Ciśnienie oleju na zegarach MAX
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Niedawno kupiłem NB 1,8 1999r 10TH anniversary. Wszystko ładnie pięknie ale spotykając się ze znajomym który ma NB FL 1.8 zauważyłem że u mnie wskaźnik ciśnienia oleju jest na maxa a u niego w połowie. Jak to jest u was? Bo nie wiem czy ja mam coś nie tak z ciśnieniem czy u znajomego jest jakiś problem.
Pozdrawiam
Niedawno kupiłem NB 1,8 1999r 10TH anniversary. Wszystko ładnie pięknie ale spotykając się ze znajomym który ma NB FL 1.8 zauważyłem że u mnie wskaźnik ciśnienia oleju jest na maxa a u niego w połowie. Jak to jest u was? Bo nie wiem czy ja mam coś nie tak z ciśnieniem czy u znajomego jest jakiś problem.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 236
- Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
- Model: Inny
- Wersja: Bez miatowy :(
- Lokalizacja: SZY
Ja w NA mam 1.8 kg/cm2 przy obrotach jałowych, ale kolega w NB ma cały czas w połowie niezależnie od obrotów, ale gdzieś na forum czytałem, że w NB czujnik to tylko ozdoba (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
-
- Donator
- Posty: 236
- Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
- Model: Inny
- Wersja: Bez miatowy :(
- Lokalizacja: SZY
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Luki123 pisze:Niestety w podanym wątku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Problem jest w tym że na wskaźniku nie ma podziałki jest min i max. U mnie jest cały czas na maxa.
najprawdopodobniej wskaznik sie uszkodzil. Trzeba go wyjac z zegarow, moze da sie naprawic. A jesli nie, podmianka na sprawny.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Czujnik do 1994 działa w pełnym zakresie, od 1994 jest de facto kontrolką. Albo jest na 0, albo mniej więcej w 2/3 zakresu. Jeśli strzałka Ci się zablokowała w jednej pozycji, to masz wskaźnik do naprawy/wymiany. Jeśli przy włączonym silniku jest 0, po uruchomieniu ten "max", to właściwie wszystko jest ok. Jeśli wskaźnik wykręcisz, to da się go poprawić, żeby zatrzymał się w innym punkcie. Ale nadal będzie pokazywał tylko 0 lub tą pozycję 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
podłączę się lekko pod temat, nie wiecie czy da się jakoś uruchomić ten wskaźnik w NB (choć licznik mam akurat z NBFL z białymi tarczami) żeby działał jak w w NA w pełnym zakresie, ale bez wymiany wskaźnika (żeby został z białą tarczą żeby pasował do reszty zegarów w liczniku)? Coś gdzieś czytałem o wymianie jakiegoś czujnika czy coś, ale nigdzie nie znalazłem konkretnego info, trafiłem jedynie na jakiś poradnik ale po angielsku, i w sumie większej części nie zrozumiałem o co chodzi 

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Da się. Masz instrukcje np. tu:
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... real+gauge
https://www.miata.net/garage/opg2.html
http://quadesl.com/miata_oil.html
Szczególnie polecam 3 link. W dużym uproszczeniu musisz wymienić czujnik ciśnienia, opcjonalnie zmodyfikować też wskaźnik. Bez modyfikacji wskaźnika będzie działać, ale nie tak dynamicznie jak w NA
Czujnik potrzebujesz taki jak ten: http://www.ebay.com/itm/171235774056 - przed zakupem sprawdź parametry, czy są zgodne z tym co w artykułach
Takie czujniki produkuje też VDO i kilku innych renomowanych producentów, ale ciut drożej. Link to opcja budget 
Te czujniki (wszystkie, niezależnie od producenta) mają ponadto inny gwint niż nasze miatowe. Potrzebujesz więc jeszcze przejściówkę 1/8BSP to 1/8NPT: http://www.ebay.com/itm/121411882514
Wymiana sprowadza się do wykręcenia obecnego czujnika (jest obok filtra oleju, dostęp najlepszy po odkręceniu koła po stronie pasażera) i wkręcenia w jego miejsce nowego.
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... real+gauge
https://www.miata.net/garage/opg2.html
http://quadesl.com/miata_oil.html
Szczególnie polecam 3 link. W dużym uproszczeniu musisz wymienić czujnik ciśnienia, opcjonalnie zmodyfikować też wskaźnik. Bez modyfikacji wskaźnika będzie działać, ale nie tak dynamicznie jak w NA

Czujnik potrzebujesz taki jak ten: http://www.ebay.com/itm/171235774056 - przed zakupem sprawdź parametry, czy są zgodne z tym co w artykułach


Te czujniki (wszystkie, niezależnie od producenta) mają ponadto inny gwint niż nasze miatowe. Potrzebujesz więc jeszcze przejściówkę 1/8BSP to 1/8NPT: http://www.ebay.com/itm/121411882514
Wymiana sprowadza się do wykręcenia obecnego czujnika (jest obok filtra oleju, dostęp najlepszy po odkręceniu koła po stronie pasażera) i wkręcenia w jego miejsce nowego.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Parametry się zgadzają, czyli wychodzi na to, że wydając ~90zł mogę uruchomić ten wskaźnik (czyt. sprawić żeby działał a nie pokazywał, że jest ciśnienie)?
Super sprawa. Bez modyfikacji zegara rozumiem że będzie poprostu wolniej przesuwać się wskazówka, ale nadal będzie się ruszała, a nie statycznie jak jest seryjnie?

- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
W teorii będzie tak: wskaźnik będzie działał pokazując ciśnienie w pełnym zakresie. Reakcja wskazówki będzie taka jak obecnie po uruchomieniu silnika (czyli taka mało dynamiczna). Ponadto, wskaźnik nie jest linearny. Powinien działać mniej więcej tak: po odpaleniu na zimny silniku - między L a pierwszą podziałką. Ciepły silnik i obroty około 3000 - środek. Żeby osiągnąć lepszą reakcje wskazówki, albo ją wycentrować, trzeba już przerabiać wskaźnik.
W praktyce, mam w garażu identyczny zestaw czekający na montaż. Ale mam nieogrzewany garaż, więc musi być trochę cieplej, żeby zweryfikować teorię
W praktyce, mam w garażu identyczny zestaw czekający na montaż. Ale mam nieogrzewany garaż, więc musi być trochę cieplej, żeby zweryfikować teorię

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Kolega Tomai robił taki zabieg i ja planuję go zrobić na wiosnę. Potrzebujemy wskaźnika z NA przedliftowego (tam tylko działał) i czujnika ciśnienia oleju z NA przedliftowego. Generalnie, to będzie trzeba przełożyć wskaźnik z NA (lub jakoś wpasować napęd ze wskazówką we wskaźniki z NB) i wymienić czujnik orginalny na ten z NA powinno działać jak trzeba.
The answer is always Miata.
Podepnę się tutaj, bo również od momentu zakupu chodzi mi ten mod po głowie, z tego co pisze revlimiter, sama wymiana czujnika nic nie da, bo ponoć wskaźniki są inaczej spolaryzowane czy coś... tutaj cały artykuł:
http://revlimiter.net/blog/2014/03/miata-oil-gauge-real-vs-fake
http://revlimiter.net/blog/2014/03/miata-oil-gauge-real-vs-fake
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
W NB czujnik od NA jest niekompatybilny ze wskaźnikiem. I dlatego zamiast szukać wskaźnika od NA, kupujemy aftermarketowy czujnik ciśnienia o parametrach jak podałem wcześniej, czyli:
0-80 PSI, 10-180 ohm
Optymalnie powinien mieć gwint 1/8"-28 BSPT - taki mamy w naszych Miatach. Ale wg. mojej wiedzy jest to nie do dostania. Większość wskaźników (np. VDO) ma gwint 1/8"-27 NPT, więc potrzeba jeszcze wskazówkę. I taki wskaźnik działa bez żadnych modyfikacji więcej. Oczywiście można zmodyfikować też sam wskaźnik, tak by wskazówka reagowała bez opóźnienia oraz wycentrować ją. Wskaźnik w nb/nbfl jest nieliniowy, więc bez modyfikacji będzie pracować przez większość czasu między 0 a połową zakresu bez modyfikacji.
Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje
0-80 PSI, 10-180 ohm
Optymalnie powinien mieć gwint 1/8"-28 BSPT - taki mamy w naszych Miatach. Ale wg. mojej wiedzy jest to nie do dostania. Większość wskaźników (np. VDO) ma gwint 1/8"-27 NPT, więc potrzeba jeszcze wskazówkę. I taki wskaźnik działa bez żadnych modyfikacji więcej. Oczywiście można zmodyfikować też sam wskaźnik, tak by wskazówka reagowała bez opóźnienia oraz wycentrować ją. Wskaźnik w nb/nbfl jest nieliniowy, więc bez modyfikacji będzie pracować przez większość czasu między 0 a połową zakresu bez modyfikacji.
Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Sigma pisze:Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje

Czyli w NA chcąc nie chcąc musimy wymienić i wskaźnik i czujnik na przedlift? Żadnej innej drogi nie ma? Czy jest jakiś patent, do którego się nie dokopałem w czeluściach internetów?
Czujnik musisz mieć bankowo i teraz albo kupujesz zegary z przedlifta i przekładasz wskaźnik albo modzisz swój wskaznik aby działał pod nowy "czujnik". Proste 

Ostatnio zmieniony 21 sty 2017, 10:15 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
White NA BP'95
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Nie no, jest w NA jeszcze trzecia opcja: kupuje czujnik z przedlifta, wymieniam i działa - bo jestem tym szczęściarzem, co ma fałszywy czujnik, ale dobry wskaźnik 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
W razie gdyby ktoś szukał - podmiana czujnika w NBFL zakończona sukcesem!
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry

