[połączony] Świece zapłonowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

15 lis 2007, 19:58

Kiedyś pisalem z tym problemem duszenia sie teraz wiem co to było świece.
Kupiłem nowe świece bkr6e-11 V-line NGK gdzies byly polecane do mx-5 juz nie pamiętam gdzie okazalo sie że są padnięte na początku nie miałem padniętych(nie wiem co sie stało).Lakiernik dal używane i powiedział żebym kupił nowe świece.

Które w rozsądnej cenie warto kupic do 1.6 NA ?
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

16 lis 2007, 9:45

BKR5/BKR6 w zależności od silnika, to świece montowane przez producenta. Sprawdź dokładnie które do Twojego i takie zakładaj. Źle dobrane świece mogą sporo zaszkodzić silnikowi, więc nie warto zbyt przesadzać z eksperymentami. W miatach, ze względu na to, że palą dwie świece jednocześnie (jedna na próżno w trakcie suwu wydechu) wypalają się trochę częściej niż w innych autach. Tak na marginesie - tak samo było w PF126.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

15 maja 2008, 20:35

pozwole podlaczyc sie do temetu
niestety nigdzie nie moglem znalezco odpowiedzi?

prosil bym o rade jakie swiece kupic do 1.8 NB 2000r.?
jakie posiadacie w swoich miatkach nb??

z gory dzieki za odpowiedz
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

17 sty 2009, 15:08

Witam - tak jak w temacie - wykreciłem wszystkie swiece i okazało sie ze kazda ma inny odstep - jedne miały 0,80 jedna 0,70 itd. jaki powinien bym poprawny odstep? silnik 1.6 nb fl :wink:
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:07 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

18 sty 2009, 7:37

Z tego co mi wiadomo, to we wszystkich silnikach mazdy 1,6 z wtryskiem zalecane jest 1,1 mm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2009, 10:28

vox pisze:1,1 mm


O kurde, tak dużo? Nie spodziewałbym się, dla mnie odstęp świecy zazwyczaj wynosił od 0,6mm do 0,7mm ale oczywiście nie w Maździe ;)
110@???KM
134@???Nm
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

18 sty 2009, 14:38

mam zamiar zakupic nowe , orginalne swiece NGK i zaraz jak je kupie to sprawdze ile maja i napisze.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

18 sty 2009, 16:08

Nawet w przypadku nowych swiec zalecane jest sprawdzenie i ewentualna korekcja wiec bym sie tym specjalnie nie sugeowal. NGK w nazwie swiec ma podany odstęp. Do NA są BKR6E11 i BKR5E11."11" oznacza własnie odstęp 1.1 mm. Przypuszczam że w NB bedzie tak samo ale pewien nie jestem.
piotr k.
Donator
Donator
Posty: 325
Rejestracja: 13 wrz 2006, 21:51
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2009, 18:27

Jak pisał "quench" często producent świec podaje jaka ma być przerwa między elektrodami. Dla w/w świec Haynes Repair Manual podaje, że przerwa ma wynosić 0,040-0,0423 cala, czyli nie bawiąc się w setne milimetra 1,0 do 1,1 mm. Prz okazji wymianę zaleca co 30000 mil lub co 24 miesiące.
piotr k.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

18 sty 2009, 21:09

quench pisze:Nawet w przypadku nowych swiec zalecane jest sprawdzenie i ewentualna korekcja wiec bym sie tym specjalnie nie sugeowal. NGK w nazwie swiec ma podany odstęp. Do NA są BKR6E11 i BKR5E11."11" oznacza własnie odstęp 1.1 mm. Przypuszczam że w NB bedzie tak samo ale pewien nie jestem.


Sprawdziłem w instrukcji obsługi od swojej NBFL. Mazda poleca właśnie NGK BKR5E11 i BKR6E11 do obydwu silników. BTW czym różnią się te świece?
Łoś
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

18 sty 2009, 22:26

a u mnie pisze tylko bkr5e i tyle.czyli jezeli normalnie powinno byc 1.1mm a teraz mam ustawione 0,80 to musze zwiekszyc odstep.ciekawe jak to wpływa na osiągi silnika...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 sty 2009, 22:32

mehau pisze:BTW czym różnią się te świece?

Ciepłotą, czyli ilsocia odprowadzania ciepla do glowicy. im wyzszy numer na 4. miejscu tym swieca jest chlodniejsza, czyli lepiej odprowadza cieplo.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

19 sty 2009, 16:37

Czyli generalnie lepiej chłodniejsze montować, tak? Ma to to jakiś wpływ na ogólną temperature silnika (oleju) ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 sty 2009, 17:28

quench pisze:Czyli generalnie lepiej chłodniejsze montować, tak? Ma to to jakiś wpływ na ogólną temperature silnika (oleju) ?

Lepiej montowac zalecane przez producenta czyli BKR5E11 dla 1.6 po 94 roku i BKR6E11 dla calej reszty :)
Dla mxów z wiekszą iloscia koni zaklada sie BKR7E11, sam takie z duzym powodzniem stosuje i bede stosowal, bo komplet kosztuje 25zł w IC ;) tak wiec zaden luksus by co 4 miesiace zmienic swiece na nowe a jest to dosyc istotny element jesli chodzi o bezpieczenstwo wysilonych silnikow ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
piotr k.
Donator
Donator
Posty: 325
Rejestracja: 13 wrz 2006, 21:51
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2009, 18:15

W uzupełnieniu tego co napisał Fiveopac świeca o wyższej wartości cieplnej, potocznie mówiąc świeca chłodniejsza (dla uproszczenia- bardziej wyczynowa) nie polepszy warunków pracy seryjnego silnika, wręcz je pogorszy. Ze względu na to, że "za dobrze" będzie odprowadzać ciepło, nie będzie się samooczyszczać i będzie pokrywać się osadem. W skrajnym przypadku się "zaleje" i samochód zacznie przerywać, albo w ogóle nie odpali. Tak więc jeśli nie masz zwiększonego stopnia sprężania, turbo itp stosuj zalecane przez fabrykę świece.
W wypadku gdy fabryka zaleca dwa rodzaje świec o różnych wartościach cieplnych oszacuj jaki jest Twój styl jazdy. Jeśli normalny zastosowałbym którekolwiek z tych świec, a jeśli utrzymujesz stale obroty między 5 a 7 tyś. (raczej trudne na co dzień) świece o wyższej wartości czyli te chłodniejsze.
Jeśli ktoś się chce troszkę zagłębić, w temat ciepłoty świec, to w dość prosty sposób jest to opisane tu: http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe.1309.0.html
piotr k.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

19 sty 2009, 20:24

to w koncu ktore do NBFL 1.6 lepiej zamontowac? 5 czy 6? styl jazdy dosc agresywny, mocno ograniczony przez codzienne korki :/
Łoś
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2009, 20:30

mehau pisze:to w koncu ktore do NBFL 1.6 lepiej zamontowac? 5 czy 6? styl jazdy dosc agresywny, mocno ograniczony przez codzienne korki :/


Jak dla mnie 5 :) Więcej nie trzeba, po torze nie jeździsz :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

14 lut 2009, 11:00

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

16 lut 2009, 18:17

czy ktos ma doświadczenie ze świecami SplitFire ??
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

06 lut 2010, 11:10

Polecacie świece NGK V-line ale konkretnie jaki model pasuje do NA 1,6 90KM
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

06 lut 2010, 12:25

30sekund z wujkiem google.

[URL=http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5]http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5[/URL]
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2011, 19:46

Ja zakupiłem do swojej (NB 2000r. poj. 1840) na allegro świece NGK V-LINE 33 BKR5E-11 (niecałe 10 zł za sztukę) a do tego kable NGK RC-ZE21 za 197 zł. Wszystko jak na razie pięknie śmiga

[URL=http://img232.imageshack.us/i/miniwk5d201102031243.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

pozdr
wik
pozdr
wik
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 lut 2011, 19:51

wiktoch pisze:BKR5E-11

Wydaje mi sie, iz do BP powinienes kupic BKR6E-11, ciepłota "5" byla tylko dla 1.6 90 konnego z tego co pamietam :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2011, 20:11

wg katalogu NGK powinny być BKR5E-11

[URL=http://img688.imageshack.us/i/ngkwiece.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
pozdr
wik
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

20 lis 2011, 15:16

Zadam trochę uczniowskie pytanie - jaka jest kolejność świec np. od przodu auta (NA 1.6, jeśli to ma znaczenie)??? na osłonie kopółki mam oznaczone kolejno od lewej: 3,2,1,4. Nie wiem natomiast jak poprowadzić kable do cylindrów. Proszę o info :???:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2011, 15:31

azbest1983 pisze:jaka jest kolejność świec np. od przodu auta

1,2,3,4 od przodu silnika do tyłu.
azbest1983 pisze:na osłonie kopółki mam oznaczone kolejno od lewej: 3,2,1,4

Jesteś pewien że masz silnik od mx5 u siebie ? W emiksach nigdy rozdzielacza nie było więc i żadnej kopułki być nie może :roll:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

20 lis 2011, 15:40

silnik od emixa:Dhehe. Właśnie pisałem że uczeń ze mnie w każdym razie tam gdzie podłącza się kable jest taka blaszana osłonka (wygląda na fabryczną i mam opisanie :3 2 1 4. dzięki majkel_c, idę do garażu posprzątać bałagan :wink:
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

21 lis 2011, 5:46

azbest1983 pisze:jak poprowadzić kable do cylindrów
pytanie wydaje mi się dziwne, bo przecież kable mają określoną długość (przynajmniej ja tak mam) i trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.
Chyba, że masz wszystkie jednakowej długości sięgające do 1. cylindra. :roll:
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 6:28

vox pisze:pytanie wydaje mi się dziwne, bo przecież kable mają określoną długość (przynajmniej ja tak mam) i trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.
Chyba, że masz wszystkie jednakowej długości sięgające do 1. cylindra. :roll:

spoko - każdy tak ma. Wystarczy na ew. rozdzielaczu/kopułce/whatever zapłonu wybadać który kabel gdzie i długościami się bawić ;)
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

21 lis 2011, 8:18

vox pisze:trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.
nie jest to takie oczywiste, bo na kablach też nie mam oznaczeń... więc wolałem się zapytać, bo np. kabel "4" nie wiedząc że czwarta świeca jest czwartą na górze mogłem podłączyć gdziekolwiek. Chyba rozumiesz o co mi chodzi...
ODPOWIEDZ