Brak sztywnego dachu/rollbara a bezpieczeństwo na codzień

czyli jak bardzo ryzykuję chcąc jeździć roadsterem

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lis 2017, 21:27

rachey pisze:Ja w sumie też jakiś czas temu oberwałem w tył w swojej.
Zderzenie głowy z rollbarem nawet przez zagłówek nie należy do najbardziej komfortowych (i zostawia guza na kilka dni), ale prawdopodobnie ograniczyło uszkodzenia karku- roll po prostu ograniczył zakres szarpnięcia.

A co do fotek powyżej...
Kierunki boczne przeźroczyste całe ;) ?

Sępy :bicz:
Drugi na kierunki
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 lis 2017, 21:58

Jak widze takie zdjecia to pierwsze co mi przychodzi na mysl to dziura w dachu i moja wystajaca glowa :(
Mam nadzieje ze wszyscy cali.
brce_li
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 18:14
Model: Inny

08 lis 2017, 19:11

Poza guzem (i wozem :( ) w zasadzie nic. Letnie, nowe opony, pomimo że w sezonie super trzymały zarówno na suchym i na mokrym to jednak poniżej ~5* twardnieją i przestają lepić. Plus było mokro. Jechałem na 5-tym biegu, bez żadnego szaleństwa na drodze, momentalnie postawiło bokiem, auto zahaczyło pobocze, 2,5 obrotu i lądowanie na dachu. Rollbara brak, lewego kierunku także ;p Buda do wyrzucenia ale myślę, że auto zrobiło co mogło, nie rozpadło się na 3 części a pasy zadziałały wręcz fenomenalnie i nawet do góry kołami trzymały mnie jak w fotelu kubełkowym.
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

08 lis 2017, 19:23

co za historia... dzikie szczęście w nieszczęściu
dobrze, że wyszedłeś z tego cało!
to jeszcze pytanie: ile masz wzrostu?
(zastanawiam się, czy przy moich 186cm cokolwiek poza złamanym karkiem w ogóle mogłoby wchodzić w rachubę)
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

08 lis 2017, 19:27

Jakie opony miałeś?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
brce_li
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 18:14
Model: Inny

08 lis 2017, 19:34

172. I chyba to mnie uratowało, bo dach zatrzymał mi się na czole. Pasażer miałby zdecydowanie gorzej.
23192322_1518693254877077_271226115_o.jpg
23192322_1518693254877077_271226115_o.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 1628 razy

Nie jest to absolutnie powód do dumy, jednak uczy pokory. Zwłaszcza w nietypowych warunkach. Opony Toyo Proxes CF2 195/50.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 lis 2017, 19:35

Popatrz popatrz.znowu toyo.

Na obu osiach?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 lis 2017, 19:54

Mattia my to chyba jednak za duzi jesteśmy do tego samochodu a jakoś nie mam pewności czy głowa wystająca ponad roll-bar byłaby po czymś takim w dobrym stanie...
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

08 lis 2017, 20:02

zgadzam się, dla takich jak my miata nigdy nie będzie wyborem ze względu na bezpieczeństwo i rollbar niestety niewiele pomaga
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

08 lis 2017, 20:23

brce_li pisze:Opony Toyo Proxes

to samo co u mnie i też puściły beż żadnego ostrzeżenia :bang:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

08 lis 2017, 21:18

brce_li pisze:ollbara brak, lewego kierunku także ;p


Mi i tak dzisiaj ASO dupowozu pokrzyżowało plany kupowania gratów...

Zbieraj się do kupy- z doświadczenia wiem, że jakiekolwiek odbijanie się w miacie nie jest zbyt wygodne kilka dni później :D
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 lis 2017, 8:16

KyRy pisze:
brce_li pisze:Opony Toyo Proxes

to samo co u mnie i też puściły beż żadnego ostrzeżenia :bang:

ale ossowamchozi - to opony dla drifterow wiec nie dziwcie sie ze sa drifty.

choc ja mam tez Toyo (NanoEnergy2) w Szuwaru i trzymaja na suchym i mokrym bdb
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

09 lis 2017, 8:30

Czekaj, czekaj... Tak po prostu w jeździe na wprost z przepisową prędkością opony puściły i auto zaczęło robić piruety?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

09 lis 2017, 10:55

Maćku, ja zmieniałem pas z przepisową prędkością ... wystarczyło.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

09 lis 2017, 13:35

kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2017, 13:40

Wychodzi na to,ze jedyna sensowna guma do daily tego producenta do r1r
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 lis 2017, 14:03

janux pisze:Chyba nie było, więc wrzucam. Środek wygląda na NC PRHT.
https://www.tvn24.pl/zdajesz-sobie-sprawe-jak-jestes-bezradny-uderzyl-w-jelenia,788698,s.html

tak to PRHT naszego kolegi Nikolakis'a jadacego na ostatnie w tym roku MC na SilesiaRing. Jechalem ta sama droga parenascie minut wczesniej, mielismy sie na trasie spotkac ale cos mu sie zwleklo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

14 lis 2017, 19:50

KyRy pisze:
brce_li pisze:Opony Toyo Proxes

to samo co u mnie i też puściły beż żadnego ostrzeżenia :bang:


Potwierdzam - mają odpały gdy jest chłodniej/wilgotniej, dobrze dogrzane fajnie kleją :?
ODPOWIEDZ