Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie mam kreski zamiast licznika przebiegu, Trip A i trip B działa bez zarzutu, gdzie szukać przyczyny? To mogą być zegary czy raczej komp? Nie wiem co przechowuje przebieg.. Pacjent NB '99
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
Wenega pisze:łożysko do kółka kompresora klimy - ktoś może zna wymiary/standardowe oznaczenia? (u mnie jest tylko nr producenta Nachi 308g04s21dst po którym niestety nie mogę dojść do niczego sensownego
nie ma na nim oznaczenia np. 6203NSE ? jakiś długi ten numer jak na łożysko
MIATA nim jak szatan


- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
SponeR pisze:Wenega pisze:łożysko do kółka kompresora klimy - ktoś może zna wymiary/standardowe oznaczenia? (u mnie jest tylko nr producenta Nachi 308g04s21dst po którym niestety nie mogę dojść do niczego sensownego
nie ma na nim oznaczenia np. 6203NSE ? jakiś długi ten numer jak na łożysko
no właśnie nie ma, tylko nr producenta. rozumiem ze to będzie 6203, tak?
Spróbuj 30BG04S21DSTWenega pisze:łożysko do kółka kompresora klimy - ktoś może zna wymiary/standardowe oznaczenia? (u mnie jest tylko nr producenta Nachi 308g04s21dst po którym niestety nie mogę dojść do niczego sensownego
Wymiary chyba 30x47x20
Panowie ile za wymianę szklanej peknietej/rozbitej szyby w nb?
Zapomnialem dodać ze tylniej w softtopie:) to ile?:)
Czy świecąca się kontrolka ręcznego przy spuszczonym ręcznym oznacza uszkodzenie jakiegoś przełącznika/ stycznika przy wajsze, czy może jest jakiś mini-system diagnostyczny o którym nie wiem, i musze sprawdzić co sie dzieje z hamulcami z tyłu?
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
sprawdź poziom płynu hamulcowego = pewnie kończą się klocki
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Pacjent NB 1,6 98r. Samochód miał montowany turbo kit, rozpięty akumulator około 2-3 tygodnie. Problem - nie odpala. Nie ma ani iskry ani paliwa. Pompa paliwa nie włącza się przy przekręceniu na zapłon, ale działa po wpięciu zwory w złączu diagnostycznym. Nie ma żadnych bledow, prąd na komputer dochodzi. Jakieś pomysły?
Ps. Czy w europejskiej NB maja kontrolkę chceck? Czy maja immo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ps. Czy w europejskiej NB maja kontrolkę chceck? Czy maja immo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Ok, to idąc dalej, czy po przekręceniu na zapłon powinien zapalać się check? U mnie się nie zapala. Tak samo nie zapala się żadna kontrolka immo. Jak sprawdzić czy jest immo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
NB 1.6 99 z Niemiec - nie ma kontrolki check (gdzieś kiedyś doczytałem że to normalne), po przekręceniu na zapłon mam kontrolki od ABS (po chwili gaśnie), alternatora i poduszki, po odpaleniu zapala się na chwilę od immobilzera (prawy górny róg deski).
Specjalnie poszedłem właśnie do garażu sprawdzić
Specjalnie poszedłem właśnie do garażu sprawdzić

-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. U mnie jak auto działało to nie kojarzę żeby check zapalił się kiedykolwiek. Tak samo immo wiec może tego tez nie mam. Generalnie dziwna wersja bo mam klime a nie mam abs... Poduszki i ładowanie tak, absu nie mam.
Generalnie nie ma iskry i paliwa, prąd na komputer dochodzi. Jestem w kropce, skończyły mi się pomysły, a strojenie planowane na przyszły tydzień.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Generalnie nie ma iskry i paliwa, prąd na komputer dochodzi. Jestem w kropce, skończyły mi się pomysły, a strojenie planowane na przyszły tydzień.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
zawodnik pisze:Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
ad 2 . trzeba wykręcić, gdzieś na jutubach jest film
edit:
https://www.youtube.com/watch?v=dm_DnizKOZM, to jest zacisk z porsche 914 ale z tego co się dowiadywałem u nas działa podobnie. Interesujący nas fragment zaczyna się około 15min. Sam w praktyce nie przekładałem mechanizmu bo kupiłem kompletne nowe tłoczki.
zawodnik pisze:Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
Może schemat pomoże
Ad2 - kręcisz "1", na końcu warto lekko pomóc ręką i wyciągnąć tłoczek.
- Załączniki
-
- Capture.PNG (42.96 KiB) Przejrzano 2128 razy
bartek1706 pisze:Pacjent NB 1,6 98r. Samochód miał montowany turbo kit, rozpięty akumulator około 2-3 tygodnie. Problem - nie odpala. Nie ma ani iskry ani paliwa. Pompa paliwa nie włącza się przy przekręceniu na zapłon, ale działa po wpięciu zwory w złączu diagnostycznym. Nie ma żadnych bledow, prąd na komputer dochodzi. Jakieś pomysły?
Ps. Czy w europejskiej NB maja kontrolkę chceck? Czy maja immo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Brak iskry i paliwa może mieć związek z immobilizerem - nie zgubiłeś jakiejś masy?
jerzj pisze:zawodnik pisze:Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
Może schemat pomoże
Ad2 - kręcisz "1", na końcu warto lekko pomóc ręką i wyciągnąć tłoczek.
chodzi o wyjęcie mechanizmu z samego tłoczka, a nie tłoczka z zacisku

zawodnik pisze:jerzj pisze:zawodnik pisze:Pytanie dot zacisków hamulcowych:
1 do czego sluży ten element? czy to jest ręczne wykręcenie tłoczka? bo probowalem tym kręcić to kończy się ścięciem frezow
2 jak wyjąc mechanizm tłoczka zeby przełożyć to do nowego?
3 gdzie powinien byc ten element w przednich zaciskach?
Może schemat pomoże
Ad2 - kręcisz "1", na końcu warto lekko pomóc ręką i wyciągnąć tłoczek.
chodzi o wyjęcie mechanizmu z samego tłoczka, a nie tłoczka z zacisku
A

No to wyciągasz segera i wszystko wylatuje

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
jerzj pisze:bartek1706 pisze:Pacjent NB 1,6 98r. Samochód miał montowany turbo kit, rozpięty akumulator około 2-3 tygodnie. Problem - nie odpala. Nie ma ani iskry ani paliwa. Pompa paliwa nie włącza się przy przekręceniu na zapłon, ale działa po wpięciu zwory w złączu diagnostycznym. Nie ma żadnych bledow, prąd na komputer dochodzi. Jakieś pomysły?
Ps. Czy w europejskiej NB maja kontrolkę chceck? Czy maja immo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Brak iskry i paliwa może mieć związek z immobilizerem - nie zgubiłeś jakiejś masy?
Dzięki za pomysły. IMMO raczej u mnie nie ma, przynajmniej nigdy nie widziałem kontrolki od tego.
Po kilku dniach doszliśmy.. Standardowo czujnik położenia wału, a raczej wiązka od czujnika...
Zastanawia mnie tylko dlaczego odcinało również paliwo, ale już nie wnikam - ważne, że odpalona czeka na strojenie

Boczki drzwi od nbfl pasuja p&p do nb?
To samo pytanie do konspli srodkowej/podlokietnika? Wersja angielska jest inna od europejskiej?
Lampy od anglika mozna przerobić na europę?
To samo pytanie do konspli srodkowej/podlokietnika? Wersja angielska jest inna od europejskiej?
Lampy od anglika mozna przerobić na europę?
Gdzie znajdę + po stacyjce pod maską? 
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
korfus pisze:Boczki drzwi od nbfl pasuja p&p do nb?
To samo pytanie do konspli srodkowej/podlokietnika? Wersja angielska jest inna od europejskiej?
Lampy od anglika mozna przerobić na europę?
Boczki nie sa pnp, podłokietnik pasuje tylko ze otwiera się w drugą strone w przypadku anglika.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Czy przednia rozporka z nbfl bedzie pasowac do nb?
Mowa o tej nas silnikiem
Mowa o tej nas silnikiem
Fotele z nbfl pasuja bez przerobek do nb?