Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
Nie mogę nigdzie znaleźć. Ktoś podrzuci jakie sprzęgło do 1.8 NB (bez modów)? Powoli się kończy a planuje stoczyć też zamach więc muszę kupić sprawdzony zestaw. Coś jeszcze oprócz łożyska oporowego warto dokupić przy wymianie??
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Rudy pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć. Ktoś podrzuci jakie sprzęgło do 1.8 NB (bez modów)? Powoli się kończy a planuje stoczyć też zamach więc muszę kupić sprawdzony zestaw. Coś jeszcze oprócz łożyska oporowego warto dokupić przy wymianie??
Ja kupowałem do swojego EXEDY MZK2081, wyrwałem komplet za 522 zł, ale ponad 1,5 r temu.
wpisz MZK2081 i szukaj gdzie taniej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Poratujcie proszę, bo zacząłem się gubić czytając trochę forum i trochę Facebooka.
Wrócę z tematem cewki zapłonowej, z którą walcze już od tygodnia. Pacjent to NB, 1.6 litra z 99 roku. Zdarza mu się startować na 3 garach bądź zmienić z 4 garów na 3 podczas jazdy. Wymieniłem kable i świece więc wykluczyłem te dwie sprawy. Udało mi się już znaleźć, że zawsze pada mi cewka, która prowadzi fajkę kabla do 1 świecy patrząc od strony maski. Poprawiłem blaszki na kablach zapłonowych by było ciaśniej na cewce, wyczyściłem środek papierem ściernym by nie było żadnych zaśniedziałych brudów i przeleciałem smarem do elektryki ale nadal problem występuje.
Na Facebooku ktoś pisał, że jest cewka P&P z Mazdy 323F z silnika 1.8. Ma ktoś takie rozwiązanie u siebie? Dużo zabawy? Jesteście w stanie polecić coś innego, co również będzie działać?
Wrócę z tematem cewki zapłonowej, z którą walcze już od tygodnia. Pacjent to NB, 1.6 litra z 99 roku. Zdarza mu się startować na 3 garach bądź zmienić z 4 garów na 3 podczas jazdy. Wymieniłem kable i świece więc wykluczyłem te dwie sprawy. Udało mi się już znaleźć, że zawsze pada mi cewka, która prowadzi fajkę kabla do 1 świecy patrząc od strony maski. Poprawiłem blaszki na kablach zapłonowych by było ciaśniej na cewce, wyczyściłem środek papierem ściernym by nie było żadnych zaśniedziałych brudów i przeleciałem smarem do elektryki ale nadal problem występuje.
Na Facebooku ktoś pisał, że jest cewka P&P z Mazdy 323F z silnika 1.8. Ma ktoś takie rozwiązanie u siebie? Dużo zabawy? Jesteście w stanie polecić coś innego, co również będzie działać?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Planuję zakupić ProKit do NCFL, cena na eibach.pl to 627PLN, na allegro najtańsze za 608 PLN z przesyłką - to dobra cena czy czekać na jakąś promocję?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Obejrzałem na tubie jak ludzie łączą dwa piny kabelkiem i można wtedy odczytać błędy silnika, jednak większość była pokazywana na NA. Czy w NBFL można zrobić taki myk? Potrzebne jest światełko led czy błędy pokazują się na tablicy rozdzielczej?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ISO9001 pisze:Możliwe, dopiero poznaję to autoPytam, bo kojarzę, że też mam taką kostkę z pinami przy silniku. Więc rozumiem, że bez mechanika raczej nie da się odczytać błędu?
kupujesz czytnik obd za 150 zł (albo elm'a za 40) i samo sobie zczytujesz co trzeba. zazwyczaj sie zwraca w ciagu roku

-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Wiecie gdzie dostanę odpowietrzniki hamulca do NC'ka 2.0? Szukając typowo do tego modelu ciężko mi coś znaleźć, natomiast zakładałbym, że taka prosta rzecz to w wielu modelach Mazdy występuje. Ktoś coś wie na ten temat?
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec


Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bless pisze:Poratujcie proszę, bo zacząłem się gubić czytając trochę forum i trochę Facebooka.
Wrócę z tematem cewki zapłonowej, z którą walcze już od tygodnia. Pacjent to NB, 1.6 litra z 99 roku.
Na Facebooku ktoś pisał, że jest cewka P&P z Mazdy 323F z silnika 1.8. Ma ktoś takie rozwiązanie u siebie? Dużo zabawy? Jesteście w stanie polecić coś innego, co również będzie działać?
Cześć, podobną walkę stoczyłem w 1.8 NB '99. Skończyło się na wymianie cewki i tak:
1. NTY (Tajwan?) z allegro to ok. 200pln
2. OEM JAPAN (Korea) z Carspeeda to ok. 400pln
3. ASO Mazda ok. 1400pln.
Wybrałem bramkę nr 2 i jak ręką odjął.
Jest jeszcze opcja nr 4 tj. kupowanie cewki używanej (ok. 300pln), ale aparat po 19 latach pracy długo pewnie i tak nie będzie już służył.
autopaga pisze:Czy do EMU warto podpinać czujnik sprzęgła i biegu jałowego czy nie ma takiej potrzeby?
Czujnik sprzęgła używany jest do Launch Control i Flatshiftów. Czujnik biegu jałowego nigdy nie był mi potrzebny.
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
Mam lekki wyciek oleju na łączeniu półosi z dyfrem (zdjęcie poniżej). Poziom oleju w dyfrze prawidłowy, tzn. równo ze spodem otworu wlewowego.
Jak wygląda naprawa czegoś takiego - odłączenie półosi od dyfra i wymiana "uszczelek", czy coś poważniejszego? Czy mam szukać nowego dyfra (brak złych oznak poza wyciekiem)?

Jak wygląda naprawa czegoś takiego - odłączenie półosi od dyfra i wymiana "uszczelek", czy coś poważniejszego? Czy mam szukać nowego dyfra (brak złych oznak poza wyciekiem)?

empitness pisze:Mam lekki wyciek oleju na łączeniu półosi z dyfrem (zdjęcie poniżej). Poziom oleju w dyfrze prawidłowy, tzn. równo ze spodem otworu wlewowego.
Jak wygląda naprawa czegoś takiego - odłączenie półosi od dyfra i wymiana "uszczelek", czy coś poważniejszego? Czy mam szukać nowego dyfra (brak złych oznak poza wyciekiem)?
Wyglada na uszczelniacz dyfra. Wymiana jest prosta, sama uszczelka oem 64 pln, zamiennik kosztuje <20 pln.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj podczas jazdy w NB 1.6 zaczął migać elektroniczny licznik przebiegu. Dodatkowo nie mam poduszki i kontrolka poduszki zamiast migać równym tempem z przerwami to żyła swoim życiem. Jakieś pomysły? Brak masy?
Podświetlenie i wskazania obrotomierza i prędkościomierza bez zarzutu...
Podświetlenie i wskazania obrotomierza i prędkościomierza bez zarzutu...
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1923
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
205 50 16 ktoś może zakładał do NB?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Hej, mam problem z montażem naby momo k5702 do NA z 96'. Ktoś ma patent co zrobić, żeby ładnie pasowało? Coś tam chyba trzyma, bo kierownica prawie nie odbija. Wyfrezowałem trochę nabę i wyciąłem kawałek tego plastiku w którym są 3 kabelki od poduszki i klaksonu. Wydaje mi się, że wystarczająco to wyciąłem, chyba już nic tam nie obciera, myślałem, że to jest powód. Teraz obwiniam te dwa otworki w nabie w które mają wejść te dwie wypustki od strony kolumny kierowniczej. Wydaje mi się, że są za płytko wywiercone, bo gdy dociskam nabę wciskam ten biały pierścień z wypustkami trochę do środka (ale nie do oporu). Słyszałem, że jest problem z kompatybilnością tej naby do miaty z poduszkami, ale żeby to była aż taka tragedia? Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi, słaby jestem w tłumaczeniu. xD
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
luki_92_92 pisze:Szybkie pytatnie -> to są lampy z NC, czy są dostępne jakieś customy wyglądające jak z NC? Może wiecie czy jest coś takiego dostępnego do NB/NBFL? Chętnie bym przygarnął bo bardzo mi się podobają te lampy, tak samo jak i poliftowe czerwone
Myślę, że najprościej poszukać jakiś lamp seksu. Dostępne są w sumie wszędzie. Nawet tutaj.
http://kmparts.pl/393.Lampy-tylnie-NB-biale-
Swoją drogą, to wiem, że kiedyś pytałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Ile płynu hamulcowego potrzebuję żeby wymienić płyn w hamulcach i wysprzegliku? To jest jeden układ, czy dwa?
The answer is always Miata.
Chezus pisze:luki_92_92 pisze:Szybkie pytatnie -> to są lampy z NC, czy są dostępne jakieś customy wyglądające jak z NC? Może wiecie czy jest coś takiego dostępnego do NB/NBFL? Chętnie bym przygarnął bo bardzo mi się podobają te lampy, tak samo jak i poliftowe czerwone
Myślę, że najprościej poszukać jakiś lamp seksu. Dostępne są w sumie wszędzie. Nawet tutaj.
http://kmparts.pl/393.Lampy-tylnie-NB-biale-
Swoją drogą, to wiem, że kiedyś pytałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Ile płynu hamulcowego potrzebuję żeby wymienić płyn w hamulcach i wysprzegliku? To jest jeden układ, czy dwa?
To są 2 układy. W sprzęgle jest bardzo niewiele, myśle ze na przepłukanie ok 0,2l wystarczy. Na płukanie układu hamulcowego zarezerwuj sobie 0,5. Wiec wychodzi, ze potrzebujesz litr by być po bezpiecznej stronie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja ostatnio odpowietrzałem heble bez żałowania płynu i właśnie ok 0,6l mi poszło.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Panowie, gdzie znajduje się korek spustowy oleju z silnika w speedzie? Mniemam, że zarówno w MSM, NB czy NBFL będzie w tym samym miejscu. Zabieram się za wymianę, ale niestety nie posiadam podnośnika, kanału i ciężko mi ocenić wsuwając głowę pod spód. Nie chciałbym pomylić ze skrzynią.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Panowie, gdzie znajduje się korek spustowy oleju z silnika w speedzie? Mniemam, że zarówno w MSM, NB czy NBFL będzie w tym samym miejscu. Zabieram się za wymianę, ale niestety nie posiadam podnośnika, kanału i ciężko mi ocenić wsuwając głowę pod spód. Nie chciałbym pomylić ze skrzynią.
nie pomylisz się

https://www.flyinmiata.com/projects/maz ... rriage.jpg
na tym zdjęciu masz MSMa, silnik jest po prawej wydech po lewej

