Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

hanc
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

10 maja 2017, 18:46

Witam!
Wie ktoś może jak (czym?) regulować poziom wysokości świateł w NBfl pod maską? Mam lekko nierówne światła mijania względem siebie i chciałbym je wyrównać, a nie wiem jak to zrobić. Instrukcja niestety mi nie pomogła :(
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2017, 18:51

Białe wielkie pokrętło na klucz 8 z zębatkami. Ciężko nie zauważyć chyba:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
hanc
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

10 maja 2017, 19:42

Heh, racja. :D Dziękuję za pomoc!
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

11 maja 2017, 13:06

Światła nie mogą być równe względem siebie. Lewe ma być zdaje się o 1.2% niżej niż prawe. Odwrotnie w UK

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

11 maja 2017, 18:00

Cześć. Musze wymienic rurkę, która wychodzi z pokrywy zaworów. Tę z trytytka na zdjęciu. Co to jest i gdzie można kupić ?
Załączniki
20170511_205018.jpg
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 20:00 przez Lsith, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3598
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 maja 2017, 18:05

Zakupiłem smar do łańcuchów - w miarę gęsty z tych co były do wyboru jednak produkcji własnej serwisu więc nawet składu żadnego nie ma...

Posmarowałem przy tej uszczelce i.... cud... szyba chodzi bez żadnego zwalniania i porusza się idealnie.
Na razie otwierając okno jakieś resztki pozostają na szybie - zobaczę jak to będzie wyglądało po jakimś czasie. Dowodzi to tyle, że oprócz prowadnic w środku drzwi, to również uszczelka ma wpływ na działanie szyby ;)
Verteru dzięki
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 maja 2017, 18:10

W ktorym miejscu dokladnie posmarowales?

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3598
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 maja 2017, 18:15

Opuszczasz szybę na sam dół i miejsce w którym szyba przesuwa się po zewnętrznej uszczelce - tam w środek po krawędzi nasmarowałem.
Ja to zrobiłem tylko od zewnątrz także szyba ma ślady po smarze tylko od zewnątrz.
Załączniki
NAB-7462-4.jpg
NAB-7462-4.jpg (97.23 KiB) Przejrzano 3910 razy
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2017, 23:25

Panowie jest sprawa techniczna dotycząca hamulców. Opiszę tutaj może obędzie się bez osobnego wątku.

Pacjent to NB 1.8:

- tarcze EBC turbo groove wraz z klockami green stuff*
- stalowy oplot z przodu*
- płyn wymieniany rok temu na Motula DOT5.1*

*to wszystko podaję z lekką dozą ostrożności bo nie ja kupowałem i nie ja wymieniałem te części tylko poprzednik

Objawy:

Po ostrej jeździe na zamkniętej drodze i kilkunastu mocnych dohamowaniach następuje problem TWARDEGO HAMULCA i kompletnego BRAKU SIŁY HAMOWANIA. Można na nim stanąć z całych sił, a auto ledwo zwalnia.

Klocki i tarcze po takim krótkim pałowaniu są gorące mocno z przodu, ale nie dymią, może lekko śmierdzi spalonym hamulcem. Objawy są bardzo poważne, bo tych dohamowań nie ma więcej niż 10... jazda po torze nawet na jedno kółko chyba wykluczona ;/

Jestem zmartwiony tym jeszcze bardziej ponieważ miałem okazję porównać pracę seryjnego układu hamulcowego w NB 1.6 kolegi, na tym samym odcinku drogi, na tych samych dohamowaniach i nie stwierdziliśmy jakiegokolwiek problemu. Kolegi NB ma seryjne tarcze i klocki.

Dodam, że w normalnej jeździe to hamulec działa bardzo fajnie, ABS załącza się odpowiednio do siły hamowania, a pedał pracuje w pełnym zakresie i nie mam problemu z jednorazowym ostrym zatrzymaniem auta.

Od jakich czynności powinienem zacząć poszukiwanie rozwiązania?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 maja 2017, 0:36

przemeks pisze:Panowie jest sprawa techniczna dotycząca hamulców. Opiszę tutaj może obędzie się bez osobnego wątku.

Pacjent to NB 1.8:

- tarcze EBC turbo groove wraz z klockami green stuff*
- stalowy oplot z przodu*
- płyn wymieniany rok temu na Motula DOT5.1*

*to wszystko podaję z lekką dozą ostrożności bo nie ja kupowałem i nie ja wymieniałem te części tylko poprzednik

Objawy:

Po ostrej jeździe na zamkniętej drodze i kilkunastu mocnych dohamowaniach następuje problem TWARDEGO HAMULCA i kompletnego BRAKU SIŁY HAMOWANIA. Można na nim stanąć z całych sił, a auto ledwo zwalnia.

Klocki i tarcze po takim krótkim pałowaniu są gorące mocno z przodu, ale nie dymią, może lekko śmierdzi spalonym hamulcem. Objawy są bardzo poważne, bo tych dohamowań nie ma więcej niż 10... jazda po torze nawet na jedno kółko chyba wykluczona ;/

Jestem zmartwiony tym jeszcze bardziej ponieważ miałem okazję porównać pracę seryjnego układu hamulcowego w NB 1.6 kolegi, na tym samym odcinku drogi, na tych samych dohamowaniach i nie stwierdziliśmy jakiegokolwiek problemu. Kolegi NB ma seryjne tarcze i klocki.

Dodam, że w normalnej jeździe to hamulec działa bardzo fajnie, ABS załącza się odpowiednio do siły hamowania, a pedał pracuje w pełnym zakresie i nie mam problemu z jednorazowym ostrym zatrzymaniem auta.

Od jakich czynności powinienem zacząć poszukiwanie rozwiązania?

ja bym zaczął od zdemontowania klocków i zobaczenia jak wygląda powierzchnia? może się zeszkliły. Druga opcja to serwo hamulca - jakaś nieszczelność?

jeszcze tak sobie myśle: jeżeli coś się zapieka i tłoczek/jarzmo sie nie rusza, to chyba teoretycznie tez może się objawiać twardym hamulcem i zredukowanym skokiem pedału???
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

14 maja 2017, 10:14

A zagotowany płyn hamulcowy? DOT 5.1 dosyć szybko zbiera wilgoć i trzeba go częściej wymieniać. (o ile pamiętam to zalecana wymiana co rok)- może już czas na wymianę?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

14 maja 2017, 10:20

To samo miałem wczoraj na paru mocniejszych zahamowaniach na rozpoczęciu sezonu. A wszystko praktycznie nowe. Wymienie jeszcze raz plyn (po roku), tym razem z odpowietrzeniem absu moze cos to da. Bo jak ostygly to wraca do normy. Klocek TRW.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4742
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 maja 2017, 10:36

Zagotowany plyn daje miekki wpadajacy pedal, nie twardy!

Twardy pedal to zeszklone na max klocki (dziwne green stuff to zaden szał ale mi nigdy nie udalo sie az tak zeszklic zwyklych klockow) raz jedyny tak mialem w sluzbowce tuz po wymianie klockow na jakis szajs. Ew. Cos z serwem moze?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

14 maja 2017, 10:39

Mój chyba twardy nie był więc inny przypadek moglem se wciskac do oporu i ledwo zwalnial.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2017, 12:29

meewosh pisze:To samo miałem wczoraj na paru mocniejszych zahamowaniach na rozpoczęciu sezonu. A wszystko praktycznie nowe. Wymienie jeszcze raz plyn (po roku), tym razem z odpowietrzeniem absu moze cos to da. Bo jak ostygly to wraca do normy. Klocek TRW.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka


U mnie problem znika jak ostudzę hamulce, wtedy znowu mogę zrobić parę ostrzejszych dohamowań. Ale to stanowczo za słaba wytrzymałość układu jak na podzespoły które się w nim znajdują.

Czy nieszczelność serwa może się objawiać dopiero bo zagrzaniu wszystkiego i znikać po ostudzeniu auta?
Czy test na sprawdzenie szczelności brake-boostera daje jednoznaczny wynik? http://www.ebay.com/gds/How-to-Diagnose ... 669/g.html

Dodam jeszcze, że zanim zacząłem ostrzej hamować to auto baaardzo gładko toczyło się na luzie - mogłem je jedną ręką pchać z miejsca na miejsce. Teraz po ostatnim upalaniu i tym problemie mam jakby bardziej przylegające klocki do tarczy. Tak jakby nie wracał tłoczek i było zbyt duże tarcie.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2017, 12:35

Niech Ci ktoś zaciski obejrzy i zregeneruje te które tego wymagają, to nie jest dużo koszt a moim zdaniem to może być to, zwłaszcza jak Ci się gorzej toczy auto
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 154
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NC
Wersja: Mithra
Lokalizacja: 71

15 maja 2017, 11:48

Pytanie laika - chcę zamontować windshota (niski, klasyczny z siatką jako pokrowiec), jednak zauważyłem że przed montażem trzeba przysunąć trochę fotele do przodu, co niezbyt jest mi na rękę. Jest jakiś patent albo dodatkowe mocowania w formie jakichś podkładek "oddalające" windshotta od foteli, tak aby mogły być do końca odsunięte?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 maja 2017, 17:10

przemeks pisze:Dodam jeszcze, że zanim zacząłem ostrzej hamować to auto baaardzo gładko toczyło się na luzie - mogłem je jedną ręką pchać z miejsca na miejsce. Teraz po ostatnim upalaniu i tym problemie mam jakby bardziej przylegające klocki do tarczy. Tak jakby nie wracał tłoczek i było zbyt duże tarcie.


ja bym stawiał na zatarty tłoczek/jarzmo w pierwszej kolejności. Zdejmij koła i zobacz jak pracują zaciski w jarzmach, obejrzyj prowadnice i uszczelki tłoczków. przy okazji zobaczysz czy ci sie klocki nie zeszkliły
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

15 maja 2017, 17:12

meewosh pisze:Mój chyba twardy nie był więc inny przypadek moglem se wciskac do oporu i ledwo zwalnial.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka

Wracajac do tematu podjechalem na OSKP i wg diagnosty tyl zasadniczy slabo hamuje, nie byl w stanie z rolek wyskoczyc. Reczny ok wiec zaciski ok. Problem bylby z pompa Abs/zapowietrzony?

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

15 maja 2017, 17:51

Ja niedawno robiłem hamulce i generalnie tył był w kiepskim stanie i jeden tloczek był do wymiany. Hamulce chodzą teraz znacznie lżej. No i zacisk z tyłu odpuszcza bo momentami juz dymilo mi z tarczy...

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

17 maja 2017, 19:06

kto to kupił :D
na dole jest info że wysłali do polski p****.L :]
ciekawi mnie ile toto jest warte - są też z regulowaną twardością
https://pl.aliexpress.com/item/Non-Adjustable-Damper-Coilovers-for-Mazda-Miata-Roadster-MX-5-MX5-NA-NB-89-05-MK2/32754672597.html?trace=msiteDetail2pcDetail
MIATA nim jak szatan
Obrazek
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

18 maja 2017, 20:21

Wreszcie piękna pogoda na topdown, ale jedna rzecz dziś dała się we znaki :) z przodu przyjemny wietrzyk, ale z tyłu skórzane fotele i koszula całkiem mokra :D wymyślił ktoś jakiś sposób na taką przypadłość poza dachem do góry i klimą lub oldschoolowymi drewnianymi koralikami? (które w Miacie na pewno będą wyglądać oryginalnie, no ale... :P)
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2017, 20:24

Swap na materiałowe :D
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

18 maja 2017, 20:37

Na początek raczej myślałem o czymś takim :P http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6217503347
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

19 maja 2017, 9:33

Gdzie kupujecie filtry Pipercross? Szukam do NCka 2.0 ale w sumie to tylko na ebayu znalazłem.
W intercarsie mają do 1.8 - czy one są takie same?
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

19 maja 2017, 17:32

Auto Distribution np.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2017, 16:31

Można śmiało oddać koło pasowe do proszku czy się pasek zacznie ślizgać?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

20 maja 2017, 18:24

henorek pisze:Można śmiało oddać koło pasowe do proszku czy się pasek zacznie ślizgać?


Koło na wale jest wulkanizowane. Wygrzewanie może się nie spodobać gumie.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

23 maja 2017, 9:55

meewosh pisze:
meewosh pisze:Mój chyba twardy nie był więc inny przypadek moglem se wciskac do oporu i ledwo zwalnial.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka

Wracajac do tematu podjechalem na OSKP i wg diagnosty tyl zasadniczy slabo hamuje, nie byl w stanie z rolek wyskoczyc. Reczny ok wiec zaciski ok. Problem bylby z pompa Abs/zapowietrzony?

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka



Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 maja 2017, 11:22

Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
ODPOWIEDZ