skrzynia 5- czy 6- biegowa? sporty czy nie?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

28 sie 2009, 17:08

W skrzyni szóstce przełożenia są po prostu krótsze... :neutral:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 sie 2009, 17:18

Karolina pisze:W skrzyni szóstce przełożenia są po prostu krótsze... :neutral:


No ale coś za coś , chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

29 sie 2009, 22:40

Tomai pisze:chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu

Z tego co znalazłem kiedyś to 0-100 skrzynia 6 ma o 0.1s gorsze przyspieszenie od 5.
.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 sie 2009, 14:22

Tomai pisze:No ale coś za coś , chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu ?

To co zyskasz na przelozeniu, stracisz na wachlowaniu lewarkiem i wysprzeglaniu ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

31 sie 2009, 16:06

Fiveopac pisze:
Tomai pisze:No ale coś za coś , chyba za to przyspieszenie jest lepsze dzięki temu ?

To co zyskasz na przelozeniu, stracisz na wachlowaniu lewarkiem i wysprzeglaniu ;)


Czyli wniosek że 5 biegowa skrzynia jest poprostu bardziej "dla ludzi".
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

01 wrz 2009, 0:57

Tomai pisze:(...) 5 jest bardzioej dla ludzi

Fakt, ale do dynamicznej jazdy wolal bym 6tke, bo:

Fiveopac pisze:To co zyskasz na przelozeniu, stracisz na wachlowaniu lewarkiem i wysprzeglaniu ;)


Wiec czas do 100 bedzie bez roznicy, ale czasy do innych predkosci beda o niebo lepsze. Chodzi mi o momenty gdy:

1. Zarowno ze skrzynia 5tka, jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 2ce (zalozmy 70km/h, nie wiem kiedy w 6tce koncza sie poszczegolne biegi:) )
2.Zarowno ze skrzynia 5tka jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 3ce (zalozmy 130)

W tych wypadkach przewaga 5tki znika bo auto lepiej sie zbiera a masz tyle samo wahlowan.


Swoja droga fajnie musi byc stanac na krescie 5tka vs. 6tka. Co chwila zmiana lidera - wyscig zaciety jak w "szybkich i wscieklych" :D
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 wrz 2009, 17:05

Qbatron pisze:1. Zarowno ze skrzynia 5tka, jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 2ce (zalozmy 70km/h, nie wiem kiedy w 6tce koncza sie poszczegolne biegi:) )
2.Zarowno ze skrzynia 5tka jak i 6tka, jedziesz jeszcze na 3ce (zalozmy 130)

W tych wypadkach przewaga 5tki znika bo auto lepiej sie zbiera a masz tyle samo wahlowan.


Swoja droga fajnie musi byc stanac na krescie 5tka vs. 6tka. Co chwila zmiana lidera - wyscig zaciety jak w "szybkich i wscieklych" :D


W 6 są zdecydowanie krótsze przełożenia, przykładowo w 'piątce' na trójce pojedzie się prawie 140km/h - w wersji 6-biegowej 110 to już prawie max z tego co pamiętam.

Co ciekawe obroty na piątym biegu ze skrzynią 5 przy prędkości 100km/h będą niższe niż na szóstym biegu ( oczywiście ze skrzynią 6 ) przy tej samej prędkości.

Kiedyś napalałem się na 6 biegową przekładnię, ma ten plus, że łatwiej dobrać odpowiedni bieg do zakrętu - na tym zalety się kończą :)
110@???KM
134@???Nm
bartezm
Posty: 87
Rejestracja: 25 mar 2009, 14:54
Lokalizacja: Szczecin

01 wrz 2009, 22:55

bartezm pisze:wyniki pomiarow:
I - 40km/h - 4500obr
II - 60km/h - 4200obr
III - 80km/h - 4000obr
IV - 120km/h - 4500obr
V - 100km/h - 3050 - 3100obr


moze ktos zrobic takie pomiary w skrzyni 6? to wtedy sprawa sie troche rozjasni
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

01 wrz 2009, 23:26

Mayk pisze: w wersji 6-biegowej 110 to już prawie max z tego co pamiętam.


oj to faktycznie krotkie... To w takiej sytuacji sam juz nie wiem co bym wolal...
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 wrz 2009, 7:47

jeżeli biegi w "6tce" są tak dobrane jak w MSM to nie wiem czy ta skrzyania jest zaletą do tego auta jak przejechałem się w Ułężu z Marcinem MK jego MSM to były miejsca gdzie "4" zapinał i w wielu miejscach ciął na "3ce" tam gdzie my normalnie lataliśmy na "2". Generalnie strasznie się namachał :mrgreen: :mrgreen: ... no ale i wyniki miał lepsze - nie licząc Anrasza :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 wrz 2009, 23:15

Czy w modelu NB skrzynie biegów nie mają takiego problemu z synchronizatorem 2-go biegu jak w NA? Często przy wbijaniu 2-ki wyczuwam lekki opór i delikatne zgrzytanie. Podobnie jest przy szybkiej redukcji z 5-tki na 4-kę przy dużej prędkości. Chyba wymiana skrzyni mnie nie ominie i myślę o zakupie skrzyni z NB która podobno słynie z większej kultury pracy.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

02 wrz 2009, 23:46

irakleo, mi faktycznie czasami coś minimalnie zgrzytnie przy wrzucaniu dwójki (choć nie ma przy tym oporu), nie wiem, czy to tylko urok mojej madzi, czy wszystkie nb/fl tak mają.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

03 wrz 2009, 2:12

mi tam nic nie zgrzyta a też mam NA...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2009, 8:43

Jaro pisze:jeżeli biegi w "6tce" są tak dobrane jak w MSM

Skrzynia jest dokładnie taka sama. Natomiast (jak kociol kilka postów wyżej pisał) MSM ma
przełożenie na moście 4,1 (takie jak NB ze skrzynią 5b), co skraca zakres przełożeń dość mocno, dlatego trzeb się tak namachać :mrgreen:
Postaram się wieczorem wrzucić tabelkę ze wszystkimi kombinacjami skrzynia/most, to sobie porównacie...
irakleo pisze:Czy w modelu NB skrzynie biegów nie mają takiego problemu z synchronizatorem 2-go biegu jak w NA?

Skrzynie 5b w historii MX-5 (oczywiście poza NC) są formalnie takie same, ale synchronizatory były kilka razy przerabiane. Miałem gdzieś dokument opisujący to dokładnie, ale chwilowo nie mogę go odnaleźć. Generalnie zasada jest taka, aby przy wymianie kombinować skrzynię z jak najpóźniejszego rocznika...
irakleo pisze:Często przy wbijaniu 2-ki wyczuwam lekki opór i delikatne zgrzytanie. Podobnie jest przy szybkiej redukcji z 5-tki na 4-kę przy dużej prędkości.

Popracuj nad techniką zmiany biegów :mrgreen: Nic nie trzeba "wbijać", to jednym palcem wchodzi :mrgreen: A tak na poważnie, ja miewam leciutkie zacięcie (ale nie zgrzyt) przy załączaniu dwójki w górę, ale to jest raczej kwestia mechanizmu wajchy zmiany biegów. Inne biegi w obie strony latają bezbłędnie.

Pozdr
eM
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 17:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

03 wrz 2009, 9:18

majkel_c pisze:ja miewam leciutkie zacięcie (ale nie zgrzyt) przy załączaniu dwójki w górę, ale to jest raczej kwestia mechanizmu wajchy zmiany biegów

U nas na zimnej skrzyni potrafi szczęknąć lewarek przy przechodzeniu z 1 na 2 i z 2 na 3, ale tylko do rozgrzania. Widać taka uroda... chyba żeby ten olej w skrzyni, co to wiosną go Mita zmieniał... :twisted:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

03 wrz 2009, 16:59

U mnie czasami pojawia sie problem przy zapinaniu 3 biegu.
Przy szybkiej zmianie z 2 na 3 ale tylko tak powyżej 6 tys...
Przy normalnej zmianie przy 3 lub 4 tys nie ma problemu. Olej wymieniony góra i dół.
Chyba faktycznie synchronizator trójki się kończy....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

03 wrz 2009, 18:05

Mi na Ulęzu podczas jazdy wrobel powiedziel zeby poprostu zmieniac biegi spokojnie, bo to nie rajdowka w ktorej biegi wchodza w ulamki sekundy.
bartezm
Posty: 87
Rejestracja: 25 mar 2009, 14:54
Lokalizacja: Szczecin

16 wrz 2009, 12:58

pojawil sie maly problem - czujnik predkosci od 5s nie pasuje do 6s... narazie czekam na rozwoj sytuacji
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2009, 13:03

bartezm pisze:czujnik predkosci od 5s nie pasuje do 6s

No nie pasuje niestety... Trzeba skombinować od 6s... albo go pominąć on chyba tylko za
prędkościomierz odpowiada...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
bartezm
Posty: 87
Rejestracja: 25 mar 2009, 14:54
Lokalizacja: Szczecin

16 wrz 2009, 16:22

juz wszystko gra i bucy...

i moge dac odp na pytanie 5 czy 6 biegow....

Tomai pisze:wniosek że 5 biegowa skrzynia jest poprostu bardziej "dla ludzi"

zgadza sie...

Mayk pisze:Co ciekawe obroty na piątym biegu ze skrzynią 5 przy prędkości 100km/h będą niższe niż na szóstym biegu ( oczywiście ze skrzynią 6 ) przy tej samej prędkości.

nieprawda

Mayk pisze:6 biegową przekładnię, ma ten plus, że łatwiej dobrać odpowiedni bieg do zakrętu

prawda

Qbatron pisze:do dynamicznej jazdy wolal bym 6tke

prawda...

a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200 :cry: )

ale za to duzo lepiej sie zbiera :mrgreen: zwlaszcza na zakretach :mrgreen: - ide dalej testowac i zrobie taka tabelke jak wczesniej...
wieczorem zapodam
Moja Madzia: [url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81607]MX-5 NBFL'01[/url] Moja Hania: [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=92461]Honda HR-V[/url]
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

16 wrz 2009, 16:25

bartezm pisze:a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200 )


no to za wiele nie spadły....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2009, 17:17

bartezm pisze:a to co mnie najbardziej interesowalo - czyli 6b do spokojnej jazdy - d[@#@#]a - obroty spadly moze o 100 (max 200 :cry: )

zmieniłeś samą skrzynię, czy dyfer również ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ