[połączony] Jakie ciśnienie oleju ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Obejrzałem sobie dziś kilka egzemplarzy NA i chciałbym zadać fachowcom pytanie - jakie powinno być ciśnienie oleju na nagrzanym silniku? Jeden z egzemplarzy które widziałem po 10 minutach pracy na biegu jałowym wskazywał ciśnienie rzędu 4kg/cm2 (?), drugi ledwie 2.5.
Proszę o potwierdzenie - ten drugi już dogorywał?
PS. Miernik grubości lakieru to fajna sprawa. Dzięki temu jeden sprzedający dowiedział się jak bardzo pomalowany samochód usiłuje sprzedać. Na błotniku było 650 mikronów. Dla informacji - grubość oryginalnej warstwy lakieru wynosi ok. 130 mikronów, w komorze silnika - ok. 65.
Proszę o potwierdzenie - ten drugi już dogorywał?
PS. Miernik grubości lakieru to fajna sprawa. Dzięki temu jeden sprzedający dowiedział się jak bardzo pomalowany samochód usiłuje sprzedać. Na błotniku było 650 mikronów. Dla informacji - grubość oryginalnej warstwy lakieru wynosi ok. 130 mikronów, w komorze silnika - ok. 65.
marthen pisze:Obejrzałem sobie dziś kilka egzemplarzy NA i chciałbym zadać fachowcom pytanie - jakie powinno być ciśnienie oleju na nagrzanym silniku? Jeden z egzemplarzy które widziałem po 10 minutach pracy na biegu jałowym wskazywał ciśnienie rzędu 4kg/cm2 (?), drugi ledwie 2.5.
Proszę o potwierdzenie - ten drugi już dogorywał?
NA w latach 89-94 miała prawdziwy "ciśnieniomierz", u mnie na jałowym jest ok 1, przy normalnej jezdzie ok 3, przy wysokich obrotach podnosi się do 4 z lekkim hakiem, silnik ma pełną moc, nie bierze oleju, oryginalne 125kkm, smigam na dość rzadkim oleju 0w40 - syntetyk
podczas jazdy ciśnienie się zmienia, to normalne, jeżeli auto na biegu jałowym ma ok 4 to jest coś nie tak lub
NA (i NB)w latach 94- miała już "głupi" wskaźnik ciśnienia oleju, który działa w 2 pozycjach , jak zwykła lapmka, po włączeniu jeżeli wszystko jest ok przechodził na pozycje ok 4,5, jak było jakieś uszkodzenie spadał do zera , nie podaje prawdziwego ciśnienia w silniku
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
mox pisze:NA (i NB)w latach 94- miała już "głupi" wskaźnik ciśnienia oleju, który działa w 2 pozycjach , jak zwykła lapmka, po włączeniu jeżeli wszystko jest ok przechodził na pozycje ok 4,5, jak było jakieś uszkodzenie spadał do zera , nie podaje prawdziwego ciśnienia w silniku
Ponoć da sie to zmienić ale do dzisiaj nie wiem jak. Byc moze nalezy zamontowac czujnik cisnienia od starszego modelu ale ten moze miec inny gwint i dupa zbita.
Ma ktos info jak to przerobic?
Fuksja i Turkus
Oto link ze schematami, zdjęciami i opisami (niestety w języku language):
http://www.miata.net/garage/opg_mod/index.html
http://www.miata.net/garage/opg_mod/index.html
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ciśnienie oleju w NA 1990-94.
Informacje, co do weryfikacji odczytów i innych kwestii (w języku langage wraz ze zdjęciami):
http://www.miata.net/garage/opg_diagnostics/index.html
Informacje, co do weryfikacji odczytów i innych kwestii (w języku langage wraz ze zdjęciami):
http://www.miata.net/garage/opg_diagnostics/index.html
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
- Lokalizacja: Łódź
witam. mam pytanie w jakim przedziale powinno byc cisnienie oleju??? jak zimny to mam 4 kg/cm2 i podczas jazdy dochodzi do 6 kg/cm2 po kilku minutach jak sie rozgrzeje to 2kg/cm2 na wolnych obrotach i dochodzi do 4 kg/cm2 max. czy to dobrze ???
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 1:42 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
samochód zimny:
gęsty zimny olej -> ciśnienie wyższe , na zimnym kolo 4 na wolnych, do 6 na obrotach
silnik cieply, olej rzadki -> ciśnienie niskie kolo 2 na wolnych i rosnie do lekko ponad 4 na obrotach,
wszystko normalne zachowanie, engine zdrowy
gęsty zimny olej -> ciśnienie wyższe , na zimnym kolo 4 na wolnych, do 6 na obrotach
silnik cieply, olej rzadki -> ciśnienie niskie kolo 2 na wolnych i rosnie do lekko ponad 4 na obrotach,
wszystko normalne zachowanie, engine zdrowy
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
aaa zapomniałbym Łodziak????????
jakie auto? pisz no już! kiedy robimy małego spontona?
jakie auto? pisz no już! kiedy robimy małego spontona?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
W nowszych modelach konstruktorzy poprawili konstrukcję bo ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie niezależnie od rozgrzania silnika, obrotów i temperatury na zewnątrz Znaczy spada po wyłączeniu silnika...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
nie rób zamętu tutaj ludziom
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Konrad pisze:W nowszych modelach konstruktorzy poprawili konstrukcję bo ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie niezależnie od rozgrzania silnika, obrotów i temperatury na zewnątrz Znaczy spada po wyłączeniu silnika...
No dobrze - to teraz pytanie, bo ostatnio zaobserwowałem to w swojej NB...
Wskaźnik pokazuje ciśnienie w normie i na zimnym i na rozgrzanym silniku, ale..
Jadę powiedzmy 80 - 100 km/h. Hamuję silnikiem np na dojeździe do świateł. Później dohamuję hamulcami i wyrzucam na luz i.. wskaźnik ciśnienia oleju spada na zero i...
- jeśli nie zrobię nic - po około 0.5 sekundy wraca na swój właściwy poziom.
- jeśli kopnę w gaz - wraca na swój normalny poziom.
Całość dzieje się nieregularnie - tzn - nie przy każdym tego typu hamowaniu,.
Poziom oleju oczywiście OK - do wymiany jeszcze jakieś 3-4 tys.
Ja pewien pomysł mam, ale chętnie zdam się na Wasze pomysły, żeby nie sugerować...
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
jmk pisze:Konrad pisze:W nowszych modelach konstruktorzy poprawili konstrukcję bo ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie niezależnie od rozgrzania silnika, obrotów i temperatury na zewnątrz Znaczy spada po wyłączeniu silnika...
No dobrze - to teraz pytanie, bo ostatnio zaobserwowałem to w swojej NB...
Wskaźnik pokazuje ciśnienie w normie i na zimnym i na rozgrzanym silniku, ale..
Jadę powiedzmy 80 - 100 km/h. Hamuję silnikiem np na dojeździe do świateł. Później dohamuję hamulcami i wyrzucam na luz i.. wskaźnik ciśnienia oleju spada na zero i...
- jeśli nie zrobię nic - po około 0.5 sekundy wraca na swój właściwy poziom.
- jeśli kopnę w gaz - wraca na swój normalny poziom.
Całość dzieje się nieregularnie - tzn - nie przy każdym tego typu hamowaniu,.
Poziom oleju oczywiście OK - do wymiany jeszcze jakieś 3-4 tys.
Ja pewien pomysł mam, ale chętnie zdam się na Wasze pomysły, żeby nie sugerować...
Ups. Traktuj to jak zapalenie się kontrolkji ciśnienia oleju w 'normalnym' samochodzie. Ponieważ dzieje się to na dohamowaniach stawiam na ... niski poziom oleju. Jeśli nie, to olej za rzadki lub pompa kaput.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:jmk pisze:Konrad pisze:
Ups. Traktuj to jak zapalenie się kontrolkji ciśnienia oleju w 'normalnym' samochodzie. Ponieważ dzieje się to na dohamowaniach stawiam na ... niski poziom oleju. Jeśli nie, to olej za rzadki lub pompa kaput.
Gdyby pompa, to powinno to się dziać przy wysokich obrotach, bo na niskich problemu z wyrobieniem raczej nie ma - jeśli na wysokich działa .
Mój misiek np reagował wyświetleniem informacji o niskim poziomie oleju, ale przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, gdy olej był już pod koniec przebiegu 10kkm...
Natomiast takie pytanie techniczne - w którym miejscu w NB znajduje się czujnik ciśnienia? Bo przez skórę czuję, że tam trzeba poszukać rozwiązania tego problemu. No - chyba, że ktoś to już przerabiał w swojej miatce
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
jmk pisze:OK - mój problem rozwiązany. Wymieniłem dziś olej, bo termin był bliski.
Na wskaźniku zapanował błogi spokój...
Co za olej miałeś i jaki wlałeś? Jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło mieć kłopoty z za rzadkim olejem nawet po przekroczeniu terminu. No i jaki przebieg auta, co ile wymieniasz. Ja mam 113kkm, wymieniam co 10kkm i zawsze na MOTUL 8100 X-CESS 5w40.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:jmk pisze:OK - mój problem rozwiązany. Wymieniłem dziś olej, bo termin był bliski.
Na wskaźniku zapanował błogi spokój...
Co za olej miałeś i jaki wlałeś? Jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło mieć kłopoty z za rzadkim olejem nawet po przekroczeniu terminu. No i jaki przebieg auta, co ile wymieniasz. Ja mam 113kkm, wymieniam co 10kkm i zawsze na MOTUL 8100 X-CESS 5w40.
Miałem firmowy Mazdy. Tym była cały czas zalewana w ASO w DE (akurat mam komplet danych na jej temat w tej materii ) 116kkm. Sam wymieniam z automatu co 10 tys. I zawsze tylko Castrol . (choć odkąd zmienili formułę RS-a - już go nie wlewam do żadnego auta)
PS. Był na minimum - może to było to.. Ale już nie miałem ochoty eksperymentować, pod ręką oryginalnego Maździanego oleju, a z założenia - nie mieszam
czesc. W mojej NB za to dzieje sie cos innego. Po odpaleniu wskaznik cisnienia oleju przemieszcza sie na pozycje, zawsze taka sama i ani drgnie, niewazne obroty. Samochod mial kiedys wypadek i wydaje mi sie, ze ktos olal sprawe i zrobil, zeby to jakos wygladalo, a wskazanie z cisnieniem oleju nie ma nic wspolnego....
W NB wskaźnik działa niestety właśnie tak - właściwie tylko zastępuje kontrolkę i nie pokazuje zmian ciśnienia.
Yanik - kiedyś, przy okazji przeglądu, wyjmowałem ten czujnik i mierzyłem ciśnienie - było ok a czujnik wariował. Jedyne wyjście to go wymienić - tańsza opcja od NA po 94 roku lub NB za kilkanaście złotych, droższa - taki jak ma być, oryginalny nowy albo używany. Gdzieś kiedyś czytałem, że pasuje od jakiegoś nissana (200sx??) ale to nie sprawdzona informacja.
Pozdrawiam.
Yanik - kiedyś, przy okazji przeglądu, wyjmowałem ten czujnik i mierzyłem ciśnienie - było ok a czujnik wariował. Jedyne wyjście to go wymienić - tańsza opcja od NA po 94 roku lub NB za kilkanaście złotych, droższa - taki jak ma być, oryginalny nowy albo używany. Gdzieś kiedyś czytałem, że pasuje od jakiegoś nissana (200sx??) ale to nie sprawdzona informacja.
Pozdrawiam.
to przy okazji ja zapytam czy wskazaniami na poziomie dochodzymi prawie do 90 w czasie jezdy i 60 na postoju nalezy sie przejmowac ? Czasami (glownie na zimnym) wlasnie tyle mi pokazuje, po jakims czasie sie uspakaja i jest normalnie ok. 60 w jezdzie i 30 na postoju...
zadnych negatywnych objawow w pracy silnika w tym czasie nie ma...
??
zadnych negatywnych objawow w pracy silnika w tym czasie nie ma...
??
90, 60 i 30? to w miacie sa przy tym wskazniku jakiekolwiek cyfry? u mnie raczej nie ma i mysle, ze w 99% innych miat tez nie - chyba masz jakas wyjatkowa
jesli masz na zimnym silniku maksymalne wychylenia wskaznika oleju, ktory po pewnym czasie spada, to najczesciej jest to objawem zbyt gestego oleju - zwykle jest po prostu zuzyty i nalezaloby go wymienic. ewentualnie jest wlany taki o gestych specyfikacjach
mozliwe, ze wskaznik tez juz odmawia posluszenstwa, ale skoro pokazuje jakies zmienne stany to watpie
jesli masz na zimnym silniku maksymalne wychylenia wskaznika oleju, ktory po pewnym czasie spada, to najczesciej jest to objawem zbyt gestego oleju - zwykle jest po prostu zuzyty i nalezaloby go wymienic. ewentualnie jest wlany taki o gestych specyfikacjach
mozliwe, ze wskaznik tez juz odmawia posluszenstwa, ale skoro pokazuje jakies zmienne stany to watpie
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 29 lip 2007, 18:45
- Lokalizacja: waw/byd
w nb z 2001 na wskazniku oleju zadnych cyferek nie ma
ps.
1. przy okazji zdradzcie mi te tajemnicę... to jest wskażnik cisnienia oleju czy poziomu oleju? (sorry za pyatnie,ale ja jestem zielony w tym temacie...przy okazji czy ktos z Was dysponuje polską ksiazeczka do mx-5 po polsku albo angielsku?
2. czy mx-5 z 08.2001 ma kontrolkę rezerwy paliwa??? bo jeszcze nigdy mi się nic nie zaswiecilo i troche na czuja jezdze...
pozdro
ps.
1. przy okazji zdradzcie mi te tajemnicę... to jest wskażnik cisnienia oleju czy poziomu oleju? (sorry za pyatnie,ale ja jestem zielony w tym temacie...przy okazji czy ktos z Was dysponuje polską ksiazeczka do mx-5 po polsku albo angielsku?
2. czy mx-5 z 08.2001 ma kontrolkę rezerwy paliwa??? bo jeszcze nigdy mi się nic nie zaswiecilo i troche na czuja jezdze...
pozdro
MK pisze:W NB wskaźnik działa niestety właśnie tak - właściwie tylko zastępuje kontrolkę i nie pokazuje zmian ciśnienia.
Yanik - kiedyś, przy okazji przeglądu, wyjmowałem ten czujnik i mierzyłem ciśnienie - było ok a czujnik wariował. Jedyne wyjście to go wymienić - tańsza opcja od NA po 94 roku lub NB za kilkanaście złotych, droższa - taki jak ma być, oryginalny nowy albo używany. Gdzieś kiedyś czytałem, że pasuje od jakiegoś nissana (200sx??) ale to nie sprawdzona informacja.
Pozdrawiam.
a no wlasnie - to mnie troche uspokoiłes:)
gregoriovivo pisze:czy ktos z Was dysponuje polską ksiazeczka do mx-5 po polsku albo angielsku
polskiej ksiazeczki po angielsku jeszcze nie widzialem do zadnego samochodu
ja mam po niemiecku - ze wzgledu na polozenie polski wzgledem niemiec mysle, ze wiekszosc jak ma, to rowniez w tym jezyku
wskaznik jest oczywiscie cisnienia oleju, ale nie jest tak do konca "prawdziwy" bo cisnienie sie zmienia przy kazdym dodaniu gazu, a wskaznik stoi jak slup soli . wyzej w linku jest dokladniej temat rozwiniety
NB nie ma kontrolki na 99%. wyczytalem info, ze niby nbfl juz ma, ale pojawily sie tez glosy, ze np z 2002r nadal jeszcze nie mialy. janusz chyba tez cos takiego wspominal
generalnie wskaznik paliwa jest strasznie zakrecony - na drugiej kresce wchodzi przecietnie 35l, pomiedzy pierwsza i druga weszlo tylko 38 . wracajac z ostatniego zlotu z leszna mialem pierwszy raz az tak niski poziom (ponizej pierwszej kreski) i weszlo 43l .... no chyba, ze mam wstawiony zbiornik z NA, ktory wbrew moim oczekiwaniom ma 45, a nie 50 litrow