Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dzięki bartz, widziałem ten post ale miałem cichą nadzieję że znajdę konkretny setup tj 16x9 z et20 - tam wyżej jest et25. Różnica 5mm, niby niedużo, ale dalej mam wątpliwości.
No nic, pozostaje mi dalej szukać
No nic, pozostaje mi dalej szukać
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- bartz
- Donator
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
W załączeniu masz na tyle 16x9 et+13, więc w Twoim przypadku felga wysunieta byłaby na zewnątrz o dodatkowe 28mmluki_92_92 pisze:Ma ktoś jakieś fotki NB na felgach o parametrach 16x9 et-15 (słownie: minus piętnaście), opona 205/45R16? Pilne
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- bartz
- Donator
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
A tutaj masz jeszcze 15x9 et-17 195/50/15bartz pisze:W załączeniu masz na tyle 16x9 et+13, więc w Twoim przypadku felga wysunieta byłaby na zewnątrz o dodatkowe 28mmluki_92_92 pisze:Ma ktoś jakieś fotki NB na felgach o parametrach 16x9 et-15 (słownie: minus piętnaście), opona 205/45R16? Pilne
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam, czy ma ktoś foto podglądowe lub doradzi jak będzie wyglądała miata na kołach 15 8.5j et 38 opona 195 50 b6+prokit? Chce takie tylko nie wiem czy się zmieści lub czy coś trzeba będzie przerabiać
1.6 nbfl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
bartz pisze:A tutaj masz jeszcze 15x9 et-17 195/50/15bartz pisze:W załączeniu masz na tyle 16x9 et+13, więc w Twoim przypadku felga wysunieta byłaby na zewnątrz o dodatkowe 28mmluki_92_92 pisze:Ma ktoś jakieś fotki NB na felgach o parametrach 16x9 et-15 (słownie: minus piętnaście), opona 205/45R16? Pilne
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Czyli z tego co widzę przydałyby się już lekkie poszerzenia, a znajdziecie mi jeszcze nb na rolce 15x9 et0? Szukam generalnie pomysłu ba koło chciałem te 16x9 et-15 ale widzę że ciut za szeroko się już robi :/
Chicago7 pisze:Witam, czy ma ktoś foto podglądowe lub doradzi jak będzie wyglądała miata na kołach 15 8.5j et 38 opona 195 50 b6+prokit? Chce takie tylko nie wiem czy się zmieści lub czy coś trzeba będzie przerabiać
Będzie duży problem ze skręcaniem. Miałem 15x8j et35 i maksymalny skręt nie był mozliwy.
A co do ostatniego posta to tak, NBFL zmieści na miękko 16x8 et25, zwłaszcza na seria zawiasie.
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Alifelgi japan Racing JR12, 7,5 et26 rozmiar 15. Podjedzie do NA bez żadnych przeróbek? Schowa się w nadkole?
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Pany, popatrzcie tutaj:
viewtopic.php?f=33&t=17984&p=407674&hilit=fitment+mx+5#p407674
viewtopic.php?f=33&t=17984&p=407674&hilit=fitment+mx+5#p407674
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Dla potomnych i wyszukiwarki (jako, że Goha jeszcze wątku nie założyła):
Mazda MX-5 NCFL (PRHT) - felgi 17x8 ET35 / AD08R 215/45
B6 + ProKit.
Geometria seryjna. Nadkola zrolowane (tył) i podgięte (przód).
W jedną osobę obciera przód w trakcie hamowania na nierównościach większych. Tył cisza.
W dwie osoby obciera na nierównościach mniejszych, ale też tylko przód.
Szybka wizyta na geometrii i wszystko naprawione (cisza, nic nie obciera).
(Sorry - tinypic odwraca mi zdjęcia)
Więc jakby ktoś wpadł na równie genialny pomysł, by wchodzić w 17x8 ET35 ... to trochę roboty jest, by w ciszy jeździć.
Mazda MX-5 NCFL (PRHT) - felgi 17x8 ET35 / AD08R 215/45
B6 + ProKit.
Geometria seryjna. Nadkola zrolowane (tył) i podgięte (przód).
W jedną osobę obciera przód w trakcie hamowania na nierównościach większych. Tył cisza.
W dwie osoby obciera na nierównościach mniejszych, ale też tylko przód.
Szybka wizyta na geometrii i wszystko naprawione (cisza, nic nie obciera).
(Sorry - tinypic odwraca mi zdjęcia)
Więc jakby ktoś wpadł na równie genialny pomysł, by wchodzić w 17x8 ET35 ... to trochę roboty jest, by w ciszy jeździć.
- teZeT
- Posty: 108
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 9:55
- Model: NA
- Wersja: NA+NB+NC ~ 100
- Lokalizacja: 3-city
- Kontakt:
Arvinski pisze:
Więc jakby ktoś wpadł na równie genialny pomysł, by wchodzić w 17x8 ET35 ... to trochę roboty jest, by w ciszy jeździć.
a 17x7 ET35 w NB podejdzie bez ingerencji w nadkola i negatyw?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Oj spokojnie.
To znaczy - jeżeli szukasz kół, które chciałbyś zrównać z linią karoserii to trochę Ci zabraknie.
NB jest, chyba, najbardziej tolerancyjne ze wszystkich generacji MX-5 względem niskiego/małego ET. W przypadku szerokości 7 celi to spokojnie można zejść do - o ile mnie pamięć nie myli - około 10 ET bez kombinowania z geometrią i rolowaniem nadkoli. 35 jest bliżej serii. Oczywiście zachowując rekomendowany rozmiar opony. W twoim przypadku to chyba 215/35 ... ale głowy nie dam.
Są tacy, co upychają bardziej agresywne offsety, ale korygują to naciągiem opony - mi chodzi o standardowe rozmiary.
To znaczy - jeżeli szukasz kół, które chciałbyś zrównać z linią karoserii to trochę Ci zabraknie.
NB jest, chyba, najbardziej tolerancyjne ze wszystkich generacji MX-5 względem niskiego/małego ET. W przypadku szerokości 7 celi to spokojnie można zejść do - o ile mnie pamięć nie myli - około 10 ET bez kombinowania z geometrią i rolowaniem nadkoli. 35 jest bliżej serii. Oczywiście zachowując rekomendowany rozmiar opony. W twoim przypadku to chyba 215/35 ... ale głowy nie dam.
Są tacy, co upychają bardziej agresywne offsety, ale korygują to naciągiem opony - mi chodzi o standardowe rozmiary.
Czyli moje MIM 1900 o parametrach 15x7 ET13 powinny wg. Ciebie wejść bez problemu ? Opona standard 195/50R15Arvinski pisze:Oj spokojnie.
To znaczy - jeżeli szukasz kół, które chciałbyś zrównać z linią karoserii to trochę Ci zabraknie.
NB jest, chyba, najbardziej tolerancyjne ze wszystkich generacji MX-5 względem niskiego/małego ET. W przypadku szerokości 7 celi to spokojnie można zejść do - o ile mnie pamięć nie myli - około 10 ET bez kombinowania z geometrią i rolowaniem nadkoli. 35 jest bliżej serii. Oczywiście zachowując rekomendowany rozmiar opony. W twoim przypadku to chyba 215/35 ... ale głowy nie dam.
Są tacy, co upychają bardziej agresywne offsety, ale korygują to naciągiem opony - mi chodzi o standardowe rozmiary.
Bo widziałem już sprzeczne opinie i zdjęcia...
loony pisze:Czyli moje MIM 1900 o parametrach 15x7 ET13 powinny wg. Ciebie wejść bez problemu ? Opona standard 195/50R15Arvinski pisze:Oj spokojnie.
To znaczy - jeżeli szukasz kół, które chciałbyś zrównać z linią karoserii to trochę Ci zabraknie.
NB jest, chyba, najbardziej tolerancyjne ze wszystkich generacji MX-5 względem niskiego/małego ET. W przypadku szerokości 7 celi to spokojnie można zejść do - o ile mnie pamięć nie myli - około 10 ET bez kombinowania z geometrią i rolowaniem nadkoli. 35 jest bliżej serii. Oczywiście zachowując rekomendowany rozmiar opony. W twoim przypadku to chyba 215/35 ... ale głowy nie dam.
Są tacy, co upychają bardziej agresywne offsety, ale korygują to naciągiem opony - mi chodzi o standardowe rozmiary.
Bo widziałem już sprzeczne opinie i zdjęcia...
Wejdą, mam u siebie 15x7 ET10 195/50 i obyło się bez problemów.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
No to jedna dobra wiadomośćszymeker pisze:loony pisze:Czyli moje MIM 1900 o parametrach 15x7 ET13 powinny wg. Ciebie wejść bez problemu ? Opona standard 195/50R15Arvinski pisze:Oj spokojnie.
To znaczy - jeżeli szukasz kół, które chciałbyś zrównać z linią karoserii to trochę Ci zabraknie.
NB jest, chyba, najbardziej tolerancyjne ze wszystkich generacji MX-5 względem niskiego/małego ET. W przypadku szerokości 7 celi to spokojnie można zejść do - o ile mnie pamięć nie myli - około 10 ET bez kombinowania z geometrią i rolowaniem nadkoli. 35 jest bliżej serii. Oczywiście zachowując rekomendowany rozmiar opony. W twoim przypadku to chyba 215/35 ... ale głowy nie dam.
Są tacy, co upychają bardziej agresywne offsety, ale korygują to naciągiem opony - mi chodzi o standardowe rozmiary.
Bo widziałem już sprzeczne opinie i zdjęcia...
Wejdą, mam u siebie 15x7 ET10 195/50 i obyło się bez problemów.
Na renowację muszę czekać do 11.05... więc musiałem kupić koła zastępcze żeby nie bujać się na zimówkach Ale przynajmniej tymczasowych opon mi nie szkoda
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Proste pytanie. 15x8 et30 i opona 195/50 R15. Będzie ocierać przy skręcie gdzieś w środku? tego co szukam nie idzie dorwać z et20-25, a gdzieś ktoś pisał, że może trzeć przy pełnym skręcie.
The answer is always Miata.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
otwór centrujący jest 54,1 mm. Felgi no masz tutaj duuuży temat. Napisz czego szukasz, to coś ktoś doradzi. Generalnie to większość felg ma większy otwór centrujący, więc wkładasz pierścienie centrujące i wszystko śmiga jak trza.
The answer is always Miata.
Siemano, podpowiecie mi jak by to siedziało na mazdzie NA ? http://allegro.pl/felgi-stuttgart-st6-1 ... ml#thumb/1 , czy ma ktoś(jest w ogóle coś takiego?) link do symulatora "wyglądu"?
Chezus pisze:otwór centrujący jest 54,1 mm. Felgi no masz tutaj duuuży temat. Napisz czego szukasz, to coś ktoś doradzi. Generalnie to większość felg ma większy otwór centrujący, więc wkładasz pierścienie centrujące i wszystko śmiga jak trza.
Tyle wystarczy, chodziło mi o otwór centrujacy. Generalnie waham się między którymiś oryginalnymi felgami 15" albo nieoryginalnymi 17". Jakie sa wady i zalety 17" w MX5NB? Na coś trzeba zwrócić uwagę?
17" źle wygląda, bo za duża do NB. Po drugie słaby komfort, bo musisz dać bardzo niską oponę. No i na koniec drogie opony do tego rozmiaru w stosunku do 16 czy 15 (te w ogóle bardzo tanie)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Dokładnie tak mi się wydawało i byłem zdecydowany na jakieś 15" BBS, dopóki ostatnio nie zobaczyłem NBFL na 17" na mieście. Na 17" wygladała bardzo dostojnie i "poważniej".
http://theonlinephotographer.typepad.co ... 970b-800wi
https://www.miataforumz.com/attachments ... ta-mx5.png
Ale pewnie zestaw na 17" podwoi cenę zestawu 15"
http://theonlinephotographer.typepad.co ... 970b-800wi
https://www.miataforumz.com/attachments ... ta-mx5.png
Ale pewnie zestaw na 17" podwoi cenę zestawu 15"