skrzynia 5- czy 6- biegowa? sporty czy nie?
Moderator: Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Karolina pisze:W skrzyni szóstce przełożenia są po prostu krótsze... :neutral:
No ale coś za coś , chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Tomai pisze:chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu
Z tego co znalazłem kiedyś to 0-100 skrzynia 6 ma o 0.1s gorsze przyspieszenie od 5.
.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Fiveopac pisze:Tomai pisze:No ale coś za coś , chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu ?
To co zyskasz na przelozeniu, stracisz na wachlowaniu lewarkiem i wysprzeglaniu
Czyli wniosek że 5 biegowa skrzynia jest poprostu bardziej "dla ludzi".
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Tomai pisze:(...) 5 jest bardzioej dla ludzi
Fakt, ale do dynamicznej jazdy wolal bym 6tke, bo:
Fiveopac pisze:To co zyskasz na przelozeniu, stracisz na wachlowaniu lewarkiem i wysprzeglaniu
Wiec czas do 100 bedzie bez roznicy, ale czasy do innych predkosci beda o niebo lepsze. Chodzi mi o momenty gdy:
1. Zarowno ze skrzynia 5tka, jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 2ce (zalozmy 70km/h, nie wiem kiedy w 6tce koncza sie poszczegolne biegi:) )
2.Zarowno ze skrzynia 5tka jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 3ce (zalozmy 130)
W tych wypadkach przewaga 5tki znika bo auto lepiej sie zbiera a masz tyle samo wahlowan.
Swoja droga fajnie musi byc stanac na krescie 5tka vs. 6tka. Co chwila zmiana lidera - wyscig zaciety jak w "szybkich i wscieklych"

Qbatron pisze:1. Zarowno ze skrzynia 5tka, jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 2ce (zalozmy 70km/h, nie wiem kiedy w 6tce koncza sie poszczegolne biegi:) )
2.Zarowno ze skrzynia 5tka jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 3ce (zalozmy 130)
W tych wypadkach przewaga 5tki znika bo auto lepiej sie zbiera a masz tyle samo wahlowan.
Swoja droga fajnie musi byc stanac na krescie 5tka vs. 6tka. Co chwila zmiana lidera - wyscig zaciety jak w "szybkich i wscieklych"
W 6 są zdecydowanie krótsze przełożenia, przykładowo w 'piątce' na trójce pojedzie się prawie 140km/h - w wersji 6-biegowej 110 to już prawie max z tego co pamiętam.
Co ciekawe obroty na piątym biegu ze skrzynią 5 przy prędkości 100km/h będą niższe niż na szóstym biegu ( oczywiście ze skrzynią 6 ) przy tej samej prędkości.
Kiedyś napalałem się na 6 biegową przekładnię, ma ten plus, że łatwiej dobrać odpowiedni bieg do zakrętu - na tym zalety się kończą

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
bartezm pisze:wyniki pomiarow:
I - 40km/h - 4500obr
II - 60km/h - 4200obr
III - 80km/h - 4000obr
IV - 120km/h - 4500obr
V - 100km/h - 3050 - 3100obr
moze ktos zrobic takie pomiary w skrzyni 6? to wtedy sprawa sie troche rozjasni
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
jeżeli biegi w "6tce" są tak dobrane jak w MSM to nie wiem czy ta skrzyania jest zaletą do tego auta jak przejechałem się w Ułężu z Marcinem MK jego MSM to były miejsca gdzie "4" zapinał i w wielu miejscach ciął na "3ce" tam gdzie my normalnie lataliśmy na "2". Generalnie strasznie się namachał
... no ale i wyniki miał lepsze - nie licząc Anrasza







Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Czy w modelu NB skrzynie biegów nie mają takiego problemu z synchronizatorem 2-go biegu jak w NA? Często przy wbijaniu 2-ki wyczuwam lekki opór i delikatne zgrzytanie. Podobnie jest przy szybkiej redukcji z 5-tki na 4-kę przy dużej prędkości. Chyba wymiana skrzyni mnie nie ominie i myślę o zakupie skrzyni z NB która podobno słynie z większej kultury pracy.
irakleo, mi faktycznie czasami coś minimalnie zgrzytnie przy wrzucaniu dwójki (choć nie ma przy tym oporu), nie wiem, czy to tylko urok mojej madzi, czy wszystkie nb/fl tak mają.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
mi tam nic nie zgrzyta a też mam NA...
Jaro pisze:jeżeli biegi w "6tce" są tak dobrane jak w MSM
Skrzynia jest dokładnie taka sama. Natomiast (jak kociol kilka postów wyżej pisał) MSM ma
przełożenie na moście 4,1 (takie jak NB ze skrzynią 5b), co skraca zakres przełożeń dość mocno, dlatego trzeb się tak namachać

Postaram się wieczorem wrzucić tabelkę ze wszystkimi kombinacjami skrzynia/most, to sobie porównacie...
irakleo pisze:Czy w modelu NB skrzynie biegów nie mają takiego problemu z synchronizatorem 2-go biegu jak w NA?
Skrzynie 5b w historii MX-5 (oczywiście poza NC) są formalnie takie same, ale synchronizatory były kilka razy przerabiane. Miałem gdzieś dokument opisujący to dokładnie, ale chwilowo nie mogę go odnaleźć. Generalnie zasada jest taka, aby przy wymianie kombinować skrzynię z jak najpóźniejszego rocznika...
irakleo pisze:Często przy wbijaniu 2-ki wyczuwam lekki opór i delikatne zgrzytanie. Podobnie jest przy szybkiej redukcji z 5-tki na 4-kę przy dużej prędkości.
Popracuj nad techniką zmiany biegów


Pozdr
eM
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 17:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel_c pisze:ja miewam leciutkie zacięcie (ale nie zgrzyt) przy załączaniu dwójki w górę, ale to jest raczej kwestia mechanizmu wajchy zmiany biegów
U nas na zimnej skrzyni potrafi szczęknąć lewarek przy przechodzeniu z 1 na 2 i z 2 na 3, ale tylko do rozgrzania. Widać taka uroda... chyba żeby ten olej w skrzyni, co to wiosną go Mita zmieniał...

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
U mnie czasami pojawia sie problem przy zapinaniu 3 biegu.
Przy szybkiej zmianie z 2 na 3 ale tylko tak powyżej 6 tys...
Przy normalnej zmianie przy 3 lub 4 tys nie ma problemu. Olej wymieniony góra i dół.
Chyba faktycznie synchronizator trójki się kończy....
Przy szybkiej zmianie z 2 na 3 ale tylko tak powyżej 6 tys...
Przy normalnej zmianie przy 3 lub 4 tys nie ma problemu. Olej wymieniony góra i dół.
Chyba faktycznie synchronizator trójki się kończy....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
pojawil sie maly problem - czujnik predkosci od 5s nie pasuje do 6s... narazie czekam na rozwoj sytuacji
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
bartezm pisze:czujnik predkosci od 5s nie pasuje do 6s
No nie pasuje niestety... Trzeba skombinować od 6s... albo go pominąć on chyba tylko za
prędkościomierz odpowiada...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
juz wszystko gra i bucy...
i moge dac odp na pytanie 5 czy 6 biegow....
zgadza sie...
nieprawda
prawda
prawda...
a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200
)
ale za to duzo lepiej sie zbiera
zwlaszcza na zakretach
- ide dalej testowac i zrobie taka tabelke jak wczesniej...
wieczorem zapodam
i moge dac odp na pytanie 5 czy 6 biegow....
Tomai pisze:wniosek że 5 biegowa skrzynia jest poprostu bardziej "dla ludzi"
zgadza sie...
Mayk pisze:Co ciekawe obroty na piątym biegu ze skrzynią 5 przy prędkości 100km/h będą niższe niż na szóstym biegu ( oczywiście ze skrzynią 6 ) przy tej samej prędkości.
nieprawda
Mayk pisze:6 biegową przekładnię, ma ten plus, że łatwiej dobrać odpowiedni bieg do zakrętu
prawda
Qbatron pisze:do dynamicznej jazdy wolal bym 6tke
prawda...
a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200

ale za to duzo lepiej sie zbiera


wieczorem zapodam
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
bartezm pisze:a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200 )
no to za wiele nie spadły....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
bartezm pisze:a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200)
zmieniłeś samą skrzynię, czy dyfer również ?
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......