliwości.Model Miata NA rok 92.Gniazdo jest pod maską aby sprawdzić kody błędów trzeba zewrzeć piny przez drucik ''GND'' i ''TEN'' dalej trzeba zlutować ze sobą diodę z rezystorem i wpiąć w piny ''B+'' z ''FEN''.Ok jak tak zrobię włączę zapłon wyjdę z auta ponoć zapali mi się dioda na parę sekund i dajmy na to jak odczytać te błędy np skąd mam wiedzieć czy on dalej liczy jeden kod czy nie rozpoczął czytanie następnego.Czy to prawda ,że jeden długi sygnał świetlny to liczba równa 10?Co w przypadku błędu 36?
Wojak pisze:i dajmy na to jak odczytać te błędy np skąd mam wiedzieć czy on dalej liczy jeden kod czy nie rozpoczął czytanie następnego.
Błędy będzie emitował bez przerwy w kółko, więc wystarczy poobserwować przez chwilę kolejne numerki i już będziesz wiedział ile i jakie świeci.
Wojak pisze:Co w przypadku błędu 36?
A jest w ogóle taki ? zawsze mi się wydawało że NA ma błędy do 34 albo 35. Ale jakby był, to będziesz miał 3 długie mignięcia, krótką przerwę, 6 krótkich mignięć i długą przerwę przed następnym błędem albo powtórzeniem tego samego.
Wojak pisze:Czy to prawda ,że jeden długi sygnał świetlny to liczba równa 10?
Tak, bo jeden długi to jedynka na dziesiątkach a zera na jedynkach nie wyświetla

DJ__Alien pisze:Gdzie tj. które piny(na podstawie oznaczeń pinów z poprzedniej strony) powinienem zewrzec a w ktore wpiąć diodę LED z rezystorem bo rozumiem że w moim przypadku to własnie ona bedzie wymigiwać kody błędów.
mostek TEN-GND a dioda FEN-B. Ewentualnie, jeśli masz kontrolkę CEL w konsoli (były takie wersje nawet bez OBD2) to wystarczy mostek bez diody. Migać będzie lampka w zegarach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
U mnie masz filmora jak to wygląda w realu.
Witam,
ja przy sprawdzaniu błędów mam tak: 1długi (zaraz po przekręceniu zapłonu) następnie 1 długi i 1 krótki dalej 1 długi i 3 krótkie - chwila przerwy. krótkie mignięcie, przerwa i znowu 1 dł. 1 kr. ....itd.: Tak wiec moje pytanie: Czy to są kody błędów 11 oraz 13 ??? Jeśli tak to co oznacza to krótkie mignięcie na koncu???
Mam mx 5 NB
Pozdrawiam
ja przy sprawdzaniu błędów mam tak: 1długi (zaraz po przekręceniu zapłonu) następnie 1 długi i 1 krótki dalej 1 długi i 3 krótkie - chwila przerwy. krótkie mignięcie, przerwa i znowu 1 dł. 1 kr. ....itd.: Tak wiec moje pytanie: Czy to są kody błędów 11 oraz 13 ??? Jeśli tak to co oznacza to krótkie mignięcie na koncu???
Mam mx 5 NB
Pozdrawiam
JaKub