Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 sty 2017, 20:59

Mam taką zagwozdkę, może wy mi coś zasugerujecie.

Chcę przerobić lampy w mojej NB na soczewki bixenon, jednak przy okazji chciałbym wrzucić tam coś co będzie robić za DRL/pozycje - oglądając lampę uznałem, że po wrzuceniu soczewki z osłoną nie będzie miejsca na żarówkę W5W i chyba będzie to konieczne. No i teraz tak, jedyne co znalazłem, to ringi angel eyes - CCFL lub led COB. Wszystko spoko, ale jednak chciałbym coś innego, to nie BMW. Macie może pomysł, jak to rozwiązać? Znalazłem na forum takie foto od kolegi DMK

Obrazek

No nie powiem, dokładnie czegoś takiego szukam, żeby było coś świecącego w tej osłonie soczewki, i żeby nie były to ringi. Niestety nie mogę znaleźć takich osłon (a baaaaardzo mi się podobają i pasują do mojej koncepcji), a DMK niestety wiadomość odemnie wyświetlił, ale nie odpisał, także chyba tajemnica gdzie tego szukać :(

Ktoś coś widział, ktoś coś wie? :roll: Docelowo mają wpaść soczewki Morimoto H1 Bixenon 6.0 czyli rozmiar 2.5"

Dzięki z góry za pomoc
Obrazek
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

09 sty 2017, 21:01

Wlash pisze:
vodka pisze:ale ktoś okaleczył Aniwerkę :(
mutra pisze:
vodka pisze:ale ktoś okaleczył Aniwerk

:kciukdol: ano, nic tylko własciciela wytarzac w smole i pierzu. Ale przynajmniej nie zgniła :kciuk:


Spokojnie - uratujemy ją. Powiedzcie prosze jak z podloga i tymi wyciekami, jest oki?


Nie ma zdjęcia podłogi - chyba że pierwsze :D a jak tak wygląda to brać w ciemno :winner:
Zderzak z NBFL jest z przodu , swiatła z tyłu , luxusy - nie mam zdania
Rozpórka z tyłu jakaś nie kompletna - chyba że "aniwerka" ma inna niż np "silver blues " czy "sportiv"
Wyciek w tym miejscu zazwyczaj uszczelniacze miedzy skrzynią - skrzynie trzeba sciągać a jak sciągniesz to i tak wymienisz wszystkie i z przodu od skrzyni , silnika i z tyłu .
U góry przy grodzi też widać "zaolejenie" nie wiem czy to ma związek z dołem czy z góry się leje że aż na dole widać ."grawitacja robi swoje "
Na "gwintowanym bilsteinie " jest coś "przytrytkowane - brak danych co to :D - i w ogóle one w jakiś osłonach są ?dolne części ?
Jest temat na forum odpowiedni do prezentacji aut z ogłoszeń .
Tyle mnie się w oczy rzuciło - ale specjalistą nie jestem , wróżką też nie.
Wlash
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2017, 19:05
Model: Inny

09 sty 2017, 21:57

waldi pisze:
Wlash pisze:
vodka pisze:ale ktoś okaleczył Aniwerkę :(
mutra pisze:
vodka pisze:ale ktoś okaleczył Aniwerk

:kciukdol: ano, nic tylko własciciela wytarzac w smole i pierzu. Ale przynajmniej nie zgniła :kciuk:


Spokojnie - uratujemy ją. Powiedzcie prosze jak z podloga i tymi wyciekami, jest oki?


Nie ma zdjęcia podłogi - chyba że pierwsze :D a jak tak wygląda to brać w ciemno :winner:
Zderzak z NBFL jest z przodu , swiatła z tyłu , luxusy - nie mam zdania
Rozpórka z tyłu jakaś nie kompletna - chyba że "aniwerka" ma inna niż np "silver blues " czy "sportiv"
Wyciek w tym miejscu zazwyczaj uszczelniacze miedzy skrzynią - skrzynie trzeba sciągać a jak sciągniesz to i tak wymienisz wszystkie i z przodu od skrzyni , silnika i z tyłu .
U góry przy grodzi też widać "zaolejenie" nie wiem czy to ma związek z dołem czy z góry się leje że aż na dole widać ."grawitacja robi swoje "
Na "gwintowanym bilsteinie " jest coś "przytrytkowane - brak danych co to :D - i w ogóle one w jakiś osłonach są ?dolne części ?
Jest temat na forum odpowiedni do prezentacji aut z ogłoszeń .
Tyle mnie się w oczy rzuciło - ale specjalistą nie jestem , wróżką też nie.

Bardzo dziękuję za obszerną opinię :)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

09 sty 2017, 22:33

To tylko moje skromne zdanie :D , napisz w odpowiednim wątku poczekaj że dwa dni ,większość w nie ogrzewanych garażach grzebie ,dłubie i udoskonala swoje miaty , listy modyfikacji do wiosny długie " byle zdążyć " Palce zmarznięte ciężko pisać . :ryjezesmiechu: nie skreslaj auta , może ktoś z forumowiczów już je widział na żywo , odpowiedni wątek ,i troszkę czasu ;)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2017, 8:02

waldi pisze:Wyciek w tym miejscu zazwyczaj uszczelniacze miedzy skrzynią - skrzynie trzeba sciągać a jak sciągniesz to i tak wymienisz wszystkie i z przodu od skrzyni , silnika i z tyłu .
U góry przy grodzi też widać "zaolejenie" nie wiem czy to ma związek z dołem czy z góry się leje że aż na dole widać ."grawitacja robi swoje "

Równie dobrze może się tak lać z uszczelki pod pokrywą zaworów. Trudno mi dojrzeć na tym zdjęciu, ale z uszczelki pod pokrywą zaworów leje się na 70%. Przerąbane to jest o tyle, że do czasu wymiany tej uszczelki i wyczyszczenia silnika, nie dowiesz się, czy cokolwiek więcej się poci.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2017, 15:13

Panowie taki problem :roll: :
ściągnąłem zacisk w emixie (NBFL big brake'i) z zamiarem rozebrania i złożenia na nowych częściach. Chciałem odkręcić odpowietrznik. Klucz siódemka był za mały a po uzyciu ósemki cały odpowietrznik się obrobił i zostałem z okrągłą srubą której nie jestem w stanie wykręcić. Co teraz? Rozwiercić i spróbować wykrętakiem usunąć resztki. Czy dać sobie spokój i odrazu kupić nowy zacisk?

pytanie bonusowe: przy okazji odkręciłem tow hooka, zamocowany był trzema śrubami a otwory ma cztery :roll: Tak ma być fabrycznie?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2017, 15:18

Bonusowe od razu też mam trzy ;-) także księgowy Mazdy wiedział gdzie szukać oszczędności.
Odpowietrznik i tak do wymiany, próbuj żaba, czy jak się to zwie hydrauliczny klucz do trzymania rur ;-) a jak brak klucza to cienkiego torxa w dziurę odpowietrznika wbij.:-D

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2017, 15:26

Albo nasadowa 7 nabij teraz wejdzie ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2017, 15:34

szczypcami nie poszło, ide spróbować z torxem :mrgreen:
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2017, 16:13

mutra pisze:szczypcami nie poszło, ide spróbować z torxem :mrgreen:

A moze w drugą stronę :ryjezesmiechu: bo wiesz wyciągniesz zacisk na stół i się zgubiłeś
Zresztą lokalizacja z tymi stronami ma coś wspólnego :ryjezesmiechu:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2017, 16:17

wyrwałem chwasta :winner:
Obrazek
Dzięki Waldi, co prawda torxem nie dało rady ale nabijanie nasadowej 7 ( a potem szóstki ) chyba poluzowało gwint bo poszło szczypcami w końcu.

a myślałem że jak sobie sprawie pneumatyka to żadna śruba mi już nie podskoczy :facepalm:
A moze w drugą stronę :ryjezesmiechu: bo wiesz wyciągniesz zacisk na stół i się zgubiłeś

nie no po tym jak ukręciłem srubę od rozpórki bo kręciłem w złą stronę to sprawdzam po kilka razy, kręcę palcami kółka w powietrzu itp. :mrgreen:
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 sty 2017, 17:23

Toc to jakiś stop amelinium jest tego pneumatykiem nie " potraktujesz" bo za duży moment klucza autamata - obrobi
To z finezja trza ,delikatnie puk puk a nie tak od razu srututu :D


" nie no po tym jak ukręciłem srubę od rozpórki bo kręciłem w złą stronę to sprawdzam po kilka razy, kręcę palcami kółka w powietrzu itp. :mrgreen "
Garażowy Harry Potter :ryjezesmiechu:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2017, 17:29

waldi pisze:Toc to jakiś stop amelinium jest tego pneumatykiem nie " potraktujesz" bo za duży moment klucza autamata - obrobi
To z finezja trza ,delikatnie puk puk a nie tak od razu srututu :D
no nie no tego to pneumatykiem nie traktowałem - ręcami się tak obrobił :mrgreen:
waldi pisze:Garażowy Harry Potter :ryjezesmiechu:
:mrgreen:
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

11 sty 2017, 7:44

JESLI WYMIENIASZ GUMNKI W ZACISKU A ODPOWIETRZNIK STOI DĘBA TO PODGRZEJ GO PALNIKIEM I PUŚCI :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 sty 2017, 11:33

zawodnik pisze:JESLI WYMIENIASZ GUMNKI W ZACISKU A ODPOWIETRZNIK STOI DĘBA TO PODGRZEJ GO PALNIKIEM I PUŚCI :)

nie mam palnika :(.

przygody z hamulcami ciąg dalszy: wyjąłem tłoczek z zacisku. W wiekszości jest gładki i nieskorodowany ale w rowku (tam gdzie wchodzi uszczelka) jest sporo korozji. Rozumiem że tłoczek do wymiany???
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 sty 2017, 17:19

Najważniejsza gładź tloczka,w " części roboczej " rowek - istnieje ryzyko zależy ile tej rdzy -przelicz koszta bo nie pamiętam - i zastanów się czy będziesz chciał jeszcze raz to robić bo cieknie ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

11 sty 2017, 19:31

mutra pisze:nie mam palnika


Bardzo fajna i tania proteza palnika:
https://www.google.cz/search?q=palnik+t ... gQ_AUIBigB
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

11 sty 2017, 19:38

Potwierdzam i polecam.kartusz jest tani bo w markecie jakieś 10zl. Czasami w jakimś budowlanym są zestawy palnik + 5 kartuszy za 70zl.
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

11 sty 2017, 21:17

ok, może tutaj będzie dobrze jak się zapytam.
Mam już swoje MX-5 - NA fl 1.6l. Co zrobić na pierwszy serwis? Myślę o:
- rozrząd + pompa + płyn chłodniczy - done
- olej silnikowy: jaki i ile wchodzi?
- filtr oleju: jaki polecany?
- świece: jakie polecane?
- filtr powietrza
- olej w skrzyni: jaki i ile wchodzi?
- olej w dyfrze: jaki i ile wchodzi?
- filtr paliwa: gdzie on jest?
- pasek napędu: jest 1 czy 2? Rolki tez się wymienia?
- czy jest w Mazdzie filtr kabinowy?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1924
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

12 sty 2017, 9:34

mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 sty 2017, 11:22

waldi pisze:Najważniejsza gładź tloczka,w " części roboczej " rowek - istnieje ryzyko zależy ile tej rdzy -przelicz koszta bo nie pamiętam - i zastanów się czy będziesz chciał jeszcze raz to robić bo cieknie ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

liczyć nie będe bo czas to pieniądz :mrgreen: wszystko wymieniam co się da wymienić - zostanie tylko zacisk i ramka. A co :twisted:
RS pisze:
mutra pisze:nie mam palnika


Bardzo fajna i tania proteza palnika:
https://www.google.cz/search?q=palnik+t ... gQ_AUIBigB

Bardzo zgrabny palnik, zakupie sobie taki i będę przypiekał różne rzeczy

dzieki za porady :kciuk:
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

12 sty 2017, 11:24

przeglądałem, ale a) nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie moje pytania, b) dużo rzeczy dotczy NB, c) wiele tematów ma już nawet 8 lat więc nie do końca ufam w aktualność informacji tam zawartych.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

12 sty 2017, 11:50

yab pisze:przeglądałem, ale a) nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie moje pytania, b) dużo rzeczy dotczy NB, c) wiele tematów ma już nawet 8 lat więc nie do końca ufam w aktualność informacji tam zawartych.
Miata to naprawdę dobrze rozpracowany samochód, w google jak wpiszesz to wyskoczy coś zawsze. Szczególnie w języku angielskim. Walisz do google "Miata how much oil" i od razu trzeci link prowadzi cię do zajefajnego miejsca "Miata Garage". Generalnie ja zanim kupiłem nawet swoją miatę, to dzięki forum i takim stronom jak Miata garage wiedziałem więcej o MX-5 niż o oplu, którym jeździłem od 3 lat ;) Nie powiem Ci "szukaj sam", bo to nie forum Elektroda, tym bardziej mnie nikt nigdy tak nie powiedział, bo tu sami mili ludzie są :) Dlatego:

1) Olej silnikowy - sprawdź jaki miałeś ostatio wlany, jeśli 5W40, to wlej taki sam, wchodzi 3,8l razem z filtrem, kup 4-5 litrów, żebyś miał na dolewkę jak coś. Marka? Wlej co uznasz za słuszne, ilu ludzi tyle opinii.
2) Filtr oleju - ja polecam polskie - Filtron
3) Świece: NGK - tu cała rozprawa viewtopic.php?t=2027
4) Olej w skrzyni - 2,0l (oczywiście manual)
5) Olej w dyfrze - 1,0l
6) Filtr paliwa: tu jest: http://www.techguys.ca/howto/images/fuel_filter_03.jpg
7) Paski klinowe - wspomaganie+alternator - zajrzyj pod maskę :)
8) Nie, nie ma filtra kabinowego.

Pozdrawiam :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 sty 2017, 12:34

MikeyMike pisze:6) Filtr paliwa: tu jest: http://www.techguys.ca/howto/images/fuel_filter_03.jpg

kup sobie odrazu klipsy (złączki) takie jak tutaj http://www.mx5parts.co.uk/fuel-filter-p ... -1830.html
bardzo ułatwiają wymianę bo nie trzeba ze starego filtra ściągać. EDIT: nie wiem czy w NA też są czy tylko stalowe zaciski - niech mnie ktoś poprawi
filtr oleju polecam K&N bo ma wypustkę którą można złapać kluczem dzięki czemu łatwiej sie odkręca :kciuk:
olej w dyfrze SAE80(jeżeli jeździsz zimą) albo SAE90
olej w skrzyni GL4/GL5 80W90 (jeżeli jeździsz także zimą to 75W90)
Ja mam w silniku TITAN PRO RACE 5w40, w skrzyni millers TRX synth a w dyfrze RED Line GL5
BTW popraw sobie model w sygnaturce pod nazwą użytkownika żeby było wiadomo że pytasz o NA a nie o ND
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 sty 2017, 12:59

Normalne stalowe zaciski są,
Filtr oleju Knecht oc195 najlepsza jakość/cena.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 17:34 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
White NA BP'95
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

12 sty 2017, 13:46

dzięki za pomoc! A co do modelu to nie wiem skąd mi się wzięło ND RF
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

12 sty 2017, 16:15

I ja mam pytanie. Mam nadzieje, że z tych łatwych, szybkich i przyjemnych ;)

Auto sobie zimuje w garażu ale mija mu już czasookres wymiany oleju (przebieg znikomy ale to już rok od poprzedniej wymiany).
I teraz pytanie czy wymieniać na świeży skoro auta i tak nie planuje ruszać do wiosny czy lepiej niech sobie stoi z tą starą oliwą?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
patryczek
Donator
Donator
Posty: 236
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
Model: Inny
Wersja: Bez miatowy :(
Lokalizacja: SZY

12 sty 2017, 16:53

Cięty pisze:Hej,

Jakiś godny polecenia mechanik na Podbeskidziu? Gdzie oddajecie swoje MX'y?

Pogadam z moim kolegą z pracy i jutro dam Ci info gdzie dokładnie przyjmuję, podobno człowiek lubuje się w japońcach, pokazywał mi kolega zdjęcie to 5 toyot celic vi na placu miał i cała ekipa fanów Toyoty do niego jeździ :D
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 sty 2017, 17:07

KyRy pisze:I ja mam pytanie. Mam nadzieje, że z tych łatwych, szybkich i przyjemnych ;)

Auto sobie zimuje w garażu ale mija mu już czasookres wymiany oleju (przebieg znikomy ale to już rok od poprzedniej wymiany).
I teraz pytanie czy wymieniać na świeży skoro auta i tak nie planuje ruszać do wiosny czy lepiej niech sobie stoi z tą starą oliwą?

cześć, zostawiłem u siebie do wiosny ,
Zakręcić tylko dla odpalenia- rozgrzania , żeby pochodziło na wolnym to nic mu nie będzie.
O ile dobrze kojarzę " raz w roku" to są zalecenia... ;-)
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

12 sty 2017, 20:40

Mam dziwna akcję z płynem do spryskiwaczy. Kupując auto paliła się kontrolka o braku płynu do spryskiwaczy. Chciałem dolać ale okazało się ze w zbiorniku lód. Zrobiłem krótką trasę i pojeździłem później trochę po mieście. We wlewie do płynu juz nie było lodu. Tyle że udało mi się dolać tylko 0,5l płynu. Pomyślałem że pewnie jeszcze coś jest zamrożone i dlatego tylko tyle weszło. Układ jest drożny i sprawny - kontrolka nie zgasła, ale już psika na szybę. Dzisiaj cały dzień było na plusie i po pracy też się pokręciłem po mieście tak że silnik na pewno się rozgrzał. Znowu później dolewałem płynu i znowu weszlo jakieś 0,5l. Płyn raczej nie cieknie, bo przez cały dzisiejszy dzień przed dolaniem spryskiwacze działały. Ktoś ma pomysł co to może być?
ODPOWIEDZ