Wie ktoś może jak (czym?) regulować poziom wysokości świateł w NBfl pod maską? Mam lekko nierówne światła mijania względem siebie i chciałbym je wyrównać, a nie wiem jak to zrobić. Instrukcja niestety mi nie pomogła

pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
przemeks pisze:Panowie jest sprawa techniczna dotycząca hamulców. Opiszę tutaj może obędzie się bez osobnego wątku.
Pacjent to NB 1.8:
- tarcze EBC turbo groove wraz z klockami green stuff*
- stalowy oplot z przodu*
- płyn wymieniany rok temu na Motula DOT5.1*
*to wszystko podaję z lekką dozą ostrożności bo nie ja kupowałem i nie ja wymieniałem te części tylko poprzednik
Objawy:
Po ostrej jeździe na zamkniętej drodze i kilkunastu mocnych dohamowaniach następuje problem TWARDEGO HAMULCA i kompletnego BRAKU SIŁY HAMOWANIA. Można na nim stanąć z całych sił, a auto ledwo zwalnia.
Klocki i tarcze po takim krótkim pałowaniu są gorące mocno z przodu, ale nie dymią, może lekko śmierdzi spalonym hamulcem. Objawy są bardzo poważne, bo tych dohamowań nie ma więcej niż 10... jazda po torze nawet na jedno kółko chyba wykluczona ;/
Jestem zmartwiony tym jeszcze bardziej ponieważ miałem okazję porównać pracę seryjnego układu hamulcowego w NB 1.6 kolegi, na tym samym odcinku drogi, na tych samych dohamowaniach i nie stwierdziliśmy jakiegokolwiek problemu. Kolegi NB ma seryjne tarcze i klocki.
Dodam, że w normalnej jeździe to hamulec działa bardzo fajnie, ABS załącza się odpowiednio do siły hamowania, a pedał pracuje w pełnym zakresie i nie mam problemu z jednorazowym ostrym zatrzymaniem auta.
Od jakich czynności powinienem zacząć poszukiwanie rozwiązania?
meewosh pisze:To samo miałem wczoraj na paru mocniejszych zahamowaniach na rozpoczęciu sezonu. A wszystko praktycznie nowe. Wymienie jeszcze raz plyn (po roku), tym razem z odpowietrzeniem absu moze cos to da. Bo jak ostygly to wraca do normy. Klocek TRW.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
przemeks pisze:Dodam jeszcze, że zanim zacząłem ostrzej hamować to auto baaardzo gładko toczyło się na luzie - mogłem je jedną ręką pchać z miejsca na miejsce. Teraz po ostatnim upalaniu i tym problemie mam jakby bardziej przylegające klocki do tarczy. Tak jakby nie wracał tłoczek i było zbyt duże tarcie.
meewosh pisze:Mój chyba twardy nie był więc inny przypadek moglem se wciskac do oporu i ledwo zwalnial.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
meewosh pisze:meewosh pisze:Mój chyba twardy nie był więc inny przypadek moglem se wciskac do oporu i ledwo zwalnial.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
Wracajac do tematu podjechalem na OSKP i wg diagnosty tyl zasadniczy slabo hamuje, nie byl w stanie z rolek wyskoczyc. Reczny ok wiec zaciski ok. Problem bylby z pompa Abs/zapowietrzony?
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
.Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania