[NBFL] Jakie zwieszenie na miasto? (kompletne)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 10:26

Nie Dach, tylko zawias zobaczyć z bliska :)

Miałem ten sam dach od Pietrygi ale zostal pocięty (jest temat tym) i teraz będzie od Wiatrołapów.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 lut 2017, 11:42

ubek pisze:Nie da sie taniej kupic nowych, mozesz sie rozejrzec za uzywanymi.

zestaw używek około 35-40 GBP na ebayu
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

01 lut 2017, 12:12

henorek pisze:
Psychotulanek pisze:
henorek pisze:I myślisz, że 25mm się sprawdzi na mieście? Czy lepiej kupić OEMowe springi?


Baby we wsi gadajo, że nie powinno się łączyć Bilków i Agx-ów z OEM sprężynami :-P. Jak się powiedziało A (jak amortyzator), to trzeba powiedzieć też B (jak bach, np. Eibach :lol:).

T.


Eh żebym tylko miał pewność, że wjadę tym na krawężnik i przez próg zwalniający :D


Może spróbuj dorwać kogoś z NBFL w wersji Sportive? Pomógł by ci obczaić komplet Bile + sprężyny ze Sportive, przy którym nie powinno być obniżenia, a właściwości jezdne chyba jednak dość mocno poprawiają się wobec serii (czy się mylę?).

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 12:15

Kupiłem już B6 i Eibachy Pro Kity :D Może nie będzie tak źle! Na wiosnę wjadą fele 16stki i myślę, że nie będzie problemów żadnych, a do tego czasu będę na 7 do pracy chodził żeby na płaskim parkować :D
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 12:48

Nówki?:)

Jak tak to gdzie i za ile?:)
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 12:50

Amory z forum, używane za 1k. Sprężyny nówki za 715zł na alledrogo :)
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

01 lut 2017, 13:16

Zawsze tysiak zostaje w kieszeni na głupoty :) B12 na allegro to koszt ok 2800zł
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 13:37

Tja, już wybrałem felgi :D Miał być rozrząd i płyny a już mam komplet hamulców i zawiesznia kupiony :/
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 14:22

Ja chyba jednak rzucę się na Nowe B6. ale mam jeszcze miesiać do na mysłu. Może pojawi się ciekawa oferta :)
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

01 lut 2017, 18:04

Ja dlatego zdecydowałem się na Koni SRT.T plus Vogtlandy -35 mm. Nowy komplet wyszedł ok 2 tys.

Z drugiej strony jak do jazdy codziennej po mieście moim zdaniem jest za twardo. Co prawda nigdzie nie przycieram, ale przez progi przejeżdżam bardzo ostrożnie. Do tego na dziurawych drogach, torowiskach wkurzam innych kierowców bo jadę tempem ślimaka.

Same Koni SRT.T podobno są bardzo podobne do B6, ale vogtalny są twardsze od Eibacha.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2017, 19:04

Mogę się zamienić za eibachy;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 lut 2017, 5:50

Co wy gadacie :) NA jest moim daily. Mam poli z olkusza. Gwint skręcony nawet na zimę. Zapitala się aż miło. Założyłem FRy jak przytrę (co sie rzadko zdarza) to lecę dalej spokojny bo to tylko FR którego wymienię jak się zuzyje. :)
Latem byłem tym samochodem na bednarach na odtj. Cały dzień można powiedzieć że spedzilem w samochodzie i nie czułem zmęczenia czy dyskomfortu.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2017, 7:00

Mi set Koni i Vogtalndy pasuje, ale dlatego, że mazda to nie moje jedyne auto. A dodam jeszcze, że mam komplet rozpórek w aucie co też na pewno usztywnia całość. Do jazdy dla funu jest super.

Ale jakbym miał codziennie jeździć mazdą po dziurwaych drogach to bym wolał coś bardziej komfortowego. Jak muszę gdzieś szybciej dojechać w obrębie miasta to mazda nie ma szans z fabią 1.6 tdi (ale kombi! no i służbowe) :P
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

06 lut 2017, 8:22

U mnie się takie rzeczy poczyniły :)
Obrazek
Odmalowane b6 + Eibach prokit. Teraz kompletuję śruby mocujące na wszelki wypadek. I czekam na śruby do regulacji zbieżności. Pytanie - pod ten zestaw podejdzie ustawienie geometrii z Flyin' Miata?
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2017, 8:48

Sam odmalowywałeś czy zleciłeś komuś? Ile dałeś za renowacje?
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

06 lut 2017, 9:17

Sam - tymi ręcyma. ;)
Najpierw zdarłem rdzę szczotką drucianą do wiertarki, potem papierem ściernym. Odtłuściłem i pomalowałem 3 warstwy sprayem RAL1018 - taki ma kolor Bilstein. Różnił się znacząco od starej farby na amortyzatorach, więc albo Bilstein zmienił w międzyczasie kolor malowania, albo farba pociemniała.
Koszt całości to ok. 20zł za spray + szczotka.

//EDIT: Ale wstyd - dobrze, że wrzuciłem to zdjęcie teraz, bo bym nie widział - 3 amortyzator ma źle top mounta zamontowanego. Aż to musze w garażu sprawdzić... Nie wiem jak ja to zrobiłem :oops:
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2017, 9:37

A lakier jakiś specjalny czy zwykły szprej samochodowy za 5zł?
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

06 lut 2017, 9:41

Zwykły, tylko, że kosztował 15 bo w drogim sklepie :P
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2017, 9:47

No tak, nie ma co oszczędzać :D
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

07 lut 2017, 17:59

Ja podpowiem, że Hammerite prosto na rdzę w kolorze żółtym jest w idealnym kolorze jak oryginalny bilstein ;)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

07 lut 2017, 18:29

Nie do końca jest podobny do żółtego ale z tych nowych bilek a te starsze zakładane w fabryce jeszcze mają ciemniejszy odcień.
White NA BP'95
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

09 lut 2017, 12:24

Udało mi się zakupić w rozsądnej cenie te śruby do regulacji. Teraz pytanie, czy jeśli przy próbie regulacji mechanik zerwie mi taką śrubę, to będzie trzeba wymienić też tuleję, czy po prostu wyciągnie zerwaną śrubę i włoży nową? Pytam, bo chciałbym zaopatrzyć się profilaktycznie we wszystko co może wymagać wymiany, żeby załatwić wymianę w 1 dzień, a nie zostawiać tam samochód na 2 tygodnie...
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2017, 13:03

Jak śruba pęknie to nikłe szanse, że uratujesz tuleje, tak mi Kokon mówił, dlatego kupiłem komplet poli :D
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 9:41

Pytanie:

Jaki mniej więcej powinien być koszt wymiany kompletu amortyzatorów? (Warszawa)
bo dotsałem właśnie wycenę 500zł razem ze wstepną geometrią i wydaje mi się, że to jakoś dużo?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 11:13

200zł?

Generalnie sam zrobisz
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 11:55

czester_, 200zł za wymianę amorów, walkę z zardzewiałymi śrubami amorów, zardzewiałymi śrubami regulacji geometrii i ustawienie geometrii? IMO 500zł to uczciwa cena.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 11:59

rrutek pisze:czester_, 200zł za wymianę amorów, walkę z zardzewiałymi śrubami amorów, zardzewiałymi śrubami regulacji geometrii i ustawienie geometrii? IMO 500zł to uczciwa cena.


Nie za bardzo mam warunki na zrobienie samemu ;)

Nie jestem jakiś przerażony, to tak informacyjnie pytam czy negocjować :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 12:40

rrutek pisze:czester_, 200zł za wymianę amorów, walkę z zardzewiałymi śrubami amorów, zardzewiałymi śrubami regulacji geometrii i ustawienie geometrii? IMO 500zł to uczciwa cena.


Ja za tyle robiłem i więcej bym nie dał. Ot tyle. Chcesz przepłacać, Twoja sprawa... jeśli cena podskoczyła to na pewno nie o 300zł.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 12:41

aaa i nie wierzę w "wstępną regulację geometrii". Co to niby jest? I od kiedy po wymianie amortyzatorów geometria się tak rozjeżdża, że trzeba ją wstępnie " na sznurkach" ustawiać?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2017, 17:53

W Poz. wymiana amortyzatorów 250-300, geometra 100-150 Średnio za wszystko 400.
ODPOWIEDZ