pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
07 gru 2016, 16:16
Sigma pisze:Zależy na które. Seryjne w sensie z wersji nielimitowanej - tak. Z wersji limitowanych - różnie.
Które z limitowanych niby nie pasują?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Sigma
- Donator

- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
07 gru 2016, 20:22
Np. załóż sobie 15 od wersji
Phoenix Impuls (te a'la szprychowe). Zobaczymy czy po wyważeniu odjedziesz że stacji

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry

-
Bukos
- Posty: 319
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
- Lokalizacja: Września
07 gru 2016, 21:55
Tylni stab z nb/nbfl pasuje do NA?
Bukos
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
07 gru 2016, 21:57
Bukos pisze:Tylni stab z nb/nbfl pasuje do NA?
Nie, tzn trzeba wygiac.
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
08 gru 2016, 16:16
Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)
Impuls ma w serii big brejki, więc...

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
08 gru 2016, 20:45
Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego
https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
08 gru 2016, 21:09
mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego
https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>
Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
-
Sigma
- Donator

- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
08 gru 2016, 21:42
Fifkers pisze:Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)
Impuls ma w serii big brejki, więc...

Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'. Ale nie ma to większego znaczenia, bo nie o tym jest dyskusja. Mam BB w swoim Unplugged i mam 15' felgi od Impulsa z założonymi zimówkami. I wiem ile gimnastyki było żeby znaleźć jakiś sposób na złożenie tego do kupy. Po prostu na BB niektóre 15 nie wchodzą, inne wchodzą na styk. I warto o tym pamiętać kupując felgi na BB.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
08 gru 2016, 22:11
ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
09 gru 2016, 7:44
mutra pisze:ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?
Tak.
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
09 gru 2016, 18:31
Sigma pisze:Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'.
Wszystkie mx-5 od rocznika modelowego 2003 mają big brejki, a impuls jest z 2005r.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
09 gru 2016, 20:05
ree pisze:mutra pisze:ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?
Tak.
no niestety nie podziałało

-
szy
- Donator

- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
09 gru 2016, 20:59
Sigma pisze:Fifkers pisze:Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)
Impuls ma w serii big brejki, więc...

Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'. Ale nie ma to większego znaczenia, bo nie o tym jest dyskusja. Mam BB w swoim Unplugged i mam 15' felgi od Impulsa z założonymi zimówkami. I wiem ile gimnastyki było żeby znaleźć jakiś sposób na złożenie tego do kupy. Po prostu na BB niektóre 15 nie wchodzą, inne wchodzą na styk. I warto o tym pamiętać kupując felgi na BB.
Mam zimówki na felgach z wersji Impuls i weszły na big brejki bez problemu.
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
10 gru 2016, 16:34
mutra pisze:ree pisze:mutra pisze:ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?
Tak.
no niestety nie podziałało

To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
10 gru 2016, 18:58
waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie

.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów

-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
10 gru 2016, 19:53
mutra pisze:waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie

.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów

Stare zasilacze od laptopa, mają chyba między 10 a 21 - ale nie eksperymentowalem

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
10 gru 2016, 22:27
waldi pisze:mutra pisze:waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie

.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów

Stare zasilacze od laptopa, mają chyba między 10 a 21 - ale nie eksperymentowalem

myślałem o tym samym - już jedną wygrzebałem. musze tylko sprawdzic ile amperów wypluje taka ładowarka.

-
mleko8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
- Model: NB FL
11 gru 2016, 17:28
No i dup a.

Se po driftowałem.
Panowie, potrzebuję pomocy w sprawie diagnozy pourazowej. Przywaliłem dość mocno bo mi felga aż pękła i trzeba będzie spawać w krawężnik. Na pierwszy rzut oka nie widać innych urazów, choć wydaje mi się, że łożysko zaczęło szumieć (mi po uderzeniu też w głowie zaszumiało).
Jakie inne urazy mogą wystąpić po takim uderzeniu i co sprawdzić muszę na pewno???
A i czy ktoś ma do sprzedania felgi do NBFL ?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
11 gru 2016, 17:32
Ktos wie czy da radę wykręcić rozrusznik góra,przodem- dołem ,cholera postawiłem auto przy ścianie .Kolektor wyjęty,alternator- też,wspornik kolektora .Wykrecilem Dolna śrubę , druga widzę ale jakoś bez przedluzki chyba nie puści ,trzecia tylko że zdjęcia " czaje gdzie jest

.
-
szymek
- Posty: 1491
- Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
- Lokalizacja: Poznań
11 gru 2016, 18:42
mleko8 pisze:No i dup a.

Se po driftowałem.
Panowie, potrzebuję pomocy w sprawie diagnozy pourazowej. Przywaliłem dość mocno bo mi felga aż pękła i trzeba będzie spawać w krawężnik. Na pierwszy rzut oka nie widać innych urazów, choć wydaje mi się, że łożysko zaczęło szumieć (mi po uderzeniu też w głowie zaszumiało).
Jakie inne urazy mogą wystąpić po takim uderzeniu i co sprawdzić muszę na pewno???
A i czy ktoś ma do sprzedania felgi do NBFL ?
Na 99% dolny wahacz będzie podgięty i łącznik stabilizatora zepsuty. Przynajmniej ja tak miałem trzy lata temu jak przywaliłem bokiem koła

...felga też była w czarnej "d". Łożysko też bym wymienił.
-
rrutek
- Donator

- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
11 gru 2016, 19:38
waldi pisze:Ktos wie czy da radę wykręcić rozrusznik góra,przodem- dołem ,cholera postawiłem auto przy ścianie .Kolektor wyjęty,alternator- też,wspornik kolektora .Wykrecilem Dolna śrubę , druga widzę ale jakoś bez przedluzki chyba nie puści ,trzecia tylko że zdjęcia " czaje gdzie jest

.
Prawdę mówiąc może być to awykonalne. Nie możesz wypchnąć auta i wepchnąć tak, żeby podnieść je z tej strony?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
11 gru 2016, 19:49
Właśnie przewertowalem ,setki stron i doszedłem do wniosku
Wypchnąć auto - odsunąć od ściany i dostać się do nich jak mały japoński technik miał to w wizji .
Wymontowalem z góry kolektor - i tak zachowawczo myślę - rozrusznik w zasięgu ręki to go oddam od razu na " przegląd "
Dzięki za informacje - juz chciałem rękę łamać.
-
zawodnik
- Posty: 317
- Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
13 gru 2016, 8:24
mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego
https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>
a nie lepiej oddać do zakałdu żeby to ocynkowali?
poniżej mój zacisk akurat do 126pe w złotym ocynku
-
Załączniki
-

-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
13 gru 2016, 15:59
zawodnik pisze:mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego
https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>
a nie lepiej oddać do zakałdu żeby to ocynkowali?
poniżej mój zacisk akurat do 126pe w złotym ocynku
BUILD, not BOUGHT

sam se zrobię
a tak na serio, pewnie wyszło by nawet taniej oddać do zakładu, ale raz że nie chce zdemontować wszystkich zaciskow na raz (bo potem nie bede miał złożonego na wzór żeby poskładać

a dwa: jak już poskładam wszytko do kupy to sobie mogę każdą nawet najmniejszą część z mazdy wyjąć i ocynkować przy okazji jakiejkolwiek naprawy/wymiany.
Swoją drogą bardzo ładne te twoje zaciski

- celuje w podobny efekt tylko troszkę jaśniejsze (ocynk z pasywacją chromową na złoto)
-
zawodnik
- Posty: 317
- Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
13 gru 2016, 17:54
mój ocynk jest właśnie złoty, srebrny gorzej się jakoś trzyma, a złoty mi do koncepcji pasował

-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
13 gru 2016, 18:50
Ile kosztuje takie ocynkowanie jednego zacisku? Rozumiem, że o rdzy można zapomnieć na wieki?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Łukasz
- Donator

- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
13 gru 2016, 19:14
Jak w grande punto płaciłem 45 za wszystkie.I to nie tylko zaciski ale wszystko oddawali nawet najdrobniejsze srubeczki.
-
zawodnik
- Posty: 317
- Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
13 gru 2016, 20:50
zgadza sie ocynkować można wszystko ja cynkowałem sporo rzeczy płaciłem za kilogram w sumie cięzko to wycenić
przykładowe moje elementy, czy o rdzy mozna zapomnieć hym zobaczymy

do mazdy będę też cynkował efekt jest bardzo ładny na żywo, cynkowałem równiez nowe tarcze hamulcowe

-
Załączniki
-

-

-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
13 gru 2016, 20:58
zawodnik pisze:zgadza sie ocynkować można wszystko ja cynkowałem sporo rzeczy płaciłem za kilogram w sumie cięzko to wycenić
przykładowe moje elementy, czy o rdzy mozna zapomnieć hym zobaczymy

do mazdy będę też cynkował efekt jest bardzo ładny na żywo, cynkowałem równiez nowe tarcze hamulcowe

Pełen szacunek - jak bym tak rozłożył auto to chyba by już do żywych nie wróciło. Mam strategie że " zostawiam wszystko według umiejscowienia w samochodzie" czyli jeden wielki bu... el.w którym się jakoś odnajduje
-
zawodnik
- Posty: 317
- Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
13 gru 2016, 22:14
Hehe cały silnik rozebrany i złożony na nowych gratach ale to dopiero przedsmak odbudowy bisa. To samo czeka mnie z mx em początek w krotce wiec może założę odpowiedni wątek na forum