[połączony] Świece zapłonowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Kiedyś pisalem z tym problemem duszenia sie teraz wiem co to było świece.
Kupiłem nowe świece bkr6e-11 V-line NGK gdzies byly polecane do mx-5 juz nie pamiętam gdzie okazalo sie że są padnięte na początku nie miałem padniętych(nie wiem co sie stało).Lakiernik dal używane i powiedział żebym kupił nowe świece.
Które w rozsądnej cenie warto kupic do 1.6 NA ?
Kupiłem nowe świece bkr6e-11 V-line NGK gdzies byly polecane do mx-5 juz nie pamiętam gdzie okazalo sie że są padnięte na początku nie miałem padniętych(nie wiem co sie stało).Lakiernik dal używane i powiedział żebym kupił nowe świece.
Które w rozsądnej cenie warto kupic do 1.6 NA ?
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
BKR5/BKR6 w zależności od silnika, to świece montowane przez producenta. Sprawdź dokładnie które do Twojego i takie zakładaj. Źle dobrane świece mogą sporo zaszkodzić silnikowi, więc nie warto zbyt przesadzać z eksperymentami. W miatach, ze względu na to, że palą dwie świece jednocześnie (jedna na próżno w trakcie suwu wydechu) wypalają się trochę częściej niż w innych autach. Tak na marginesie - tak samo było w PF126.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
pozwole podlaczyc sie do temetu
niestety nigdzie nie moglem znalezco odpowiedzi?
prosil bym o rade jakie swiece kupic do 1.8 NB 2000r.?
jakie posiadacie w swoich miatkach nb??
z gory dzieki za odpowiedz
niestety nigdzie nie moglem znalezco odpowiedzi?
prosil bym o rade jakie swiece kupic do 1.8 NB 2000r.?
jakie posiadacie w swoich miatkach nb??
z gory dzieki za odpowiedz
Witam - tak jak w temacie - wykreciłem wszystkie swiece i okazało sie ze kazda ma inny odstep - jedne miały 0,80 jedna 0,70 itd. jaki powinien bym poprawny odstep? silnik 1.6 nb fl 

Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:07 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Nawet w przypadku nowych swiec zalecane jest sprawdzenie i ewentualna korekcja wiec bym sie tym specjalnie nie sugeowal. NGK w nazwie swiec ma podany odstęp. Do NA są BKR6E11 i BKR5E11."11" oznacza własnie odstęp 1.1 mm. Przypuszczam że w NB bedzie tak samo ale pewien nie jestem.
Jak pisał "quench" często producent świec podaje jaka ma być przerwa między elektrodami. Dla w/w świec Haynes Repair Manual podaje, że przerwa ma wynosić 0,040-0,0423 cala, czyli nie bawiąc się w setne milimetra 1,0 do 1,1 mm. Prz okazji wymianę zaleca co 30000 mil lub co 24 miesiące.
piotr k.
quench pisze:Nawet w przypadku nowych swiec zalecane jest sprawdzenie i ewentualna korekcja wiec bym sie tym specjalnie nie sugeowal. NGK w nazwie swiec ma podany odstęp. Do NA są BKR6E11 i BKR5E11."11" oznacza własnie odstęp 1.1 mm. Przypuszczam że w NB bedzie tak samo ale pewien nie jestem.
Sprawdziłem w instrukcji obsługi od swojej NBFL. Mazda poleca właśnie NGK BKR5E11 i BKR6E11 do obydwu silników. BTW czym różnią się te świece?
Łoś
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
mehau pisze:BTW czym różnią się te świece?
Ciepłotą, czyli ilsocia odprowadzania ciepla do glowicy. im wyzszy numer na 4. miejscu tym swieca jest chlodniejsza, czyli lepiej odprowadza cieplo.
Czyli generalnie lepiej chłodniejsze montować, tak? Ma to to jakiś wpływ na ogólną temperature silnika (oleju) ?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
quench pisze:Czyli generalnie lepiej chłodniejsze montować, tak? Ma to to jakiś wpływ na ogólną temperature silnika (oleju) ?
Lepiej montowac zalecane przez producenta czyli BKR5E11 dla 1.6 po 94 roku i BKR6E11 dla calej reszty

Dla mxów z wiekszą iloscia koni zaklada sie BKR7E11, sam takie z duzym powodzniem stosuje i bede stosowal, bo komplet kosztuje 25zł w IC


W uzupełnieniu tego co napisał Fiveopac świeca o wyższej wartości cieplnej, potocznie mówiąc świeca chłodniejsza (dla uproszczenia- bardziej wyczynowa) nie polepszy warunków pracy seryjnego silnika, wręcz je pogorszy. Ze względu na to, że "za dobrze" będzie odprowadzać ciepło, nie będzie się samooczyszczać i będzie pokrywać się osadem. W skrajnym przypadku się "zaleje" i samochód zacznie przerywać, albo w ogóle nie odpali. Tak więc jeśli nie masz zwiększonego stopnia sprężania, turbo itp stosuj zalecane przez fabrykę świece.
W wypadku gdy fabryka zaleca dwa rodzaje świec o różnych wartościach cieplnych oszacuj jaki jest Twój styl jazdy. Jeśli normalny zastosowałbym którekolwiek z tych świec, a jeśli utrzymujesz stale obroty między 5 a 7 tyś. (raczej trudne na co dzień) świece o wyższej wartości czyli te chłodniejsze.
Jeśli ktoś się chce troszkę zagłębić, w temat ciepłoty świec, to w dość prosty sposób jest to opisane tu: http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe.1309.0.html
W wypadku gdy fabryka zaleca dwa rodzaje świec o różnych wartościach cieplnych oszacuj jaki jest Twój styl jazdy. Jeśli normalny zastosowałbym którekolwiek z tych świec, a jeśli utrzymujesz stale obroty między 5 a 7 tyś. (raczej trudne na co dzień) świece o wyższej wartości czyli te chłodniejsze.
Jeśli ktoś się chce troszkę zagłębić, w temat ciepłoty świec, to w dość prosty sposób jest to opisane tu: http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe.1309.0.html
piotr k.
to w koncu ktore do NBFL 1.6 lepiej zamontowac? 5 czy 6? styl jazdy dosc agresywny, mocno ograniczony przez codzienne korki :/
Łoś
mehau pisze:to w koncu ktore do NBFL 1.6 lepiej zamontowac? 5 czy 6? styl jazdy dosc agresywny, mocno ograniczony przez codzienne korki :/
Jak dla mnie 5


110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
30sekund z wujkiem google.
[URL=http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5]http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5[/URL]
[URL=http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5]http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-5[/URL]
Ja zakupiłem do swojej (NB 2000r. poj. 1840) na allegro świece NGK V-LINE 33 BKR5E-11 (niecałe 10 zł za sztukę) a do tego kable NGK RC-ZE21 za 197 zł. Wszystko jak na razie pięknie śmiga
[URL=http://img232.imageshack.us/i/miniwk5d201102031243.jpg/]
[/URL]
Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
pozdr
wik
[URL=http://img232.imageshack.us/i/miniwk5d201102031243.jpg/]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
pozdr
wik
pozdr
wik
wik
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
Zadam trochę uczniowskie pytanie - jaka jest kolejność świec np. od przodu auta (NA 1.6, jeśli to ma znaczenie)??? na osłonie kopółki mam oznaczone kolejno od lewej: 3,2,1,4. Nie wiem natomiast jak poprowadzić kable do cylindrów. Proszę o info 

azbest1983 pisze:jaka jest kolejność świec np. od przodu auta
1,2,3,4 od przodu silnika do tyłu.
azbest1983 pisze:na osłonie kopółki mam oznaczone kolejno od lewej: 3,2,1,4
Jesteś pewien że masz silnik od mx5 u siebie ? W emiksach nigdy rozdzielacza nie było więc i żadnej kopułki być nie może

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
silnik od emixa:Dhehe. Właśnie pisałem że uczeń ze mnie w każdym razie tam gdzie podłącza się kable jest taka blaszana osłonka (wygląda na fabryczną i mam opisanie :3 2 1 4. dzięki majkel_c, idę do garażu posprzątać bałagan 

pytanie wydaje mi się dziwne, bo przecież kable mają określoną długość (przynajmniej ja tak mam) i trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.azbest1983 pisze:jak poprowadzić kable do cylindrów
Chyba, że masz wszystkie jednakowej długości sięgające do 1. cylindra.

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
vox pisze:pytanie wydaje mi się dziwne, bo przecież kable mają określoną długość (przynajmniej ja tak mam) i trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.
Chyba, że masz wszystkie jednakowej długości sięgające do 1. cylindra.
spoko - każdy tak ma. Wystarczy na ew. rozdzielaczu/kopułce/whatever zapłonu wybadać który kabel gdzie i długościami się bawić

-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
nie jest to takie oczywiste, bo na kablach też nie mam oznaczeń... więc wolałem się zapytać, bo np. kabel "4" nie wiedząc że czwarta świeca jest czwartą na górze mogłem podłączyć gdziekolwiek. Chyba rozumiesz o co mi chodzi...vox pisze:trudno jest podłączyć kabel z 4. cylindra do 1.