
Poszukiwanie właściwego Turbo i pare innych pytań
Czyli co wybrać
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ale tu masz _NOWE_ cewki w komplecie. Ja się skutecznie wyleczyłem z używanych turbin, cewek itp. - czas jest więcej warty niż szukanie uszkodzonych używanych podzespołów. 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mayk pisze:Nowe zamienniki z Toyoty zaczynają się od 80zł, także nie jest źle
Słowo klucz: zamienniki.
Miałem do czynienia z chińskimi cewkami - niektóre działają lepiej od OEMow (dla mazdy np robi NGK), niektóre działają przez 2h i padają. Jeżeli ktoś wlicza takie ryzyko, to spoko. Ale akurat zestaw z faba ma same dobre opinie

Wiec albo oryginalne po małym przebiegu albo nowe markowe. Odradzam tanie zamienniki.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2017, 15:43 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
dmk pisze:Ale tu masz _NOWE_ cewki w komplecie. Ja się skutecznie wyleczyłem z używanych turbin, cewek itp. - czas jest więcej warty niż szukanie uszkodzonych używanych podzespołów.
Idąc tym tropem za chwile dojdziemy do wniosku, ze nie warto kupować używanej MX5, tylko nową, z wszystkimi modami montowanymi najlepiej fabrycznie. Nie no, nie neguję takiego podejścia, bo na pewno jest słuszne, ale dla wielu cała solą modyfikacji jest po prostu kombinowanie. Nie wspomnę już o zasobności portfela i ważeniu na co lepiej przeznaczyć pieniądz
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
PuszekOkruszek pisze:dmk pisze:Ale tu masz _NOWE_ cewki w komplecie. Ja się skutecznie wyleczyłem z używanych turbin, cewek itp. - czas jest więcej warty niż szukanie uszkodzonych używanych podzespołów.
Idąc tym tropem za chwile dojdziemy do wniosku, ze nie warto kupować używanej MX5, tylko nową, z wszystkimi modami montowanymi najlepiej fabrycznie. Nie no, nie neguję takiego podejścia, bo na pewno jest słuszne, ale dla wielu cała solą modyfikacji jest po prostu kombinowanie
Zgadza się! Trafiłeś w sedno! Ale nastaw się na momenty, w których kilka rzeczy nie będzie grało i frustracja będzie brała górę. A później dojdzie brak czasu i projekt będzie czekał na "lepsze czasy". Ale dokładnie scharakteryzowałeś takie projekty - dobrze, ze jesteś tego świadomy!
PS No i po najciemniejszej nocy zawsze wschodzi słońce.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
PuszekOkruszek pisze:Kurczę chętnie bym się tego podjął od strony technicznej, ale nie dam rady zaprogramować Atmegi, niestety nie moja działka :/
Elektronik/elektryk ze mnie marny ale wydaje mi się, że da się to łatwo zrealizować na arduino. W tym mógłbym pomóc.
W sprawie czasu ładowania można by to obliczyć na podstawie oryginalnego sygnału z ecu tzn. jeżeli w poprzednim cyklu ładowanie było dłuższe niż xxx to ładuj 3.5ms jeżeli krótszy to 2.5ms
Mikołaj
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zaprzeganie arduino nawet najmniejszego to armata na wrobla. Raczej jakis maly 8nozkowy pic bym widzoal
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Arduiono to układ oparty na atmedze 
Tez tak myślałem, można wzorować cykle na poprzedzających.
Jutro ma mi dojść oscyloskop, stary niestety wyzionął ducha, przemierzę sygnały z ECU jak znajdę chwile w tym tygodniu.
Zastanów się jakie arduink do tego wykorzystać, musielibyśmy mieć ze 4 wyjścia PWM

Tez tak myślałem, można wzorować cykle na poprzedzających.
Jutro ma mi dojść oscyloskop, stary niestety wyzionął ducha, przemierzę sygnały z ECU jak znajdę chwile w tym tygodniu.
Zastanów się jakie arduink do tego wykorzystać, musielibyśmy mieć ze 4 wyjścia PWM
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Alex pisze:Zaprzeganie arduino nawet najmniejszego to armata na wrobla. Raczej jakis maly 8nozkowy pic bym widzoal
Tak, ale w fazie testów to najszybsze rozwiązanie, zawsze można miniaturyzować jak zacznie działać. Ardu można programować na płytce, szybko i i bezbolesnie, a wyciąganie kości do programatora za każdym razem to będzie ból dupy
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Tak, kupiłem td04l-14t
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
220-230 koni docelowo
PuszekOkruszek pisze:Zastanów się jakie arduink do tego wykorzystać, musielibyśmy mieć ze 4 wyjścia PWM
Ja mam u siebie arduino nano http://allegro.pl/modul-arduino-nano-3-0-atmega328-usb-avr-i5890524543.html
Jest mniejszy niż uno a ma wystarczającą ilość wejść/wyjść. Jest też wersja digispark ale ma chyba za mało wyjść.
Czy dobrze myślę, że potrzeba 4 wejścia i 4 wyjścia?
Mikołaj
- Gaijin
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 gru 2015, 9:01
- Model: NB FL
- Wersja: Welurowa Koza
- Lokalizacja: Kielce
Yo, takie pytanko dla 1.6 z nbfl planuję na razie 0.6 bara dmuchać, ktoś ma jakieś uwagi jak to zniesie silnik ?
Czytałem, że nie powinno być problemów, mój jest zdrowy, lekko się poci ale go uszczelnię na dniach bo się boję, że może coś walnąć, ziomek, który mi to robi mówi, że nie powinno być problemu przy tak niskim doładowaniu, ewentualnie zapłon może mieć problemy, turbinka będzie od Volvo - T13 reszta części też dojdzie w tym tygodniu nie licząc kolektora ze stanów ;f.
Pozdrawiam
Czytałem, że nie powinno być problemów, mój jest zdrowy, lekko się poci ale go uszczelnię na dniach bo się boję, że może coś walnąć, ziomek, który mi to robi mówi, że nie powinno być problemu przy tak niskim doładowaniu, ewentualnie zapłon może mieć problemy, turbinka będzie od Volvo - T13 reszta części też dojdzie w tym tygodniu nie licząc kolektora ze stanów ;f.
Pozdrawiam
Gaijin pisze:Yo, takie pytanko dla 1.6 z nbfl planuję na razie 0.6 bara dmuchać, ktoś ma jakieś uwagi jak to zniesie silnik ?
Czytałem, że nie powinno być problemów, mój jest zdrowy, lekko się poci ale go uszczelnię na dniach bo się boję, że może coś walnąć, ziomek, który mi to robi mówi, że nie powinno być problemu przy tak niskim doładowaniu, ewentualnie zapłon może mieć problemy, turbinka będzie od Volvo - T13 reszta części też dojdzie w tym tygodniu nie licząc kolektora ze stanów ;f.
Pozdrawiam
Te silniki przyjmują 1 bar bez problemu. Kwestia jest w jakości komponentów, sterowaniu i strojeniu.