Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
urabura pisze:Ostatnio nadziałem się na podróbę valvo 5w50 full syntetic. Przestrzegam !!
Kurcze, ja kupuję w Glaonie albo najleszpeoleje, kiedyś pamiętam dało się sprawdzić czy jakiś tam ceryfikat mają sklepy, ale ręki nie dam sobie urwać czy też nie kombinowane.
Ostatnio kupiłem Valvo a aparstie przy okazji innych części do bmw - poza uszkodzeniem jednej z baniek (mechanicznie dziurka była) chyba ok.
Trzeba uważać niestety, ale wydaje się że IC jest najpewniejszym źródłem - tylko bez porządnych zniżek - masakrycznie drogo.
Pdobnie z Liqui Moly - sklep firmowy online dużo droższy niż "inne", ale chyba najpewniejszy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Lsith pisze:Cześć.
Poprzedni właściciel jeździł na Shell Racing 10w60. U mnie tylko jazda rekreacyjna.. Czy jest sens wlać taki olej czy 10w40 ( NA 1.6 )
jak nie upalasz auta to wlej taki jak zaleca instrukcja albo 5w40
Kup bańkę 4l - jeszcze troszke zostanie (przy full stanie)
Co do oleju to jest temat rzeka. Na pewno kup dobry syntetyk nie hydrokrak czyli xado millers gulf specol dobry motul nie castrol nie mobil nie elf nie valvo ze wzgledu na podrobki.
Lepkość na pewno 5wX nie 10wX ze względu na zmienna faze rozrzadu.
Co do oleju to jest temat rzeka. Na pewno kup dobry syntetyk nie hydrokrak czyli xado millers gulf specol dobry motul nie castrol nie mobil nie elf nie valvo ze wzgledu na podrobki.
Lepkość na pewno 5wX nie 10wX ze względu na zmienna faze rozrzadu.
brożyn miał racje.
urabura pisze:Kup bańkę 4l - jeszcze troszke zostanie (przy full stanie)
Co do oleju to jest temat rzeka. Na pewno kup dobry syntetyk nie hydrokrak czyli xado millers gulf specol dobry motul nie castrol nie mobil nie elf nie valvo ze wzgledu na podrobki.
Lepkość na pewno 5wX nie 10wX ze względu na zmienna faze rozrzadu.
Toś mu doradził. Rozumiem, że wszystkie xado millers gulf specol dobry motul to syntetyki?
urabura pisze:nie valvo ze wzgledu na podrobki
Wystarczy kupić z pewnego źródła aczkolwiek nad Valvo bym się specjalnie nie spuszczał.
urabura pisze:Lepkość na pewno 5wX nie 10wX ze względu na zmienna faze rozrzadu.
Czyli rozumiem, że na tor do katowania polecasz mu 5W20 natomiast 10W50/10W60 już nie?
Sophisty pisze:Toś mu doradził. Rozumiem, że wszystkieurabura pisze: xado millers gulf specol dobry motul to syntetyki?
Nie.
Sophisty pisze:urabura pisze:nie valvo ze wzgledu na podrobki
Wystarczy kupić z pewnego źródła aczkolwiek nad Valvo bym się specjalnie nie spuszczał.
...Zgadzam się.
Sophisty pisze:urabura pisze:Lepkość na pewno 5wX nie 10wX ze względu na zmienna faze rozrzadu.
Czyli rozumiem, że na tor do katowania polecasz mu 5W20 natomiast 10W50/10W60 już nie?
Nie polecam 5w20. Z mojej logiki wynika że nie polecałbym 10w60 jeśli auto nie będzie użytkowane tylko na torze.
Choć do swojego silnika przedliftowego wlałem Millersa CFS10w60, ale silnik BP z lat 90 jest jak cep I ma kanały olejowe ogromne. W sumie nie wiem czy zmienił się wał/blok (bo głowica na pewno) w NBFL. Ale drobne kanały w zmiennej fazie na mój rozum determinują do tego silnika 5w większości przypadków.
Z tego co widziałem rozsądnie się wypowiadasz o olejach to może dorzuć coś tu, sam wlałem teraz do NBFLA 1.8 5w30 na przepłukanie I nie wiem do końca co wlać docelowo.
Mam w głowie 5wX
Stąd ten X.
brożyn miał racje.
urabura pisze:Z tego co widziałem rozsądnie się wypowiadasz o olejach to może dorzuć coś tu, sam wlałem teraz do NBFLA 1.8 5w30 na przepłukanie I nie wiem do końca co wlać docelowo.
.
Jak zwykle - to zależy. Od budżetu, od zastosowania, od tego czy silnik pełna seria, od pory roku w jaką jeździsz. Generalizując jeśli masz serię i nie upalasz lej "dobre" 5W40. Jak nie żal Ci złotówek ja cenię sobie oleje (kolejność nieprzypadkowa) Amsoil, Eneos, Millers CFS tylko, że ja na oliwie oszczędzać nie zamierzam bo przy turbo to podstawa. Można jednak taniej i też dobrze tym bardziej przy wolnossaku. A z tym 10W60 bym tak nie dramatyzował. NBFL-e 1.8 z powodzeniem na nim jeżdżą i nic złego się nie dzieje.
Ok to zaleje 5w40, jako, ze wczesniej testowalem w turbodoladowanym silniku dwa oleje Motula 300v i Gulfa Racing i ten drugi okazal sie lepszy (temp. oleju byla nizsza niz przy 300v i mniej silnik wchlanial olej) przekonalem sie do tej marki i chcialbym przy niej zostac, chociaz wiem, ze to, ze wypuscili jeden dobry olej nie oznacza, ze wszystkie inne sa ok.
Ktos testowal w NBFL GULF FORMULA G 5W40?
Ktos testowal w NBFL GULF FORMULA G 5W40?
Czytam i czytam i chyba a zdecyduje się na valvoline vr1 racing 5w50 albo na gulf formula g 5w40. Który lepszy nb 1.8 gdzie od czasu do czasu będzie jeżdżone trochę agresywniej? Czy jakiś zupełnie inny?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kicu13 pisze:Pomoże ktoś?
jeżeli auto nie jeździ po torze tylko po prostu lubisz "depną" od czasu do czasu to 5w50 będzie zbyt gęsty. Zalej 5w40 pełen syntetyk (ja leje fusch titan race pro)
mutra pisze:kicu13 pisze:Pomoże ktoś?
jeżeli auto nie jeździ po torze tylko po prostu lubisz "depną" od czasu do czasu to 5w50 będzie zbyt gęsty. Zalej 5w40 pełen syntetyk (ja leje fusch titan race pro)
Jeśli rzeczywiście tylko od czasu do czasu trochę przyciśniesz, to dobry 5w40 wystarczy, ale jeśli zawsze jeździsz dynamicznie, często strzałka obrotomierza odwiedza u Ciebie czerwone pole, jeździsz dłuższe trasy autostradą z wyższymi prędkościami to 5w50 będzie lepszym wyborem i własnie dlatego ja taki zalewam. Co do marki to musisz sam zdecydować, ja zawsze byłem wyczulony na podróbki więc nigdy nie lałem Mobila i Castrola tylko Valvoline'a, teraz zrezygnowałem nawet z tego bo zrobił się tak populary i coraz częściej słychać że go podrabiają. Ale jest wiele innych marek produkujących dobre oleje. Zwróć też uwagę na klasę jakości - po co kupować olej z niższą klasą (np SJ) jak można w tej samej cenie dostać SM, lub SN.
Mazda zaleca chyba 5w30 i taki olej powinien znieść dynamiczną jazdę. 5w40 tym bardziej, a 5w50 do normalnej nawet szybkiej jazdy wydaje się przesadą. To jest prosty, niewysilony silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Dzięki wielkie za pomoc. No to raczej będę celować w ten 5w40, a co do firmy to będę się jeszcze zastanawiać.
A tak z ciekawości bo w sumie mnie to zastanawia, dlaczego syntetyka do dość starego juz silnika?
A tak z ciekawości bo w sumie mnie to zastanawia, dlaczego syntetyka do dość starego juz silnika?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kicu13 pisze:Dzięki wielkie za pomoc. No to raczej będę celować w ten 5w40, a co do firmy to będę się jeszcze zastanawiać.
A tak z ciekawości bo w sumie mnie to zastanawia, dlaczego syntetyka do dość starego juz silnika?
a dlaczego nie. Olej z syntetyczną bazą ma zazwyczaj lepsze parametry, jest bardziej stabilny i wolniej się starzeje.
mutra pisze:kicu13 pisze:Dzięki wielkie za pomoc. No to raczej będę celować w ten 5w40, a co do firmy to będę się jeszcze zastanawiać.
A tak z ciekawości bo w sumie mnie to zastanawia, dlaczego syntetyka do dość starego juz silnika?
a dlaczego nie. Olej z syntetyczną bazą ma zazwyczaj lepsze parametry, jest bardziej stabilny i wolniej się starzeje.
No tak tylko wolałem się upewnić dlaczego wszyscy mówią żeby liść syntetyczny. Myślałem, że może jakieś nowości usłyszę dlaczego taki olej a nie inny.

- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Przeczytałem posty z ostatnich kilku lat i mam większy mętlik niż na początku. Generalnie: chcę wymienić olej w świeżo zakupionej NCFL. Jeżdżę "normalnie", więc 5W30 jak książka przykazuje, tylko jakiego producenta i jaki model? Coś w miarę dostępnego w dużych sklepach, chcę kupić w IC albo 4cars.pl - najłatwiej o Motula, tylko jakiego - X-clean C3, X-clean+? Valvoline, Castrol, Mobil?
A tak w ramach dyskusji, temat który mnie nurtuje: ogólnie do tego silnika Mazda zaleca klasę ACEA A3 lub A5, ale większość dzisiejszych topowych olejów ma klasy C (czyli bardziej dbają o katalizator), z reguły C3. Czy taka ekologia nie odbywa się kosztem silnika - bardziej dbamy o trwałość katalizatorów niż mechaniki? Czy dla żywotności jednostki napędowej nie byłyby zdrowsze oleje "z mniejszą ilością literek w nazwie"?
I drugi temat: dla NCFL 2.0 wyszukiwarki na stronach producentów olejów rozgraniczają silniki na rok produkcji 2005-2011 i 2011-2015 - z czego to wynika? NCFL weszło w 2009 i wtedy były zmiany konstrukcyjne w silniku, ale zakładając że nie wymagały innego oleju to co zaszło w 2011? Może jakiś inny katalizator, normy EURO?
A tak w ramach dyskusji, temat który mnie nurtuje: ogólnie do tego silnika Mazda zaleca klasę ACEA A3 lub A5, ale większość dzisiejszych topowych olejów ma klasy C (czyli bardziej dbają o katalizator), z reguły C3. Czy taka ekologia nie odbywa się kosztem silnika - bardziej dbamy o trwałość katalizatorów niż mechaniki? Czy dla żywotności jednostki napędowej nie byłyby zdrowsze oleje "z mniejszą ilością literek w nazwie"?
I drugi temat: dla NCFL 2.0 wyszukiwarki na stronach producentów olejów rozgraniczają silniki na rok produkcji 2005-2011 i 2011-2015 - z czego to wynika? NCFL weszło w 2009 i wtedy były zmiany konstrukcyjne w silniku, ale zakładając że nie wymagały innego oleju to co zaszło w 2011? Może jakiś inny katalizator, normy EURO?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
GTwice pisze:Przeczytałem posty z ostatnich kilku lat i mam większy mętlik niż na początku. Generalnie: chcę wymienić olej w świeżo zakupionej NCFL. Jeżdżę "normalnie", więc 5W30 jak książka przykazuje, tylko jakiego producenta i jaki model? Coś w miarę dostępnego w dużych sklepach, chcę kupić w IC albo 4cars.pl - najłatwiej o Motula, tylko jakiego - X-clean C3, X-clean+? Valvoline, Castrol, Mobil?
Akurat dzisiaj kupowałem. Chciałem wziąć Motula 5w30 x-cess ale akurat nie mieli na stanie. Wziąłem Valvoline. W Lucarcie zarzekali się, że będzie git. Spełnia normy Mazdowskie. Czas pokaże

Expressparts.pl tam mają olej motula praktycznie od ręki. Na fb również mają profil. Najlepiej zadzwonić lub napisać powołując się na forum Mx5.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Dla potomnych: pół dnia wczoraj spędziłem czytając o olejach i wygląda na to że w NC drogi są dwie: "zwykły" (czyli hydrocrack) olej syntetyczny 5W30 z normą A3 lub A5, np:
- Mazda Dexelia Ultra 5W30
- ELF SXR 900 5W30 (to samo co mazda tylko z inną naklejką i tańsze)
- Valvoline SynPower/SynPower FE 5W30
...albo coś lepszego z bazą PAO (czyli "prawdziwy syntetyczny"), na forum Mazdy 6 polecają szczególnie Penrite HPR 5w40 lub Amsoil Signature Series 5w30. Ja się chyba skuszę na Penrite'a.
- Mazda Dexelia Ultra 5W30
- ELF SXR 900 5W30 (to samo co mazda tylko z inną naklejką i tańsze)
- Valvoline SynPower/SynPower FE 5W30
...albo coś lepszego z bazą PAO (czyli "prawdziwy syntetyczny"), na forum Mazdy 6 polecają szczególnie Penrite HPR 5w40 lub Amsoil Signature Series 5w30. Ja się chyba skuszę na Penrite'a.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
GTwice pisze:Dla potomnych: pół dnia wczoraj spędziłem czytając o olejach i wygląda na to że w NC drogi są dwie: "zwykły" (czyli hydrocrack) olej syntetyczny 5W30 z normą A3 lub A5, np:
- Mazda Dexelia Ultra 5W30
- ELF SXR 900 5W30 (to samo co mazda tylko z inną naklejką i tańsze)
- Valvoline SynPower/SynPower FE 5W30
...albo coś lepszego z bazą PAO (czyli "prawdziwy syntetyczny"), na forum Mazdy 6 polecają szczególnie Penrite HPR 5w40 lub Amsoil Signature Series 5w30. Ja się chyba skuszę na Penrite'a.
Właśnie SynPower wjeżdża u mnie. Podzielę się wrażeniami. Teraz jeżdżę na oryginalnym mazdowskim.
GTwice pisze:Przeczytałem posty z ostatnich kilku lat i mam większy mętlik niż na początku. Generalnie: chcę wymienić olej w świeżo zakupionej NCFL. Jeżdżę "normalnie", więc 5W30 jak książka przykazuje, tylko jakiego producenta i jaki model? Coś w miarę dostępnego w dużych sklepach, chcę kupić w IC albo 4cars.pl - najłatwiej o Motula, tylko jakiego - X-clean C3, X-clean+? Valvoline, Castrol, Mobil?
A tak w ramach dyskusji, temat który mnie nurtuje: ogólnie do tego silnika Mazda zaleca klasę ACEA A3 lub A5, ale większość dzisiejszych topowych olejów ma klasy C (czyli bardziej dbają o katalizator), z reguły C3. Czy taka ekologia nie odbywa się kosztem silnika - bardziej dbamy o trwałość katalizatorów niż mechaniki? Czy dla żywotności jednostki napędowej nie byłyby zdrowsze oleje "z mniejszą ilością literek w nazwie"?
I drugi temat: dla NCFL 2.0 wyszukiwarki na stronach producentów olejów rozgraniczają silniki na rok produkcji 2005-2011 i 2011-2015 - z czego to wynika? NCFL weszło w 2009 i wtedy były zmiany konstrukcyjne w silniku, ale zakładając że nie wymagały innego oleju to co zaszło w 2011? Może jakiś inny katalizator, normy EURO?
Właśnie inne normy spalin...mniej/więcej w 2011,niektórzy zaokrąglają to w ten sposób,że Euro 5 weszło w NCfl 2.

Jak chcesz dobry japoński olej,to kup sobie Mitasu ewentualnie Eneos,ale OEM jest OK (Total)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Sam używam Penrite w obu autach i złego słowa powiedzieć nie mogę. Jestem zadowolony 
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Lałem ostatnio olej Mazdy 10W40 i od ostatniej wymiany nie ubyło go w zasadzie ani grama, a do pracy silnika zastrzeżeń najmniejszych nie mam. Kupiłbym nowy, identyczny, gdyby nie to, że mam 4 litry nieotwieranego Eneosa Premium 10W40 z początku roku i trochę szkoda mi kasy na kolejny... Wymieniać na tego Eneosa czy postawić na sprawdzony wcześniej olej?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7